**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Minähän olen siis tehtaassa laitosmiehenä ja isäntä opiskelee. Eli toivomme että pieni syntyisi ajoissa, jotta saisi uusi isä viettää myös "isyysloman" joululoman ohessa. :) Minä puolestani olen huolissani siitä miten jaksan olla melkein vuoden kotona ilman töitä! Kolmivuoroa en sinänsä kaipaa mut luulen että seinät kaatuu kotona päälle. No, sen näkee sitten. Joskus 6 vuotta sitten olin 4 kk työttömänä ja meinasin tulla hulluksi.. :D kaikki ovat mulle kyllä sanoneet että tuskin sitä vauvan kans ehtii kaivata muuta työtä. ;) jää nähtäväksi. Ja jos minä meinaan seota niin saa isäntä olla kotona ens kesän niin minä haluan töihin. :) Onneksi no suunnitelma B olemassa.
 
ammateista ollut puhetta..:) täälläkin ilmoittautuu yksi lähihoitaja,työskentelen pääosin latenhoitajana päiväkoodeissa vaikka suuntaus on vanhukset,tuli joku vinksahdus opiskeluaikoina..:D
tarkoitus lähteä opiskelemaan nyt äitiysloman jälkeen koulunkäyntiavustajan tutkinto kera iltapäivä-aamupäiväkerho-ohjaajan tutkinto..
meillä mies opiskelee,BBA-tradenomi tutkinnon saa valmiiksi toivon mukaan jouluksi viimeistään mutta aloittaa jo lähihoitajan opiskelut nyt elokuussa omniassa espoossa..tekee myös töitä siinä ohessa,joten joulunkin aikaan tuskin mies kotona on kun täytyy keikkaa tehdä,silloin joululomilla niitä varsinkin on..ei kiva meile muille perheenjäsenille....saattaahana se olla että se haluaa joulun rauhoittaa kotona olemiseen,mutta ei sitä tiedä vielä...

tänne ei ihmeempiä,päivät on täynnä touhua,onneksi,ensi viikolla alkaa arki..ihanaa,tyätyy sanoa,olen niin rutiinirakas ihminen..:ashamed:

EevaN ja Pieni 21+6 (21+4)
 
Heipsan!
Pistepirkolle kiitokset onnitteluista ja Muiskulle halit.
Tänään pitää isommalle tytölle pakata saari kamppeita ku pääsee lähtee mummin ja ukin kans vesille :) ois nii ihanaa itekki päästä mukaa..mut ne työt.. Toivon nyt vaa et miulle tulee sinne avustaja..tai sit o lopetettava tai pitää hakee sitä saikkua,selkään sattuu nytkii. No mut sen näkee illalla. Pitäs muka kahessa tunnissa saaha hommat tehtyy,ja pah ja pöh!
Tääl on aamupalukat syöty,seuraavax lähen tyssien kans kauppaan ja kirjastossa vois pitkästä aikaa käyvvä :) Sieltä ku tullaan ni laitan karjalanpaistilihat uuniin. Päikkärit on nukuttava,niin väsy oon. Aamulla siskit heräs kuuvven jälkeen,olin iha et eikä! Hetkex ne viel nukahti ja sit menivät leikkii olkkariin,mie viel vartin torkuin. Joteskii en saa unta,asento on joko huono tai jotai.
Ois mukava ku meille vaihtuis se auto :) pääsis uuvvella autolla ajelee. Eihä sillä vaiholla tiesti kiire oo.. Millasias autoja teillä muilla joilla sit 5 henkee perheessä? Entä millaset istuimet lapsilla?
Nyt täytyy ettii kahvia tai uni voittaa..
Mukavat päivän jatkot!

~ Marsu ja siskit 10/06 ja 03/09 + masu-asukki 21+1 ~
 
Ammateista ollut puhetta :) Täällä lähihoitajan perusopinnot erikoistumista vaille valmiit, täl paikkakunnal ei alkan mielenterveys ja päihdetyön koulutusohjelmaa sinä vuonna ku erikoistumis opinnot olis alkan. Meninpä sit vuodeks parturi-kampaajaks opiskelee ja sieltä sit jäinkin äippälomalle :D Tarkotus olis mahdollisuuksien mukaan sit jatkaa oppisopimuksel toi lähihoitajan tutkinto valmiiks kun täst kotoonta sit alkaa olla aika lähtee ja lapset sen ikäsiä :) Varmaankin tän toisen kanssa AINAKIN 2-vuotiaaksi oon kotona, esikoinen sit jo reilu 4.v :)

Mies töissä lv-asentajana ja palkka kyllä sellanen et rahallisesti pärjätään hyvin näinkin et olen kotona :)

Hirveesti on ihmiset alkan nyt kiinnittää huomioo masuun ja moni luulee et oon paljonkin pidemmäl, eihän siin tietyst sillee mitää mut ärsyttää kun tuntuu et ne ei tajuu et toisest/ siit eteenpäin masu kasvaa pikkusen nopeemmin. Painoa ei kuitenkaan juuri oo tullut.

Tänään onkin vähän sateisempi päivä, harmi vähän ku tääl alkaa meripäivät ja olis kiva ollu lähtee sinne kävelee ja kattelee :)

Astre ja Eemeli 18+4
 
täällä kans mamma joka jo suunnitellut työhön paluunsa..eli elokuussa palailen ja ukko pitää isäkuukauden :) sittempä pikku kirppu onkin jo 9kk pääsee perhepäivähoitoon ja uskompa että hoitaja tulee taasen kotia,kun ei täällä tuota vuorohoitoa muuten saa järkättyä..
 
Heips kaikki!

