***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Hei!
Tirppa mie pelkäsin viime raskauden alusta asti jo synnytystä, ensimmäinen synnytys ei ollu mitenkään helppo. Kävin pelkopolilla juttelemassa synnytyksestä, no ei siitä kyllä mulle apua ollu, mut voihan siitä sulle olla. Siis jos teillä on mahdollisuus käydä pelkopolilla keskustelemassa synnytyksestä niin kannattaa mennä juttelemaan. Toinen synnytys meni sitten minulla oikein hyvin ja nyt olen tätä kolmatta menossa ihan hyvillä mielin pukertamaan, vielä ei ainakaan ole pelko hiipinyt. Minulle synnytyspelkoon oli siis apuna toinen synnytys :)

Pikkareista myös minä olen käyttänyt matalia housuja, jotenkin en vain ole omaksunut omakseni mammapikkareita.

Täytyy tästä pikkuhiljaa iltavuoroon lähteä.

simuli
 
ak
Tervehdys taas pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille. Kivaa kun vieläkin löytyy uusia odottajia:wave:

Lämpöpussista on puhuttu. Meillä on edelliset syntyneet kesällä ja syksyllä, eikä lämpöpussia ole ollut kuin vaunuissa. Nyt kuitenkin saadaan ystävältä kaukaloon sopiva "Jääkarhupussi" ja uskon sen helpottavan arkea huomattavasti.

Supistuksista. Kerroinkin jo aikasemmin, jos joku muistaa, että meillä on töissä nyt ihan kamala kiire ja työt on todella raskaita. Ma sitten tulikin vähän verenvuotoa, joka jatkuu edelleen. Pieni on ultrrattu tällä vklla kahteen kertaan ja kaikki on hyvin. Kohdun suu on myös kiinni, eikä paikat ole ruvenneet pehmentymään. Sairaslomaa on nyt kaksi vk ja sitten lääkäri katsoo uudelleen mikä on tilanne ja antaa arvion jatkosta. Kyllä taas on pelko persiissä edellisen keskenmenon vuoksi ja nyt otankin niin varovaasti kuin voin, enkä todellakaan riskeeraa mitään pelkän duunin takia. Tänään on onneksi rakenneultra ja siellä pääsee katsomaan istukan tilanteen ja kaiken muun toivottavasti mahdollisimman hyvin.

Tyttöhän sitä on toivonut näiden kahden pojan jälkeen, mutta nyt taas tullut niin semmoinen olo, että IHAN SAMA, kunhan vaan pysyy pieni kyydissä loppuun asti!!!

Vauvanhonetta tekis mieli päästä jo laittamaan ja kaikenlaista on valmiina. Meillä vaan kaikki huoneet vaihtaa paikkaa ja maalaillakin pitää, että kyllä siinä hommaa riittää. Nyt en ainakaan rupee riehumaan, kunhan Huuto.netistä huutelen vaatteita ja muuta:p

ak ja iippana 20+5
 
täällä palauduttu äitiyspolin kontrollista...tilanne kohdunsuulla sama kuin alkuviikosta,onneksi näin ,eenneaikaisuustesti näytti tosin positiivista,minkä johdosta pitää olla tosi iisisti ja herkästi soitella neuvoja äippäpolilta supistusten tullessa voimakkaina...kotona saan olla jos tilanne pysyy samana jos olen rauhallisesti ja hankin apua tarvittaessa. prin viikon päästä uudestaan katsotaan tilanne. itsellä on aika rauhallinen fiilis ja meen tilanteen mukaan,mies aika hermona kun sille eka raskauskokemus.
Itselle oli ihana nähdä myös pieni ultrassa ja pojalta edelleen näytti,isommalta vain kuin vimeksi..:)

sörnäisten fidalla kävin kotimatkalla ja löysin ihanan ruskesävyisen emma deluxe sitterin ja vaiv viidellä eurolla,voi tätä onnea..:)

nyt levolle,yöt menee ihan pyllylleen kerta toisensa jälkeen,voi kun saisi nukkua kunnolla...viime yönä nukuin klo 22.30-04.15 ja sit ei uni tullutkaan,mulle tosin sekin oli luxuxta että nin pitkään kun yleensä heräilen kahden aikaan yöllä ja uni ei tule takaisin.

