***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

Lämpöpussi Ekalla ei ollut ja oli tosiaan talvivauva. Nyt saadaan lainaan yhdeltä mun kaverilta,koen sen helpommaksi kahden kanssa.

itkuhälytin Ei oo ollut tarvetta,koska tyttö nukkui sisällä ja nukkuu vieläkin. Enkä hommaa toisellekaan.

vauvakutsut Oon ollut kerran vauvakutsuilla. Pelattiin vauva-aliasta,herkuteltiin,juteltiin ja katseltiin kun tuleva äiti avasi paketteja. :)

neuvolalääkärit meillä on rv14,25 ja 36. Edellisessä kunnassa oli vaan kaksi vikaa.

Neuvolakäynnit on ollut rv8,14 ja nyt on 23. Siitä sitten varmaan vielä jonkun kerran 4vkon välein ja sitten ne tihenee olemaan 2vkon välein. Joka käynnillä on pissa,hemo,verenpaine,punnitus ja höpöttelyt. =)
 
Nyt on kela-neuvolassakin käyty ja hurjan paljon lappusia sieltä sai mukaansa. Kelan nettisivuilla jo täyttelin kaikki mahdolliset hakemukset eli täytyy tuo todistus vain enää sinne toimittaa niin olis yksi asia poissa päiväjärjestyksestä. :) Nyt on 4vkon kuluttua seuraava neuvola ja sitten ne ilmeisesti alkavat tulla 2vkon välein, tai niin itse ymmärsin sielä. :)
 
Heippa!
Hyvä kun tuli puhetta lämpöpussista kaukaloon.. laitoin heti viestiä kaverille kun muistin että heillä on semmoinen ja lupasi sen meille auliisti lainaan kun kyselin oliko hyvä ostos ja tuliko käytettyä sitä! Oli oikein tyytyväinen pussiin! ja tosi ihana kun saa näin tavaroita kierrätettyä.. heillä on puolestaan ollut meidän pinnasänky lainassa ja syksyn reimatec- haalari! Ja esikoisen vaatteet kaikki oli toisella meidän ystäväperheellä lainassa ja he puolestaan lainasivat meille brion rattaat =) joten kierrätystä kannattaa käyttää ystäväperheiden kesken jos vain on mahdollisuus siihen!!
Ja vaunuihin meillä on se iso lämpöpussi joka on aivan mahtava ja esikko mahtui 2 v asti siihen joten erinomainen oli!!
Vauvakutsuista, en ole koskaan ollut mutta nyt muutama ystävämme haluaa pitää minulle ja toiselle ystävällemme jolla LA marraskuussa ns. vauvakutsut jotka on kylläkin pidennetty ja laajennettu naisten viikonlopuksi ;) eli syyskuun puolessa välissä suuntaamme naisten kesken koko viikonlopuksi vuokramökille lähistölle ja olemme siellä koko viikonlopun syöden, saunoen ja rentoutuen.. ihanaa!! Ja juuri puhuimme että olisi ihanaa saada esim jotain opiskelijoita tekemään lauantai illaksi kaikille esim jalkahoidon! Sitä viikonloppua odotelessa !
Neuvolasta saimme tämän saman voimavarakaavakkeen ja juuri tänään soitin neuvolaan ja vaihdoin kellon ajan minulle paremmin sopivammaksi kun miehen kanssa tultiin siihen tulokseen että on ihan ns.turha mennä yhdessä sinne neuvolaan keskustelemaan tämän lapun pohjalta kun muutenkin hankala hänen saada vapaata töistä. Joten menen yksin ja se oli täysin ok!
Lastenhuoneesta ollut myös juttua, meillä odottaa myös huone ns vapaana johon pitäisi vauvan huone tehdä. Ajattelin mahdollisesti vuokrata sen vaavi ensisängyn 4 kk: ksi jonka laittaisin meidän makkariin ja kokoaisin ison pinnasängyn vauvan huoneeseen ja sitten kun ei mahdu enää siihen vaavi ensisänkyyn niin siirtäisin hänen omaan huoneeseen nukkumaan.. nämä nyt ajatuksia, katsotaan miten todellisuudessa käy! Nukun itse vain tosi huonosti kun vauva on vieressä ( omassa sängyssä) ja meillä yksitasoinen talo joten äänet viereisestä huoneesta kuuluu hyvin! Ja kaverilla on se vaavi ensisänky nyt , vaikuttaa tosi kätevältä eikä todella tarvi tilaa ja pystyy pyörien vuoksi siirtämään helposti huoneesta toiseen. Ja hintakin oli vain n. 70 e se 4 kk sis. postimaksut edestakaisin ja toimitetaan suoraan kotiin!

