Joulukuun mammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun siskolla kaks lasta ja molemmissa synnytyksissä ei olla keritty antamaan epiduraalipuudutusta, et ilokaasulla hän on pärjännyt. Synnytykset olleet niin nopeita, et kun epiduraali meinattu laittaa, niin kohdunsuu ollut jo niin paljon auki, ettei siitä olis ollut enään apua. Mun mielestä ponnistusvaiheen kipu on lievempi kuin avautumisvaiheen kipu. Tällänen käsitys mulla ainakin on.. Olen ajatellut aluks kokeilla kivunlievitykseen rentoutumista, asentoja, ilokaasua, aquarakkuloita ja sit jos niillä ei pärjää aijon sit harkita epiduraalipuudutusta. Mulla tatuointi alaseläs, et toivottavasti se ei haittaa laittamista.

Me ollaan kans mietitty, et miten ihmisillä on varaa ostaa yli 300 000 euron taloja ja näitä taloja kuitenkin paljon myynnissä. Ei meinaan "tavalliset" hyvä palkkaisetkaan niin paljon tienaa, et sellaisiin varaa. Ehkä niitä sit ostaa rikkaat tai ihmisillä kauheesti lainaa..

Täytyy miettiä vielä tota kivunlievityshommaa... Ei välttämättä ollenkaan huono toi sun suunnitelma.

Mä oon kans miettiny, että saako ihmiset nuorena perintöä vai mitä ihmettä... Kauhulla oon kattonu täällä töissä (jossa kaikilla myyjillä on hyvät tulot), kun ne puhuu kuin tiukkaa on. Heti jos tulee ylimääräisiä menoja, niin sitten kauhistellaan rahatilannetta. Ei mitään järkeä vetää taloutta niin tiukalle. Nyt vielä euribor nousussa niin siinä sitten ihmetellään kun kustannukset nousee 100-200 kuussa... Meillä miehen tilanne mahdollistaisi ton talon hankinnan. Mutta samaa mieltä oon... Ihmiset ottaa kauheesti lainaa =).

Vielä kuukausi ja rapiat mammaloman alkuun. Tuntuu että aika loppuu kesken töissä. Oudolta tuntuu jäädä kotiin tekemään ei mitään. Ois mahtavaa kun vois urheilla kuukauden =). Sitä tuskin on siinä kunnossa tosin. Onko sulla suunnitelmia?

Eihän sitä synnytystä pysty etukäteen suunnittelemaan, mut ajatus olis nyt ainakin et jos selviäis mahdollisimman pitkään ilman epiduraalii. Voihan olla ettei sitä kestäkään..

Mä jään lomalle jo puolentoista viikon päästä. Työpäiviä vielä tämän päivän jälkeen 8 :) Mut mulla eka talvilomaa muutama viikko ja sit alkaa varsinainen äippäloma. Eli kerkeen kotona olemaan vähän vajaa kaks kuukautta. Ihanaa! Ei mitään suunnitelmia, et saa nähdä miten saan ajan kulumaan. Ajattelin kyl nyt kunnolla levätä ennen kun vauva syntyy. Ajateltiin miehen kans lähtee viikonlopuks Helsinkiin hotelliin viettämään laatuaikaa ja hemmottelee itseämme dayspahan ennen vauvan syntymää.
Mites sun lomaan vielä niin pitkä aika? Milloin sulla virallisesti alkaa äippäloma? Mulla 14.11.

Olin eilen neuvolassa ja painoo tullut nyt ekasta punnituksesta 12,2kg. Apuva! Mut olen käynyt kotona puntarissa, niin painan aamuisin melkein kaks kiloo vähemmän kuin illal. Mul illalla niin kauheesti turvotusta! Hb oli nyt 119, eli rautaa täytyy ruveta syömään. Supisteluista kysyin ja jos ne lisääntyy niin aikaistavat seuraavaa lääkärin aikaa. Nyt lääkäri 23.11, jolloin tehdään sit synnytystapa arvio. Nyt vauva pääalaspäin, mut voi kuulemma vielä kääntyä. Tämä ilmeisesti kuitenkin epätodennäköistä.