EevaN ja Pieni 24+0
 
MARMAx4 hölmösti tosiaan reagoi toi teidän neuvolatäti. Kait nyt kolmen pojan jälkeen saa olla innoissaan tytöstä. Meillä sentään vaan kaks poikaa ja silti oon välillä ihan tohkeissani et nyt olis tyttö tulossa. Kun miettii miten erillaiset ne leikit ja kaikki saattaa olla.

Alushousut Ostin tpssa joitain kuukausia sitten KappAhlista ihan puuvillaset äitiyshousut. Ainoa vika niissä on et ne on aivan liian isot, en ihan tajunnut että oon laihtunu sen 6 kiloa raskauden aikana mut ainakin mahtuu päälle.

EevaN Sun mies ajattelee varmaan tätä vauvan saamista jossain määrin siltä kannalta mitä se olis Nigeriassa. Nyt en muista tarkkaan miten isoilla viikoilla siellä pysytään keskosia pelastamaan mut jotain päälle 30-viikkosista oli kyse. Oota vaan kun vauva saa ekan täysin normaalin nuhakuumeen ja isi on hysteerisenä toimittamassa poikaa lääkäriin. ;) Meillä näitä keskusteluja käydään vieläkin vaikka esikko on jo 5 v ja kertaakaan ei ole lääkärissä käynyt. Mä oon aina ilmottanu että mies saa itse hoitaa pojat sinne jos meinaa siellä käydä, et mä en kehtaa tulla mukaan näyttämään lasta jolla on ihan normaali räkätauti.

Väsymys Taas pitää olla ihmettelemässä kun ei tällasta ole aikasemmin ollu. Eilen käytiin poikien kirjastossa ja kaupassa ja yhtäkkiä kirjastossa iski taas niin totaalinen väsymys että hyvä että mä pysyin pystyssä. Sokeritkin on kuitenkin ihan täysin ok ja hb on 140, eli kumpikaan ei voi olla syynä. Eilen piti illalla nukkua tunnin unet ja tänään on taas ihan normaali pirtee olo.

Valmistelut On aivan ihana lukea teidän vauvan huoneiden ja nurkkien järjestelyistä. :heart: Meillä on kuopus edelleen pinniksessä meidän makkarissa. Syksyn aikana olis tarkotus siirtää esikon kanssa samaan huoneeseen. Tosi tääkin vauva varmaan nukkuu perhepedissä lähes vuoden, eli niin pitkään kun mä imetän yöllä. Vauvan vaatteet on vanhempien vintillä ja toissapäivänä kun siellä käytiin niin äiti penko saappaita sieltä esikolle ja ilmotti et tässä on nää vauvanvaattet. Sanoin et laittaa ne vaan sellaseen kohtaan et ne on helppo ottaa sieltä sit joskus marraskuun alussa kun ätiysloma alkaa et sit voin alkaa pesemään niitä.

Ikenet Eilen illalla harjasin hampaita ja pelästyin et nyt on oikein paha ientulehdus iskeny kun verta tuli harjatessa oikein reilusti. Sit muistin että mähän oon raskaana et täähän on ihan normaalia. :)

Huomenna mä pääsen esikon kanssa kattomaan uutta Autot elokuvaa. Harmi vaan et ruotsikieliset näytökset on ihan normaaleja, ei siis 3D näytöksiä. Mä kun ole vielä sellasta 3D näytöstä nähnykkään.

