**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Töissä kertomisesta:

Hui hui, en ole edes ajatellut noin pitkälle :) Nyt kun asia tuli esille niin todennäköisesti kerron lähimmille kollegoilleni sitten, kun aletaan olla "varmemmilla vesillä" ja muut saavat tietää sitten kun raskaus alkaa näkyä.

Esimieheni tuli itse juuri isäksi, joten hänelle tulee olemaan helppo kertoa. Itse asiassa lapsemme syntyvät samana vuonna :) (Sain myös juuri kuulla, että lapseni saa samana vuonna pikkuserkun; serkkuni vaimo on raskaana..)

Puffs de Vanilla (4+6)
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäskö;23528738:

Onko teille tullut ruoka himoja?
Mulla on aurinkokuivatut tomaatit, sellaiset jotka ui öljyssä :whistle: sekä suolakurkut.
Olisikin jokin tervellisempi himon kohde, mutta ei :LOL:

-neljäs rv 4+3 :heart:


Ei mitään ruokahimoja ainakaan vielä?! Niitä odottelenkin ihan mielenkiinnolla, koska aiempaa kokemusta ei moisesta ole :) Kahviakin juon edelleen hyvällä halulla. Ainoa muutos mitä huomasin oli se, kun eilen lounaalla joku tilasi maksapihvin ja haju yökötti - on yököttänyt aina (inhoan maksaa), mutta eri tavalla, siten että tyyliin "oksennan kohta". Tuo varmaan voidaan lukea tähän sarjaan :)
 
Hei, varovainen kurkkaus tänne, joulukuussa tuulimuna, joten hyvin varovaista. Kolme vuotta tahkottu Toista, esikolla ikää jo 3v joten raskaustestin viiva oli ensin mulle roska, "mikäs roska tossa viivan kohdalla on, *iru, ei sitä poiskaan saa" =)
Pitää vielä selvittää synnäri mutta tammisaareen ei pääse enää, kova oli tähtäys aikoinaan, mutta kolme vuotta oli liian pitkä aika. Miten mulla on niin myöhään laskettu aika verraten teihin, 18.12..??
En olis muuten hoksannu testaa, muutaku että kanankinttujen haju ällötti sukkasella hajullaan uunista ottaessa..
Mei ei haluta kertoa kellekkään tästä vielä piiittkään aikaan.. ihan perhesuhteiden vuoksi..

kengu

ps. metsätähti, ollaanko me joskun oltu samoilla palstoilla?? tosin nimimerkkini oli jokin muu..
 
Raitakissalle ja raparperitaivaalle pahoittelut. :( :hug:

Tervetuloa joukkoon MiMa86 ja kengumamma!

Kengumamma Mulla on kanssa sama ongelma ton synnärin kanssa, kun Tammisaareen ei enää pääse.. : /

Mitenköhän mä kokoajan eksyn tänne vaikka huomiseen tenttiin on tarkoituslukea.. :whistle: :D
 
JudeD ja MiMa86 ja Kengumamma tervetuloa :flower: . Lisäsin teidät etusivulle mukaan :)


raitakissa ja raparperitaivas pahoittelut :hug: .

Valitettavasti alussa moni putoaa matkasta kun raskaus menee kesken tai on tm, varsinkin siis alkuviikoilla. Eihän sitä tietenkään kenellekään toivoisi, mutta meitäkin on varmasti kohta 50-80 odottavaa äitiä ja tilastollisestikin joillekin vain käy huonommin :'( . Np-ultrassakin varmasti muutama saa huonoja uutisia (joutuu ehkä lv-punktioon) ja ehkä yksi-kaksi odottajaa kuulee vielä rakenneultrassakin huonoja uutisia. Näin siis tilastollisesti. Loppuraskaudessa tuskaillaan kun vauvat eivät liiku, miksi vatsa on niin iso/pieni ja viimeisillä viikoilla puhistaan että miksi ne eivät jo synny :LOL:. Ei sovi siis heikkohermoisille tää raskausaika :cool: .

