**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Huomenta kaikille. :) Näille jotka miettivät näitä oireita, minulla siis ei ollut oikein närästystä kummempaa ja ultrassa oli kaikki hyvin. Eilen alkoi se muidenkin kertoma iltaturvotus. :stick:

Meillä on miehen kanssa 7-vuotispäivä vappuna, normisti ollaan jotain spesiaalia tehty, mutta nyt istun selvinpäin sattuneesta syystä ja katson jääkiekkoa. :saint: Pari kaveria tulee kylään, ja tulee heitä varmaan valistettua tästä raskaudesta, koska normaalisti kyllä olisin jo skumpan avannut! :p

Eli hyvää vappua kaikille! Hyyppis kääntää itsensä takavasemmalle :cool:

Hyyppis + Höömö 6+5
 
Poppeliini, Tatomira ja muut: Oikeassa ootte ja mun kalenterissa on joku mokannut. Mulla on vauva.fi:n iPhone-appsina toimiva kalenteri, jossa on joka viikko äidin ja vauvan selostukset ja lisäks joka päivä joku eri vinkki tai fakta. Niillä oli siis menny sekaisin tuo rv 8 ja 8 vko hedelmöittymisestä. Muuten se on ihan kiva ohjelma, ja kiva lelu koko iPhone :)

Vielä yksi työpäivä ja sitten vapun viettoon, ihanaa! Ostin marketista alkoholitonta kuoharia, ei sitä luultavasti kukaan huomaa juhlahumussa. Eli hauskaa Wappua kanssaodottajille!

Tuisku + papu 8+2
 
Huomenta!

Spider Toivottavasti syke näkyy jo :) Ja EevaN kerro jos neuvolassa koitettiin kuunnella sydänääniä! Yleensähän ei varmaan näillä viikoilla yritetä edes, vaikka siis ultralla syke jo näkyykin! Mutta mukavaa neuvolakäyntiä :)

Me vietetään vappua kavereiden kanssa ja ajattelin salaa kaataa omaan lasiin alkoholitonta skumppaa :) Meillä on kuitenkin lapsivappu, joten eipä sen lisäksi tulis muutenkaan juotua! Oon kertonut tästä raskaudesta vasta mun siskolle ja yhdelle kaverille..

Mulla ei myöskään oireita hirveesti ole, mutta eipä ollut esikoista odottaessakaan! Eli toivotaan, että kaikki on kuitenkin kunnossa!! :) Väsymys on aika kova ja oonkin usein simahtanut sohvalle illalla..

Oikein hyvää vappua kaikille!


Silona 6+5
 
Huomenia kaikille!
Meillä vappu menee todennäköisesti kotona sairastellessa. Eilen saatiin kutsu grillailemaan, mutta esikoinen jäi tänään kotiin flunssan kourissa ja mieskin kuumeessa niin taitaapi jäädä grillailut meidän perheeltä väliin.

Mä näin viime yönä unta, että vauva syntyy 23.12. ja sitten taistelin sairaalassa seuraavana päivänä, että haluan viettää jouluni kotona *itkupotkuraivari* :D mä kun oon joutunut joka kerta oleen mielestäni liian kauan sairaalassa, esikoinen syntyi perjantaina niin kotiin pääsin vasta keskiviikkona!! toinen syntyi lauantaina ja kotiuduttiin tiistaina ja kolmas sitten maanantaina ja vasta keskiviikkona päästiin kotiin. Jotenkin niin kateellinen kavereille, jotka on päässeet jo seuraavana päivänä pois sieltä.

jaa, taas on niin omanapaista, että... sori!

tatomira ja surppi 5+2
 
Huomenta!

Ja tervetuloa kaikille uusille!! :)

Mielialanvaihteluista niin mä olen kyllä huomannut, että olen räjähdysalttiimpi koko ajan.. on paljon ärtyneempi olo ja lapsillekkin tulee välillä tiuskittua...:ashamed:
Mutta sit esim. itku meinaa tulla herkemmin, jotain elokuvia tms.katsellessa ja ylipäänsä kun liikuttuu...