Fantaihana 23+2 (jännästi tuntuu aina täs vaihees et niitä +päiviä on niin vähän ja sit maanantaina on jo +5 ja sekin rv vaan hurahti ohi)
 
ultrakuulumisia tältä päivältä. :) Ultraaja oli todella mukava ja ei kyllä millään tapaa jäänyt tilanteesta pahaa makua suuhun, vaikka kätilön puhelin soikin kokoajan ja tilanne oli hieman rauhaton. Kovasti jutteli ja selitti kyllä kaiken mitä ruudussa näkyy. :)

Meillä tyttöolo vaihtuikin yllättäen POIKALUPAUKSEKSI :heart: Ja ei kyllä jäänyt vanhemmillekkaan epäselväksi, että kumpi siellä on, sen verran reippaasti vehkeitään esitteli. :D Miestä en edes voinut katsoa ilman nauruun repeämistä, nimittäin ensimmäinen kommentti oli "score" kun saatiin sukupuoli kuulla :D

Poika sen verran villillä tuulella oli, että kätilö joutui todella kauan ultrailemaan saadakseen kaikki näkymään ja mitattua. Tunti kului kyllä hyvin joutuisasti siinä. :) Kaikki kuulemma näyttää oikein hyvältä ja koko vastasi viikkoja 19+6 (tänään 20+1), LA ei kuitenkaan muuttunut. :) Painoarvio 326g.

Ja äiti on niin onnellinen :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4 ja Kahlan
alushousut, tänään juuri muutamat ostin lisää. Lindexistä löysin xl kokoisia jotka menevät mahan päälle hyvin. Eli oikein mummomalliset :LOL:
KappAhlista olen kanssa aikoinani ostanut ja ne kanssa hyviä. Itse en henk.koht tykkää että jää mahan alle kalsarit joten ainot oikeat on nämä erotiikan tappajat :p

EevaN hyvä että kaikki oli ennallaan. lepoa ettet joudu moneksi viikoksi sairaalaan pakkolepoon, se ei olisi kivaa..

Täällä kanssa alapää vihloo oudolla tavalla, viimeksi sentti jo lähtenyt kaulan pituudesta eli 2cm jäljellä mutta paikat kiinni. jännittää että onko tää vihlonta merkki jostain, ei onneksi kipeetä niinkään tee. Ei vaan aikaisemmista raskauksista kokemusta näin aikaisilla viikoilla tästä olosta. Kk päästä neuvolalääkäri joka tekee alapää tutkimuksen, tosin sitä ennen 1,5 viikon päästä sairaalaläälärin vastaanotto Naistenklinikalla jossa varmasti ultraa ja katsoo kohdunduun tilanteen. Eli ei auta kun odottaa :)

Mutta nyt alkaa miehen ja mun elokuvailta olla käsillä, lapset nukkumaan ja HAMEKYTTÄ 3 pyörimään ja toki karkkipussi kainaloon :p
Aamulla töihin.

Nöpönenä 23 :heart:


*muoks*
Mukavia ultrakuulumisia saanut Iseeyou, onnea poikalupauksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista. Muutamia poikalupauksiakin saatu lisää<3 mua mietityttää vaan, kun kovasti haluttais saada sukupuoli selville että kun toi istukka on etuseinässä että peittääköhän se näkyvyyden ihan kokonaan :/ no sen näkee ens to, ihanaa alle viikko enää!!!

Äippäpöksyistä mulla on sekä korkeita että matalia, ja ehdottomasti olen kokenut kaikken mukavimmiksi matalat alkkarit jossa ei oo kiristävää kuminauhaa. H&m netistä tilasin ja oon ollu tosi tyytyväinen, eikä oo mitkää erotiikan tappajat ;)

voi että kävi tekemään nyt mieli irtokarkkeja kun luin neljäskö kirjoituksen, varmaan pakkko vielä ajella kauppaan. Vaikkakin nyt oon yrittänyt taas elää vähän terveellisemmin ettei tuo paino ihan niin nousisi, nyt jo vaaka näyttää jarkyttävii lukemii. Selkäsärytki on helpottan aika kivasti kun muistaa vähän venytellä ja vähintään puolentunnin lenkillä käydä jokailta:) kai se on kauppan lähdettävä -->

Joulumamma ja vauva 20+0 <3333 vihdoin puoliväli;)
 
Kivoja ultrakuulumisia taas tullut! Ei omaa meinaa malttaa odottaa, viikonloppu vielä ja sitten... =)
Meillä on kirpparipöytä viikon ja siellä tulee käytyä lähes joka päivä siistimässä...No, samalla sitten kierrän muiden pöydät ja aina tarttuu jotain mukaan, varsinkin vauvalle kaikkea pientä ja söpöä. Meidän voitot taitaa olla jo kohta käytetty! :D

