***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Melko varmasti viiminen neuvola käynti takana! jipii!! Kaikki oli hyvin ja tosiaan kiitos Poppeliini ku muistutit tosta tulehdusvaarasta. Ei onneksi ollut mitään hälyyttävää. Pissassa vähän valkovuotoa niin siitä terkka mainitti mutta kaikki muu mallillaan. Turvotus laskenu ja sydänäänet oli hyvät joten nyt toivotaan et tällä mennään huomisen yli =)

Sain sitte deadlinen tälle odotukselle ens viikon tiistaiksi 27 pv. Täällä Rovaniemellä odottavat 41+3 ja sit tarkistetaan/käynnistellään. Mulle sano että valmistaudu jäämään sitte :p Elikkä on näillä sairaaloilla melkosesti eroja ku yliaikanen kerran ois vasta 42 viikon jälkeen. Mulla tosin veikattu sitä vähän isompaa jytkyä ;) Pelottava ajatus mutta toisaalta helpottava, syntyy tämä tonttu sitte kuiten tän vuoden puolella :heart:

Jos ei tule enää käytyä niin Ihanaa ja rauhallista joulunaikaa kaikille! Saa nähdä montako jouluyön ihmettä saadaan tänne :xmas:

Bellaella ja antsa 40+6, solis aattona 41 POKS!

Niin ja herttinen sentään onnea tieten viimeisten jousimiesvauvojen johdosta! :flower:
 
Heissan neitokaiset! Vielä täällä on osa ilmeisesti yhtenä kappaleenakin? :)
En ole hirveästi koneen ääressä istunut(kiitos vauhdikkaan synnytykseni...) ja netittömyyden...Mutta nyt aim päk in pisnis!!

Poissulin kanssa mennyt hienosti kotona, painoa on tullut hyvin lisää hänelle joten keltaisuutta tuskin tarvitsee enää pelätä :)
Temperamenttiä tuntuu pikku-ukossa riittävän, jos ei nänni/tuttipullon kumitutti sujahda suuhun välittömästi, kun on nälkä se on maailmanloppu :D
Palkinnoksi imettämistä yrittävä äiti saa raivokkaan huudon ja "eh-eh-eh" ääntelyitä kasakaupalla :) tisujakin täytyy siinä samassa hiukan takoa!
Mutta sitten kun oikea imuote löytyy ukko maiskuttelee tyytyväisenä maitoa ja nukahtaa :)

Jaksan joka päivä ihastella meidän ihanaa joulun ihmettä ja olla kiitollinen siitä, että hänet meille suotiin :heart:

Hyvää joulua kaikille tonttunsa saaneille ja tonttujaan vielä odottaville :heart:
Katsotaan saadaanko yhtään aaton tonttusta :) :xmas:

Kahlan ja pikku-ukkeloinen
 
viena mulle sanottiin neuvolassa että ya-kontrolliaika kättärille pitää varata päivälle 41+5. Tuolloin kuulemma ultrataan ja otetaan pissanäyte jne., ei kuulemma välttis sisätutkimusta :O Kättäriltä sanottiin että 1,5 h tulee varata aikaa. Nla-täti sanoi että tuolla käynnillä ei yleensä aleta käynnistelemään, vaan vasta sit 42+ jotain.
 
Kahlan, kiva kuulla sinusta ja pikku-ukosta ja että kaikki on mallillaan. Olenkin miettinyt mitä teitille kuuluu. Ja niiin ihanaa varmaan että pieni ehti hyvin aatoksi kotiin (hieman, mutta vain hieman kateellisena, yliaikaisena mutustelee hän ;)

Joululahja kiitos yliaikaisinfosta.... vielä siis on pitkä matka edessä... aaargh... kun tiistaina saa vasta soitella niin sitten vasta varataan joku aika jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Noh, eikun uutta vuotta kohti |O. Mikäs sen komeenpaa kun rakettien pauhatessa synnyttää tai 1.1 kun koko muu maa makaa krapulassa :popcorn:

V&J 40+5
 
Viiminen postaus kun olen kasassa (en enää sairalaasta päivittele :D) Eli huomenna aamulla käynnistykseen olen menossa. Olen peloissani, kauhuissani ja ennenkaikkea täysin paniikissa. Nukkumisesta ei tullut tänä yönä mitään ja voin kuvitella mitä ensiyö on...

