Joulukuun mammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Melkoinen viikko takana... Vauva on perätilassa ja erittäin tiiviisti vielä. Sitä yritettiin kääntää kolme kertaa, mutta kaverin peppu ei ees inahtanut. Ne ei saaneet liikkumaan sitä senttiäkään. Se on kuulemma juntannut itsensä jo niin alas ja ollut tossa asennossa jo monta viikkoa. Eli meidän vauva syntyy näillä näkymin 18.12. sektiolla. Pelottaa ja hirvittää... Kaveri on nyt jo aika iso. Kolme ja puolikiloinen ja keskivertoa pidempi. Oltiin aika yllättyneitä ku mä oon 165 cm ja mies 178 cm eli aika keskimittaisia. Mies on vielä sirommanpuoleinen, eli aikamoisen kokoinen poika siihen nähden.

Ymmärrän sun oloa täysin kun ollaan niin samassa vaiheessa =). Maha on tiellä ja sattuu ja painaa. Mulla on kans liitoskipuja ja häntäluu on niin s**tanan kipeä! Lisäksi mulla on vielä se rannekanavan ahtauma, joten käsiin sattuu koko ajan. Melkosta hommaa =).

Meillä on huomenna erikoislääkärin ultra, kun ne epäilee että vauvan suolistossa on jotain vikaa. Ilmeisesti ahtauma tai tukkeuma. Jos se on tukkeuma, niin vauva pitää leikata. Ei se varmaa vielä ole, mutta tuntu aika kamalalta ku ne ultratessa mumisi..."epätavallinen... liian iso maha...mitä noi kuplat on?". Toivottavasti kaikki on hyvin meidän pienellä.

Mulla supistelee koko ajan ja kohdunsuu on pehmennyt. Kohdunkaula oli sentin. Nyt pelkään että se alkaa syntyä ennen aikojaan peppu edellä. Sitä nyt en ainakaan toivo. Tuntuu hullulta tietää päivä milloin vauva syntyy. Enää alle kaks viikkoa. Ihan käsittämätön fiilis. Ihanaa saada se syliin!

Moikka!

Toivottavasti kaikki hyvin teidän vauvalla ja toivotaan ettei nyt sit lähde syntymään ennen sovittua leikkausta. On se varmaan kyl aika jännää tietää milloin se syntyy. Toisaaltaan varmaan helpompikin niin!

Mä luulin jo et maanantaina olis lähtö tullut. Olin kaupassa ja supisti niin kovin etten pystynyt kävelee, sit kun pääsin kotiin ja menin vessaan niin kipu vaan ylty ja en päässyt vessasta pois, kun sattuu niin sikana. Ei pystynyt yhtäkään askelta ottamaan. Itkukin siinä pääsi :) Onneks mies oli kotona. Me pakattiin jo sairaalakassi valmiiksi ja sanoin miehelleni et otetaan nyt iisisti ja katsellaan mihin tämä tästä kehittyy. Supistuksia kesti pari tuntia, oli kyllä kivuliaita ja tuntu et kokoajan sattuu ja polttaa alavatsaan ja reisiin. Vatsa oli ihan kivikova ja ihan omituisen mallinen. Sit supistukset kuitenkin siitä harveni ja loppui kokonaan. Eilen ja tänään ollut ihan vaan muutamia supistuksia, mut ei läheskään niin kivuliaita. Lähinnä vatsa mennyt tosi pinkeeks ja kovaks. No nyt on ainakin sit jotain esimakua miltä ne oikeet supistukset tuntuu ja tuntuu varmaan vieläkin kivuliaammilta. Apua!!!

Tsemppiä huomiseen ultraan :)

Hyvin meni ultrassa. Nyt näytti suolisto jo siistimmältä. Ei ne varmaksi pystyneet sitä ahtaumaa pois sulkemaan, mutta olivat melko positiivisen ja optimistisen oloisia. Musta se on jännä ettei keisarin leikkauksesta juuri mitään kerrota etukäteen. Jotain yritin kysellä kuten, että mitä tapahtuu jos synnytys käynnistyy etukäteen. Vastauksena oli, että soitat sitten tänne sairaalaan. Lääkäri sanoi että kaikki informaatio löytyy papereista jotka sain. Niistä löytyy tasan se, mitä saa syödä ja juoda ennen leikkausta. Ilmeisesti kyseessä on niin rutiinileikkaus... Mä oon nyt sitten netistä ettiny tietoa.