Mitäs muuta, ei kai muuta! Oma olo on hyvä, potkut tuntuu hyvin ja vauva liikkuu paljon! Sellainen pallomaha mulla, en sit osannut sitä kuvaa laittaa!! :ashamed:
Ja äitisvaatteet käytössä niiltä osin mitä omat ei mahdu.. ja olen kans höpsö kun tykkään äitiysvaatteista...=)

Hipu+ pikkuveli 20+5
 
Neuvolakuulumisia: Ensinnäkin kävi heti ilmi ettei mulla olekaan sitä sokerirasitusta, ekalla kerralla ollut sijainen oli vissiin sekoillut jotain. Ihmettelinkin kun olen alle 25 ja normaalipainossa eikä ole sukurasitteitakaan. Huh! Olo on helpottunut.

Mulla on paino lähtenyt nousuun nyt kun maha on alkanut pullistua. Painoa on nyt tullut nelisen kiloa lähtöpainoon, viimeisen kuukauden aikana 900g viikossa
Neuvolan täti oli kuitenkin vaan sitä mieltä että se tulee nyt kun mahan asukas alkaa kerätä painoa ja kohtu alkaa painamaan. En itsekkään ole järin huolissani vaikka hurjaltahan toi tuntuu. En ole kuitenkaan lihonut raajoista tai mitään, eli kaikki on ilmeisesti ihan tossa mahassa.

Sf mitta oli 22cm, viimeksi oli 17, eri mittaaja mutta itsekkin olen huomannu että kohtu on aika ylhäällä.

Multa oli jossain sijaisten vaihtumisen välissä jäänyt unholaan veriryhmää selvittävä verikoe jossa käyt se Rh tekijä kans selville, se otettiin nyt ja tuloksen saa sit seuraavalla käynnillä.

Seuraava käynti on rv 26+4 ja se on sit se neuvolalääkäri. Siellä katsotaan kohdun suu jne.

Ipanan syke huiteli jossain 135 kieppeillä.

Mies oli taas mukana kun sillä on nää maanantait vapaana ja terkkarikin tykkäsi kun sai molempia jututtaa, se haastatteli kaikkee parisuhteesta ja seksielämästä ja vaikka mistä. Ensi maanantain ultraankin mies pääsee mukaan.

Mitäs muuta.. Muksu on alkanut vahvistuneilla kintuillaan potkimaan tonne alaspäin, melkein oikein hytkähdän aina itsekkin joka potkulla, ei se rakkoon osu, en oikein tiedä minne mutta ei tunnu kivalta. Samoin se venyttää tuolla mahassa välillä niin että tuntuu kun maha pullistuu ja kiristää jostain kohtaa kun se puskee Aktiivinen tyyppi tuntuu olevan tulossa. Ja äidin tyttöolo alkaa käydä epävarmaksi.

Kela paperit saatiin neuvolasta ja vietiin ne heti kelaan. Pakkausta saakin sit ainakin nelisen viikkoa, enemmänkin varmaan odotella.

Susimieli ja Pieni 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas kaikille!!

Kiitoksia tervetulotoivotuksista. Onnittelut myös hyvistä rakenneultra kuulumisista ja puolivälien saavuttamisista. :)

Pesänrakennuksesta: Olen alkanut jo pikku hiljaa sisustelemaan pirpanan huonetta. Ostin käytettynä tori.fi kautta hoitopöytä/lipaston ja entisöin sitä viime viikolla eli hioin ja lakkasin pinnat. Olen kyllä tyytyväinen siihen, hoitopöydän saa sitten aikanaan pois ja voi käyttää pelkkänä lipastona. Jos yrittäisi hieman säästää omaa selkää pöytää käyttämllä eli tietenkin ergonomia mielessä näin hoitajana. Käytiin tekemässä viikonloppuna ikea reissu miehen kanssa ja sieltä osteltiin tarvikkeita huoneeseen. Toivottavasti en ole ihan ainoa joka sisustaa nyt jo innolla. Olen luonteeltani niin hätäinen kaiken kanssa eli heti tänne kaikki periaatteella :)

Väsymyksestä: Kehtaako tätä kommentoidakaan kun lepäilen vaan tyytyväisenä kotona ja nukun pitkät yöunet. Eli ei voi sanoa kyllä että olisin väsynyt kun saa levätä tarpeen mukaan.