Se on kuulemma tosi ihana toi Dayspa! =). Mulla alkaa äippäloma 24.11. Eli jään sen kuukautta ennen jos vaan pystyy olee loppuun asti.

Kävin tänään yksityisellä lääkärillä kun taas supistelee ja sattuu. Mullahan oli se tulehdus pari viikkoa sitten. Se teki vaan sisätutkimuksen ja sano että ihan turhia huolin. Nyt sattuu sitten aivan saatanasti kun käy pissalla, eli tää tuntuu kyllä enemmän virtsatulehdukselta. Nyt jouduin varaa illaks uuden ajan, että saan lähetteen labraan. Miksi ne ei voinu kattoo kerralla kaikkea?! En tajua miten mulla on näin huono tuuri aina kaikkien hoitajien ja lääkärien suhteen. Aina on olo kuin luulosairaalla... Yleensä jotain kuitenkin löytyy sitten. Ei niitä siellä neuvolassakaan mun oireet kiinnostanu.Ne sano että tuu maanantaina jos ei helpota. Kukaan jolla on ikinä ollut virtsatulehdus ei venaa sen kanssa kolmea päivää. Ketuttaa että saa kinua hoitoa. Mä en oo ees mikään ylihysteerinen mielestäni... Tuntuu että kaikilla muillakin just aikaistetaan lääkäriaikoja ja huolehditaan enemmän. Mun raskaana oleva homeinen ja hormonien sekoittama pää ottaa tän nyt aika raskaasti... =).

Mullakin oli Hb 113. Oon syöny rautaa jo pidempään ja määrää on koko ajan nostettu. Jostain syystä se ei vaan nouse... Ei se oloon oo vaikuttanu onneks.

En mäkään ajatellut kauheesti suunnitella synnytystä. Hyvä tietää mitä tarjolla niin etenee sitten sen mukaan miltä tuntuu.

Me mennään taas kattoo taloa sunnuntaina ja saadaan kuntoarviokin. Ehkä tää joskus etenee =).

No ei ollu virtsatulehdus. Sama ynseä palvelu jatkui, vaikka kivut vaan koveni. Sit alettiin uskoa vasta kun rupesin vuotaa verta. Oon taas menossa lääkäriin tänään. Tällä kertaa joko neuvolaan tai Jorviin suoraan. Tuntuu tosi pahalle kun ei kuunnella. En oikein tiedä mitä ajatella koko verenvuodosta... Huolestuttaa tietenkin. Täytyy toivoa että kaikki on hyvin.

Mites nuka jakselet? Onko selvinnyt mistä vuoto johtuu? Toivottavasti kaikki hyvin!
Mulla kans supistuksia, ajoittain koviakin, tai sellaisia menkkamaisia, inhottavia. Menen tänään lääkäriin ja ottavat jotain bakteerinäytteitä. Täällä kyl tosi hyvä palvelu, et sain heti tänään lääkäriajan neuvolanlääkärille. Ihanaa kun ottavat tosissaan. Harmi kun siellä ei samanlaista palvelua!

Mulle sanottiin neuvolasta..."ei meillä ole täällä lääkäriä". En tiedä itkeä vaiko nauraa. Ei ne osanneet sanoa Jorvista mistä nää vuodot johtuu. Mulla ei oo ollu mitään tällasta aiemmin. On se vähentynyt muttei loppunut. Ne teki testejä jos ois joku tulehdus. Tällasia kuulemma välillä on ja niiden syytä ei osata selittää. Parhaiten auttaa kuulemma lepo. Oon töissä mutta teen vaan paperihommia paikaltani, en enää esim. aja asiakkaille. Koko ajan supistelee varsinkin jos nousee ylös tai ottaa pari askelta. En nyt aio huolia liikaa kun ei lääkärikään huolinut...