Kertomisesta esikoisesta kerroin töissä kun 12 viikkoa oli tullut täyteen. Kakkosen kohdalla kerroin osastonhoitajlle juuri ennenrakenneultraa kehityskeskustelussa ja muille noin viikon myöhemmin eli rv 20 paikkeilla. Olin laihtunut n 5kg ja siirtynyt löysempii työvaatteisiin, joten sen takia sain töissä sen vielä piilotettua. Omissa vaatteissa ei sitten ollutkaan enää mitää toivoa :D. En siis kertonut aiemmin toisessa raskaudessa koska mulla ei ollut vielä työsopimukselle jatkoa (suullisesti kyllä oli luvattu, mutta halusin sen kirjallisena). Tästä kolmannesta ei tarvitse työpaikalla kertoa koska vakipaikkaa mulla ei ole. Eli kaikki saa varmasti tietää np-ultran jälkeen, osa kavereista saa tietää varmasti jo alkuraskauden ultran jälkeen (ja muutama tetääkin jo nyt).

Ruokahimoja ei ole mulla varsinaisesti koskaan ollut raskauksissa. Oikeastaan on vain sellaisia mitkä eivät maistu. Yhden ainoan kerran viime raskaudessa mulle iski illalla klo 22 kauhea bigmac-himo, joten mies sai lähteä käymään hakemaan mulle sellaisen :p

Kengumamma jos olet juuri testannut vasta plussan niin sen takia sulla on myöhemmin la kuin esim mulla, joka testasin jo kohta 2 viikkoa sitten ensimmäisen plussan :). Muut "keskijoulukuun" odottajat eivät varmasti ole vielä uskaltautuneet / löytäneet tänne, joten älä huoli :attn:. Mulla on aiemmin ollut la:t loppukuussa (21.1 ja 22.4) ja usein tuntunut että miten monet muut voi olla jo niin paljon pidemmällä.

Eilen illalla oma masu oli ihan pallona, oli tosi turvonnut olo. Näinköhän se iltaturvotus alkaa ja pian näytän iltapäivisin-iltaisin siltä kuin olisin rv 20 raskaana :O. No, se turvotushan lähtee ainakin mulla pois n rv 10-12 ja vasta sitten alkaa "oikea" raskausmahan kasvattaminen.

Poppeliini ja kolma 5+3
 
Moro! Täälläkii varmaan turvotusta,ku eikai toi massu nyt viellä voi näkyy?! Vaikka miulla on kyllä massusta huomattu jo aikasemmissakii melkei heti. Painan siis 50 kg ja heti näkyy kyl muutos. Miulla on aikasemmi tullu 10 raskauskiloo,saas nähä mite nyt käy.
Nyt täytyy mennä syömään lasten kans,äske oltiin ulkosalla. Ja heh =) heti piti tulla tänne kurkkimaan!!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 5+1 :heart: ~
 
Raparperitaivas ja Raitakissa :'( :hug: .

Uusille tervetuloa :)!

Töissä kertomisesta: np-ultran jälkeen kerroin esikoisesta ja sama pätee nytkin. Silloin työkavereille ja sitten pikkuhiljaa esimiehellekin.

Ruokahimoja ei vielä ole, mutta suklaa ei maistu eikä iltapäivällä kahvi uppoa. Molemmat aiemmin olleet ihan must ;).

ON: Miten voi väsyttää näin paljon?!? Nukuin viimekin yönä melkein 10 h ja silti väsyttää. Odotan jo kauheasti aikaa jolloin voi ostaa mammavaatteita ja ylipäätään antaa masun pullistua kunnolla ulos ilman että tarttee peitellä mitään :heart: .
Ajattelin varata varhaisultran ens perjantaille (viikon päähän siis).