Mulla taitaa olla hemoglobiini alhaalla, arvaattekos mistä tiedän? No, ehkä vähän väsyttää enempi, mutta selvempi merkki on hirmuinen lihanhimo! :D Kasvissyöjä kuolaa lasten lautasten vieressä...hah! :LOL:
Sama oli alkuraskaudessa ja sitten neuvolassa todettiinkin hemoglobiinin olleen alhaalla. Rautakuurilla se taas nousi seuraavaan neuvolaan mennessä, oli melkein 150, joten ei tarvinnut enää syödä. ;) Nyt aloitin taas kuurin, seuraava neuvola on kuitenkin vasta melkein kolmen viikon päästä, niin ei viitsi odotella. Jännä tämä raskaana olevan naisen kroppa, kyllä se vaan tietää mitä tarvitsee.

Ja syömisistä vielä; kun tulee nautittua jotain makeaa, niin vauva alkaa jytää kunnolla ja sitten tulee pikkuiselle hikka! Taitaa olla pikkunautiskelija :heart:

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 20+3
 
joulumamma11: Mulla kanssa istukka etuseinämässä, eikä haitannut näkyvyyttä yhtään. :)

Mutta tää lähtee tekemään pari yövuoroa, jonka jälkeen huimat yksi vapaapäivä. :( Tällä väsymyksen määrällä tuskin kerkeän tuossa ajassa yövuoroista toipumaan..
 
Ihanaa, kohta on kaikilla ultrat käytynä, eikä kellään onneksi mitään pahempaa :)

Pakko kommentoida tohon alushousuhommaan. Mää ostin H&M:ltä samoja alushousuja useammat ko huomasin niiden olevan ainoat jotka sopii. Elikkäs tämmöset: Product Detail | H&M :) Jää just sopivasti mahan alle eikä kiristä tai oo liian löysät. Ja mulla kun löytyy tota takapuolta niin todellaki hyvä löytö.

Ja täälläkin sama ku Susimielellä ja jollain muullaki. Jotain maidon tapasta oli ilmestyny liiveihin kun eilen sain vihdoin hipellettäväksi vaunukopan.. :D

Turvakaukalokin käytiin hakemassa muutama päivä sitten kun sellaisen huusin huutiksesta. Ihana pinkkivioletti Maxi Cosi Cabriofix + telakka :heart: Anoppi löysi siihen myös täysin uutta vastaavan Eisbärchen-lämpöpussin kirpparilta, hintaan 12e! Meillä alkaakin olla hankinnat loppusuoralla jo, puuttuu enää pinnis ja vaunujen runko, nekin on tosin katottu jo valmiiksi.
 
iseeyou:no ei kuulosta sullakaan olevan listat ok.
täällä välillä tuntuu että listaani katsoessa on kokeilussa että jaksankohan mä tehdä enää töitä tms. koska oikeesti aamua ja iltaa ihan sekasin ja huimat yks vp siellä toinen täällä.ja kun kattoo toisten listoja niin kyllä sieltä useammalta tekijältä löytyy vapaat parettain ym. mut tietääpähän ettei ainaskaan erikois kohtelua saa kun on raskaana. mut nyt vietänkin 3pv saikulla,ei vaan jaksanu enää.

eilen illalla mietin töissä että miks mun täytyy pinnistellä kerta "halutaan" että jään saikulle niin jäädään sit. ja ei mun töissä tarvii jaksaa ja sit purkaa kotona sitä väsymystä mikä jyllää ;huutaa lapsille ja raivota ukolle ihan pikku asioista. noup.ja mikä pahinta työpaikalla aiheutuva melu(asukkaiden huutaminen,kun eivät osaa kaikki ilmaista itseään muuten)ottaa jo niin paljo päähän että kuljen joko korvatulpat(mitkä ei edes auta mitään) tai kuulosuojaimet korvilla(missä onneks radio).

mut nyt kattelen maailmaa omasta navasta käsin :)

eli aurinkoista huomenta kaikille!!!