Muiskulle tsemppihalauksia! Toivotaan että kaikki on hyvin teidän vaavilla ja varmasti onkin :heart:

Kirppiksellä tääkin mamma on pyörinyt jo ihastelemassa vaatetarjontaa - aika hyväkuntoisia on ainakin täällä päin ollut tarjolla, ja myös neutraaleja värejä, onneksi! Kaverilta saadaan ostaa häkkisänky, turvakaukalo ja sitteri. Vaunut ja syöttötuoli ollaan ajateltu ostaa ehkä uutena. Sitä kyllä meinaa aivan seota kun tuolla nettikaupoissa kulkee tutkailemassa tarjontaa, on sitä vaikka mitä ihanaa:):) Erityisesti nuo erikoisemmat vaatemerkit ihastuttavat! MUTTA ovat kyllä hirmu kalliita....apua :/

Isän kotonaolosta: Meillä mies joutuu normisti tekemään töitä normi isyysloman ulkopuolella ja jopa ulkopaikkakunnalla/ulkomailla, voi apua...:( Täytyy vaan toivoa että ainakin ulkomaan projektit olisivat vasta loppukeväästä....

HIRVEÄ niskajumi ja särky, umph :/ Onneksi on hieroja varattuna ensi viikoksi!

Voi Lontoon Rae kun sulla oli tuo Pätkis tuolla masuasukin nimenä niin enkhän muistakin Pätkis-pussin meidän herkkukaapissa ja mennyt heti niitä napsimaan, nam :$ Ja HAH, toi sipsi juttu oli aivan päivän pelastus!! :D

Miimau & Masuasukki 17+6
 
Aurinkoista huomenta kaikille!!

Muiskulle heti ekana voima:hug: .. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Ja onnittelu hyvistä ultrakuulumisista kaikille ultrassa käyneille.

Meillä ultra oli eilen. Kaikki oli hienosti, vauva kasvaa ja kehittyy ja jälleen saatiin kuulla, että onpas liikkuva yksilö.. Me urheilijoina oltiin niin ylpeitä meidän pikkuisesta. :heart: Saatiin myös vahva sukupuolilupaus, mutta kuten jo aikaisemmin laitoinkin, ei aiota kertoa sitä muille (paitsi ehkä parille parhaalle kaverille :) ), niin en viitsi sitä tänne kertoa, jos joku tuttu vaikka sattuu huomaamaan.

Ja täytyy kyllä kehua meidän ultraajaa. Oli sama ku np-ultrassa, aivan ihana täti, joka kerto tosi tarkasti kaikki mitä ultras ja oli kärsivällinen vaikka meidän vauva vähän liikuskeli siellä silleen, että joutu hakemaan mittauspaikkoja. Sukupuolta kun kysyttiin ja hän sen meille näytti ja kertoi, kysyi heti, että miltä meistä on tuntunut, että kumpi olisi tulossa jne.. Meille jäi tosi hyvä mieli. Antoi vielä mukaan muutaman kuvan, joista yksi on aivan ihana 3D kasvokuva vauvasta. On muuten niin isänsä näköinen että.. :heart:

Pakko oli sit eilen käydä osteleen vaatteita ja vaunuja käytiin myös kattoon, sattu nimittäin Oulun BabyStylessä oleen Oran taigat nyt paikan päällä, joita oon yrittäny jälestää kissojen ja koirien kans.. Tänään sit tilasin ne ja ens viikolla saadaan vaunut, jee!!!! :D

Toiseksi viimeisen lomapäivän kunniaksi pitäs alkaa siivoon.. Ei kyllä huvittas, vaan pakko se on ottaa itteään niskasta kii..

Nyt hyvää päivän jatkoa kaikille :)

-MiMa ja Bebé 21+1
 
Heippa kaikille täältä mökin terassilta!!!
Lomaa vielä tämän viikon loppuun ja maanantaina alkaa taas työt.. olen ammatiltani lähihoitaja ja olen siis nyt kotona töissä eli olen yksityinen pph ja kovasti toivon että loppuun saisin työni tehdä ja ryhmä onkin täynnä sinne marraskuun alkuun asti!
Ikää minulta löytyy jo 31 v ja mies 35 v ja esikoinen 3,5 v..
Tervetuloa mukaan Lontoon rae... onneksi kyseiset karkit eivät ole herkkuani joten saa jäädä kauppaan..:LOL:.. mutta pätkikset kyllä maistuu.. nyt päätin että maanantaista alkaen jättäisin kaikki herkut pois ruokavaliosta loppuajaksi.. saa nähdä miten käy!!
Mutta siis rakenne on ensi viikolla, keskiviikkona.. ja on kyllä niin vahva poikaolo.. ihan samanlainen raskaus kuin edellinen ja ihan samalla lailla muutenkin menee mieliteot ym joten jos täältä nyt tyttöä povattais niin yllättyisin täysin.. olen valmistautunut olemaan kahden pojan onnellinen äiti:D
Mutta jatkan nyt lomailua, mummu tuli kylään tänne ja lähdetään poimimaan mustikoita iltapäivän mustikkapiirakkaa varten:) syödään nyt herkkuja kun vielä lomaa on!!!
Hyvää päivän jatkoa kaikille!!

Hipu + masuasukki 19+1
 
Ikä, nestori täälläkin. Täytin itse asiassa juuri eilen 37 vuotta. Hiukan ikäkriisiä pukkaa päälle, mutta eiköhän tämäkin vauva vielä saada täysi-ikäiseksi kunnialla. Mun omatkin vanhemmat on saaneet meidät lapset "vanhoina" 30-36-vuotiaina, joten taitaa olla sukuvika :)

Ammateista No, mähän olen terkka. Tosin tällä hetkellä kouluterveydenhuollossa, mutta olen tehnyt myös äitiys- ja lastenneuvolahommaa.

Isän lomista mun mies ei pidä muuta lomaa vauvan synnyttyä kuin isyylomaa pari viikkoa. Viikon säästää siihen kun menee veljensä kanssa hommaamaan meidän "suur"perheelle uuden auto Saksasta.