Tuli kyllä tosi tyhmä olo kun kävin lääkärillä. Joka ainoassa oppaassa lukee, että pitää ottaa yhteyttä jos tulee vuotoja ja kipeitä supistuksia. Sitten ne kattoo kieroon, että ei täällä mitää ole. Hölmöintä on että en tiedä pitäiskö huolestua. Nää kivut on kuitenkin aika kovia. Kerro sitte, miten sulla siellä lekurissa meni.

Kysyin myös seksistä. Eka se lääkäri sanoi, että kannattaa välttää. Sitten toisessa yhteydessä sanoi, että seksin jälkeen ei sais tulla kovia vuotoja. Eli mitä ihmettä....Saa vai ei? En mä kyllä tosin ihan tällä hetkellä ekana seksiä mieti =). Saat musta ihan väärän kuvan vielä...

Pelkkien kirjoitusten perusteella jää aina hirveesti tulkinnan varaa. Just kelasin, että tuun aika usein tänne rähisemään, kun kaikki ei mene mielen mukaan tai joku huolestuttaa. Hyvin sä oot joka tapauksessa jaksanut lukea =D

Ai nii... meistä on tulossa hyvää vauhtia Vihtiläisiä. Se tarjous on nyt suullisesti hyväksytty ja seuraava vaihe ois esisopimuksen allekirjoittaminen. Aika jännää! =)

Lääkärissä ottivat tulehdusnäytteitä, joitten vastaukset saan loppuviikosta. Kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaula oli edelleen 3cm, eli muutosta sinne ei onneks ole tullut.Vauvan sydänäänet olivat hyvät ja vauva liikkuu paljon eli ei sillä taida mitään hätää olla. Lääkäri määräs mut nyt sairaslomalle loppuajaksi, eli töihin en enään mene. Vuodelepoo ei määrännyt, mut täytyy ottaa iisimmin ja levätä enemmän.

Kiva että olette asunnon löytäneet :) Millainen asunto?
Ja jaksan oikein hyvin kuunnella valitustani, ymmärrän sua täysin :) Ja sydäntä on hyvä välillä purkaa!

Hyviä vointeja!

Mä ajattelin ehkä jäädä loppuviikon lepäämään. Hyvä että sä saat hyvää palvelua!

Se on omakotitalo vm. -95. Asuinneliöitä siinä on 185 ja yhteensä siinä oli kaikki neliöt muistaakseni 380. Siinä on alhaalla neliöitä mistä voi tehdä harrastetilaa jne. Me tehdään sinne takkahuone ja sellainen oleskelutila ja kodinhoitohuone. Meillä ois haaveena jossain vaiheessa biljardipöytä sinne alas, mutta ei olla varmoja mahtuuko se ihan. Toinen vaihtoehto ois sellanen pieni kuntosali. Mutta nää ois siis tulevaisuudessa, ei ihan heti. Aiotaan uusia kaikki pinnat sinne niin saa sitten mitä haluaa. Olohuone pelkästään oli 53 neliöö =). Lisäks siellä on 4 makkaria ja pohjaratkaisu oli tosi hyvä. Päästiin mielestämme aika hyvään hintaankin siinä. Vähän tuo Vihtiläisyys vielä jännittää, mutta ei se nyt niin kaukana Espoosta ja Helsingistä ole.

Täällä on ollut sulle helpompi välillä purkaa sydäntä, ku tiedän että ilman raskautta en välttämättä niin tunteella reagoisi. Sulla ei oo mitään ennakko-oletuksia musta, niin täällä voi tuulettaa miten haluaa =)... Ei haittaa jos on vähän sekopää välillä.

