Joulukuun 2016 muruset <3

Tervetuloa joukkoon naeli :)

Itse en ole vielä hankkinut mitään vauvaa varten, vaikka mieli tekisi. Paljon on kylläkin hankittavaa, esikoinen kun on kyseessä . Mutta jospa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen jotakin jo uskaltaisi hommata. :)
 
Toivotaan parasta naeli ja tervetuloa! Hyvältähän tuo kuulostaa jo.

Lisään listaan muuten tässä muutamia päiviä kestäneen kovemman väsymyksen, tänään oli pakko nukkua päiväunet. En nuku lähes ikinä muuten päivällä.
 
Tottakai mahtuu joukkoon, ilmotelkaa sitten kun haluatte listoille ni päivitän ❤
Mä en oo nyt ostanu mitään, muutakun kaveri osti eilen mulle ikeasta sen pinnasängyn helmalakanan. Mut jos kaikki on kunnossa maanantaina ultrassa ni sit uskallan ostella! Mä tosin oon tän 1,5v yrityksen aikana ostellu jonkun verranki jo jotain ja tietty ku on raskautunu kuitenki välillä. Lähinnä vaatteita, huopia, tuttipullot.. :) huono olo senkun jatkuu. Mun äiti meinas et se omega ku syön ni se aiheuttais mulle sitä röyhtäilyä, kun äiti ei voi syödä niitä ollenkaan ku ne röyhyttää kauheesti sitä. Jos kokeilen nyt ottaa ne iltasin ni jos sit ei vaikuttais sillai? :)
 
Hellou, mäkin ängen itteni mukaan pienen jouluyllärini kanssa.
Täs ny oon viikon sulatellu ite "yllärivauva"-uutista ja pieni paniikki alkaa kääntyä jo hymyksi. Ennestään on jo kaks muksua (12/12 ja 3/15) ja kolmas piti olla se klassinen "sitte myöhemmin". Vaan eipä ollutkaan :D
Just ehdin myydä kaikki vauvavaatteet ja vaunut pois eli meni oikee nappiin tämä (y)
Ukon kans viel sovittii et pyritää pitää tää ekaan ultraan asti salas ni tässäpä minä tunnetusti hiljainen tyyppi yritän pitää naamaa peruslukemilla ja suu supus.

Fb-ryhmä mua kiinnostaa kans, jos siel tilaa mulle viel on? Aiempie kohdil en oo ryhmiin tai palstoille kirjotellu ni tämäki pitää päästä kokemaan viel kerra elämäs..
 
Hellou, mäkin ängen itteni mukaan pienen jouluyllärini kanssa.
Täs ny oon viikon sulatellu ite "yllärivauva"-uutista ja pieni paniikki alkaa kääntyä jo hymyksi. Ennestään on jo kaks muksua (12/12 ja 3/15) ja kolmas piti olla se klassinen "sitte myöhemmin". Vaan eipä ollutkaan :D
Just ehdin myydä kaikki vauvavaatteet ja vaunut pois eli meni oikee nappiin tämä (y)
Ukon kans viel sovittii et pyritää pitää tää ekaan ultraan asti salas ni tässäpä minä tunnetusti hiljainen tyyppi yritän pitää naamaa peruslukemilla ja suu supus.

Fb-ryhmä mua kiinnostaa kans, jos siel tilaa mulle viel on? Aiempie kohdil en oo ryhmiin tai palstoille kirjotellu ni tämäki pitää päästä kokemaan viel kerra elämäs..
Onnea! ❤ jos haluat fb-ryhmään ni laita mulle täällä viestillä oma nimi ja jotain tunnusmerkkiä ni lisään sut kaveriksi fb :)
 
Täälä tehty pari päivää sitten dpo 9 haaaalea viiva. Mutta huomenna pääsee tai viimestään maanantaina tekemään uuden testin ja toivottavasti se olis vahvistunu. Ja aspiriini otettu myös käyttöön.

Eilisestä alkanu tulla oireita. Rinnat arat, jano, vessassa ravaaminen ja tää pahuksen pahoinvointi. Eilen sain melkee käydä halaamassa pönttöä, mutta onneks ei! Toivon että tässä raskaudessa ei olis yhtä pahaa pahoinvointia kun edellisessä. Oksensin joka aamu ja aamupäivän rv 12 asti:sick:

1 min sitten
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, uutena liityn mukaan, muutaman päivän olen ketjua seurannut, nyt sain aikaiseksi rekisteröityä. Oon 30v, meillä on uusperhe, sekä minulla, että miehellä yksi lapsi edellisestä suhteesta. Molemmat lapset on jo isoja alakoululaisia, ja tuntuu kuin tässä oltais ihan uuden äärellä . Positiiviset testit tein alkuviikosta, kummankaan tuloksessa ei tarvinnut arvailla, digitaalinen testi näytti tuolloin hedelmöitymisestä 2-3vk. Vikojen menkkojen ja lyhyen kierron perusteella la olis 19.12. Minut voi lisätä listalle . Osa mun ystävistä on jo arvannut tämän raskauden, mutta en haluaisi vielä antaa mitään varmaa vastausta ennen kuin on lapsille kerrottu, etteivät vaan kuule mistään muualta...
 