Tatomiralla oli vähän ristiriitaiset tunteet raskaudesta.. halusin vaan sanoa, että ymmärrän kyllä sua, että voi olla todella ristiriitaisia tunteita. Raskaus on aina iso ja mullistava asia ja varsinkin kun se tulee yllättäen, voi asiaan mennä hetki sopeutuessa. Ja onhan tässä 9kk aikaa :)

Spiderille tsemppiä ultraan! Toivottavasti syke nyt näkyisi, niin pääsisit huolehtimasta. Mutta sitä mä ajattelin, että vaikka syke ei näkyisi, niin luulisi että viikossa näkyisi kuitenkin jotain kasvua? Noi on tosi aikaisia viikkoja vielä, mulle lääkäri on sanonut että 6+3 on vielä siinä ja siinä näkyykö syke vai ei..

Oireista musta tuntuu että pahimmat pahoinvointiaallot on mennyt ohi, vahvana on edelleen se kun mikään ei vaan maistu! Mutta varsinaisesti ei okseta enää. Myös nänneissä tuntunut arkuus on hävinnyt. Toisaalta huolestuttaa nyt sairaasti!! :( Mutta sitten vatsannippailuja on taas ollut ja palelua muutama iltana... Mutta yritän olla panikoitumatta, mutta en vaan kestä jos nytkään en vauvaa saa.. Ajattelin asiaa ottaa puheeksi neuvolassa, jos pääsisin kuuntelemaan sydänääniä sitten ennen np-ultraa vielä (mihin en kyllä ole vielä edes aikaa varannut).

Mutta oikein hyvää vappua jokaiselle massulaiselle!! :)

-JudeD ja Hippu 7+4-
 
ak
Uskallan ilmoittautua joukkoon mukaan

LA 26.12. - Ak- HYS - Kolmas

Siirryn nyt tuolta vauvahhaveista tähän pinoon. Meinasin ensin olla ilmoittautumatta vuosi sitten kokemani km:n vuoksi, mutta ei sitä auta kokajan pelätä pahinta. Päivä kerrallaan mennään ja iloitaan toivottavasti mahd. pitkään raskaudesta ja uudesta elämästä.
 
Tervetuloa ak :D

Spiderille onnea ultraan ja muillekin jos sellainen tänään edessä. Mulla meni maha sekaisin aamulla ennen ultraa, jännitin niin kamalasti. Mutta turhaan. Oireet välillä kadoksissa, kunnes ílmaantuvat väärään aikaan. Ultran mukaan mulla olisi ollut 6+4 silloin kun kävin ja niin hyvä syke löytyi heti että uskon itsekin että olen pidemmällä kuin se antoi ymmärtää eli omien laskujeni mukaan silloin oli 7+1.
Toivotaan Spider että syke löytyy ja saat jättää huolet hetkeksi ainakin sivuun :kiss:

).(
Kolme vapaata edessä joten hyvillä mielin ollaan.
Mun tekisi mieli käydä vielä ennen np-ultraa yksityisellä ultrassa, mutta se on niin kallista.. pitäisi vaan malttaa ja odottaa kai. Onneksi reilun viikon päästä matkalle jonka aikana toivottavasti voin hetkeksi heittää raskausjutut sivuun ja nauttia perheen kanssa Alanyan reissusta :cool:
Palattuamme neuvolan mukaan sitten onkin jo rv 10+3 joten on varmaan kutsukin tullut ultraan joka ihan siinä viikon sisällä joten ehkä jätän ultrauksen myöhempään 4d versioon :D

Mukavaa vappua kaikille, ottakaahan iisisti ja nauttikaa hyvästä ruoasta- niin minä teen :D