Supistuksetkin ovat rauhoittuneet, harvakseltaan tulee enää päivittäin. Olen ne yhdistänyt stressiin ja rasitukseen. Meillä rakennetaan omakotitalon kattoa uudestaan, koska rakennuttaja rakentanut katon ihan väärin eli jollei korjata niin asutaan kohta hometalossa. Remontti aiheuttaa hieman työtä ja stressiä täällä kotona. Siivoillessa alkaa supistelemaan herkästi ja istuessa eli ilmeisesti kohtu silloin kasassa mikä sen aiheuttaa. Joku kirjoitteli, että oli saanut vain kolme päivää sairaslomaa kipeitten supistuksien alkaessa rasituksessa työssä ja hoitoalalla myöskin. Eihän siinä ajassa ehdi kroppa rauhoittumaan rasituksen tuomista supisteluista, en voi kyllä kuin ihmetellä eri lääkäreiden näkökantaa tähän asiaan. Lääkäreitä ja neuvoloita on näköjään niin paljon erilaisia.

Liikkeitä on alkanut täälläkin tuntumaan aina selvemmin ja mieskin on päässyt ensimmäiset pikku potkut jo tuntemaan.

Meillä rakenneultra huomenna ja jännittänyt on jo koko viikonlopun, että kaikki olisi hyvin. Halutaan miehen kanssa molemmat tietää kumpi on tulossa ja toivotaan tietenkin että selviää huomenna.

*angeleyes* ja pirpana 21+0
 
Jihuu! Meille tulee Emmaljungat! Käytettyinä mutta hyvässä kunnossa, sattui silmään sopivasti nettiä selatessa ja pakko oli ostaa. Hienot tummansiniset, hintaa kokonaiset 90€!
Ensi viikonloppuna mennään hakeen ne.
Loistava löytö!
 
Nopeasti meidänki neuvola- ja ultrakuulumiset :) Ekaa kertaa kuultiin nyt sit sydänäänet, olis sit kuulemma viimeks pitäny mennä ultraan tarkistamaan onko mahassa eloa kun ei kuulunut sydänääniä. Eipä se terkka sillon mitää sanonu, todella ammattitaitoinen oman neuvolatätin tuuraaja.. Sf-mitta oli 23cm muistaakseni, reippaasti ylärajojen yli :D Viikkoja tosiaan nyt se 20+2. Muutoin kaikki ok, sokerirasituskin läpäistiin puhtain paperein. Paino oli alkanut vihdoin nousta, ensimmäinen lisäkilo saatu.

Rakenneultrassa myös kaikki paikallaan ja toimi niinkun pitää. Pienemmäksi mittasi kuin mitä viikkojen mukaan pitäis olla. Lähemmäs nyt sit sattuisi alkuperäinen LA 30.12. mutta ei sitä enää siitä jouluaatosta vaihdettu. Siellä se vähän niinku hymyili ja kaiveli nenäänsä :D Kovin oli mutkalla ja sykkyrällä, oli kyllä tekemistä saada siitä mitään tolkkua. Sukupuolta ei haluttu tietää, eikä sitä kyllä ois siitä nähnytkään.

Kirpparit myllättiin sitten samalla reissulla, vähän ostelin vauvanvaatteita ja pojille kirjoja ja muuta pientä :) Hyvä reissu siis kaikinpuolin :)

Hyvää vointia kanssasisaret!