Pistepirkko & Sintti 5+6 =)
 
Olen lueskellut tätä ketjua ja jos nyt hyvin,hyvin varovaisesti mukaan...meillä, kun tilanne on niinkin epävarma, että 2keskenmenoa takana vuoden sissään noin viikoilla 6. Ja nyt pitäis omien laskujen mukaan olla menossa 5+3...eilen tein clearbluen viikkonäytöllisen testin ja tulos oli 1-2 viikkoa hedelmöityksestä..eli siis liian vähän:'( Mä niin pelkään että taas koko raskaus on jäänyt tuohon ihan alkuun ja ens viikolla tulee ulos!Aattelin tänään soitella yksityiseen äitiysneuvolaan, jos ne voisi katsoa näkyykö siellä yleensäkään mitään. Nyt vaan toivotaan että tää menis paremmin, kun ne edelliset. peikkorinsessa 5+3
 
Saako seuraanne liittyä? Lapsettomuushoitojen tulos tai sen alku 4+3 odottelee kanssani toivottavasti laskettuun aikaan 12.12 asti :) Ensimmäistä odotan. :heart:

Vatsakramppeihin on herätty ja oireitakin alkaa olemaan vinopino, kiva saada vertaistukea, kun ei näin aikasestakaan voi kenellekkään kertoa (paitsi omalle miehelle, mutta se ei ole sinänsä sama asia, kun ei ole koskaan kokenut tälläistä) :p
 
Padmerine Onneksi olkoon uudesta talosta ja työpiakasta :heart:

Töihin kertomisesta itehän oon nyt äippälomalla, et ei tarvi kertoo ja sitä ennen olin työttömänä 2,5kk ennen äippälomaa, kun ei mua enää kukaan palkannut töihin :p Mutta sain tietää 3päivänä kesätöissä, et oon raskaana ja hetihän mun oli kerrottava pomolle, koska olin riskialttiissa työssä ja mulle piti keksiä korvaavaa työtä :) Muuten varmaan olisin odottanut siihen, et maha alkaa näkymään.. tosin kyll riippuis työpaikasta,ihmisistä ja pomosta :D

Raitakissa Älä vielä heitä toivoa kankkulan kaivoon! :hug: kaksosraskaudessa esimekrkiksi hormonia erittyy hitaammin ja sain vasta nyt kunnomn plussan tänään 4+3

raparperitaivas :hug:

uusille Tervetuloa ja onnea :heart:

neljäskö Tääl kans kamalat turvotukset ilmassa xD Kyllä hävetti eilen uimahallissa olla tän mahan kans :D

himoista ei ainakaan vielä ole tullut :p ei tullut esikoisestakaan muuta, kun suklaanhimo loppuvaiheessa, tai olihan noita sellasia viikon kestäviä, mut ei mittää sellasta must juttua :D

(.) Jaahas.. esikoinen heräs sitten 30min päikkäreiltään :) Olis nyt nukkunut vähän enemmän, mutta :) Tääl ei mitään uutta :) Nyt taas touhuilemaan :)

piupula ja papu 4+3
 
pistepirkko täällä juuri parhaimmillaan vedän kahvia ja suklaata :p
Mulla edellisissä raskauksissa hyvin alussa vähentynyt tai jäänyt kahvi pois, saa nähdä miten nyt käy.. siitä yleensä kavereille ja tutuille jäänyt kiinni joten kahvi saa luvan maistua ainakin muiden seurassa :D

peikkorinsessa toivottavasti kaikki kuitenkin ok. Itse en henk.koht luota testeihin niin paljon että sen varaan jättäisin kaikkea. Joten toivottavasti pääset jonnekin katsomaan että näkyykö mahassa mitään, toivotaan :heart:

tervetuloa hyyppäjäinen, meillä onkin sama laskettu =)

Tuli mieleen että neuvolassa viimeksikin mun laskettu siirtyi päivällä eteenpäin ja niin on aikaisemminkin käynyt vaikka samat menkkojen alkamisen ja kp:t olen ilmoittanut. Onkohan niillä joku erilainen laskutapa? Eli nyt olen laskenut että 12.12 laskettu, mutta neuvola varmasti korjaa sen 11.12- miksi?Tietääkö joku?
Tosin meidän neuvolan täti on vähän käsi, voipi johtua ihan siitäkin :LOL:
 
Kaikille uusille sydämellisesti tervetuloa mukaan=)

JudeD uusille on omanapaisuus sallittua:)

Tuisku Onnea vakkaripaikasta :flower: Mä oon kotona joten ei tarvii kertoa kenellekkään ennen kuin itse haluaa ja työpaikkaa ei oo odottamassa.

