Heipat! Kirjoittelin eilen jo pitkät tovit mutta enpähän sit ehtiny lähettää joten kokeillaas taas
Pelkopolista on ollut juttua. Mullakaan ei tuo ensimmäinen synnytys mennyt ihan silleen kun aattelin eikä ihan huippufiilikset siitä jääneet. Eli siis synnytys käynnistettiin, aukesin neljään senttiin ja siihen jäi, sitten kiiruhdettiinkin leikattavaks. En oikein ollut varautunut sektioon, joten se tilanne oli ihan karsea kun yks kaks sektioon joutuukin, pelotti ihan kauheesti ja tietenkään en miestä saanut saliin tueksi ja olemaan läsnä lasten syntyessä kun oli kiireellinen sektio. Loppu hyvin kaikki hyvin, terveet pojathan sieltä tuli, itse paranin nopeasti ja silleen mutta silti tuo kokemus oli ahdistava ja eniten pelottaa edes yrittää alatiesynnytystä jos taas käy noin. Itse sektio ei pelota kyllä, mutta ennemin menisin sitten suosiolla leikattavaksi ja saisin miehen mukaan kuin että taas kävisi kuten ekalla kerralla. Tästä oli puhetta ekassa ultrassa ja kätilö kyllä sanoi että ehdottomasti pääsen juttelemaan jos siltä tuntuu. Katsotaan nyt, ei tuo kyllä varmasti pahasta ois.
Täällä on edelleen ollut ihan hyvä olo, ei mitään kummempia vaivoja. Itku on herkässä kyllä. Lauantainakos se tuli se lasten elokuva Paulie, TAAS itkeä ryystin siinä lopussa
Mies tuntuu jostain syystä nyt käyvän (normaalia enemmän) hermoille, pistän täysin kyllä raskauden piikkiin senkin
Maha kasvaa hulluna, siirryin jo pari viikkoa sitten käyttämään äitiysfarkkuja..
Rakenneultra on parin viikon päästä, jännittää vähän kun niin kovasti toivoo että kaikki olisi hyvin. Sukupuolta ei haluta tietää. Eilen mietin että on tää yhden odottaminen hassua kun on niin vähän ultria. Poikien kanssa käytiin kerran kuussa vähintään
Liikkeitä on tuntunut nyt varmaan jo kuukauden, tosin nyt meni viikko ilman mitään liikettä. Onneksi eilen sitten alkoikin kunnon jumpat jo päivällä joten eiköhän siellä kaikki hyvin ole. Istukka on ihan edessä joten tosi huonosti muutenkin liikkeet tuntuu mutta johan tuo mukula sen verran iso alkaa olla että jytinät alkaa tuntua istukan läpikin. Ja tässä yhtenä iltana kun silittelin mahaa ennen nukkumaanmenoa niin pirpana potkaisi mua sormeen
:heart:
En muista oonko jo tänne hehkutellut mutta vaunutkin on nyt hankittu joten nyt on se puoli hoidossa, vauva ennää puuttuu
Pikkuiset villahaalarit ja täkki pitäisi vielä neuloa mutta ne nyt saa odotella siihen kun marjastus ja sienestys loppuu.
Ikää on mulla 28. Synttärit ois muutama päivä ennen laskettua aikaa, miehen kanssa jo päätettiin että vauva saapi luvan syntyä samana päivänä ku minäkin
Miehen tytär ja meidän pojat ovat syntyneet samana päivänä, viiden vuoden erolla, joten arveltiin että eiköhän se vauvakin saa synttärinsä jakaa jonkun kanssa
Ammatista.. Nojoo, yksi ammattikorkeakoulututkinto on, vaihdoin alaa ja ammattikoulu oli kesken kun pojat syntyivät pari vuotta sitten. Olen hoitanut poikia kotona ja nyt kun tämä uusi pieni on tulossa niin alkaa näyttää siltä että joudun lopettamaan koulun kun tulee niin monen vuoden poissaolo.
Nyt on lähdettävä huilimaan kun pojatkin ovat päikkäreillä vielä hetken. Hyvää vointia kaikille!
Tirppa ja HerttaMartti 18+3