MARMAx4 ja jaz 22+5
 
Huomenta kaikille tai kohta kai se on päivä jo =)

Tervetuloa uusille!! Ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille, meillä taiskin kaikilla olla kaikki ok ultrissa, hieno homma :flower:

Oli pakko tulla kommentoimaan tähän työasiaan.. Oon siis yhdessä hankkeessa projektikoordinaattorina (teen lisäksi myös kaikenlaisia muita hallinnon hommia, mutta tuo on mun päävastuulla) ja hankkeen päättymiseen on 1½ kuukautta, hommat on levällään ku ankan p**** ja ketään muuta ei tunnu se kiinnostavan/ymmärtävän todellista tilannetta. Tuossa viikolla sitten kävimme tiimin kanssa keskustelua asiasta ja mulla alko ihan tosissaan pinnaa kiristää, kun pitää olla niinku joku lastenhoitaja, joka kaitsee ja paimentaa tätä porukkaa. Tulinpa siinä sitten siihen lopputulokseen, että jos he eivät ala omia hommia tekemään, niin miksi mun pitäs stressata asiasta. Sanoinki sitten yhdelle tosi hyvälle työkaverille, että käyn kyllä välittömästi hakeen saikkua, jos asiat vielä tästä menee enemmän pyllylleen.. Eiköhän nuo anna, kun sanoo, että mua stressaa ja tuntuu et verenpaineet nousee ja alkaa supisteleen (jotka kaikki on vielä ihan totta, siltä se taas viime viikkoisen shown aikana tuntu). Teen omat hommani niin, etten jätä muita työkavereita v-maiseen tilanteeseen ja sen jälkeen mulle on ihan sama. Jos ihmiset ei osaa hoitaa omia asioitaan niin voivoi, ei mun ehkä kannata tässä tilanteessa ylimäärästä stressiä itelleni kehittää.

Tulipas vuodatus, mutta näin on asiat :whistle: Ja ymmärrän ja voin samaistua teidän kaikkien tilanteeseen, jotka näitten työasioiden ja vaikeiden tilanteiden kanssa painitte.

Muuten kaikki hyvin. Tosiaan pientä supistelua luulen nyt tulleen, maha menee ihan piukeeksi ja tulee tosi tukala olo. Onkohan se sitä??

Ja meillä alko tällä viikolla synnytysvalmennus. Oon tykänny tosi paljon, varsinkin kun sai tietoa eri kivunlievityshommista jne.. Jotenki alkaa ehkä valmistautuun siihen synnytysajatukseen ja mitä siellä ehkä vois haluta.

Ja meidän pikku möyryiikka se möyryää, iltaisin varsinki niin, että mun on vaikee nukahtaa. Yks aamu, kun olin menossa töihin, potkas niin kovaa että säikähin ja kävi ihan kipeää.. Ihanaa kun tuntee pienen kasvavan.

Nyt alan imuroimaan. Hyvää viikonloppua kaikille mametsuille!! :heart:

MiMa ja Bebé 23+3
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Heips piiiitkästä aikaa! :wave:

Näyttää olevan paljon tyttöjä tulossa =)
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Monta kuukautta väliä etten ole käynyt kirjoittelemassa... Tuntuu ettei kerkee/jaksa mitään "ylimääräistä." Työ vie kaikki voimat ja vapaa-aika menee levätessä ja kotitöissä.

Tällähetkellä olen sairaslomalla mm.supistusten ja voimakkaan väsymyksen takia. Väsymys johtuu suurelta osin siitä, että hemppari laskenu raskauden alusta yli 40 pykälää, ja on nyt siis 115. Ei mikään huono vieläkään siis, mut th sano että niillä kenellä normaalisti korkea ja sit laskee, vaikutus rajumpi kuin heillä joilla se tavallisestikin tuota luokkaa. Aloin ihmetellä palannutta voimakasta väsymystä ja menin mittauttamaan. Nyt sitten Obsidaneja popsin, Retaferit ei sovi minulle.