Onko ne sun supistukset jo kipeitä vai miksi loppuaika on sairaslomaa? Musta tuntuu noi supistukset siltä on pakko pysähtyä kun sattuu niin paljon. Koko vatsa saattaa olla ihan kivikova jonkun aikaa ja ei pysty kävellä. Eteneminen on sellaista köpöttelyä. Ehkä munkin pitäis levätä... Hyviä vointeja sinne =)

Supistukset olleet menkkamaisia ja jonkinverran kivuliaita. Ja niitä ollut useita päivässä. Supistuksiin ei välttämättä liity rasitus, yleensä rasituksessa supistukset erilaisia. Silloin vatsa menee ihan kovaks, mut ei ole kipuja. Menkkamaista kipua lähinnä levossa ja iltaisin. Ilmeisesti päivän rasitus vaikuttaa siihen..

Nuka, tai muutkin saa vast;)

Minkä kokoinen asunto teillä on nyt kun uutta katsotte?
Meillä kanssa kiikariss yksi 140 neliöinen, mutta nykyinen on 90 neliötä, eli ei ihan liian pienikään, mutta tilantarvettakin voisi olla..
Minusta vaan tuntuu näin lähelä la. hurjalta muuttaa. Haluis vaan rakentaa pesää vauvalle jo nyt valmiiksi.
Toinen mikä pelottaa on luopumisen tuska. Olen laittanut pikku pesämme meille kahdelle niiiin nätiksi. Jaksanko laittaa uutta yhtä nätiksi vai haikailenko tänne takas?
Mitä vauva tykkäis yms.. ahdistavia ajatuksia muutto tuo...johtuneekohan raskaudesta ja pitäiskö kylmänä unohtaa omat tunteet.

Meillä on nyt 55 neliöö. Asunto on tosi kiva ja upealla paikalla. Meillä muutto tulee vasta maaliskuussa eli vauvan kaa ollaan nykyisessä alku. Ei mua hirvitä eikä ahdista. En usko että tekisin tällaisia päätöksiä jos ahdistaisi. Eilen kirjoitettiin kauppakirjat ja en voisi olla onnellisempi!

Moni sanoo, ettei missään nimessä kannata muuttaa vastasyntyneen kanssa. Mä en niin hirveesti oo ikinä piitannut muiden sanomisista vaan mietin enemmän omaa jaksamista. Tuntuu että meidän parisuhde on niin hyvällä pohjalla, että kyllä sen tän rumban kestää. Vauva on varmasti onnellinen ihan missä vaan =)

Moikka!

Mitäs nuka kuuluu? Oletko slomalla vai joko olet palaillut takas töihin? Mulla nyt alkanut talviloma ja sit perään äippäloma. On ihanaa olla kotona :) Vaiks vielä tuntuu kyl vähän siltä, et miten saan ajan kulumaan. Ajattelin ottaa nyt aikaa itselleni ja tehdä just sitä mitä itteeni huvittaa.. Nukkua myöhään, löhötä sohvalla, käydä shoppailemassa yms.

Supistusten kannalta täytyy kyl ottaa iisimmin ja huomaan kyllä itsekkin etten jaksa enään samalla tavalla touhuta kuin ennen. Häpyluu ollut välillä sika kipee, et käveleminen hankalaa ellei lähes mahdotonta :( Täytyy kävellä kun olis kakat housussa :)

Vähän reilu viikon oon nyt ollu saikulla. Ei enää töihin loppuaikana. Kivut kävi tosi koviksi ja supistuksia oli koko ajan. Sit kun löhösin viikon oli jo paljon parempi olo. Vuoto kesti kaikkiaan kaks viikkoa ja nyt sitä ei oo ollu kahteen päivään. Onneksi =).

Olin to-la ruotsinristeilyllä (=pikkujoulut). Yllättävän hyvin jaksoin. Jaksoin jopa valvoa muiden mukana mikä oli tosi jees. Tukholmassa ei kyllä jaksanut ihan samaan tahtiin kun ennen. Oon ollut laivalla töissä opiskeluaikana ja kaupunki on sitä kautta tosi tuttu. Kävin pari lempiliikettä ja palasin pitkille päikkäreille laivaan.

