Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Uuh, väsymys ja etomiset vaivaa. Tänään on sitten tullut syötyä vain muroja, leipää ja mandariineja. Ulkona nätti ilma, mutta mä oon viettänyt aikaa maaten ja lueskellen vuosien 15 ja 14 joulukuisten toukokuun fiiliksiä :LOL:
 
Koska sulla on la? Täällä saa pysyä, ei siis tarvi lähteä marraskuisiin :) vaikka itelläkin on la joulukuussa ni jos tää raskaus hyvin menee ni olen 100% varma et marraskuussa syntyy :)

La on jo 15.11. Niin sulla olikin kai kaikki lapset tulleet jo aikaisemmin! Mutta kiva jos saa tännekkin jäädä!:)

Miwwi oli saanut ihania uutisia, onnea niistä!:) On se vaan helpottavaa nähdä että kaikki on hyvin.

Olikos pisamapeikko käynyt jo tai menossa varhaisultraan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
No eiköhän se negatiivisuus tullu esille jo edellisessä tekstissä ja muutenkin. Ohan se kiva jos pystyy olee heti hiphurraa ja näkee sykkeet.. mutta tuskinpa pienempi lääkemäärä mitään hyvää saa jos ei isompikaan..
Mä olin kans tästä siellä neuvolassa ihan varma et taas on tm, tuli jotenkin niin flashbackinä se viime kertanen. Mut yllätys olikin suuri kun syke löytyikin. Ja sit mieltä varjosti myös helmikuussa keskenmennyt raskaus. Jotenkin epäusko siihen, et kun heti sen jälkeen tärppäsi uudelleen niin oli aika horjuva. Mut sulla on kuitenkin hcg noussut digien mukaan hyvin. Mä alotin ominpäin heti km jälkeen aspiriinin syönnin, uskon et sillä oli suuri vaikutus. Se oltais alotettu mulle jokatapauksessa rv 12 r-myrkytyksen estoon, mut luin siitä et monesti määrätään niille ketkä on saanu useita km.
 
La on jo 15.11. Niin sulla olikin kai kaikki lapset tulleet jo aikaisemmin! Mutta kiva jos saa tännekkin jäädä!:)

Miwwi oli saanut ihania uutisia, onnea niistä!:) On se vaan helpottavaa nähdä että kaikki on hyvin.

Olikos pisamapeikko käynyt jo tai menossa varhaisultraan? :)
Ohho, aika paljon hyppäsit taaksepäin! :D No, on sit ainakin pahin riskiaika jo ohi :) tietty miltä susta itestä tuntuu, jos haluat jäädä ni tottakai jäät ja toivonkin ettei täältä kukaan poistuisi :love:

Maanantaina menen ottaas neuvolaan ne verikokeet, ensin meinasin etten menis mut sit ajattelin et mulla on sit aikaa varautua jos jotain sit hälyyttävää siellä sit onkin :) jotenkin niin sellanen olo et pienen sydän ei enää olis jaksanu mut sit taas oireita on vaikka muille jakaa. Ihan kauhee olo ollut taas tänään kun kuvottaa vaan. Ihanaa olla töissä, mut ei raaski ainakaan näin vkl olla pois kun haluan ne sunnuntailisät vaikka millanen olo olis :LOL: mikä ahne.. Mielestäni tossa yks pv sain pienen sydänäänet kuuluviin mut mitä eilenkin taas kokeilin ni en kuullu ku omat/istukan sykkeen mut silti näytössä oli monesti lukema 130-168. Et enpä tiedä. Onko toi vaan ihan paska doppleri, onko sydämensyke niin hiljanen et peittyy muuhun ääneen vai onko se sit niinku joku täälläkin sanoi et pieni olikin menehtynyt vaikka näytössä lukemat näkyikin. (n)

Catharin & mini vielä hetken 9+6.
 
Miten tuota aspiriinia syödään?

Mähä jatkoin metforemin syömistä kun luin että seki auttais keskenmenoihin. viimeks lopetin kesken heti plussan jälkeen. Mä luulen että toi kilpparin vajaatoiminta varjostaa myös entisestään yritystä, samoin monet sektioarvet voi estää kunnolla kiinnittymisen.

Onha se hiukan surullista että ollaan oltu 2010 asti ilman ehkäsyä, nyt neljättä kertaa raskaana mutta vaan yksi elävä lapsi.. iso tiputus oli kun aiemmin tärppäs heti ja sit alkoikin nää vaikeudet.