Rakenneultrassa käytiin maanantaina (21+2) ja vauvalla kaikki hyvin! :heart: tyttöolo vaihtui poikalupaukseksi Painoa pikku vesselillä 439g.
Istukka on etuseinässä. Olinkin jo ehtinyt ihmetellä ja vähän huolestuakin, miksi liikkeet tuntuvat niin erilailla kuin edellisissä raskauksissa. Mutta niissä istukka olikin takaseinässä.

Poppeliini; korjaisitko lasketun ajan, se on ollut alusta alkaen 17.12 (vau.fi laskuri näytti 18.12 ja sieltä tuon katsonut ennenkun sain oikean päivän neuvolasta)

Hankintoja on tehty... :whistle: Ei taida puuttua paljon muuta kun hoitopöytä =)

Äippäloma lähenee... Kolmen kuukauden päästä jo täysiään lomilla =) Ei malttais odottaa...

Halit kaikille mammoille! :hug:

Äippä & poitsu 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
alkkarit Oon ostanut ihan mamma alkkareita,pikemminkin mummo. :LOL: Hennesiltä ja kappAhlista löytyy. On ihanat kun saa kokonaan mahan päälle. Tää maha,kun on valtava.

Poppeliini Meille on poikalupaus annettu jos ehdit päivittää etusivulle.

Huh selkäkivut hellitti täällä,kun aloin taas vähän lenkkeilemään. Tosin kävellessä sitten tuikkii ja vihloo joka paikkaa. En haluaisi ihan vielä jäädä saikulle.
Ensi viikolla saankin kelan paprut. Jee. Odottelen innolla mitä tällä kertaa maksetaan Kelasta. :)

millis ja vertti rv23 :heart:
 
MARMAx4: Pakko myöntää, että oon nyt pari listaa päässyt itse jonkin verran vaikuttamaan vuoroihini, johtuen siitä että äitini on "apulaisjohtajana" vanhainkodissa. Eli auttelee meidän uutta pomoa listojen teossa, tarvittaessa pomon sijaisena yms. Yövuorot mulle sopii parhaiten ihan siksi, että saan nukkua niin paljon kun sielu sietää.. Mutta yövuorojen jälkeen en kerkeä "palautumaan" ollenkaan jos vain yhden vapaapäiviä. Näistä kyllä olen sanonut, mutta vaikeahan listoja on tehdä kun pitää ne muidenkin toiveet ottaa huomioon. Ja sitten kun teen enemmän yövuoroja, päivävuorot on pidempiä ja ne on todella hankala jaksaa tehdä.

Musta kyllä vahvasti tuntuu, että käyn maanantaina aamulla mittauttamassa hemoglobiinin ja hakemassa muutaman päivän s-lomaa. Tuntuu, että voisi milloin vain istahtaa vaikka keskelle tietä ja alkaa itkemään, kun on niin kamalan väsynyt ja loppu. Sais vaan itselleen taottua päähän, ettei mun oo tässä tilassa pakko jaksaa vaikka tiedän jättäväni työpaikan pulaan sijaispulan takia.

Ja facebookryhmään ollaan täälläkin valmiita liittymään :)

muoks. Onko täällä kellään muulla ongelmana liian matalat verenpaineet? Itsellä normaalisti paineet noin 100/70, nyt raskauden aikana ovat laskeneet kokoajan. Viimeisimmillä mittauksilla yläpaineet olleet alle 80 ja alapaineet 50-60.. Eilen esim 77/55.. Uskon, että tämäkin osasyy tähän mun ihan ylimaalliseen väsymykseen ja tuntuu, ettei mikään auta :( Olen kokeillut lisätä suolaa, syöny lakuja ja salmiakkia..
 