Tirppa ja HerttaMartti
 
En malttais enää oottaa rakenneultraan! Vielä kolme päivää pitäs kestää! :)

Liikkeet tuntu ekaa kertaa kunnolla torstaina. Siis silleen, että niistä ei voinu erehtyy ja mieskin sai tuntee pienet potkut! Ihanaa! :heart:

Mulla ei oo ketään ystävää raskaana samaan aikaan, eikä kenelläkään kauheen läheisellä oo vielä lapsia, joten aika yksin oon tän mahani kanssa. Tuntuu, että kavereilla on nykyisin entistä vähemmän aikaa mulle, vaikka oon yrittänykin puhuu myös muista kuin vauvajutuista heidän kanssaan. Surullista sinänsä, nyt kun olis niin paljon jaettavaa, niin joutuu purkamaan kaiken miehelle. Onneks tänne pääsee aina kirjoittelemaan!

Tuo lämpöpussi kuulostaa kätevältä! Pitääkin alkaa tutkimaan, passaisko sellanen meille. Vois olla miehelläkin helpompi pukee vauvaa talvipakkasilla, kun ei niin paljoo tarviis änkää päälle. :) Oiskohan niitä aikuistenkin kokoja, kun oon oikee vilukissa! :D Toivottavasti osaan pukee vauvalle sopivasti päälle, kun joissain ohjeissa on sanottu, että pitäis olla yks vaatekerta enemmän ku itellä ja vielä juhannusviikollakin mulla oli välihousut ja pitkät housut jalassa. :D

Uusi ulkomuoto on minustakin ihanaa! :) Ihanan stressitön kesä on ollu, kun ei oo jokaisesta jäätelöstä tarvinnu potee huonoo omaatuntoa. Toivon vain, että onnistun vielä laihduttamaan samaan mitä olin ennen raskaaksituloa. Ei oo vielä montaakaan kiloa tullu, mutta vielähän tässä ehtii.

Tarvikkeista... Me ollaan hankittu vasta turvakaukalo ja telakka (Brio) käytettynä ja ollaan päätymässä siihen, että yhdistelmät ostetaan uutena (Ora Taiga). Pinnasänky on vielä hakusessa, en ehkä uskalla ottaa käyttöön yli 20 vuotta vanhaa... Vai voiko niissä olla jotain terveysriskiä? Sitä sänkyä on säilytetty kylmässä varastossa sen 20 vuotta. Onko muilla tulossa käyttöön "perintöpinniksiä"?

Äitiyspakkaus otetaan, kun esikoinen on tulossa. Ois kyllä ihanaa saada se jo! Kelaneuvola on täällä vasta elokuun lopussa.

Täällä oma olotila on onnellinen. :) Ihanaa, kun liikkeet tuntuu ja jotenkin kaikki on vaan niin vaaleenpunasta ja ihanaa. :) Hirveemmin ei oo nyt mitään vaivoja ollu, paitsi eilen saunan jälkeen meinasi pyörryttää. Ihan korvissa suhisi ja oli pakko mennä pitkälleen. Onneks se helpotti sitten.

Lontoon rae & Pätkis 20+5
 
Heissan..neuvolan kautta kättärille,kun supistuksia yhtenään..katsotaan kohdunsuun tilanne kun lääkäri kerkeää..labroissa jotain sekavaa ja jätin uuden täällä,toivottavasti selviäis ja saisi vähän rauhallisemman fiiliksen..EevaN ja Pieni 23+3
 
Pakko päästä työpaikan koneella käymään, oma kone 4 päivää ollut rikki ja korjaus vie aikaa vielä vaikka ja kuin.. :/

Täällä kanssa kelanlaput saatu neuvolan yhteydessä, painoa tullut alusta 2,8kg johon olen erittäin tyytyväinen. Sf mitta oli 22cm ja osasin odottaa isoa lukua. Muuten kaikki hyvin ja pikkuinen liikkuu kovasti.
Mietityttää että mennäänkö yksityiselle 4d ultraan , haluaisin mutta hinta mietityttää kun muutenkin rahaa tulee menemään ens kuun muuttoon.

onnea kaikille ultrakuulumisista ja onnea menijöille,

22+3 :wave:
 