Padmerine Onnea työpaikasta ja uudesta kodista:flower:

Raitakissa ja raparperitaivas :hug:

MarsuJaSiskit juu, kyllä se sitten luovutti ja suostui syttymään.

neljäskö ei oo vielä ruokahimoja tullut ja kahvia oon vasta alkanut taas juomaan, saa nähdä jääkö se taas kohta pois vai miten käy.
Me otettiin juuri iso laina johon ei ollut mahdollista ottaa samalla rahaa autoa varten joten ei pystytä autoa vaihtamaan vaikka tarvetta olis koska ei mahduta enään tuohon farmiriin joka on jo nyt niin täynnä meistä viidestä ja kolmesta turvaistuimesta kuin olla ja voi, mut oon henkisesti valmistautunut et muutaman vuos menee näin ja kun meen joskus töihin ja taloudellinen tilanne paranee niin saadaa vaihdettua autoa.Tosi harvoin me muutenkaan kuljetaan kaikki yhdessä, yleensä se on joko mies, mies ja pojat, minä, minä ja lapset, tai mies, minä ja nuorin eli eiköhän me pärjätä kun on pakko.Tiesin kyllä realiteetit, kun kuumeilin ja päätin jättää ehkäisyn pois.Lapsi menee kuitenkin auton ja mukavuuden edelle.Ihana ois kyllä saada tila-auto:)No mut onpahan haaveita:)

Plug-in-baby Tää on palsta joka koukuttaa :)

).( Mulla sattui aikalailla aamupäivällä mahaan ja kyllä tuli huoli onnenjyvän puolesta, mutta mitään vuotoa ei ainakaan oo vielä alkanut, että yritän vaan luottaa et kaikki ois vielä hyvin.
Edellisessä raskaudessa mulla oli alussa vuotoa mutta silti alkuraskaudenultrassa löytyi alkio jolla oli vahva syke mut kyllä se säikäytti ja pelonsekaisin tuntein menin ultraan ja juuri tälläisen takia en oo koskaan ottanut sisaruksia ekaan ultraan mukaan koska jos tulee huonoja uutisia niin lasten ei tarvii sit olla niitä kuulemassa ja siksi lapsillekkin ollaan vauvasta kerrottu vasta aikaisintaan ekan ultran jälkeen, mut nyt täytyy varmaan hieman pidempään malttaa odottaa kun eivät vielä ymmärrä pitää suutaan kiinni ja en halua että ihan kaikki tutut ja tuntemattomat saa heti kuulla asiasta.Voin vaan kuvitella mitenkä kerhossa tai kaupassa kuuluttavat asiasta kaikille.
Nyt heräs nuorin päikyiltään joten :wave:

Metsätähti ja onnenjyvä 4+1:heart:
 
Minä olen ihan varma, että minulla on nyt 4+3, mutta neuvola laski 4+4 ?

Kiitos kaikille, tämä oli hyvin odotettu :heart:, nyt vaan pitää toivoa että kaikki ok ja kaveri pysyis matkassa! Alkuraskausultra viikolla 7+1, jos siellä selviäisi edes jotain.
 
Kivaa on kyllä tulla mukaan tähän jengiin.. Toivottavasti kaikilla meillä menee hyvin loppuun saakka, kyllähän tuo vähän pelottaa. Koska ollaan näin alussa, lähetän tarrasukkia kaikille joulutontuille, jotka meidän masuissa nyt asustelee.. :)

Gallupiin töissä kertomisesta: tätä juuri eilen mieheni kanssa pohdittiin. Periaatteessa haluaisin kertoa vasta kesäloman jälkeen, eli elokuun alussa, mutta voi olla, että tämä näkyy jo kesäkuussa. Eli varmaan sit sillon. Mulla on määräaikainen sopimus tämän vuoden loppuun ja tällä hetkellä näyttäs siltä, että jatkoa vois olla luvassa. Mielenkiintoista nähdä miten tämä raskaus-asia vaikuttaa..