Viimeksi muokattu:
Fb ryhmä kuulostaa ihan hyvältä, ainakin jos se olisi salattu silleen että vaan meidän ryhmäläiset pääsee sitä lukemaan :)

Tänään kävin kirpparilla kun niin täällä on siitä puhuttu, mukaan ei tarttunut juuri muuta kun pienen pieni toppapuku, 50cm lähes uusi ja käyttömätön Kiraf merkkinen, ja vain 7e :) muuten siellä kirppiksellä oli lähinnä roskiskamaa, oikeesti ne vaatteet!!! hintahan oli vain sen tyyliin 50centtii, mut ihan kulahtaneita, värit lähes poissa, kuvista tietoakaan :O yöök, ei ollu mun paikka. Tokihan jos olisi oikein penkonut olisi saattanut löytyä ihan kivojakin löytöjä. Nyt ruuankimppuun, italianpataa namskis :)

Joulumamma ja vauva 20+1 nyt onkin kaikki jo ylittänyt puolenvälin :)<3
 
Täällä myös sopii fb ryhmän perustaminen :) Siellä ahkeraan tulee käytyä :D

Kirppareille tekis mieli kiertelemään mut jotain neutraalin väristä pitäis sit löytää :) Jotenkin jäi niin ristiriitainen olo kun vahvasti on pojan odotukselt tuntunut ja tyttö siel ultraajan mukaan köllöttelis :) Sillähän ei väliä todella ole, koska tätä vauvaa hartaasti toivottu ja odotettu <3 Tytölle olisikin valtavat määrät vaatetta esikoisen jäljiltä ja vain yhden lapsen käyttämiä eli tosi hyväkuntoista kaikki.

ihmeen hyvin olen liikkeet tunten vaikka istukka tos edessä onkin, reissussa alkoi silleen päivittäin säännöllisesti pikkunen itestään ilmotella <3

Astre ja "Eemeli" 20+6
 
iseeyou Mulla on matalat verenpaineet,mutta vaan raskaana ollessa. Normisti on 135/75 ja itseasiassa raskausviikolle 18 asti pysyikin tuossa kunnes alkoi laskemaan alas. Nyt on ollut 103/62. HUippaa helposti ja tosiaankin väsyttää. Sain rautakuurin,koska hemppa oli vaan 103. Osaksi kuulemma alhainen hemokin laskee verenpainetta ja sitten kuuluu tähän raskausvaiheeseen viikoille 19-24
 
Mukavia ultrakuulumisia taasen tullut =).

Täällä kerkesin jo olla pari päivää hieman huolissani vauvasta.En nimittäin tuntenut pariin päivään vauvan liikkeitä kunnolla.Tähän saakka siis tuntunut voimakkaita liikkeitä päivittäin ja nyt meni kolme päivää kun en juuri mitään tuntenut.Kuitenkin sen verran joka päivä,että ei ihan nyt tarvinnut alkaa seinille hyppimään.Doplerillakin tuli silloin kuunneltua,että en mä ihan niin huolissani ollut,mutta kuitenkin sen verran että alkoi mietityttää,että mikäs nyt on vialla.Eilen illalla päätin sitten vetää kunnon sokeripläjäyksen ja ajattelin,että nyt sen on pakko pistää tsempalot pystyyn,mutta eih...pari niin laiskanoloista potkua tuli,että ei niitä juuri potkuiksi voinut sanoa.Onneksi sitten kuitenkin tänään,kolmen päivän "hiljaiselon" jälkeen,meno on ollut samanlaista kuin ennenkin.Taisi toinen vaan ottaa hieman rennommin ja kasvattaa voimiaan :heart:.

Eilen tuli myös kutsu sinne seuraavaan ultraan,joka on 9.9.Täällä meillä kun on tapana ultrata myös silloin.Normaalisti olisi tk:ssa,mutta mulla on äitipolilla,koska se rakenneultra ei antanut parasta mahdollista kuvakulmaa ja siksi haluavat varmistaa,että kaikki on varmasti niinkuin pitää.Eli tässähän pääsee vauvan näkemään neljän viikon sisään 2 kertaa,kun on se 4D:kin vielä ennen tuota ultraa.

Minulta ei fb ryhmä saa kannatusta,koska en moisessa hömpötyksessä ole edes mukana.Mutta jos olisin,niin kannattaisin :D.