Josta tulikin mieleeni autokysymys. Meillä on tällä hetkellä Volvon "pikku"farmari eli V40. Miehen haaveena ois saada joko V70 tai sitten Honda, olikohan se Accord?! Saa nähdä sitten kumpi tulee :) Kyllähän me tuohon nykyiseenkin mahdutaan, vaikka kyllä se kaukalon tunkeminen sinne on työn ja tuskan takana. Ja meillä kun on vielä vanha telakaton malli niin saa siillä vöillä sitten huhkia. Tosin hiukan on alkanut himottaa Isofix tai joku telakka-systeemi. Kuitenkin tosi paljon ajellaan ja viedään isompia kerhoon ym. Jospa pistäis siihen vaikka äitiysavustuksen ;) Meillä on isommilla Recaron young sport - istuimet. On kyllä hyvät ja tekiskin mieli Recaron kaukalo hommata pikkuiselle.

MARMAX4 oli suunnitellut menevänsä aikaisin töihin. Mä en vois ees kuvitella laittavani noin pientä hoitoon. Tippa tuli linssiin viime kesänäkin kun 1,5 vuotias piti hoitoon laittaa. Oli musta ihan liian pieni sinne. Mutta pakko oli kun sain niin hyvän työtarjouksen. Nyt ajattelin ihan suosiolla olla kotona ainakin siihen kunnes vauva täyttää 2 vuotta. Meillä ainakin tuolla 2 vuotiaalla on nyt mennyt hoidossa huomattavasti paremmin kuin silloin kun hän oli 1,5 vuotiaana sen pari kuukautta hoidossa. Silloin pikkuinen itki siellä päivät pitkät. Nyt sentään jo tykkää leikkiä ja mielellään menee päiväkotiin. Ja meidän molemmat lapset on olleet tosi huonoja nukkujia melkein 2 vuotiaaksi saakka, kun esim. kuopus oli tuon 9 kk , heräsin vielä imettämäänkin varmaan 5 kertaa yössä. Tosin siitä alkoikin sitten unikoulu :) Mutta olin kyllä niin väsynyt, että jos töihin vielä ois pitänyt lähteä niin huh huh!

Ja kukahan se esikoisen odottajista mietti, että kuinka jaksaa olla kotona. Kyllä sitä lapsen kanssa jaksaa, onhan se ihan eri asia kuin olla työttömänä ja itsekseen päivät pitkät.

Muiskulle halit ja tsemppiä seuraavaan ultraan!

Ja onnea kaikille hyvistä ultra-kuulumisista! Aika monella on ollut kurj akokemus ultrasta. Kurja juttu! Mä odotan kyllä ihan positiivista käyntiä taas, kun nt-ultrakin oli niin kiva. Tosin ei ainakaan sama ultraaja ole, koska hän kehui olevansa lomalla meidän rakenne-ultran aikaan. 2 pitkää viiikko sitä saa vielä odotella.

Niisku 19+1
 
Marma kiitokset =). Meidän lähellä on 2 hyvää kirppistä ja niissä tulee käytyä aika usein, viimeaikoina 2-3x viikossa (joskus jopa 4...). Niillä käynnin voi hyvin yhdistää kaupassakäyntiin tai sitten poiketa vain pikaisesti. Tänään tuli taas käytyä ja eiköhän jotain tarttunut taas mukaan.. Kirppistelyyn jää kyllä ihan koukkuun kun ei ne hinnat todellakaan ole huimia, ja saahan niitä sitten itse myytyä eteenpäin myös kun ei enää tarvitse =).

Töihin en ole näillä näkymin menossa vielä pitkään aikaan. Tarvittaessa voin olla kotona siihen asti kun vauva on 3-v (pankin kanssa tehty sellaiset suunnitelmat), toki keikkaa alan tekemään näillä näkymin silloin tällöin vuoden 2013 alusta lähtien eli kun vauva on n. 1v.

Auto on meilläkin menossa vaihtoon. Takapenkille pitäisi mahtua kolme istuinta: kaukalo+isofixtelakka, selkämenosuuntaan oleva turvaistuin ja turvavyöistuin. Joskus esikoinen voi kyllä olla edessä turvavyöistuimessaan, mutta sitten pitäisi aikuisen mahtua hyvin kaukalon + turvaistuimen väliin. Meillä on tällä hetkellä peugeot 406 ja takapenkille ei mahdu aikuista istuinten väliin. Eikä ole mitään mahdollisuutta saada kaukaloa tungettua siihen väliin, kokeiltu on. Ehdottomasti pitää olla farmari, vähän ollaan katseltu VW Tourania. Ei olis ihan mahdottoman iso tila-auto vaikka sellaiseksi se kai luetaan. Plussaa olisi jos olisi 7 penkkiä, voisi joskus joku tulla kyytiinkin :D

Pitäisi kai mennä laittamaan jotain syömistä. Outoa kun vain itselle tarvitsee laittaa, poika kun vieläkin kipeä niin ei uppoa kuin yksi tietty valmisruoka bonalta ja esikoinen mummulassa iltaan asti.

Poppeliini ja kolmas muru 21+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Heips!
Yksi mattimyöhäinen liittymässä joukkoonne! Olen kauan lukenut ja seuraillut muiden kuulumisia ja nyt vihdoin rohkaistuin kirjoittamaankin.