Niin ja soitin siis terkkariin ja sain ekan neuvola-ajan 6.5., sopivasti ennen äitienpäivää. Ajateltiin, että kerrottaisiin vanhemmille äitienpäivänä, viikkoja ois kasassa vähän päälle 9. Meidän bebé ois kummanki porukoille eka lapsenlapsi, niin polttelis kyllä kertoa. Mutta vielä en uskalla ainakaan omalle äitille mitään sanoa, se menee sekasi ku saa kuulla :D
 
metsätähti ainakaan Tampereella (keskusäitiysneuvolassa eikä taysissa) ei edes saa otta lapsia mukaan ultraan. Osasyy on varmasti se että jos saakin huonoja uutisia --> vanhempien järkytys voi olla liikaa lapsille. Lapset myös voivat olla aika häiritseviä (ei tietenkään kaikki) ja tarkoitushan on tutkia äitiä ja sikiötä, eikä silloin häiriötekijät ole suotavia. itse ainakin ymmärrän täysin kiellot, vaikka sitten se voikin joskus tarkoittaa sitä ettei mies pääsekään mukaan.
 
heipsan ja tervetuloa uudet odottajat!!:wave:


mä täällä tuskailen mun ruokahimon kanssa..:headwall: parin tunnin välein vedän jotain ruokaa ja kiljoa tullut parissa viikossa kolme ainakin...:whistle: saapi nähdä miten käy..aiemmissa raskauksissa tullut 25-30kg raskauden aikana,mutta lähteneet ihan kokonaan pois kolmessa kk ja palattu siihen normiin 48kg..tää on vaan hurjaa kun ei vaatteet mahdu päälle ja mammavaatteet ei istu..

töissä oon kertonu kaikille koska tosiaan syön ja yökkäilen jatkuvasti,kun hajuja on monenmoisia päiväkodin työssä..:x...ottaneet tosi hyvin ja iloisesti vastaan asian. mun työsuhde päättyy 5.6 ja miertinkin että mahtaako saada edes keikkatyötä syksyllä kun maha on jo esillä..
myös äidilleni ja läheisille ystävilleni olen kertonut..:)
väsymys on kovaa ja meinaa viikot tuntua täissä tosi raskailta,otankin aina tilasuuden tullen 15min tirsat lasten kanssa nukkarissa,auttaa aina hiukan.

nyt lasten kanssa syömään ja sit pyykkituvalle..:)
 
Jestas, kun porukka kasvaa vauhdilla! Hyvä hyvä =) Nyt vielä tuntuu, että ollaan yhtä harmaata massaa, mutta eiköhän tässä kuukausien saatossa ala persoonat muistumaan paremmin mieleen.

Raitakissalle ja Raparperitaivaalle jaksuja! :hug:

Niin ja uudet tervetuloa! Jos tätä tahtia saadaan lisää porukkaa, niin meitähän on kuutisen kymmentä mammaa kohta. Vau!

Soittelin tänään ekaa kertaa elämässäni neuvolaan. Hui! Luuriin vastasi ehkä maailman ihanimman kuuloinen neuvola"täti", oikein hyvä mieli jäi puhelusta =) Eka käynti on 26.4. ja samalla saan lähetteen alkuraskauden ultraan. Sinne voikin sitten kuulemma mennä vaikka samana iltana, jos vaan ultraajia on vuorossa ja vapaana sopivasti. Mutta varmasti viikon aikana mennään katsomaan, löytyykö sieltä kohdusta elämää. Oli kyllä kiva yllätys kuulla, että kaupunki kustantaa kolme ultraa, ajattelin että niitä olis vaan kaks. Kiva juttu! Mies pääsee ekaan käyntiin mukaan, vaikka siellä ei vissiin vielä kamalasti muuta tehdä kuin papereita täytellään, mutta jotenki musta tuntuu kivalta että toinen on alusta asti aktiivisesti mukana. Jatkossa en usko että muihin tulee kuin ultriin ja ehkä lääkärikäynteihin (eikö niitäkin pari ole automaattisesti?). Seuraavien lasten kanssa onkin sitten varmaan eri meininki, mutta tää eka nyt vaan jännittäää... Voi kuulostaa teistä useamman lapsen äideistä hassulta tällänen touhotus, koittakaa kestää =) Vaikka onhan se lapsi aina ihan yhtä upea asia ja lahja, oli se sitten ensimmäinen tai yhdestoista. Ehkä kaikenlainen höyryäminen sallitaan ihan jokaiselle!

