Keski-suomen keskussairaala on muutenkin jo antanut aika huonon kuvan itsestään..
Mulla on niin nihkeä olo koko paikasta että pakotan kohta ukon hengaileen mun kanssa Tampereella synnytyksen aikoihin niin että lapsi "vahingossa" syntyy Tampereen vierailun aikana..
Syy tähän nihkeyteen on tullut pikkuhiljaa, lähinnä sieltä ultria suorittavalta taholta (ja parista lehtijutusta kuinka siellä on kaikki synnärillä huonosti). Meillä oli siis niiden niskaturvotusten takia pari ekstra ultraa joista tuli laskut perässä, vaikkei meillä kukaan kertonut että ne maksaa, soitin perään ja sain kuulla että ekan kirjeen mukana tulleessa infolapussa lukee.. Ei tullut infolappua meille. Samassa puhelussa mulle sanottiin että maksuttomia ovat niskaturvotus ultra ja rakenneultra koska ne on seulontoja ja muut maksaa.
No eilen tuli kyllä postissa lasku rakenneultrasta! Argh. Ja perkele, jos olisin tiennyt että siitä käynnistä jotain maksetaan niin olisin takuulla vaatinut sitten vähän inhimillisempää kohtelua. Koko ajan vaan kiire-kiire ja kireä tunnelma. Eilen neuvolantäti luki meille koneelta mitä rakenneultrasta oltiin kirjoitettu kun me saatiin tietää vaan että sydän on ok ja kiitos hei. Aion soittaa tänään TAAS sinne sairaalle ja kysyä. Ja kysyä myös että kuin sit toisilla rakenneultra on mukava kokemus ja me saadaan maksaa tuollaisesta paskasta? (yritän muotoilla eri sanoin puhelimessa
)
Toivon niin että tuo ens viikon ultra käynti olisi sillä samalla ihanalla erikoislääkärillä jolla ollaan saatu onneksi käydä ultrattavana. Tuo todennäköisesti jää meidän viimeiseksi ultraksi ja haluaisin saada siitä jotain mukavaa muisteltavaa irti.
Ja keskus-sairaalasta vielä lisää hyviä uutisia..
Pääseeköhän tässä johonkin parakkiin synnyttämään.. Se vielä puuttuisi.
Kenen vauva oli rapsutellut peppua ja elvistellyt masussa? Piti oikein miehelle lukea ääneen
Se naureskeli hetken ja sitten totesi hiljaa että ei meidän rakenne ultrassa vaan paljon kerennyt tommosia katteleen.. Kieltämättä itsekin välillä tunnen pientä kateutta kun teidän ihania ultrajuttuja lukee kun oma käynti jätti niin kurjan maun. Mutta kiva silti että suurin osa joulukuun mammoistakin on saanut niitä kivoja kokemuksia.
Itse olisin vain halunnut tosta "tavallisesta" ultrasta sellaisen kokemuksen että meidän odotus on normaali ja nauttia jostain niin hömpästä kuin sukupuolen selvittämisestä, tai ainakin yrityksestä. Kun aikaisempia ultria on aina huolet varjostaneet kun ollaan etsitty onko jotain vikaa ja oltu ekstra käynnillä.
Noh, jospa toi vika ultra korvaisi aiemman puutteet.. Vaikka se onkin taas noita ektra "onko vikaa"-käyntejä..
Lämpöpussista Ei varmaan hankita, onhan meillä parikin sit noita Äp:n pusseja ja haalarit ja lampaan taljaa ja villapeittoa.. Kaukaloon sen sijaan houkuttaisi joku pussi tai sit pienen talvihaalarin tilalle se sellainen unipussityylinen toppahaalari jossa on hihat ja jalat on säkissä ja siinä on turvavyölle reikä että se on kaukalopussinakin kätevä. Katsotaan.. Tässä ehtii sit alkutalvesta käydä kaupassa katteleen.. Tosin saadaan serkun kautta ehkä pieni toppahaalari, tosin tyttöväristä on tarjolla, joten pitää sille paljastaa mahdollisesti sukupuoli.. :/
Nukkuma-asento On ollut jommalla kummalla kyljellä jo hyvän aikaa, nyt olen alkanut kaivata ekstra tyynyä kainaloon, tukemaan kylkiasentoa. Pitänee kaivaa vierastyyny esiin.
mammakavereita ei oo ihan lähellä, facebookissa tulee parin jo lapsen saaneen tutun kanssa vähän juteltua, täällä sitä eniten on vertaisia. Onneksi yksi ihana tuttu paljasti eilen että ne yrittää nyt vihdoin kans, niin saa toivottavasti sit sen kaa hömpöttää vauvajuttuja.
Koira vaatii kuuluvalla vinkunalla aamulenkkiä, pakko mennä.
Mukavaa tiistaita kaikille!
Susimieli ja Pieni 22+2