- neljäs rv 7+4
 
täääällä on joku onnesta soikeena! neukkula käynti meni hyfvin ja aikaa meni papereiden täyttelyssä ymm,kuunneöltiin sydänäänet ja helposti löytyi!! 170-180krt/min löi kuten näillä viikoilla yleensäkkin,aivan sanomattoman mahtava fiilis!! nyt se on virallisesti kirjoissa ja kansissa..:)
Laskettu aika muuttui parilla päivällä alustavasti eli 5.12,mutta voi olla että ultrassa sitten aikaistuu taasen,itse kyllä uskon että on todellisempi aika on aiemmin kun tää muksu maailmaan tulee..:)
paino noussu nelisen kiloa jo..:whistle: toivotaan että tasaantuu ajan myötä,ettei nousu ole tuota luokkaa loppuun asti..:D..

huuhhuh,tunteiden täyttämä aamu..mies oli mukana neuvolassa ja kyseli kaikkea mahdollista ja mahdotonta,ihana neuvolan täti otti miehen huomioon ihanasti..aivan mahtavaa..:)
 
Onnea uusille tulokkaille ja vanhoille ultratuloksista!

Noniin. Minäkin sain raskausoireita väsymyksen lisäksi. Aamusta iltaan jatkuvaa kuvotusta ja päänsärkyä, joka pahenee valosta ja silmien seudulle osuvasta lämmöstä. Minulla oli esikoista odottaessa samaa kummallista päänsärkyä ja taisi ihan parissa viikossa hellittää.

Näin muuten yhtenä aamuna ihan kamalaa painajaista, näin unta KM:stä ja piti heti nousta kylppäriin tarkistamaan, etteihän vuoto ole alkanut. Helpotus oli valtava.

zenn + goa'uld 6+3
 
Olen käynyt lukemassa teidän juttuja lähes päivittäin mutta en ole oikeen saanu mitään kirjoitetuksi kun tuntuu et en oo raskaana ollenkaan. Muissa raskauksissa paha olo ja oksentaminen on alkanu rv 5-6 ja nyt kun viikkoja on "jo" 7 eikä ole pahaa oloa tai oikeastaan mitään oireita niin tuli eilen sellanen tunne et kaikki ei ookaan hyvin.
Aamulla alko sitten vuoto, joten nyt kyllä pahasti näyttää siltä et meille ei taida pientä tonttua tullakaan :'(
 
Linda Voi kun ikävää!! Onko vuoto runsasta? Mä itse totesin et pelkistä oireista tai niiden puuttumisesta ei voi oikeen päätellä mitään, mut tietty jos tulee runsasta vuotoa. En halua elätellä turhia toiveita sillä se on mielestäni niin tyhmää, mutta toivotaan että vuoto nyt kuitenkin ois jotain harmitonta. Onhan sitä monella, itelläkin oli ekassa raskaudessa yhden päivän vuotoa.

Pistepirkko No riittääkö jos sanon että tampereelta hesaan päin jonkun matkaa!! :D

Täälä on hyödynnetty sairaslomaa katsomalla häitä. Neljä tuntia oon nyt jököttänyt tässä sohvalla ja katsellut ja välillä itkenyt. Mutta silti olisin mielummin terveenä töissä kuin kotona pahoinvoivana. On tää niin kurjaa!!
Vappuja kaikille!!

Muisku 7+5
 
Linda voi ei! Toivotaan ettei se vuoto olis mitään pahaa, kovasti jaksamista sulle. :hug:
Kauris mulla on vähän samoin kuin sulla. Nyt kun alkaa tää flunssa helpottaan niin on helpottanu myös pahoivointi enkä nyt sitten tiedäkään liittyikö pahaolo sitten flunssaan vai mihin. Välillä on kylmä, välillä ei. Tuntuu ettei ole "tarpeeksi" oireita, tiedät varmaan mitä tarkoitan. Tuulimunassa mulla ei kans ollu juurikaan mitään, siksi hieman huolettaa. Onneks se yksi kuitenkin on ja pysyy eli rinnat on niin arat että hyvä kun kärsii koskea. Kyllä mä uskon että meillä molemmilla on asukki matkassa, ehkä ollaan vaan niitä onnellisia kenelle ei pahoja oireita tuu.. :hug:
Onnittelut kaikille ultrassa käyneille, ihania uutisia nuo. Ja spiderille kans paljon onnea matkaan, toivottavasti äänet kuuluu.
 