Huomenna ois se ultra ellen käänny ovelta ku pelottaa vaikka tm olen hyvin varautunut enkä usko muuta olevan.

6+4
 
Pisamapeikko teillä on kans pitkä tie. Onneksi täällä saa purkaa ja kirjoittaa kaikenlaisista tunteista. Mun puolesta tänne vaan oli sitten vihaa, pelkoa tai äärimmäistä iloa, saa vähän sydämeltään pois ja aina löytyy joku kohtalotoveri.

Lupsakkaa sunnuntaita kaikille äideille ja meille toivottavasti tuleville äideille :love:

8+3, neuvolaan (ja ekaan ultraan) vielä yli viikko, en kestä! Tilasin dopplerin.
 
Miten tuota aspiriinia syödään?

Mähä jatkoin metforemin syömistä kun luin että seki auttais keskenmenoihin. viimeks lopetin kesken heti plussan jälkeen. Mä luulen että toi kilpparin vajaatoiminta varjostaa myös entisestään yritystä, samoin monet sektioarvet voi estää kunnolla kiinnittymisen.

Onha se hiukan surullista että ollaan oltu 2010 asti ilman ehkäsyä, nyt neljättä kertaa raskaana mutta vaan yksi elävä lapsi.. iso tiputus oli kun aiemmin tärppäs heti ja sit alkoikin nää vaikeudet.

Huomenna ois se ultra ellen käänny ovelta ku pelottaa vaikka tm olen hyvin varautunut enkä usko muuta olevan.

6+4
Syön 100mg päivässä, eli yhen tabletin. Ostin km jälkeen myös vahvaa omega 3 e-epaa, varmaan silläkin voi oma vaikutuksensa olla? Katotaan et muuttuuko annostus tohon aspiriiniin sit kun käyn siellä polilla. Meen nyt eka kuitenkin neuvolan ultraan 12+1 ni sit vast laitetaan lähete sinne siinä toivossa et pääsen sielläkin ultraan :)
Tänään 10+0. Aika hurjaa. En olis ajatellu et tänne asti päästään, jos tuolla nyt mitään elämää edes on. Toivottavasti tämä päivä olis vähän helpompi ettei kuvottais koko aikaa.
 
Kyl tääläkin on 3 keskenmenoa takana ennen esikoista. Ja sen 3 keskenmenon jälkeen otettiin verikokeet molemmilta mutta mitään vikaa ei löytynyt sen jälkeen meijät jätettiin ihan oman onnen nojaan. Sanottiin vaan että kyllä se pian onnistuu.. Joo siinä vaiheessa ei kauheen kivalta tuntunu. Sitte olin yhteydessä yksityiselle gynelle joka sit ehdotti että kokeilisin syödä aspiriiniä 100mg joka päivä kun plussaan ja sen jälkeen raskaus jatkuikin. Eli saan olla kyllä kiitollinen tälle gynelle että ehdotti sitä. Myös kaverini joka oli saanut 4 keskenmenoa eikä heitäkään sen kummennin autettu nii ehdotin hänelle myös aspiriiniä ja nyt hänellä on pieni poika! Mulle sanottiin siis että syö rv 12 asti ja sitten voi lopettaa, mutta en uskaltanu ja söin loppuun asti. Päätin sitten alottaa tässäkin raskaudessa sen aspiriinin ja toivotaan että kaikki menee hyvin. En mäkään oo päässy vielä yli niitä kriittisiä viikkoja koska keskenmenot sain viikoilla 6,7 ja 9. Ja ei tässä vielä innoissaan olla ennenkun päästään sinne viikolle 12.