Iästä ollut puhetta. Olen 34v, ehdin täyttää 35v ennen vauvan syntymää.
Olin aina ajatellut, että tehdään lapset ennen kolmeakymmentä... Ja ne viisi ensimmäistä ehdittinkin. ;)
Mutta krooninen vauvakuume taitaa vaivata, kun vielä yksi viimeinen villahousu piti saada "vanhoilla päivillä"! :D Tätä viimeistä jouduimmekin sitten yrittämään kauan, välillä jo luovuimme toivosta, mutta onneksi valtava vauvakuume valtasi jälleen ja tässä nyt ollaan! Laskettu aika on 27.12. Oletan, että ensi vuoden puolelle menee, niin ne aiemmatkin on yli mennyt... jos ei sitten koon tai muun puolesta jouduta käynnistämään. Meillä kun kaikki ovat olleet suuria vauvoja (ei kuitenkaan raskausdiabetesta), joten en oleta että tämäkään ihan pieni kirppu tulee olemaan. =)

Itselläni on takana vasta nt-ultra, jossa ultraajan mukaan kaikki näytti olevan kunnossa. Ammattitaitoa kyllä vaaditaan noissa tulkinnoissa, vauveli näytti meille enimmäkseen vain selkäänsä! Veriseulaan en osallistunut.
Rakenneultra on vasta 15.8. Tämä raskaus on tuntunut pieneltä ikuisuudelta, joo olen melko malttamaton! =)

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 18+2
 
Ultrakokemuksista onpa kurjaa kun niin monella on ollut ikävät ultrakokemukset, etenki ku onhan ne nyt eräänlaisia odotuksen virstanpylväitä ja kohokohtia. Oma synnärini/äitipoli on MKS, siellä on kyllä aina ollut tosi kivat kätilöt ja ultrat ovat menneet hyvin. Poikia tosiaan kun odotin niin sitä ultrakokemusta sieltä karttui ;) Nyt ekassa ultrassa olikin joku uusi kätilö ja tosi mukava oli, selviteltiin vielä siihen kaupan päälle poikien mahdollista identtisyyttä ja muita ei niin tähän raskauteen liittyviä asioita. Mutta katotaanhan nyt miten se rakenneultra menee :)

Vaatehankintoja oon sen verran tehny että kirpparilta ostin joku aika sitten pari 50-56cm bodya, housut ja jonku potkupuvun. Kotoa löytyy jo äitiyspakkauslaatikollinen poikien vanhoja, neutraalin värisiä vaatteita ja pari kassillista ja yksi laatikollinen on jo vauvanvaatteita kulkeutunut suvun viimeisimmältä vauvalta meille taas. Tarvetta ei siis erityisemmin ole millekään, mutta onhan se nyt hei aika ihanaa vähän jotain ostella ;)

Poika/tyttöoloista on nyt kyllä vähän taas olo vaihtunut poikaoloon, lähinnä nyt sen takia että jostain syystä tämän vauvan omat kamppeet ovat sinisävyisiä :D Vaunut ovat vaaleansinimustat ja niihin toivon mukaan joskus valmistuvat peittokin on aika sinisävyinen. Lisäksi tulevat isoveljet ovat molemmat sitä mieltä että äitin mahassa on poikavauva. Maha on myös vielä ainakin ihan poikamaha, ollut alusta asti ihan samanlainen pysty ja kapea kun edellisellä kertaa. No, eihän tässä joulukuuhun enää montaa kuukautta ole, sittenhän se selviää kumpi tulee :D

Isän kotonaolosta meillä pitää vaan isyysloman ja mahollisesti talviloman samaan syssyyn, eli kuukauden olisi kotona. Isäkuukausi on luksusta johon ei meillä ole varaa lainanlyhennysten takia, pakko on olla sekin aika isän töissä. Mutta tyytyväinen oon jo tuohon isyyslomaankin :)

Nyt on lähettävä etsimään jo jotain herkkua pojille kun heräävät, ihania ärrinmurrinkiukkupusseja ovat taas olleet kun on niin kamalan kuuma. Joutais jo nää helteet painua sinne mistä ovat tulleetkin..

Tirppa ja HerttaMartti
 
eipä se tuolla kodinhoitotuella tee juuri mitään ja tiettävästi lomapäivätkään eivät keräänny.
ja olen aina ollut mamma jolla on muuta elämää,eli työ tuo mulle voimia jaksaa pyörittää arkea,vaikkei sitä aina uskoisi.samoin oli meidän kuopus ja tuo hoitaja on kuin vara mummu meijän poijille,itekki kyselee poikien kuulumisia kun on nyt lomalla :) ja eipä nuista poijan klopeista oo kasvanna sen kummosia kuin muistakaan kakaroista.joskus välillä vaan mietin että tekis hyvää olla enempi lapsiryhmässä kun nyt on olleet 1-2xvk ja tietty esikoinen eskarissa.

Autosta: meillä bussimallin hiace,mahtuu 9immeistä ja isoooo tavaratila päälle :) ollut kyllä oikee ostos meille,ainut miinus on ettei ole ilmastointia mut jos kattoluukun virittelis tms.
nuo koiruudetkin hyvin mahtuvat kyytiin vaikka poijatkin olis mukana näyttelyssä.
 
Moksukka Vauvan kanssa kotona oleminen on kyl ihan erillaista kun työttömänä oleminen. Vauvan kanssa ei aika kauheesti ehdi pitkäks tulla. Jos teilläpäin on perhekaviloita niin sielläkin saa kivasti vaikka yhden päivän viikossa kulutettua ja näkee samalla muita aikuisia, jos ei satu omia kavereita olemaan päivät kotona. Mut ainahan on se mahdollisuus olemassa että itse meet töihin ja mies jää kotiin.

Miehen kotona olo Mies on vuoden loppuun palvelutalossa työllistettynä/suomea oppimassa. Tekee siis syksyn hoitoapulaisen hommia. Ens vuoden alusta olis kai tarkotus että mies siirtyis oppisopimuksella opiskelemaan lähihoitajaks. Eli meillä mies ei tule olemaan kotona kun viikonloput. Tosin kuopuksellakin tulee olemaan päiväkotipaikka vuoden loppuun asti joten jos mustasukkasuus yltyy ihan kauheeks ja pakkaset on niin kovia ettei kunnolla ulos muuten päästä niin voin aina pariks päiväks viedä isommat päiväkotiin.

Auto Meillä on tällä hetkellä Mitsubishin (noinkohan kirjotetaan) Spacerunner ja sinne mahtuis kolme takapenkille mut mies on nyt alkanut puhumaan että lähetettäis nykynen auto miehen veljelle Nigeriaan ja ostetaan joku samankokonen tilalle. Mut katoataan nyt miten käy.