Kaverit haluaa hirveesti nähdä joten en oo kauheesti ehtinyt miettiä mitä tekis. Muun ajan oon vaan makoillut. Tuntuu helpottavalta että enää kaks viikkoa ja sitten vauva ei oo enää ees keskonen. Vähän iski paniikki viikonloppuna kun tajusin, että kohtahan se jo syntyy.

Mun pitäis saada valittua kaikki materiaalit uuteen taloon ennen synnytystä. En halua imetyshöyryissä niitä valita, ettei tuu otettua mitä sattuu. Oon niin innoissani koko muutosta ja talosta. Koko ajan pyörii mielessä. Kai se on myös tää pesänrakennusvietti =). Siinä tontilla on ikäänkuin kaks taloa. Se päätalo ja "talousrakennus" eli sellanen tiilitalo joka on kaksio. Siellä on takka ja sauna ja se on hyvässä kunnossa. Ajateltiin muuttaa sinne jo tammikuussa, niin ei tartte maksaa tätä nykyistä kämppää enää ja miehen on helpompi osallistua remppaan kun ei oo sitä ajomatkaa.

Onko sulla Tytti muuten tullut sitä linea negraa? Mulle alkoi viikko sitten tulla. Se on tosi haalea, mutta tummenee koko ajan. Se menee koko mahan poikki, yli navan. Vielä ei oo tullut sellaista ankkakävelyä onneks, vaikka tota lantion löystymistä onkin. Noi kivut on kyllä aika rasittavia ja jatkuu myös yöllä mikä on raskasta.

Onko sulla tietoa loppuuko noi kivut ja kakkakävely heti synnytyksen jälkeen? Hirvittää muuten nähdä millaset reidet sieltä paljastuu. Nyt niitä ei nää ton mahan ohi =)

Unohtui kysyä.. Ootko hankkinut hoitolaukun? Tuntuu että vois olla tarpeellinen, mutta en oo varma. Aivan järkyttävän hintaisia ja suurin osa rumiakin. Vauvattaren sivuilla on kivannäköinen I´coon laukku 79 €. Onko suosituksia mistä kannattaisia katsoa niitä?

Morjens!

Mun aika kyl sujunut mukavasti, vaikka ensiks luulin etten saa aikaa millään kulumaan. Olen tehnyt nyt jo jouluostoksia, kun ei sitä tiedä milloin vauva syntyy ja aika pianhan se syntyy :) Tuntuu kyllä ihanalta, niin ihanalta että pian saadaa meidän pienokainen tähän maailmaan!

Mulla kans supistelut vähentynyt kun olen ollut kotona, mut huomaan et niitä enemmän kun olen käynyt kaupoilla yms. Liitoskipu on aika sietämätöntä ja pitkiä kävelyjä ei voi tehdä. Siten sängyssä kääntyminen tosi hankalaa, kun alapäähän heti vihloo. Sit mulla on tullut muutenkin tukalampi olo. Muutamia kertoja pyörryttänyt kauheesti ja melkein laatta lentänyt. Jotenkin sellainen tosi heikko ja vetämätön olo. Tälläinen olotila tulee silloin kun vähän enemmän jotain touhuaa.. Kai tämäkin viittaa lähestyvään synnytykseen! Ja närästys on ihan sietämätöntä, mutta onneks lääkkeet auttaa. Hyvä taas valittaa, mut olen kyl sitä mieltä et tämä loppuaika on välillä sietämätöntä. Vauvan liikkeet ja potkut kyllä sit piristävät mieltä :)

Mulle tuli se viiva jo joskus raskauden puolivälissä navan alle, mut sit se hälveni. Nyt ollut ehkä reilun kuukauden viiva ihan mahan ylös asti. Ei se mikään tumma ole, mut näkyy kuitenkin selvästi. Napakorukin pitänyt ottaa pois kun se kiristää niin kauheesti. Paino ei ole nyt tainnut yhtään nousta muutamaan viikkoon, ainakin kotipuntarin mukaan. Ensi viikolla neuvola, niin sit näkee tarkemmin. Mut sen verran turvotusta tulee päivän aikana, et painan aamulla 1,5kg vähemmän kuin illalla.