Miwwi 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Mulla on 1kem, 1 tm ja 1 spontaani km. Nää kaikki vuoden sisällä, yritystä 1,5v. Mä alotin aspiriinin heti ton viimisimmän km jälkeen ja siitä 2vko päästä oli ovis josta sit tärppäs tämä. Jatkan edelleen. Mulle sillon se lääkäri sanoi kun tm keskeytettiin et aspiriini alotetaan vasta rv 12 koska voi aiheuttaa keskenmenoja, mut kuitenkin moni gyne sitä määrää ja netistä sit aloin lukemaan siitä ja täältä sain myös positiivisia kokemuksia siitä ni alotin ominpäin. Mä jatkan sitä rv 36 asti. Se tm keskeyttänyt lääkäri sanoi, et 2vuotta kun yrittää ilman tärppiä ni sit vasta alotetaan tutkimaan, oli muutenkin tosi nyrpee. Me oltais päästy neuvolan kautta tutkimuksiin sillon jos sitä tm raskautta ei olis tullut. Aiemmat lapset siis saatiin heti ekalla ja tokalla yrityskierrolla, en olis uskonut et kolmosen yritys ei meniskään niin hyvin, joten tää on ollut aika "shokki". Mut äkkiä tää aika on loppupeleissä mennyt. Sillon ku 3vko sit kävin siellä varhaisultrassa neuvolassa ni lääkäri sanoi et kylläpäs tulet raskaaksi helposti. Kyllä ihmettelin sitä et aijaa, mut toisaalta onhan noi tärpit tullutkin vaikka huonosti onkin käynyt.
 
Hei! Gyne huomas eilen että mulla on hiiva. Ostin sit canesten puikkoja mutta nyt luin pakkausselosteen ja sielä luki että jos hoitoon on tarvetta kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana, on lääkärin kanssa kuitenkin neuvoteltava ennen hoidon aloittamista. Gyne sanoi kyllä että pitäis apteekista hakea, mutta uskaltaako käyttää?
 
Hei! Gyne huomas eilen että mulla on hiiva. Ostin sit canesten puikkoja mutta nyt luin pakkausselosteen ja sielä luki että jos hoitoon on tarvetta kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana, on lääkärin kanssa kuitenkin neuvoteltava ennen hoidon aloittamista. Gyne sanoi kyllä että pitäis apteekista hakea, mutta uskaltaako käyttää?
Juu niin mulle sillon tm aikana sanottiin et asetinta ei saa käyttää, muuten voi :)
 
Hellurei!
Aivan uusi oon palstalla, katsotaan osaanko tätä käyttää.
Plussasin tuossa joku aika sitten, ja lasketuksi ajaksi laskurin avulla sain joulukuun 28. päivän. Ultraan vielä olisi toki aikaa, joten jos laskettu aika siirtyykin tammikuulle, niin pitääkö siirtyä tammikuisten ketjuun, jos on täällä jo kirjoitellut ym? :D
P.s Faceryhmä kiinnostaisi, olisi helpompikin kuin tämä mulle aloittelijalle!
 
  • Tykkää
Reactions: Marimac
Terveisiä täältäkin. Olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia mutta en ole jaksanut vähään aikaan kirjoitella, kun koko ajan on niin paha olo ja väsyttää. Kahden ensimmäisen lapseni raskausaikana sai sentään itsekin levätä päiväuniaikaan, mutta nyt kun esikoinen ei enää nuku päiväunia niin mulla ei ole mitään mahdollisuutta levätä päivällä vaikka kuinka väsyttäisi. Ensimmäinen neuvola mulla oli viime viikolla. Neuvolan mukaan mun laskettu aika olisi 6.12. raskautta edeltävän keskenmenon ekasta vuotopäivästä laskettuna, mutta mä olen lähes satavarma etten todellakaan ole vielä niin pitkällä. Nt-ultran ajankohtahan kuitenkin määräytyy neuvolan antaman la:n mukaan, joten pääsen ultraan jo 2-3 viikon päästä.

Ei varmaan saisi vertailla omia raskauksia keskenään, mutta kyllä mua vähän stressaa, että onko tuolla masussa ketään, vaikka oireita onkin. Olen kuitenkin joutunut oksentamaan vasta kerran tässä raskaudessa, vaikka molemmissa edellisissä (joista sain lapseni) oksensin näillä viikoilla jo monta kertaa päivässä.. (n) sanokaa mulle että kaikki raskaudet ovat erilaisia!
 
Mä laitoin nyt sit eilen illalla sen ensimmäisen canesten puikon. Tänään on hävinny pahoinvointi kokonaan ja aamulla oli tullu hieman kirkasta nestettä ja myös hieman sitä tablettia kun oli pehmennnyt. Tulee heti ekana mieleen että nytkö tää meni sit kesken. Pahoinvointi ollu viikon aikana voimakasta ja nyt sit hävis kokonaan.

Mwwi 6+4
 

Yhteistyössä