Töihin meno Kaikkaa alan taas varmaan tekemään sunnuntaisin sitten kun vauva on suunnilleen 6kk. Mut kouluun oon takaisin menossa sen jälkeen kun ätitiysloma loppuu. Joko heti syksyllä niin koulusta vähän panostettiin tai sit yritän järjestää sen niin että vaihdan toimipaikaa ja jatkan vasta 2013 tannikuussa, niin mä tietysti mieluiten tekisin.

Uusille tervetuloa, meinas unohtua.

Raskausdementia meinasin unohtaa kertoa että mä unohdan kaikkee. ;) Nyt on tosiaan asioita alkanu unohtumaan, puhelin jää kotiin kun lähden ulos, unohdin sen yhden yövuoron tossa joku viikko sitten, neuvola-aikaa en muistanu huomioida työvuorotoiveita kirottaessani, ja sit viel kaikkee muuta pientä mitä jatkuvasti unohtuu.

Fantaihana 21+1
 
Heipat kaikille.
Ja Muiskulle voimahalit, toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin.
Täällä olis viikko vielä rakenneultraan, ei malttaisi millään odottaa. Pieni papuseni on alkanut potkutella päivittäin ja se tuntuu aina yhtä ihanalta. Muutaman ison potkun on mieskin tuntenut. :heart:
Iästä ja ammatista on ollut puhetta, ite oon siis 29.v esikoisen odottaja. Vauvakuumetta ei vaan aiemmin ole ollut, vaikka työ- ym. kuvioiden puolesta ei esteitä olis ollutkaan, sain vakipaikankin 25-veenä. Oon siis sh ja teen leikkaussalityötä.
Isän lomista & omasta töihinpaluusta ei vielä mitään tietoa, enkä oikeaa ajankohtaa niiden miettimiseen edes tiedä. Meidän pientä tehtiin niin pitkään että nyt kun se viimein on totta ja todellista niin nautin hetkestä kerrallaan. Tietysti tulevaa pitää vähän suunnitella mutten ota siitä paineita.
Nimistäkin oli joskus jotain juttua, yhden tytön nimen olen miettinyt jonka ehdottomasti tahtoisin ja muutama pojan nimi on varastossa. Eiköhän niillä alkuun pääse. =)
Ja autoa pitäisi täälläkin isompaan vaihtaa jossain vaiheessa, ei oikein tohon sedan-malliseen avensikseen tahdo noita yhdistelmävaunuja kovin helposti saada.. Kokeiltu siis on ja kiroiltu myös. :rolleyes:
Huh hellettä sano, onneksi on uimaranta kivenheiton päässä, pääsee vilvoittelemaan jos (kun) alkaa järki mennä..

Tiikeli ja Papu 19 + 4
 
moikka taas!

muiskulle :hug:

kävin tänään katsomassa meidän uutta tulokasta ja uusinta aika ultraan tuli ensi viikolle. Ei mitään vikaa erityisesti ole mutta sydäntä ei saatu tarpeeksi tutkittua hankalan asennon takia. Muuten on kaikki ok ja la koneen mukaan on 6.12. mutta eipä sitä muutettu. Meillekin luvattiin tällä kertaa tyttöä :heart: piti tosin kysyä 5 kertaa että mikä :D ihanat 3D kuvat saatiin mukaan ja ihan kiva kätilö oli tekemässä tutkimusta!

ikää mulla on 28v ja mies on vuoden nuorempi. Tutkinto löytyy metsätalousinsinöörin töitä varten mutta koulusta päästyäni en ole kyllä alan hommia tehnyt muuta kuin omissa metsissä.

Meillä on myös auto harkinnassa samoin kuin kaksois/sisarrattaat mut en tiedä kannattaako niitä rattaita ostaa kun ikä ero on sen 1v9kk... kokemuksia kenelläkään asiasta? ehkä joku viisaampi osaa sanoa :D

lisää myöhemmin..

20+6
 
moksukka toi on kyllä huippu vaihtoehto että voisit olla kesän töissä kun mies lomailee ja hoitaa vauvaa:)Mut sittenhän kun vauva syntyy sitä näkee et miltä tuntuu ja miten arki muodostuu:)

MarsuJaSiskit meillä on vielä viis henkinen perhe ja mahdutaan kaikki hyvin kolmen istuimen kanssa Wolskin varianttiin, mut tänään mies just sanoi et käydään huomenna kurkkaa yhtä käytettyä Wolskin Touran autoa johon meillä tuskin on varaa mut saahan sitä haaveilla ja käydä katsomassa:)Meillä on tällä hetkellä takana turvaistuin (Graco),turvavyöistuin (Britax) ja koroke (Brio).Kaukaloa meillä ei voi laittaa eteen (kun on niin uus auto että on airbag jota ei suositella lukitsemaan pois käytöstä koska se on niin epävarma) joten silloin todennäköisesti esikoinen joutuu etupenkille istumaan korokkeen kanssa (silloin kun vauva syntyy on ikää 5v6kk) ja kaukalo toivottavasti mahtuu takapenkille (en oo kokeillut) tai sitten jos se ei meinaa mahtua turvavyöistuimen kanssa sinne niin esikoinen istuu edessä turvavyöistuimessa ja kakkonen (vauvan syntyessä 4v5kk) korokkeella takana ja näin luulisin että ainakin mahtuu kaukalokin takapenkille ja vauvan synnyttyähän me ei päästä koko perhe yhdessä liikkumaan autolla mihinkään mutta nykyjäänkin me liikutaan aika paljon joko minä ja lapset,minä,mies tai mies ja lapset eli aika harvoin kaikki yhdessä ja nekään reissut ei oo olleet pakollisia.Saa nähdä miten pärjätään. Tulihan pitkä sepustus yksinkertaiseen kysymykseen:ashamed:

MARMAx4 miten raaskit niin pienen laittaa hoitoon?Mä en pystyis.Mä en vois ees vielä kuvitella vieväni tuota 1v4kk ikäistä hoitoon.

