@aprikoosinkukka Synnytysvalmennus oli yllättävän mukava.
Aika paljon käsiteltiin asioita joista on jo ennen valmennusta lukenut, mutta oli se kuva kuulla asioista ammattitaitoisilta ihmisiltä.
Tuolla vaan käsiteltiin 2,5 tunnin aikana niin paljon asioita, joten näistä raskausaivoista on puolet jo poistunut.
Mutta ne kätilöt siellä oli todella mukavia ja vastasi hyvin esitettyihin kysymyksiin.
Kun valmennus loppui, mentiin miehen kanssa syömään ja kierrettiin muutamassa kaupassa kun kerran naapurikaupungissa oltiin.
Tietyllä tapaa tuntui vähän jopa hölmöltä (tai tyhmältä) ajaa yli 50km (yht. 100km) pelkästään synnytysvalmennuksen takia...
No tuli ainakin käytyä. Ja mikä tärkeintä tuli syötyä sen jälkeen hyvin.
@ritsalaari valmennus oli tosiaan hyvin mukava, ainoa vaan, että siellä kun sen 2,5 tunnin aikana käytiin kaikki mahdollinen läpi, niin osa mitä ne kätilöt siellä puhui on mennyt jo menojaan.
Mutta kätilöt olivat mukavia ja vastasivat hyvin kysymyksiin.
Tutustuttiin myös toiseen täältä päin olevaan pariskuntaan, joilla on laskettu aika muutama päivä ennen meitä.
Vaihdettiin itseasiassa numeroitakin.
@Hilma85 Hui, siellä ei tosiaan ole kuin muutama hassu viikko ja vauva on sylissä!
@Lumi87 se, että kävely ees onnistuu on niin ihanaa. Tai siis ees tollanen vähän pidempi matka. Saas nähdä miten onnistuu tuolla loppupuolella.
Joo, tai sunnuntaina ja maanantaina meen töihin ja sit tiistaina äitiyslomalle.
Ja mähän olin siis unohtanut koko työvuoron isänpäivästä sopiessa (nää raskausaivot on kyllä niin ihanat....)
Joten mies visiteeraa isovanhemmillaan itsekseen ja treffataan sitten anoppilassa sen jälkeen, kun oon töistä pääsyt ja käynyt isän haudalla viemässä kynttilät.
(Mennään ens viikolla joka tapauksessa käymään miehen mummilla, hänellä kun on syntymäpäivä.)
Sykettä en oo sen enempää seuraillut, mutta ei se tossa sohvalla ollessa kauheen villiksi yllä. Tai kävellessä.
Ja normaali on ollut neuvoloissa.
Huomasin tossa kun laitoin noita vauvan vaatteita vaatekaappiin, että yllättäen niitä on kerääntynyt aika reilusti. Hups.
Musta ei
kestovaippailuun oo, arvostan kyllä niitä, jotka siihen ryhtyy mutta meillä mennään kertiksien kanssa.
Mä oon kanssa yrittäny katsella vauvalle
kotiutumisvaatteita.
Ja muutenkin katsella sitä sairaalakassia valmiiksi. Täytyy muistaa laittaa sairaalassa olo vaatteet vauvalle mukaan, ihan varmuuden vuoksi.
@mimmi92 täälläkin kiinnostusta kuulla vauva-arjesta ja muutenkin kuulumisista vauvojen syntymien jälkeen.
Meillä on
unipusseja ja ihan perus
yökkäreitä. Varmaan vaihdellen niiden kanssa menee yöt.
Mutta on
kaukalolämpöpussi, vaunuihin on myös oma lämpöpussinsa, joten kyllä vauva lämpimänä pysyy.
On myös siunaantunut muutamat talvihaalarit (heh, olivat hyvässä tarjouksessa.)
Nyt saunaan.
Amanda 33+6