Olen miettinyt kans hoitolaukun ostoo, mut kauheesti en ole vielä sellaista katsellut. Mietin kans sitä i´coonin laukkua, mut saa nähdä.

Onko muuten sun supistukset vaikuttaneet kohdunsuuhun/kohdunkaulaan? Mulla oli silloin pari viikkoa sitten kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula edelleen 3cm. Mut oli laittanut neuvolakorttiin et kohdunsuu pehmeä. Aikaisemmin oli kiinteä. Ilmeisesti normaalii et pehmenee tässä vaiheessa!? Ei se lääkäri ainakaan siitä mitään maininnut. Mulla 23.11 synnytystapa arvio, et siinähän ne sit viimeistään katsoo sit taas kohdunsuun tilanteen.

Niin keskosuuden raja on 2500g tai alle rv36 syntyneet. Muutaman viikon päästähän sitä sit on 36 viikkoa täynnä. Huojentaa kyllä mieltä. Mun veli syntynyt rv 33+5 ja painoi 2000g. Hän joutui olemaan kuukauden sairaalassa, mut nyt täysin terve poika.

Morjesta pitkästä aikaa!

Vieläkö nuka olet yhtenä kappaleena? Mulla alkoi tänään sit virallisesti äitiysloma, kotona olen kyl ollut nyt sit jo kolme viikkoa. Aika mennyt oikein mukavasti. Supistuksia on ollut edelleen, mut selvästi vähemmän. Ne on kyl nyt ollut hieman kivuliaampia kuin aikaisemmin.

Synnytystä jo kovasti odotan. Enään se ei pelota, vaan odotan sitä innolla. Vielä kyllä ainakin muutaman viikon voisi vauva masussa asustella, et olis sit syntyessään hyvän kokoinen. Huomenna onkin sit tasan 5viikkoa laskettuunaikaan. Siistii!!! Tää raskausaika on kyl mennyt tosi nopeesti.

Assarin plussan yllyttämänä tulin kurkkimaan teidän muidenkin "27-v haaveilijoiden" kuulumisia. :o) Meillä ollaan 3kk jäljessä teitä joulukuisia, mutta puoliväli on täälläkin ylitetty. Huomasin, että nuka on ryhtymässä Vihtiläiseksi. Meillä on aivan samat suunnitelmat! Esisopimusta tosin vielä hiotaan, mutta tarjous on hyväksytty. Näillä näkymin muutto olisi helmikuun alkupuolella, vajaa pari kuukautta ennen vauvan syntymää. Tarkkaan aloin miettiä tuosta nukan kuvauksesta että onko se teidän talo joku niistä mitä mekin ollaan käyty katsomassa, mutta ei kyllä soita kelloja. Hirmuisen monta taloa ollaan kyllä Vihdissä käyty katsomassa. :D

Täällä ollaan yhteä kappaleena! Tuskaisena kuin valas kuivalla maalla =).
Verenvuoto onneksi loppui, mutta supistelee kauheasti koko ajan. Nyt ei oo voinu kirjoittaa, kun todettiin ranne kanavien ahtauma... Kädet on ihan puutuneet, kipeät ja kamat ei pysy käsissä. Tänään on vähän parempi. Ihme juttuja =).

Tytti, ihan samat fiilikset on täällä. Synnytystä jo odotan ja tuntuu niin ihanalta, että vauva on kohta täällä! Mahtavaa!

Muutetaan koko vanha ketju sinne Vihtiin=D. Outoja sattumia. Me muutetaan jo tammikuussa talousrakennukseen, niin remontti on helpompi sitten.

Meillä vauva pyörii vielä, ollut perätilassa sun muuta. Nyt taitaa olla pää alaspäin. Toivottasti pysyykin siellä!