Mulle on Tytti sanottu että kaikki supistukset, jotka tulevat ennen synnytystä ovat pois synnytyssupistuksista. Kohtu on jo treenannut valmiiksi ja luultavasti pehmentänyt kohdunsuuta etukäteen. Mun kavereista järkyimmät supistukset synnytyksessä oli sillä ystävällä jolla ei supistuksia etukääteen ollut. Itse oon ihan tyytyväinen että niitä on, vaikka leikataan. Kroppa tajuaa helpommin ruveta tuottaa maitoa ja muuta. Ainahan kroppa ei tajua synnyttäneensä jos leikataan. Ei sulla varmaan yli mene kauheasti jos nyt jo noin supistelee. Onkohan meillä vauvat molemmilla jouluna? =).

Miten Myy sulla on raskaus edennyt? Missä vaiheessa nyt mennään tarkalleen?

Ai nii Tytti... Kyllä mä taidan tän kilonkeräyskilpailun voittaa... Nyt on tullut 17,7 kiloa. Taas yli kilo viikossa. Voi itku!!! Siinähän sulatellaan. Niin maltillista ja nättiä oli se painonnousu alkuksi. Sf mitta on nyt 35. Eniten pelkään nähdä reiteni synnytyksen jälkeen. Ne ei oo ikinä tuntunu näin paksuilta, yök! Mä todella toivon että en ehdi murehtia läskejäni, kun vauva on täällä. Olen NIIN pinnallinen että hävettää.

Mä tein tonttulakin vauvalle =). Ihanaa joulunodotusta!

Moikka!

Mulla ollut nyt sf mitta 33cm kuukauden ajan. Menen nyt keskiviikkona äitiyspolille, jossa tehdään painoarvio ultralla. Hoitaja neuvolassa sanoi et kasvun lakkaaminen voi johtua siitä et lapsivettä jo vähemmän tai siitä et vatsa laskenut. Tai sit vaan vauva niin pieni. Hyvä kuitenkin selvittää asia. Painoa ei ole nyt tullut lisää.

Supistuksia ollut huomattavasti enemmän, mut ei kovinkaan kivuliaita. Lähinnä vatsa menee ihan kivikovaksi ja puristaa mikä saattuu ja tuntuu inhottavalta. Vatsa on selkeesti laskenut alaspäin, kylkiluut jo näkyy...

Kovasti odotellaan, et pääsis jo synnyttämään :)

Moi!

Kaikki oli kunnossa. Painoarvio oli 3,2kg. Ilmeisesti sf mitan pysähdys, johtuu siitä kun vatsa laskenut. Tai näin ainakin ymmärsin. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kohdunkaula 2,5cm. Nyt sit vaan odotellaan. Mulla jotenkin fiilis et saattaa mennä joulun yli!

Sulla rupee olee joo jännät ajat :) Toisaaltaan varmaan helpottavaa kun tietää milloin syntyy?! Tää venailu on meinaan aika p:stä.

On jännää ku tietää milloin se syntyy... tai lähinnä aika friikkiä. Ei tunnu kauheen luonnolliselle. Oon ihan paska-paniikissa siitä haavasta. Onneks mies jää heti isyyslomalle.

Nyt vaan sitten siivoot, lenkkeilet ja harrastat seksiä niin eiköhän se lähde syntymään. Ja saunot =). Tullaan tänne sit kertoo miten kävi...

Hyvää joulua!!!

Voi että, te olette jo niin lähellä loppua. Tulin vielä tsemppaamaan viimehetkille! :) Täälläkin alkaa tuntua että aika loppuu kesken, mutta kuitenkin mulla on vielä 3kk sinne h-hetkeen aikaa.. Talokaupat on nyt täälläkin tehty ja Vihtiläisiksi ryhdytään helmikuun alkupuolella. Outoa on Espoosta lähteä, mutta toisaalta kyllä ollaan tosi innoissamme tuosta omakotitalosta. Meidän pitää sitten ehkä perustaa joku mammarinki sinne Vihtiin.. :D Iloista joulua teille, ja tsemppiä nukalle leikkaukseen!

Tsemppiä nuka huomiseen. Varmasti kaikki menee oikein hyvin. Ajatella, teitä on huomenna kolme :)

Me vielä vaan odotellaan. Ei ole nyt vauva antanut merkkiä et syntyis. Kaikkee ollaan koitettu :) Siis vielä odotellaan.

Hauskaa joulua!!