Ultrakuulumisten päivitystä täältäkin. Kaikki oli kuulemma hyvin ja hän oli mallikelpoinen. Sen verran vaan vilkas kaveri ettei meinannu mittoja saada millään, onneksi oli sen verran kokenu kätilö et onnistu lopulta. Sukupuoli ei jääny kyllä yhtään epäselväksi, poikahan se siellä kellisteli joten etiäistunteet piti paikkaansa. Nyt saa sit lopulta alkaa katteleen noita hankintoja ja tota lastenhuonetta=)

Tulevat isovanhemmat ilmoittivat ostavansa vaunut joten yksi ostos vähempänä meiltä. Pitäs varmaan alkaa tutustuun tohon huuto. netin valikoimaan jos sieltä tohtii kerran ostaa esim. vaatepaketteja? Aina vaan vähän epäilyttää et millasta kamaa porukka siellä myy, tarkotan nyt siis lähinnä vaatteita.. : /

Väsymyksestä , täälläki ollaan äitiyslomaan asti "lomalla" ja väsyttää tuo silti. Päikkäreitä tulee valitettavasti otettua mut jos se loppus ku alkaa toi koulu niin on johonki mentävä. Kavereita ei ole samassa jamassa, mutta onneksi nuita kokeineita joiden kans jutella.
Vauvakutsut olis ihanat!! Luulin et niitä järjestetään vain jenkeissä:LOL: En oo koskaan kuullu et jollaki ois ollu. Tahtoo semmoset niin oispa hyvä syy pälistä tyttöjen kesken ja tieten syödä hyvin:D

Ei muuta tähän hetkeen, nyt tutkiin poikien juttuja:heart:

Bellaella & Siemen
 
Pikaista päivitystä taas kännykällä. Ostettiin siis vihdoin vaunut, ne Brion singit eli yhdistelmät ja lisäksi Primo kaukalo telakalla. Olin alunperin suunnitellut ostaa käytettynä, mutta kun oli se houkutteleva tarjous, niin ei voitu kieltäytyä. Meneepähän sitten useammalle lapselle :) Oon ihan tohkeissani noista, käyttöä on jo kuivaharjoiteltu, vielä kun pääsis tositoimiin! Pinniksen meinasin hommata huutonetistä. Hoitopöydän tarpeellisuudesta en ole vielä varma. Mulla on yksi kaveri raskaana, tosin ei kovin läheinen. Hänellä la jo syksyllä. Suurimmalla osalla on jo lapsia. Mä just varasin 4d:n ensi viikolle :)! Silloin 23+0 joten kelakorvaus kai pitäisi vielä onnistua. Jänskää! Joululahja2011 21+4
 
Heip!
Pikaisesti käviän lukemassa kuulumisianne!!
Sitä piti TAAS kysyä...joo joo, mä kysyin tätä jo alkukesästäkin, mut en muista mitä joku mulle vastas :ashamed: ... et millos mun nyt pitikään käydä siä antaas se vasta-aine verinäyte ku oon siis Rh-negatiivinen??? Mulla kun ei oo neuvolaa tosiaan ollu 2.5kk niin en oo päässy kysyynkään sitä nyt taas. Sellanen hämärä muistikuva on et oisko ollu viikko 24 kun annetaan toinen näyte???
Mut nyt tarvii mennä laittaan muksuja nukkumaan. Paremmalla kertaa sitten enemmän juttuja! =)

Muisku 22+1
 
EevaN:lle lepoa ja rauhaa ny vaan, toivotaan että kaikki on ok.

IIIIKKKKkkkkkkkk... meillä on huomenna kauan odotettu Ultra!!!!! Jeee... mua jännittää nin etten varmaan saa edes nukuttua :D TOIVOTTAVASTI saadaan tietää kumpi tulee :)

Huomiseen ... :)
 
rv 22+0 poks ja tää mamma alkaa oleeeeeen sairasloman partaalla..

pää tuntuu niin sekavalta,itken ja raivoon vuoron perään..ukko saa kaiken kestää..
huono omatunto siitä ettei oikein jaksa töissä muuta kuin perushoidon suorittaa ja se on väärin asukkaita kohtaa..huushollin sekaisuudestakin tulee itku..koiran tottelemattomuudestakin tulee itku..

aina vaan itku ja itku..jos mä mietin että meille tulee rinsessa niin siitäkin itken..