Mikä on tilanne Tytti? Aika jännää alkaa olla kun synnytykseen ei niin hirveästi ole enää matkaa. Huomenna tasan viis viikkoa laskettuun aikaan.

Jääkö sun mies isyyslomalle? Meillä jää, onneksi. Se ei ollut mitenkään itsestään selvää sen työn takia. Siinä pitäis sitten muuttaa ja hoidella vauvaa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Mulla on ollut satunnaisia masennuspäiviä, kun tuntuu että pää hajoaa kotona. Mulla supistelee niin paljon, että ei auta kuin levätä. Kirjat ja lehdet on luettu ja leffat katsottu. Hirvee hinku ois lenkille ja tuntuu että happi loppuu. Nyt oon ekaa kertaa syöny enemmän herkkuja raskauden aikana. En usko että se ees johtuu raskaudesta, vaan ihan puhtaasti tylsyydestä... Toivottavasti en kerää kauheeta kilomäärää tässä lopussa =)

Hyvää tänne kuuluu! Mä kans jo ihan valmis synnyttämään. Toivottavasti tämä h-hetki on pian. Olen nyt muutaman yön nukkunut tosi huonosti. En saa millään unta ja jos yöllä herään niin kestää tosi kauan ennen kun nukahdan uudestaan. Tylsää! Onko sulla muuten katsottu kohdunsuun tilannetta, et onko supistukset sinne jotenkin vaikuttanut? Mulla nyt to lääkäri, et mielenkiinnolla odotan et mikä kohdunsuulla tilanne. Toivon et olis vähän tilanne edennyt :)

Me ollaan vuosi nyt asuttu täs asunnossa ja ens viikolla tehdään vuosikorjauksia (esim. uudet seinät eläneet ja tullut halkeamia) ja ollaan anoppilassa evakossa. Ei viitsi täälläkään olla työmiesten tiellä. Arvioivat et homma kestää koko ensi viikon. No nyt on hyvä aika laittaa asunto kuntoon, kun vauva ei ole vielä syntynyt.

Löysin muuten kivan espritin hoitolaukun mikä sopii hyvin vainuihin. Oli 49e, et ei mikään kovin kalliskaan. Ja se tosi tilava ja käytännöllinen.

-Tytti-

Moikka,

mistä toi Epritin laukku oli ja minkävärinen se on? Ei todellakaan pahan hintainen.

Mulla oli lääkäri perjantaina. Painoa oli tullut kahdessa viikossa kaks kiloa, niin ne ei tykänneet. On kuulemma ehkä kasvotkin vähän turvoksissa. Eikä ne ees ole... Mulla luonnostaakin aika kaposet kasvot vaikka lihoisinkin. Se lääkäri sanoi mun miehelle, että älä osta enää suklaata tolle. Painoa on nyt siis tullut karmeat 14 kiloa. Eikö se ole ihan normaalia?! Sf mitta on nyt 33 cm. Miks mulla on tällanen tuuri näitten ihmisten suhteen...? =(

Kohdunsuu on pehmennyt mutta ei vielä auennut. Eikö sulla oo jo auennutkin? Melkoisia vihlasuja ja kipuja tuolla alakerrassa, että kai siellä jotain tapahtuu. Supistuksia on koko ajan. Lisäks se lääkäri ei tuntenut sisätutkimuksessa vauvan päätä ja epäili perätilaa. Nyt odotan kutsua äitipolille. Ei mitään hajua miten se vauva tuolla on. Joku kova mulla on tossa ihan ylävatsassa. Varmaan pää tai peppu. Onko tietoa mistä sen tietää? Se on sellanen tosi kova pallo.

Mulla ne käsijutut meni tosi pahaksi ja kädet ei toimineet viime viikolla ollenkaan. Mä kävin akupunktiossa ja se auttoi. Lisäks se hiero. Ihan mahtavaa oli. Se laittoi sellasen piikin myös mikä auttaa nukkumaan ja nyt oon pitkästä aikaa nukkunut niin hyvin että herään vaan 2-3 kertaa yössä. Ihanan levännyt olo. Varmaan meen vielä uusiksi sinne.