Meillä on nyt ihanin poika ikinä!! =D

Leikkaus meni hyvin ja toipuminen oli helvettiä kuten odottaa saattoi. Kaikki on mennyt ihanasti ja kotiutuminen viiden päivän jälkeen jouluksi kotiin oli aika luksusta. Poika nukkuu ja syö hyvin, herätään vaan kaks kertaa yössä.

Poika ihastuttaa joka päivä isoilla sinisillä silmillään =). Ei voisi olla ihanampaa.

Mikä on tilanne Tytti?

Rauhalliset uudet vuodet! Tai no DiuDiu, juhli vielä kun ehdit ;)

Meille syntyi pieni prinsessa 23.12 klo 18.41. Pituus 50cm ja paino 3760g. (ei ihan painoarvio pitänyt paikkaansa). Kotia päästiin 26.12, eli joulu vietettiin sairaalassa.

Kaikki täällä ihanaa ja ihmeellistä :)

Kirjoittelen lisää kuulumisia paremmalla ajalla. Vauvanhoito kutsuu :)

Moikka!

Vihdoinkin kerkeen kirjoittelee kuulumisia. Meillä sujunut vauva arki oikein mukavasti. Tyttö kasvanut kovin ja painoo nyt 4530g ja pituutta 54cm. Ruoka siis maistuu :) Yöt ollaan nukuttu hyvin, muutamaa yötä lukuunottamatta. Päivisin ollaan käyty ulkoilemassa ja tietenkin alennusmyynneillä shoppailemassa. Illat sitten kotosalla perheen parissa.

Itse olen jaksanut ihan mukavasti vaikka yöunet ovatkin katkonaisia ja päivällä en osaa nukkua. Tai silloin kun vauva nukkuu, menee mun aika kotitöitä tehden. Synnytyksestäkin olen aika hyvin toipunut ja raskaudesta ylipäänsä. Kiloja lähtenyt nyt jo melkein 13 :)

Mites nuka teidän arki? Oliko muuten teidän vauva minkä kokoinen syntyessään? Ja kiitos itsellesi kun olet ollut tukena raskausaikana :)

nyt taas vaipan vaihtoon ja syöttöpuuhiin :)

Moikka Tytti!
Vieläköhän löydän sut täältä...?
Mulla toi palautuminen oli aika lailla hitaampaa kiitos sektion. Kuukauteen ei voinut juuri kävellä tai nostaa mitään. Ei puhettakaan ulkoiluista. Nyt oon päässyt vähän liikenteeseen. Haava on yhä kipeä, mutta muuten oon toipunut loistavasti.

Yö heräämiset jaksaa yllättävän hyvin, vaikka päivällä en juuri nukukaan. Poika on aivan ihan. Hireetä vauhtia kasvaa. Onneksi... Alussa ei meinannut paino lähteä millään nousuun. Nyt onkin sitten jo 57 cm ja 4,5 kiloinen. Hirveesti kaveri juttelee, huitoo jo kannattelee päätään =).

Meillä on muutto Vihtiin kahden viikon päästä joten melkoinen hässäkkä tässä on ollut. Viikonloput rempataan taloa ja nyt pitäis alkaa pakkaileen.

Pitäiskö meidän Tytti aloittaa uus ketju tonne vauvanhoitopuolelle? Siis jos kiinnostaa jatkossakin vaihtaa kuulumisia... Mä hankin netin parin viikon päästä kotiin, niin on helpompaa täälläkin sitten juoruta... Siis jos vauvalta jää aikaa =)

Tulin taas tänne huutelemaan, meillä pakataan myös kamppeita ja muutto sinne Vihtiin on viikonloppuna. Toivottavasti muksu pysyy masussa vielä tän puolitoista kuukautta, niin ehditään saada paikat kuntoon ennen synnytystä.

Täällä ollaan. Olen aina välillä käynyt täällä kurkkimassa ja mielellään jatkaisin kuulumisten vaihtamista. Jos perustan sinne uuden keskustelun tällä samalla nimellä, niin vastaile mulle kun kerkeet.

Meidän vauva kans kovasti kasvanut. Selvästi enemmän hereillä, seurustelee, hymyilee ja kovasti koittaa kannatella päätän. Pituutta on nyt kuuden viikon ikäisenä 57cm ja painoa 5355g. Paino lähti heti mukavasti nousee ja jatkaa samaa rataa :) Tyttö kuitenkin pulska vain poskista.

Mut vaihdetaan enemmän kuulumisia sit tolla vauvanhoito puolella :) Ja tsemppiä muuttoon teille molemmille!

-Tytti-

Yhteistyössä