Täällä on myöskin tehty pienen pieniä hankintoja.Joitain uusia vaatteita olen hamstrannut tälle uudelle tulokkaalle.On ne vaan niin ihanan söpöjä ja pieniä.Parin viikon päästä ostetaan uusi pinnasänky samalla reissulla kun menemme 4D:hen.Täytyy nimittäin ajaa toiselle paikkakunnalle,kun ei täällä meillä tehdä yksityisillä noita ultria.


adalmiina ja sitso 24+3
 
Täällä vielä odotellaan rakenneultraa. Liikkeitä tuntuu jo paljon, 2-3 viikkoa on mieskin tuntenut liikkeet mahan päältä. Eilen illalla vauvelilla oli ensimmäinen hikka. Tuntuu että aika aikaisin... en kyllä muista milloin esikoisella hikka alkoi, mutta hikkaili todella paljon, vähintään 5 hikkaa päivässä. Onko muitten vauvat jo hikkailleet?

Kirpparilla on tullut vähän kierrettyä, muutama neutraali huppupyyhe tarttui matkaan. Pientä haalaria ei ole vielä tullut vastaan. Vauvan vaatteita on paljon, ainakin sinisiä jo olemassa, joten odotellaan ultran yli että tietää tarvitseeko ostaa uusia. Kaukalopussi jo hankittiin käytettynä huutonetistä, toinen on vielä harkinnassa kun meillä 2 autoa ja kumpaankin omat kaukalot ym.

Puoliväli täälläkin vihdoin saavutettu, jee!

Lumine 20+1
 
Äitiyspäivärahasta Kiinnostaisi kovasti sen määrä mutta mitä laitan siihen laskuriin verovuoden ansiotulot-kohtaan? Onko se tämä verotuspäätöksestä löytyvä verotettava ansiotulo valtionverotuksessa vai täytyykö siitä vähentää jotain? Mulla on verotuspäätös tässä nenän edessä mutta miten onkin ihminen voinut olla jo vuosia työelämässä eikä oikeasti tajua hölkäsen pölähtämää mistään verotusasioista... huoh...:ashamed:

Pari viikkoa jo on ollut kauhea syömishimo päällä. Syömisestä on tullut aivan tolkutona. Aamu saattaa alkaa jäätelöllä ja alta päättyy irtokarkkeihin. Joku roti olisi saatava nyt heti ettei paino lähtisi hirveään nousuun.

Viime viikolla Poju masussa piti aivan kauheaa möyrintää mutta tällä viikolla selvästi hiljaisempaa. Mistäköhän johtuu? Kyllä päivittäin tunnen jotakin mutta ero viime viikkoon on selvä. Dopplerilla kun kuuntelee niin sydänäänet kuuluu jo hieman navan yläpuolelta. Vasta muutamia viikkoja sitten piti kuunnella ihan häpyluun päältä jos mieli kuulla.

Vaatehuone on jo aivan täynnä vauvatavaraa. Onnekkaita olemme olleet tavaran kanssa kun nyt meillä on jo vaunutkin. Emmaljungan Duo Edget. On kova kantokoppa ja lisäksi saatiin myös pehmeä kantokoppa. Ja ihan ilmaiseksi =)


Ensku ja poju 23+2
 
SariP: Iso osaanotto mummin poisnukkumisen johdosta :hug:

ONNEA onnellisista ultratuloksista :) Tännehän on saati poikia lisää, hih!
Meillä rakenneultra ensi torstaina, jihuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Täälläkin ikenet vuotavat kuin seula aina silloin tällöin hampaita pestessä. Itsekin säikähdin ekalla kerralla kovasti mutta olin myös kuullut että se on aika yleistä
raskaudessa joten en ole enää huolehtinut vähäisestä, summittaisesta vuodosta.

Täällä potkut tuntuvat ihanasti mutta ei ole vielä saatu sellaista hetkeä napattua että mies olisi tuntenut potkut - voi kun sitä odotetaan kumpikin kovasti :heart:

Tunteellisuudesta: Täällä entinen "kovis" nyyhkii ja pyyhkii silmäkulmiaan lähes mistä vain, heh... :D

Miimau & masuasukki 20+4
 

Yhteistyössä