Hippuliinu tervetuloa mukaan kirjoittelemaan=)

Fantaihana mä oon ihan äärettömän huono puhelimen käyttäjä jo ihan normaalistikkin ja nyt vielä raskaana se saattaa olla neljäkin päivää hukassa ilman että edes tajuan kaivata sitä ja jos kaipaan eikä sitä heti löydy/asia ei ole tärkeä tai tulee jotain tärkeämpää niin se voi hyvinkin olla vielä pari lisä päivää kadoksissa.Harvoin muistan kuljettaa sitä mukana jos jonnekkin lähden.Ja kun meillä on omakotitalo niin usein puhelin on ulkona kun mä oon sisällä ja toisten päin niin että mua aika harvoin tavoittaa puhelimella ja sekös varsinkin miestä ärsyttää.Mut sitten kun sen löydän niin kyllä soittelen ihmisille takaisin ketkä on kavanneet ja koska useat kaverit tietää tän niin ne ei heti hermostu jos eivät saa kiinni.

NewYorkihanaa että ultrassa oli kaikki hyvin ja saitte tyttölupauksen:)
Meille ostettiin tuplat kun kakkonen synytyi koska ikäeroa pojilla oli 1v1kk ja kakkonen oli loppukesän vauva mutta tosi vähällä käytöllä olivat koska esikoinen oli hyvin reipas ja kävelyhaluinen.Ja siksi ei nyt osteta tuplia kun ikäeroksi tulee 1v9kk ja pahimmassa tapauksessa en pääse vauvan kanssa ensimmäiseen kolmeen kuukauteen ulos kovan pakkasen takia ja täällä on niin paljon lunta että kolmoselle voi ottaa pulkan kävelemisen tueksi talvella/keväällä ja sitten kun lumet sulaa niin uskon että kolmonen on jo innokas kävelemään kun nytkin on jo niin liikkuvainen.Meillä ei oo pojatkaan istuneet rattaissa enään yli kaksi vuotiaina ollenkaan (omasta halustaan)Mut kannattaa tietysti miettiä tilannetta omalta kohdalta et miten paljon liikutte rattailla (pakollisia menoja) ja tykkäätkö käydä lenkillä kun vauva nukkuu,ja sekin vaikuttaa et miten liikkuvaiselta ja reippaalta esikoinen vaikuttaa...

(.) Hyvä että täällä on muitakin joille pätkis maistuu:p Mä ostin tänään pätkis pussin kun eilis illasta asti niitä himoitsin ja mietin että jos tekis lähiviikkoina joku päivä pätkiskakkua:p
Muuten ei tänne kummempia kuulu.
 
Miehen kotonaolosta, meillä mies on tälläkin hetkellä hoitovapaalla kotona nuorimman kanssa (1v 9kk poika), ollut vuoden alusta kun minä menin takaisin töihin. Miehen työt vaihtelevat vuodenajan mukaan kun taas minulla vakituinen työ, siksi päätimme että emme pistä epäsäännöllisten tulojen varaan elämistä joten hän jäi sitten koti-isäksi. Nähtävästi on kotona myös kun vauva syntyy, talvella ei yleensä paljoa hommia ole muutenkaan. Ollaan tehty yhdessä töitäkin joskus viitisen vuotta eli vietetty aikaa 24/7 joten eiköhän sitä toimeen tulla :D

Ammatista, olen asiakaspalvelutyössä jonka rinnalla työnkuvaan kuuluu vähän kaikenmoista siivoamisesta jatkuvaan paikasta toiseen juoksenteluun. Jalkojen päällä saa olla ihan koko työpäivän ajan, nostamista kantamista ja ennenkaikkea näillä helteillä on saanut hikeäkin vuodattaa ;) Ihanaa, vaihtelevaa työtä kuitenkin josta en helpollaluopuisi. Töihinpaluu onkin varmaan heti elokuussa vanhempainvapaan loppuessa, katsotaan sitten jääkö mies taasen kotiin vai meneekö lapset päiväkotiin.

Tyttöolo on täällä jotenkin vahvasti vaikka ultra ei mitään kertonutkaan, kummankin pojan raskaus on ollut varsin vaikea jo aika alkumetreiltä saakka, tässä vaiheessa on kumpaakin odottaessa jo pötkötetty kotona selkä--ja jalkavaivojen vuoksi. Tyttöä odottaessa taas oli kuin ei olisikaan raskaana, sama juttu nytkin. Iskiasvaivaa nyt hieman mutta tuntuu että keskimääräisesti normaaliolotilassakin on vaivaisempi vähän joka suuntaan.

Kirppiksille olisi myös kova hinku mutta jarruttelen itseäni, poikaa odottaessa hamstrasin kaikkea mahdollista enemmän kuin tarpeeksi, pikkuvaatteistakin jäi yli puolet pitämättä. Nyt vaatteet ovat miehen tyttären pojalla kierroksella mutta ehtivät hyvin takaisin joulukuuksi. Aika poikavoittoisia vaatteet ovat mutta jos tyttö tulisikin, ehtiihän niitä vaaleanpunaisia unelmia hankkia sitten syntymisen jälkeenkin.

Vaunut on meillä Brion Duo Edget, sain lähes käyttämättömät jokusen vuoden vanhat. Pikkupojalla on käytössä nyt vanhemmat emmaljungat, Briot odottelee tulokasta :) Tuplarattaat ovat myös ehdottomasti hankintalistalla, haaveena Phil&Tedsin Sportit tai muut vastaavat suht pieneen tilaan menevät jotka myös helppo kuljettaa autossa.