Tulin vain ilmoittamaan ettei meille jouluvauvaa olekaan tulossa :'(
Keskiviikkona kävin ultrassa ja todennäköisesti tuulimuna, sillä alkiota pussin sisältä ei löytynyt eikä sykettäkään. Maanantaina uusi ultra. Mutta kyllä mä heitän kirveen jo kaivoon tän asian suhteen, oishan siellä pitäny alkio näkyä jo 6+ viikoilla, ja ehkä jopa sykekin.

Onnea teille muille matkaan, toivottavasti ette joudu kohtaamaan yhtä karua näkyä ultraruudulla kuin minä :(

:flower: :flower:
 
Eikä :'( Kurjaa kuulla surullisia uutisia...Kovat pelot täälläkin, kun olen kovin oireeton ja ultra menee näillä näkymin kesäkuun alkuun...en tiedä jaksanko odottaa sinne asti...Jos toukka edes pysyy matkassa niin kauan...Soitin jo peloissani neuvolaan tänään aamulla...
Neuvola-täti yritti kovasti rauhoitella ja sanoi, ettei kaikilla ole niitä klassisia raskausoireita ja silti voi kaikki olla hyvin!! Ähm...Stressi on valtava, vaikka sitä yrittää rauhoitella itseään ja ajatella että No hätä! ...Tutkin ja vatvon asiaa liikaa...siitä se oma stressi tämän asian suhteen johtuu...
Jaksamista kaikille suru-uutisen kohdanneille.. :hug:
 
Miluska :hug: Voi ei! Nää on niin surullisia uutisia.

Linda Voi kun sulla olis vaan jotain tilapäistä vuotoa. :hug:

EevaN Ihanaa että neuvolatäti osas huomioda meistäkin. Monilla neuvolatädeillä kun on isän huomioon ottaminen hankalaa ja sitten vielä kun kyseessä on maahanmuuttajaisä. Isien huomioimista äitiys- ja lastenneuvolassa on tutkittu jonkun verran mut ainakin mitä mä olen ehtiny asiaan perehtyä niin maahanmuuttajaisät on eteenkin kahden kulttuurin perheissä on täysin unohdettu ryhmä. Sitten kun joskus pääsen niin pitkälle että alan lopputyötä tekemään niin aihe tulee olemaan "Kahden kulttuurin perheiden maahanmuuttajaisen kokemuksia siitä miten heitä ja heidän kulttuuriaan otetaan lastenneuvolassa huomioon." Terkkarihan mustakin joskus vielä tulee.
No nyt kun rupesin taas miettimään tätä asiaa niin haluaisin ihan heti alkaa kirjottamaan lopputyötä.

Hauskaa vappua kaikille. Fantaihana 8+2
 
juu,oli mukava kokemus se että mieskin sai olla täysvaltaisesti mukana ja otettiin huomioon..:D
harmitti vain ettei heillä ollut englanninkielisenä sitä meilletulee vauva-kirjasta,vakuutin että se on olemassa ja ihmettelinkin ettei heillä itä-helsingin neuvolassa sitä ole jaettavana:kieh:

iltapäivä shoppailtu,löysin kivoja tregginsejä H&M:ltä,siis "normihousuja" mutta kuminauhavyötäröllä,joka on korkea..:) menee varmasti pitkään..:) paitoja ei oikein löytynyt,mutta täytyy kai etsiä paremmin..:D kenkiä ja uusia rintaliivejä oli pakko jo ostaaa kun koko kasvanu jo kkaksi kuppia..:) mite muila?
 