Menin sitten perhana lukemaan kokemuksia käynnistämisistä, ja eihän se nyt herkulta kuullostanut ollenkaan. Miksi oi miksi kohtuni ei supistele itse? (Tai onhan minulla harkkoja ollut) Mietin kun minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta voiko minulta puuttua joku hormoni tai jotain :D Minulla on ollut nyt liikaa aikaa miettiä miksi en saa yhtä muksua edes syntymään. Kroppani teki minulle nyt tenät.

Toivottavasti ei mene montaa päivää käynnistämisessä, paikat on kuitenkin suht epäkypsät, eli minimissään 2cm auki ja kaulaa jäljellä saman verran viime keskiviikkona. Nyt on ollut semmoista "kirvelyä" kohdunsuulla sen jälkeen ja varsinkin sen jälkeen kun tulppa meni.

Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti.
Kiitos tuestanne, meinaan sitä on tarvittu tässä näiden kaikkien 42 viikon aikana.

Hyyppis+Poju 41+6
 
Rauhallista Joulua, onnea vauvoista ja tsemppiä vielä niille joiden vauva masussa:heart:

Palailen välipäivinä lukemaan kuulumisianne paremmalla ajalla ja rustailen vähän omasta synnytyksestäni. Nyt nautitaan pienestä tytöstä, isommista pojista ja joulusta:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hilipatuinen
Hyyppäjäinen, samassa "veneessä" ollaan :) Meillä esikoinen käynnistettiin ja syntyi 42+1 ja nyt näyttää varmasti sama kohtalo edessä olevan(vaikka la:kin vast huomen). Tuntuu ettei tämä itekseen tule jostain syystä, mulla myös vajis ja oon kans miettin onko tällä joku yhteys? :) Tsemppiä huomiselle! Itehän tulos sit myös 9.00 äippäpolille :)


Hyvät joulut vielä :)


Astre ja "Elsa" 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hyyppäjäinen
Hei vaan ja oikein rauhallista joulua mammoille ja ONNEA miljoona kiloa niille onnellisille, jotka on vauvan jo saaneet joulun viettoon :flower:

Täällä tuli ja meni eilen vauvan synttäripäivä, prinsessa itse vaan unohti ilmestyä juhlimaan :D Mulla on parin viikon ajan ollut tosi kipeitä menkkakipuja ja joku yksittäinen (harkka)supistuskin tullut lenkkeillessä, mutta nyt muutama viime päivä ollut kyllä niin hiljaista niiden osalta, ettei toivoakaan jouluvauvasta... Vauva kyllä itse liikkuu hyvin ja ahkerasti, bravuurina sillä on puskea kantapäätä mun vasemmasta kyljestä läpi :kieh: Viime neuvolassa täti arvioi painoksi 3,5-3,6kg, joten alkaa sillä vauvalla ihan voimaakin olla... Ja sen kyllä tuntee! Mutta hyvä tietenkin että liikkuu, eipähän tarvi olla huolissaan tai olla koko ajan tekemässä liikelaskentaa.

Joku käynnistykseen lähtevä mietti, että onko siinä kohdussa jotain vikaa, vai miksi ei supistele itsestään. Oon miettinyt ihan samaa, vaikka mulla ei nuita viikkoja vielä ihan kamalasti olekaan. Kuitenkin laskettu aika ylitetty, enkä voi sanoa, että ois yhtään kunnon oikeaa supistusta tullu... Vauva on kuitenkin ilmeisesti sopivan iso ja kiinnittynyt, joten miksi kohtu ei edes yritä supistaa? Ei tämän vielä tarvi syntyä, mutta oishan se varmaan hyvä, että jotain merkkejä ulos tulosta alkais olla. Hankala uskoa, että synnytys sitten yhtäkkiä käynnistyis, ilman minkäänlaista harjoittelua. Vaikka voihan niinkin käydä, onhan täälläkin ollut sellaisia synnytyksiä :)

Mutta tsemppiä meille, täällä tosiaan toivotaan, että äiti ja vauva jaksais odottaa sinne uuden vuoden puolelle, niin ei lasta harmittais myöhäinen synttäripäivä :xmas: Ja mikäs tässä odotellessa, kun kipujakaan ei ole. Suklaata naamaan ja hyvä kirja nokan eteen, pitäis vielä viikko pärjätä :D Nyt riisipuuron syöntiin!