mä haluisin jaksaa enemmän..mä en vaan jaksa..toivottavasti ohi menevää..toivottavasti vaan hb vika..ke neuvola..

anteeksi kun en jaksnut kommentoida,mut eevan:lle lepoa lievittämään suppareitaaa..

marma ja itkupuuska
 
Muisku78, mullakin rh on negatiivinen, ja seuraava näyte otetaan sitten seuraavassa neuvolassa. Oiskohan sitten viikkoja 24-25? Meillä ei tarvii labraan ite varailla aikoja vaan neuvolassa tosiaan otetaan näytteet. Tosin siinä sikiöseulonta-verikokeessa kävin labrassa, muuten ei tartte.

Pesänrakennusviettiä tms on ollut ilmassa, mutta yleensä on niin väsynyt ja saamaton olo että ei tule mitään tehtyä :ashamed: Pojan huoneesta pitäisi yksi kaappi siivota/tyhjentää, että saisi juniorin kamppeet sinne. Meillä on oman makuuhuoneen lisäksi 1 makuuhuone, joka siis on esikoisen huoneena. Vauva tulee nukkumaan meidän makkariin ainakin alkuunsa, ja jossain vaiheessa jos siirtäis sitten yhteiseen huoneeseen. Tosin meillä on myös omakotitalo haaveena, mut siihen voipi mennä useampi vuosi vielä.. Olen miettinyt mihin hoitopöydän laittaisi, kun meidän makkariin ei mahdu, ja pojan huoneeseen ei sitä viittis ehkä jättää. Kylppäriin haluisin sellaisen hoitotason, mut tilaa on niin vähän sielläkin. Pesukoneen päälle pitäis laittaa, ei oo mahdollista erillistä hoitopöytää sinne mahduttaa! Haluaisin pesukoneen päälle sellaisen tason, että se hoitoalusta ei ihan koneen päällä olisi, vaan siis vähän korkeammalla, mut en tiedä miten sellaisen tuonne virittää!!

Lämpöpussi hankittiin poitsulle viime talveksi. Oli siis rattaissa käytössä ja tosi kätevä kyllä. Ehkä tulee vauvalle vaunuihin käyttöön, tai sitten mennään lampaantalja/makuupussi virityksillä. Kaukaloon kiinnostuin minäkin siitä lämpöpussista, ehkä voisi katsella sellaista.

Oma masu ja ulkomuoto on kovin mieluisa, pyöristyvä vatsa on ihana :heart: Painoa mulle on tullut jonkun verran.. Viime neuvolassa oli tullut yli 600g/vk :ashamed: Mut mahan kohdalla ei oikeen ylimmäräistä ole! Kireä nahka vaan kohdun ja ulkoilman välissä :) Neuvolassa täti sanoikin että ei ihme jos potkut tuntuu, kun istukka on takana ja mitään ylimääräistä ei tunnu olevan. Ja ekan raskauden jälkeen on kohtukin niin venynyt että antaa ne pikku potkut periksi paljon helpommin kun ekalla kerralla!

miida 22+2 (?olen jo mennyt yllättäen laskuissa sekaisin?)
 
EevaN: Voimia, tsemppiä ja lepoa nyt kovasti :heart:

Miira: Oi että kun nauroin makeasti tuolle että sun masuasukki siellä rapsutteli takamustaan, hih - ihana juttu :)!

Mä nopeasti vain päivittelen ja kommentoin vaikka rauhassa kyllä luin kaikkien jutut! On sitten helpompi seurata ketjuakin kun täällä on niin ihanan aktiivista kirjoittua :heart:

Just mietin samaa kuin joku tuolla kirjoitteli aikaisemmin että mullakin on vähän ollut sellainen fiilis että kavereilla ei oikein ole aikaa/kiinnostusta mulle, vai onkohan se vain tätä raskausajan herkkähipiäisyyttä...;)? Olen myös kyllä kova juttelemaan muitakin asioita joten ei se varmaankaan ainakaan tästä mun vauvailusta johdu. Ehkäpä kesä on vain kiiruusta aikaa ja kun kukaan aivan läheisimmistä ei ole samassa tilassa niin ei löydy sellaisia "hengenheimolaisia". Mutta tosiaan fiilistelin sitä myöskin että ihanaa täällä lueskella teidän juttuja ja purkaa omia tuntoja. Hirmuisen tärkeää ja tekee hyvää!!! (mieskin pääsee vähän vähemmällä...heh ;)

Jihuu,huomenna poksuu puoliväli :popcorn: Vitsit ku mahtavaa!!!!