Belleihana 21+4
 
MARMAx4 Täällä myös pienin menee todennäköisesti hoitoon alle vuoden ikäisenä, niinkuin ovat muutkin lapsukaiset menneet. Meille se on ihan ollut taloudellinenkin asia, kun nuo kelan tuet ovat kyllä aika onnettomat. Ja nämähan ovat taas niitä asioita, joissa kukin tekee miten parhaiten sopii. :)

Ja sitten voin kyllä sanoa näihin helteisiin, että voi perk.....saat....ymph! En kyllä yhtään nauti näin kuumasta... se 20 ja rapiat asteita olis mulle ihan jees. : / Tuntuu et olisin turvonnut sellaseks rantapalloks, kun on niin kuuma. Ja voi kiesus noita öitä...

Mutta jos sitä menis koittaa saako nukuttua.
garden ja juniori 21+5
 
Päivitety taas tähän asti :wave:.

Ja tyttölupaukset senkun jatkuvat :heart:. Ihanaa, ja kuten joku kirjoittikin niin se että muille luvattu tyttöjä lisää tilastollista todennäköisyyttä että itse saa pojan (kirjoittaja siis toivoi poikaa) :cool:

Moksukka vauvan kanssa tosiaan elämä ei ole mitään oleilua kotosalla, varsinkaan jos on esikoinen kyseessä. Ei voi mitenkään verrata työttömänä olemiseen :D. Kun esikoinen syntyi, saattoi meillä lojuta pyykit pesu/kuivauskoneessa päivätolkulla märkinä/kuivina, tuntui ettei millään ehdi syömään ja aikaa ei ole mihinkään. Kakkosen kohdalla sitä jo osasi vähän toimia eri lailla ja nyt kun kolmas tulee, en ajattele sen enää muuttavan niiiiin paljoa meidän elämää. Tietty ekat pari-kolme kuukautta on varmasti hektisiä mutta eiköhän siitäkin selvitä..

Poppeliini ja kolmas muru 21+3 :heart:
 
Moi pitkästä aikaa! Mies on ollut lomalla 5 viikkoa, ja ollaan käyty kotona lähinnä kääntymässä.

Meillä on rakenneultra ensi tiistaina, eli 2.8. Mulla on tooooosi vahva poikaolo tästäkin :) Jostain syystä mua jännittää älyttömästi mennä sinne :/ Liikkeitä oon onneksi tuntenut jo n. kuukauden, mutta silti pelottaa ettei kaikki oo kunnossa...

Ikää mulla on 26v. ja oon ihan hävettävän monta vuotta rämpinyt tradenomin tutkintoa läpi. Nyt oon siis ollut 2 vuotta ihan kotosalla pojan kanssa, mutta vaihdoin nyt opiskelut päiväpuolelta iltaan. Tarkoitus olis nyt syksyllä suorittaa mahdollisimman paljon kursseja!!

Piti tulla jättämään pikamerkkaus :) Ens viikosta alkaen tulee taas roikuttua koneella enemmän niin yritän myös kirjoitella aktiivisemmin! Ja kiitos sille Stockan Outlet -vinkkaajalle! Mä lähetin mun siskon hakemaan puoli-ilmaisen takin mulle talvea varten :)

Silona 19+4
 
dodii....
Kaikille kauhistelijoille: eli ihan vaan selventääkseni jälleen kerran(on se mukava kun töissä ja vapaalla saa rautalangasta vääntää)
Ameille tulee perhepäivähoitaja kotiiiiiiiin,hoitamaan lapsia. niin kuin on tullut jo 3vuotta putkeen.koska teemme miehen kanssa kumpikin vuorotyötä.
B:minusta ei eläissään saa ukon "siivellä" eläjää,olen koko lyhyen elämäni tehnyt työtä,esim esikoista odottaessa päivät kuluivat koulussa,yöllä käytiin töissä valvomassa mummujen ja pappojen unia ,samaan syssyyn pakerrettiin opinnäytetyötä.
C: mä en oo pelkästään mikään kotona hyssyttelijä,eikä musta kauheena ole tuonne seurakunnan perhekerhoihin ym olemaan ööö lässyttävänä mammana(vaikka niissä olen aikoinani kulkenut,jolloin oli ihan meitä normi maalaismammoja).
D : ja jos tuntuu että seinät alkaa kaatumaan päälle,minä en todellakaan ole se joka laittaa lapsia päiväkotiin että voi itse hyssytellä kotona kuopuksen kanssa. eli hoidan kaikki lasten kuljetukset kerhoihin ym kotona ollessani,mikä tosin on erittäin kettumaista kun huomaa että pihatiet on lumen peitossa.ja tuolloin lapset todellakin ovat kotona ei mummujen ja ukkien hoidettavina.
E: MUN MIELESTÄ SE ON JOKAISEN OMA VALINTA,MILLOIN LAITTAA LAPSENSA PÄIVÄHOITOON
ja lisätään listaan vielä että työni on mielekästä ja palkitsevaa kun huomaa asukkaan itsenäisissä toiminnoissa edistymistä/kuntoutumista

KERTOOKAS SIT MULLE MITEN PÄIVÄHOITO VAIKUTTAA NEGATIIVISESTI LAPSEEN?
mun mielestä ei mitenkään,
oppii olemaan vieraiden ihmisten seurassa ja kotona odottaa kaipaava pikkuinen suu hymyssä ja kädet ojossa!!!!

Tiettävästi en minäkään ole kummeksunut heitä jotka kotona kyhjöttävät vuodesta toiseen.

minä olen minä ja teen tavallani!!
ja musta saa todella pahan tuulisen akan vähällä vaivalla,joten kannattaa katsoa sinne ikkunan toisellekkin puollelle ennen kuin alkaa kauhistelemaan,voi nähdä muutakin kuin oman navan
(mikä tosin nykyisessä olemuksessa alkaa vähän jokaisella tulemaan esille ihan positiivisena asiana)

jaaaa,lisättäköön että olen esikoiseni odottanut ja hoitanut ihan yssikseen ja hyvin arki sujui vaikka yövalvoja hän olikin niin kuin kaikki kolme poijan kloppia.joten ei sitä vauva arkea pidä kauhistellen odottaa.
menee omalla painollan.