Hei, olen jo muutaman viikon seurannut tätä pinoa, mutta en ole uskaltanut aikaisemmin tulla mukaan, mutta nyt vihdoin tulen mukaan. LA 7.12.2011 (minusta, katsotaan myöhemmin muuttuuko), ensimmäin lapsi ja sairaala LKS. Olo on jotenkin epäuskoinen, pikku hiljaa olen uskaltanut jo iloita asiasta. =)

:hug: niille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia.

Taustasta sen verran, että lapsettomuushoidoissa oltu vuosia ilman yhtään onnistunutta siirtoa ja hoitotulosta. Nyt 2.IVF tuoresiirto toi elämäni ensimmäisen plussan. Ultrassa käytiin viime viikolla ja jälleen tänään lääkärin pyynnöstä. Nyt näkyi selkeästi toukka ja syke :heart:. Neuvola-ajan sain 16.5., jolloin ollaan sitten (toivottavasti) viisaampia näistä raskausasioista.

Olen kertonut vain yhdelle ihmiselle raskaudesta, koska hän tiesi meidän olla hoidoissa. Ei olla vielä päätetty, koska sitten kerrotaan suvulle vai annetaanko heidän vain "huomata" raskaus vatsan kasvaessa. Katsotaan sitten joskus, mihin päädytään. Vielä ei kuitenkaan kerrota.

Sen verran on pakko tunnustaa tietämättömyyteni, kun meidän suvussa ei ole puhuttu raskausoireista oikeastaan koskaan, joten en ole tiennyt mitä odottaa. :ashamed: Yllätys oli aikamoinen, kun oli pahaolo 24/7 (onneksi ei ole tarvinnut oksentaa ja onneksi on helpottanut hiukan), eikä esim. aamu- tai iltapahoinvointia. Onneksi täältä netistä löytyi tietoa, että tuo on ihan normaalia. Rintojen aristus oli kuitenkin onneksi tiedossa.

Lapitar -77 ja masuasukki 8+2
 
Miluska mulla myös maanantaina ultra ja tuulimuna ilmeisesti. :hug:

Eli ultrassa ei sykettä löytynyt eikä oikein mitään muutakaan muutosta edelliseen,maanantaina vielä yks aika mutta jos ei silloin näy mitään uutta niin sitten tyhjennetään,nyt toivon vaan että jos ei vauvaa oo tulossa niin vuoto alkais nyt ettei tarvii sitä tyhjennystä :(
 
Voi ei pahoittelu Miluska ja tsemppiä nyt vielä spiderille!!

Mullakin on vähän hurjempia uutisia... tänään töissä vessassa alkoi yhtäkkkiä lorisemaan verta pönttöön! Järkytys oli, kuten voitte arvata, valtava. Onneksi sain tuuraajan töihin ja lähdin heti kotiin. Menkkakivut alkoi samalla ja vuoto jatkui. Vuoto sit alkoi vähenemään päin, vain pyyhkiessä jäi edelleen paperiin ja olin varma, että on keskeytynyt km ja itkua tuhertaen hakeuduin naistenpolille jossa pääsinkin äkkiä ultraan.

Sieltä kuitenkin löytyi pikkuinen, jonka sydän löi!! Vuoto alkaa olemaan suht tyrehtynyttä, mutta ei lääkäri osannut yhtään sanoa mistä veri tulee. Menkkakipuja on edelleen.

Ottivat muutaman näytteen, jos joku tulehdus aiheuttaisi tämän.

Mä olen niin järkyttynyt ja samalla onnellinen, että kaikki olikin hyvin, että on ajatukset ihan sekaisin. Sanoivat että tietysti on riski tilanne kun vuotoa on, mutta ainakin nyt pikkasen sydän löi ja ja...

Mutta huomisen olen nyt vapaalla ja yritän lepäillä ja kasailla hermojani..