Kertomisesta: Mulla loppuu työt kesäkuun ekan viikon jälkeen ja sitä seuraa palkallinen kesäloma heinäkuun loppuun. Sen jälkeen alkaakin sitten työttömyys ja nyt jo jännitän sitä, miten tuo työttömyysjakso vaikuttaa tukiin... Varmasti yritän keikkaa tehdä niin paljon kuin tarjotaan (olen ope), mutta tuskinpa silti ihan valtaviin ansioihin yllän. Ansiosidonnaista saan onneksi. Tietääkö joku miten ne rahat lasketaan? Meneekö se automaattisesti niin, että tulot lasketaan äippäloman alusta kuus kuukautta taaksepäin ja sen mukaan maksetaan? Vai miten? Auttakaa tyhmää... Vaikka toisaalta onhan tässä vielä rutkasti aikaa miettiä ja pohtia!

Hups, karkasin sivuraiteille... Kertomisesta siis piti kirjoittaa, että töissä varmaan kerron kesäkuussa lomille lähtiessä mikä projekti on seuraavaksi tulossa. Elleivät huomaa aiemmin. Mulla on kyllä läskiä mahassa sen verran, että sen pitäis aika hyvin kuulemma hämätä, mutta toisaalta on myös tämä voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu ja vaahtosammuttimen pituus... No, katsotaan! Tähän mennessä kolme kaveria miehineen tietää raskaudesta ja vanhemmille meinataan kertoa äitienpäivänä. Tulee olemaan molempien puolelle eka lapsenlapsi ja anopin innokkuus (ja oman äidin myös!) jännittää hiukan jo etukäteen... Onneks osaan olla aika topakka täti ja saan kyllä asiani sanottua =)

Ei mutta nyt pitää kiitää! Oli vaan pakottava tarve päästä vaahtoamaan tästä neuvola-asiasta jonnekin. Ensi kerralla lupaan kirjoittaa muutakin kuin omaa napaa!

Mukavaa perjantain ja viikonlopun odotusta!

Taskurapu + Pikku-M 4 + 3
 
taskurapu Kela - Äitiysrahan määrä Tuolla kerrotaan miten äitiyspäiväraha määräytyy. Nythän on juuri tulossa viime vuoden verotusehdotukset ja luulen että ne viralliset veropäätökset tulevat myös ennen kuin meidän pitää hakea ä-rahaa, jos ei ehdi niin sitten sulla otetaan vuoden 2009 tulot. Eli sulla kun esikoinen on tulossa niin vaihtoehdot a) viimeisin vahvistettu verotus tai b)6kk tulot juuri ennen ä-lomaa. Kela ottaa aina sen parhaimman eli sen millä saa eniten rahaa =). Kuulostaako paremmalta?
 
tietääkö kukaan milloin tuo 2010 verotus on niin sanotusti käytössä,kun nyt tuli vain tuo esitäytetty veroilmoitus,voiko sitä käyttää jo hakiessa syyskuussa äitiysrahaa? mulla kun ei tuu mitään lisäyksiä ym siihen
 
Viimeksi muokattu:
Uusia tullut taas, tervetuloa!

Raitakissa ja Raparperitaivas:hug::'( Mä olen todella pahoillani.

metsätähti Odotettiin edellisiä yhdessä maaliskuun mussukoissa 2010. Mäkin ajattelin heti et sun nikki tuntuu niin tutulta.

Ruokahimoja ei varmaan tule, tai ei ainakaan aikasemmin ole tullut. Olishan sekin kokemus.