MARMAX4 ja jaz 20+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kish ja Sokruli
hipsis!
Otetaan ihan rauhallisesti Marma :)
Minä rakastan lapsia ylikaiken ja yläaste aikoina jo toivoin että ku äkkiä löytyisi se oikea ja pääsisi naimisiin ja lapsia tekemään mutta niin vain ehdin täyttää 25 ennen ku mies löytyi. No, pitkästä odotuksesta ja yrityksestä palkittiin onneksi vihdoin lapsettomuusklinikan avustuksella. Mun on nyt vielä hyvä sanoa kun en tiedä miten sekoan vauvajutuista kun tämä syntyy, mutta en usko että jaksaisin silti olla kotona kolmea vuotta. Eikä siihen olisi kyllä rahaakaan.
Meiltä on lähimpään keskustaan yli 10 km ja lähimpään naapuriinkin yli kilsa. Eikä meillä ole varaa pitää kahta autoa kun isäntä opiskelee. Toinen pitää pistää seisontaan. Mulla on onneksi ihan parhaista kavereista vauvalomalla lisäkseni 4 samaan aikaan mutta usea kymmenen kilometriä on välissä. Ja tulee mun työkavereitakin ikävä oikeasti. Ne on mun toinen perhe. Mutta katsotaan mitä talvi tuo tullessaan. Jos mun pitää vielä ens talvena kantaa vesi ämpärillä kaivosta vajaan 100 metrin päästä taloon niin voi olla hyvinkin että ei ehdi kaivata töihin.. :) innolla odotan että saa oman sinappikoneen.. <3
jokaisella on oma tapansa tehdä asioita. Toiset meistä on "perfektionisteja", toiset suurpiirteisempiä ja sit loput siitä välistä. Meidän asumista ihmeteltiin jo viime talvena, saati nyt ku vauva on tulossa :) mut minä olen sen verran kiero että oikeastaan tykkään järkyttää ihmisiä pikkuisen :) se on mun mielestä vaan huvittavaa. Mun tulee kantovettä vähän ikäväkin osin. Mää oon outo varmaan ;) mut oikeasti kyl se arkea helpottaa se vesihana. Ja pakko se on laittaa tänä kesänä. Ei tarvi sit lapsen peppua pestä pakkasella suoraan lähteessä ;)

no joo, mun no aika varmaan mennä nukkuun juttuineni mut ei aleta väittelemään liian tiukkaan sävyyn eihän? Tää lastenhoitoasia jakaa niin mielipiteitä. Sisko on pari vuotta nuorempi ja sai juuri kolmannen. Hän on ollut viimeiset 5 vuotta kotona lasten kanssa muutamaa välikk lukuunottamatta kun on ollut parina kesänä töissä ja isä lasten kanssa. Ja siihen minä en pystyisi. Olisin jo sekopää. Mutta me ollaan erilaisia ihmisiä ja tarvitsemme ja kaipaamme eri asioita, vaikka ollaan samoista geeneistä. Vielä täysi-ikäisyyden kynnyksellä muistan ajatelleeni että minä pidän kyllä sitten kaikki hoitovapaat jos joskus saan lapsia, mut niin ne ajatukset muuttuu iän ja itsetuntemuksen lisääntyessä. Tosin mulla vaikuttaa sekin että olen ollut aina kova käymään töissä (lukio aikaan jaoin esim 2xviikossa mainoksia, hoidin muiden lapsia ja lisäksi tein viikolla usein iltavuoroa nykyisessä työpaikassani ja joskus viikonloppujakin ja koulua piti myös käydä..) nyt riittää ihan tää yks työ. 3-vuorotyö on muutamassa vuodessa jo tuntunut tekevän tehtävässä ja ei kroppa enää kestä niin paljon rasitusta ja pää vähiä unia ku ennen. Eli vanhaks oon tullu. Olis minunkin vaikea olla siis kyllä miehen "siivellä" kun on tottunut itse tienaan. Ymmärrän miehiä jotka kokee tämän asian näin työttömänä/opiskellessaan jos puoliso on töissä. Meillä on kyllä yhteinen tili ja rahat mut kuitenkin. Siskoni taas ei ole ollut koskaan pidemmän aikaa töissä. Ja sanoo että ei halua edes. Kai se mieli muuttuu kun lapset on isoja. Toivotaan niin. Nyt mää oikeesti lopetan.. Alkaa juttu luistaa liikaa varmaan väsyn vuoksi..

-moksukka ja pieni 19+5
 
lasten hoitoon laittaminen on niin henkilökohtainen juttu ja mieleiåide asia,jokainen tkee tavallaan ja pääasiahan on että se sopii justiinsa sille perheelle kuka ratkaisun tekee..joten mielipiteistä turha kiitstellä ja kenenkään kauhistella toisen ratkaisuja koska se miikä sopii toiselle,ei todella tunnu hyvältä välttämättä toisesta. Toivottavasti tästä asiasta ei tule täällä isoa haloota,eihän..:heart::attn:

taas herätty iiiihan lian aikaisin,mä vihaan sitä väsyä mikä tulee,olen aivan uupunut iltapäivästä jo..ja jos nukun niin sit en nukahda illalla:( eilen illalla menin puoli kymmenen maissa sänkyyn,nukahdin,mut heräsin kun vauva potki kylkiluuhun! niin piti sellaiset riennot että otti kipeetä,ja jo tässä vaiheessa,ehken vaan oo tottunnut pojun liikkeisiin..koskaan en muista ihan heränneeni potkuihin,nyt oli eka kerta. vahva kroppa silla ainakin jo on ja eilenkin tuntui että maha oli pelkkää vauvaa,kun sen tunsi tasan tarkkaan,mikä osa oli mikäkin..huh.

Joo,nyt kahvia!

EevaN ja Pieni 22+0 (21+5)
 

Yhteistyössä