Tsemppiä jännätykseen lähipäivien ultralaisille :flower: Ihanaa että pääsette kurkkaamaan että kuka siellä polskii ja mitä touhuilee! Itsellä ensi viikolla sama edessä, ihanaa!
 
Eisbärchen pussia oon vähän himoinnut mut kun toisaalta haluaisin neuola vauvallle sellasen ihanan villahaalarin, makuupussi alaosalla. Ja sitten meillä on kuopukselle ostettu kevyttoppa puku samanlaisella makuupussialaosalla. Siinä on reijät kaukalon vöitä varten joten niillä pärjättäis periaatteessa ihan hyvin. Toisaalta mietityttää nykynen kuopus kun noissa Phil&Teds:eissä ei ole jalkapeitettä et pitäiskö selllanen ommella itse vai hankkisko sille sen lämpöpussin, mut sit taas toisaalta meillä on lampaantalja jonka päällä voi istua jos teen sen jalkapeitteen. No joo, on täs vielä aikaa miettiä.

Eeva :hug: Tosiaalta hyvä että joku syy supisteluun löyty niin sit sitä voi hoitaa. Taisit kysyä mihin neuvolaan kuulutaan, Pitäjänmäkeen siis kuulutaan.

Kavereita ei ole ketkä olis samaan aikaan raskaana.

Kantotakki Etsin vanhoista Käsityölehdestä huppariohjetta kun on jo pitkään ollu tarkotus tehdä esikolle sellanen. Suuren Käsityölehdessä 2008 nr 8 löysin huppariohjeen ja samassa lehdessä on kantotakin ohje. Siis sellanen takki jonka alle mahtuu vauva kantoliinassa ja myöhemmin voi ottaa ylimääräisen etukappaleen pois ja käyttää takkia normaalitakkina. Pikkasen harmittaa etten ole suunnitellu vauvan kantamista ulkona, oli niin kivan näkönen takki.

Tänään mä olen oikein innolla odottanu että koulu alkaa taas että mä saan viedä ton esikon päiväkotiin muutamaks päiväks viikossa. Tänään tolla 5v:llä on taas ollu niin hankala päivä ettei mitään rajaa. Riehunu jatkuvasti ja sekuntiakaan ei muista kun käskee olla nätisti. Kaikenlisäks kuopukselle 1,5 alkaa ihan selkeesti tulla uhmaa. Heti kun joku asia ei mene niin kun hänen mielestä pitäis niin sit huudetaan täyttä kurkkua. 22.8 alkaa kuopuksen päiväkotiharjotteluviikko ja seuraavalla viikolla alkaa mulla koulu.

Huomenna on mun neuvola ja kuopuksen 1,5 neuvola.

Fantaihana 22+5
 
Marma: Voimia kovasti ja jaksamisia :hug: Muista että on lupa olla puhki ja väsynyt ja valittaa jos valituttaa! Ja ehdottomasti vain saikkua pyydät neuvolassa jos yhtään siltä tuntuu! Itse odotan esikoista joten en voi edes kuvitella miltä susta tuntuu ja kuinka hurja arki siellä onkaan pyöritettävänä - oikein hävettää myöntää että oon itsekin ollut rättipuhkiväsynyt ja valittanut surkeaa oloa ja oksentamista ja sen sellaista. Sulla sentään on siellä vielä kokonainen porukka hoidettava ja huolettava ja työsikin taitaa olla aika rankkaa. Täältä nyt miljoonat tsemppihalaukset sinne!!! :wave:
 
EevaN Lepoa kovasti,jotta supistukset rauhoittuu.

Lastenhuone Alkuun nukkuu meidän huoneessa ja sitten kun yösyötöt ohitse niin ainakin alkuun siirtyy tytön kanssa samaan huoneeseen nukkumaan. Sitten jossain vaiheessa tulee molemmille omat huoneet.