Nyt vaan kaikin voimin toivon, että kaikki menisi nyt hyvin!!!
 
Linda:hug: Toivottavasti vuoto olisi harmitonta!

Miluska ja spider :hug::hug: Sanat ei riitä :'(

JudeD Huh, miten hurjaa! Onneksi selvisit säikähdyksellä!:O

Tatomira On ihan normaalia olla vähän ymmällään ja epävarmakin raskauden alkaessa, varsinkin jos se on ylläri! Mä mietin esikkoa odottaessa, että ei hitto mä oon varmaan hullu enkä pysty tähän. Ylläri, joka sitten meni kesken 2kk sitten aiheutti hyvinkin samankaltaisia ajatuksia, kun sulla nyt. Vielä tän raskauden suhteen en ole ehtinyt panikoida:D

Mielialoista Mä olen tällä hetkellä hyvinkin räjähdysaltis ja toisaalta itkeä vollotan telkkaria katsoessa tai lehtiä lukiessa :D

Pahoinvoinnista kärsijöille paljon jaksamista! Ja reilusti vaan saikkua hakemaan jos on tarpeen. Mä aina itse kipeänä ajattelen, että olen vaan haitaksi töissä jos en pysty kunnolla töitä tekemään. Samalla kuormitan muita, koska en täysillä voi töitä tehdä, jos olisin kotona olis mulla sijainen. Tietty eri asia, jos työt vaan odottaa tai siirretään muille...

Ak Mä olenkin odotellut millon uskaltaudut tänne:) Lapitar tervetuloa myös:wave:

Neljäskö Selvisikö se sun saikkujuttu?

Tiikeli ja Kahlan Tää alkuraskaus on kyllä yhtä kyttäämistä, huh! Positiivisia ajatuksia stressiä poistamaan laitan täältä paljon!

ON: Oon joka päivä käynyt lukemassa teidän jutut, en vaan ole ehtinyt kirjoitella. Niin paljon tekstiä tullut, että väkisin jää kommentoimatta monien juttuihin. Väsy ja huono olo vaivaa, repäisykipuja on myös ollut aika paljon. Vappuaattona olen töissä ja illalla meinasin mennä opiskelukavereita moikkaamaan. Saapi nähdä minkälaisen vastaanoton mun juomattomuus saa :D
 
Jaksuja ja haleja kovasti kaikille ketä on ikävä asia kohdannut :( :hug:
Tulee niin paha mieli itelleenkin ja pelko kun 2 keskenmenoa jo takana. Mut toisaalta nyt vaan jotenkin tuntuu erilaiselta :)

Oireet kyl vähä vähentyn, mut jospa ne kohta kun päästään tonne rv6+ ni alkais taas voimakkaammin tulla. Jopa toivoisin niin et ainakin tietäis olevansa raskaana :)

Astre ja Tipunen rv5+5
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa uusille=)

Linda toivottavasti se ois vaan harmitonta vuotoa:hug: Jaksuja!

Milluska tiedän tunteen kun ultrassa saa ikäviä uutisia, mulla on ollut tuulimuna:hug:

spider:hug: pahoitteluni!

Kahlan:hug: Niin kauan ennen kuin on vuotoja ja/tai kipuja niin koita vaan vahvasti luottaa siihen että masussa on pieni matkustaja.

).(Täällä on ihan normi päivä ollut pahoinvointeineen,paleluineen ja väsymyksineen.Nyt oon yksin kotona kun mies lähti iltaa istumaan,mutta lupas ettei oo myöhään...saa mähdä.Enpä oo koko miestä nähnytkään tänään kun pari kertaa vilaukselta kun sillä on ollut niin paljon menoa.
Menispä viikonloppu ja alkuviikko nopeasti niin pääsis sinne alkuraskauden ultraan:)

Metsätähti ja onnenjyvä 7+2
 

Yhteistyössä