Nyt on tasan neljä viikkoa jäljellä... Aika jännää. Mulle järkättiin baby showerit eilen ja koko vauvantulo alkaa tuntoa niin todelliselta. Mahtavaa =)

Mulla oli viime to synnytystapa arvio. Vauva raivotarjonnossa ja alateitse mahtuu syntymään. Vauva myös laskenut alemmas, minkä huomaa myös vatsasta. Se selvästi tippunut ja istuessa vatsa "makaa" reisien päällä. Kohdunsuu pehmeä, mut kohdunkaula edelleen 3cm ja kohdunsuu kiinni. Jännää ettei se sun lääkäri tuntenut miten se vauva siellä on?! Mulla ainakin sanottu jo muutaman viiikon et vauva pääalaspäin. Siis terveydenhoitajakin tämän sanonut. Sanoi että vauvan tuntee hyvin vatsan läpi, kun on hoikka. Lääkäri sanoi myös tuntevansa vauvan pään, kun teki sisätutkimusta. Lääkäri epäili etten saa yli neli kiloista vauvaa. Nyt ainakin vauva tuntuu pieneltä. Samaa sanoi myös terveydenhoitaja. Mulla painoo oli tullut nyt vajaa 13kg. Ja eivät siitä mitään maininneet. Sulla kyl käynyt huono tuuri noitten ihmisten suhteen. Tylsää!! Mulla oli muuten kans sf-mitta 33cm.

Ostin sen laukun vauvatalo Johannasta. Se on musta. Niitä

Mulla oli sillon verenvuodon aikaan vauva perätilassa. Hoitaja on epäillyt että se on kääntynyt raivotarjontaan. Nyt lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi, että se pää pitäisi tuntua sisätutkimuksessa sormin siitä läpi, mutta ei tuntenut sitä. Se yritti kokeilla vatsan päältä, mutta vauva ei anna oikein koskea =). Mun se antaa välillä paijata, mutta se yleensä ui alta pois jos siihen koskee. Siksi se lääkäri ei saanut mitään selvää. Yli viiskymppinen kokenut lääkäri kuitenkin...

Nyt on sitten synnytystapa-arvio ens tiistaina. Musta tuntuu että se saattaa olla pää alaspäin kun sen hikka tuntuu tuolla alempana. Se on kyllä toisaalta sen muotoinen että välillä tuntuu että se on poikittain.

Mä oon kirinyt kiloissa sun ohi reippaasti =). Pelottaa syödä enää mitään noitten läskikommenttien jälkeen. Pelottaa myös se mahdollinen leikkaus. Ne yrittää kyllä kääntää vauvan tiistaina, jos se on väärinpäin.

Tosi jännää ootella kumpi meistä eka poksahtaa =). Mä oon niin kiintyny tähän pallooni, etten malttais tästäkään luopua.

Moikka!

Mulla oli tullut viikon aikana painoa lisää 1,3kg eli nyt sit tullut yhteensä vajaa 14kg. Et samoissa kuules ollaan :) sf-mitta ei ole muuttunut nyt muutamaaan viikkoon ja jos ens viikol viel sama 33cm, niin laittavat sit ilmeisesti ultraan painoarvioon. Muuten kaikki ennallaan. Vauva ei ole vielä laskeutunut lantionluiden väliin, et arveli ettei nyt ainakaan ihan viikon sisällä synny.

Mun kyl jo sellainen olo et maha tiellä, et sais jo sieltä tulla. Kaikkee on niin hankala tehdä. Sit noi liitoskivut on välillä ihan sietämättömiä. Välil jo aamul sellainen olo ettei pysty toisella jalalla astumaan, kun ihan kuin puukolla joku tökkäis nivuseen..

Yhteistyössä