Mua jännittää jo hiukan tuo sf-mitta. Saa nähdä onko ala vai ylärajoilla. maha on ainakin aika iso. :)
 
Muisku Täällä myös negatiivinen ja mulle merkattu neuvolakorttiin että viikoilla 26 ja 36 otetaan uudet näytteet. Osaisko joku muuten selkokielellä sanoa mitä se Rh-negatiivisuus käytännössä meinaa ja mitä ne oikein siitä verestä katsoo? Eipä jaksanut neuvolantäti paljoa siitä jutella mutta enpä tajunnut minäkään kysyä.

Viime yö ja tämä päivä mennyt oksennellessa. Töihin kyl selvisin mutta oli kyllä tuskainen päivä. Ei tuo pahoinvointi ole ihan kokonaan helpottanut. Kerran viikossa tulee vielä oksennettua kunnolla :(
 
terve taas!

Huomenna olis neuvola jos se nyt edes sattuu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan ku ne muutti sitä paikkaa jo ja ylläri että täällä niitä sekaannuksia tulee! :(

Samalla kertaa toivon mukaan saan kelan paperit mukaani yms. ja sitä äitiyskorttia sais pikkasen täytettyä.. sieltä puuttuu kaikki veriryhmät ja sf-mitat. Taitaa siis eka tulla sit huomenna =P

lämpöpussi hommattiin esikoiselle muttei ehitty käyttää sitä kuin seuraavalla eli menneellä talvella ja hyvin toimi! nyt sitä varmasti tulee käytettyä 2 talven verran lisää. Polar merkkinen tais olla muistaakseni.

sokerirasitustestistä kuulee huomenna toivottavasti lisää. Viimeksi en joutunut tekee sitä koska olin nuori, hoikka ja ilman sukurasitteita. Nyt taitaa olla ihan päinvastoin ;)

vauvakutsuista itse oon ollu mukana mutten koskaan ole sitä pitänyt/saanut. Miehen sukulaiset kyllä lähettää paljon vauvatavaraa merentakaa ja nyt oonkin saanu paljon äitiysvaatteita. Taitaa olla etten saa niitä tälläkään kertaa mut ompahan sitte tosi suomalainen meininki :D

nimistä ollaan puhuttu ja koitettu hakee sellaista mitä molemmat suvut osais lausua. Yllättävän moni kansainvälinen nimikin kuulostaa ihmeelliseltä eri aksenteilla... joten saas nähä millainen soppa saadaan tälle tytölle keitettyä.

22+3

ps. onko kukaan kokeillu äitiysjoogaa? täällä alkais seillainen nyt syyskuussa ja voisin kokeilla!!
 
Viimeksi muokattu:
Hirveetä hässäkkää ollut kotona viime päivinä. Katsotaan koska ehtii päivittelemään listaa...

Lastenhuonevauva ei tule erikseen saamaan omaa huonetta. Tällä hetkellä meidän 2 lasta on samassa huoneessa, tulevaisuudessa esikoinen ehkä saa oman huoneen. Olen alkanut suunnitella huonejärjestyksen vaihtoa, pitää katsoa koska sen saa toteutettua. Ainut iso miinus on että asunnon ainut vaatehuone sijaitsee meidän nykyisessä makkarissa ja tästä meidän mh:sta tulisi siis lasten huone (on isoin). Omat vaatteet ei kyllä tule mahtumaan muualle, joten pitää vielä miettiä miten sen saisi toimimaan...

Vauvakutsuilla en ole ollut, mutta sellaiset olisi kyllä ihanat :heart:

Itkuhälytin pitäisi jo ostaa, sillä edellinen meni rikki (kirpaprilta ostettu) ja kuopus nukkuu edelleen ulkona rattaissa. Nyt kesällä ovi hyvin pitää ikkunaa auki, mutta syksymmällä olisi kyllä kiva pitää ikkunat ja ovet kiinni. Tosin suunitelmissa on myös siirtää poika sisälle nukkumaan syksyn aikana. Saa nähdä miten käy...

Juups, mutta nyt nukkumaan. Ihan liian myöhään oon ylhäällä kun lapset herää yleensä siinä klo 8 tienoilla (viimeistään).

Poppeliini ja kolmas muru 23+1
 

Yhteistyössä