Pusukka & vauva 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sid-84
Hyyppäjäinentsemppiä huomiselle! Ei ne käynnistykset pakosti ihan pahoja ole, itse olen niitä kokenut 3 kpl ja ihan suht hyvin mennyt. Muita ongelmia sitten tuli kyllä ekassa synnytyksessä, mutta en usko että ne johtui ainakaan suoraan käynnistyksestä! 2 muuta käynnistettyä sitten menneet todella hyvin ja aika nopeastikin.

Rauhallista joulua kaikille kasassa oleville ja jo tonttunsa syliin saaneille!

Poppeliini ja prinsessa 2½ viikkoa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hyyppäjäinen
Onnea taas tontuista :heart:

Tulikohan aattovauvoja? :)

Täällä käyty äippäpolin kontrollis tänään ja supparit tehneet sen verran että kohdunsuu auki 2,5cm ja kohdunkaulaa ei juurikaan jälellä. Viime yön ja nyt koko aamupäivän supistellut+ tutkimuksen jälkeen koveni supparit. Niin ja limatulppa meni aamulla ennen lähtöä. Olisin saanut jäädä sairaalaan, mut sanoin et tuun kotoonta ottaa vauhtia kun sairaalaan 5min matka vaan :)

Vauvan painoarvio 4.1kg ja totahan lasketuks oli arvioitu, torstaina sit uudestaan polille jos ei oo syntyn :)


Että tälläset joulupäivän kuulumiset :)

Rauhallista joulunaikaa mammoille ja tontuille sylissä ja vielä masussa viihtyville :heart:


Astre ja "Elsa" 40+0 POKS :heart:
 
Pitihän se tulla kurkkaamaan tuliko aattovauvoja. Muutama tuttava oli faceen kyllä päivittäny tulleensa tätiksi, että jossain on tapahtunut. :flower:


Hyyppäjäinen ja pusukka
samoja täälläki mietitty että on se nyt kumma ku ei supista vaikka mitä tekis. Kai se ei vaan tuo luonto aina hoida hommaansa lääkärien ennusteiden mukaan :whistle: Sehän tässä juuri jännittääki että mitä se sitte on ku ne on niitä kipeitä.. Toisaalta luulis kivunlivityksen saavan ainaki ajallaan ku siellä laitoksella jo ollaan.

Hyyppäjäiselle vielä tsempit tähän päivään, tiedä vaikka siellä jo oltas h-hetken partaalla =)

Vielä pari päivää ylensyöntiä ja köllöttelyä ja jos sitte sais sen joulun jälkitoimituspaketin :xmas:

Bellaella ja Antsa 41+1
 
Onnea kaikille tonttunsa saaneille! :flower:

Eräpäivä tuli ja meni. Missä miun tonttu luuraa?? Mutta toisaalta olis kiva jos putkahtaskii vasta ens vuoden puolella. :attn:

Tänävuonna? Ensvuonna? :xmas:

- Sid ja pikkuPentti 40+1 -
 
Kuinkahan moni pääsi/joutui synnärille eilen aattona? Itse ihan fiilistelen näitä teidän odotus/synnytysjuttuja. Kauheeta, mutta vauvakuumetta taitaa melkein pukata :LOL: Niin, eihän tuo tyttö olekaan vielä kuin 2½ viikkoa ja meidän lapsiluku todennäköisesti täynnä:D
 
  • Tykkää
Reactions: neljäskö
Täällä voi olla yöllä lähtö edessä, ainakin näytille jossain kohdin lähdetään. Tyttö lähti just hoitoon kun ei nää supistukset ole tauonneet koko päivänä ollenkaan, mut edelleen väli vielä 8min, mut kipeetä tekee kyllä :/

Saunaan tie vie nyt ensin ainakin....

Astre ja "Elsa" jonka toivottavasti saan pian syliin :heart:
 
Meille syntyi tyttö 23.12. Paino 3210g ja pituus 50cm.

Synnytys meni hyvin (tarkempaa selostusta myöhemmin). Ollaan vielä kuitenkin sairaalassa, vaikka näytti jo siltä, että eilen olisi päästy kotiin... Biliarvot vauvalla sen verran koholla, että joutui eilen vierestäni tuonne sinivaloon. Parin tunnin päästä saadaan taas uusin tulos arvoista... Kumpa olis lähtenyt laskuun ja päästäis pian kotiin!
 

Yhteistyössä