Töissä kertominen Esikosta kerroin suunnileen tässä vaiheessa. Nykynen työpaikka oli silloin keikkatyöpaikka, meillä on kaikilla kuitenkin vuorot työvuorolistassa ja en halunut vapaaviikolla (oikeesta työstä, missä tein 7 yötä putkeen töitä ja viikon vapaata välissä) liikaa yövuoroja.
Kuopuksen kanssa lähetin Nigeriasta sähköpostia, samalle pomolle ja samoilla pienillä viikoilla kun ajattelin että joku kesäsijaista olis ehkä halunu jäädä listoille jos myöhemmin olis tiedossa enemmän töitä.
Tällä kertaa ajattelin yrittää olla hiljaa vähän pidempään, eli varmaan sinne np ultraan asti.

(.) Olo on tänään ollu oikein hyvä, oikestaan en mitenkään ole tuntenu olevani raskaana. No ehtii se ällöolo vielä ens viikollakin tulla.
 
Äitiysrahasta Mä olen aina siinä uskossa ollut ettei kesken vuoden voi vaihtua äitiysrahan määräytymisvuosi eli siis että me kaikki saadaan 2009 vuoden mukaan tai sitten 6kk työtulojen mukaan tai jos ovat 20% suuremmat kuin vuoden 2009 tulot!
Korjaatka jos olen väärässä.
Itse olen 2010 vuonna tienannut melkein 10 000e enemmän kuin vuonna 2009 jolloin palasin vasta elokuussa hoitovapaalta töihin ja sitä ennen keikkailin. Joten mulle tuo 2010 olisi huomattavasti parempi vuosi äitiysrahan kannalta!!!

autosta päätettiin mennä katsomaan viikonloppuna 7 paikkaisia autoja. Ollut muutenkin mielessä jo hetken vaihto niin miksi ei :D

Ultrista Missä päin kunta maksaa 3 ultraa? Ei ainakaan pk-seudulla mikä on harmi, yksityiselle pitää mennä varhaisultraan jos haluaa.
Lasten mukaan ottamisesta, ei ole koskaan tullut mieleen ottaa mihinkään ultraan mukaan. Mä haluan ainakin rauhassa katsoa mitä näkyy, antaa työrauhan ultraajalle ja näin 2 keskenmenon kokeneena se tieto on ollut murskaava ja yllätys joten en sitä surua halua lapsille edes näyttää..

Jotain oli vihlonut/jomottanut mahaa, niin muakin välillä. olen silloin koittanut vaan levätä enemmän ja vähän hidastaa tahtia. Toivon vaan että kaikki hyvin. Tosin edellisessä ei ollut mitään kipuja ja vuotoja missään vaiheessa ja pikkuinen oli matkansa jättänyt jo rv 7 joka huomattiin vasta rv12 np-ultrassa. Joten ei kipu välttämättä kerro mitään, mutta toki säikäyttää- niin myös mut :ashamed:
Kuopuksen odotuksen alussa pieniä vuotojakin tuli, mutta hieno syke löytyi rv 7+4 ja terve ihana lapsi syntyi meidän perheen jatkoksi :heart:

Joten onnellisia odotuspäiviä kaikille :xmas:
 
taskurapu höyryä vaan ihan rauhassa ja nauti täysillä ensimmäisestä raskausajasta se on kuitenkin niin ainutlaatuista aikaa:)Musta on ihana seurata myös teidän ensimmäisten vauvojen odotusta:)
Tosi hienoa jos neuvolantäti kuulosti mukavalta se on paljon se:)
Meilläkin mies ensimmäisen odotusaikana kävi muutamalla tavallisella neuvolakäynnillä ja ultrissa sekä yhdessä lääkärissä, se oli mukavaa.Muiden aikana mies on käynyt vaan ultrissa vaikka nykyjään hommat on kuulemma muuttuneet siten että toivotaan että mies kävis ainakin yhdessä neuvolassa ja silloin se seuranta on jotenkin laajempi tai jotain mä en ihan tarkaa tiedä mut neuvolasta varmasti kerrotaan tarkemmin.

EevaN valitettavasti en osaa yhtään auttaa, mut luulen kyllä että voi...

Kävin äsken kävelemässä ja kyllä raitis ilma teki hyvää:)Oon koittanut taas opetella juomaan vettä kun se ois niin tärkeetä mut se tuppaa aina unohtumaan.
 

Yhteistyössä