Voimia Jösse, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Omaa napaa:
Kävin perjantaina ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa neuvolassa ja en muista kuka tuolla aiemmin kyseli että mitä neuvolassa tehtiin niin tässä vähän mitä meillä oli, mulla siis toinen raskaus ja esikoisen vielä suht tuoreessa muistissa joten ohitettiin muutamat jutut. Siellä otettiin paino, pissanäyte, hemoglobiini ja verenpaine, juteltiin perheen ja suvun sairauksista, liikunnasta, ruokavaliosta, esikoisen raskaudesta ja koska se ei mennyt niinkuin olisi pitänyt niin myös tämän suhteen tiheämmästä seurannasta. Näiden lisäksi puhuttiin alkoholin käytöstä, hammaslääkärin tarkastuksessa käynnistä, tulevista ultrista, verikokeista ja pissanäytteistä, parisuhteesta ja elämän tilanteesta yleensä. Ja siinä ne nyt taisi melko pitkältI olla. Neuvolatäti muutti la:n varhaisultran perusteella 26.11.16 ja tässä olenkin pohtinut että pomppaanko marraskuisiin vai jatkanko täällä
 
Moi! Täällä myös yksi uusi lisää joukkoon :) Testin tein jo aprillipäivänä, mutta nyt löysin tänne. Laskettuaika on virallisesti (eli neuvolan mukaan) 5.12., vaikka tiedän että ovis oli vasta muutama päivä myöhemmin. Tämä on meille toinen lapsi ja oireina on ollut päivä päivältä paheneva pahoinvointi, rintojen kamala aristus ja jatkuva pissahätä. Esikoisesta ei kyllä ollut vielä näillä viikoilla muuta kun vasta alkanut pahoinvointi. Mutta kovasti toivottu ja odotettu on tämä uusi vauva. :) Mä olisin myös halukas pääsemään tohon fb-ryhmään, jos tilaa vielä on.
 
Kiitos hyvästä vastaanotosta! :) Muakin kiinnostaa tuo fb-ryhmä kunhan tässä päästään ensin varmuuteen koko raskaudesta. Esikoisen odotusajalla liityin huhtikuisten fb-ryhmään ja meillä on aivan ihana, aktiivinen porukka edelleen, joten odotukset on kovat kuulkaas ;) :D

Tänään taas testattu haalukkaa haamua. Vähän vaikeaa sanoa pitäisikö viivan olla jo vahvempi, koska näin epäsäännöllisillä kierroilla mulla voi olla meneillään joko dpo8 tai dpo11... Arvaten ihan siis siitä ajankohdasta, koska olis voinut saada alkunsa.

Oireina lähinnä rintojen aristus, runsas valkkari, vatsan nipistely ja tolkuton väsymys. Esikoinen on kyllä edelleenkin vuoden iässä huono nukkuja, että väsymyksestä ei ole missään vaiheessa palauduttukaan, mutta nyt se väsymys on toisenlaista, ihan sellaista kunnon uupumusta.
Hankintoja ei ole tarpeellista tehdä, kaikki on esikoisen jäljiltä edelleen olemassa, paitsi kaukalo, joka lähti eteenpäin. Joitain yksittäisiä juttuja esim vaatteisiin tulee varmaan lisäiltyä, mutta oikeasti tosi vähällä pärjää ja hankinnoista suuren osaa ehtii tehdä vaikka vasta vauvan syntymän jälkeenkin, varsin vähänhän se tarvitsee aluksi :)

Mä olen näköjään jo aivan varma tästä raskaudestani, kun näin kovasti jo mietin asiaa :D Koitan tässä parin päivän aikana lukea ajatuksella koko ketjun läpi ja kunhan saan sen himpun selkeämmän plussan, niin sitten liityn listoille virallisesti!
 
Ilmoittaudun mukaan! Tein viime viikonloppuna ekan testin ja tuli tosi haalea viiva. Sitä fiilisteltiin pari päivää miehen kanssa ja ti tein uuden testin ja näytti vahvasti positiivista.

Laskettu aika on 12.12. ja meidän toinen, erittäin toivottu ja kesästä lähtien yritetty lapsi.
 
Jennii-- kiitos vastauksestasi :) tietää vähän mitä siellä tehdään etukäteen eikä tarvii niin jännittää mitä siellä on! Onneksi neuvolatäti kuullosti puhelimessa älyttömän mukavalta ni sekin sai mut paremmalle mielelle
 
Tervetuloa joulukuisiin!

Meillä on matka Etelä-Eurooppaan varattuna ja lähtö osuu 12+4 päivälle. Vähän huolettaa, vaikka juuri ja juuri ollaan sitten jo toisella kolmanneksella. Täytyy saada lääkäriaika ennen lähtöä, niin sais luvan matkalle. Onko joku teistä matkustanut odotusaikana? Nyt jo katselin, ettei vakuutus korvaa mitään raskauteen liittyvää. Aika pelottavaa :confused:
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi
10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi

13.12
14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12
16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
20.12
21.12
22.12
23.12

BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
24.12
25.12
26.12
foreverfever / 3.lapsi
27.12
28.12
29.12
30.12
31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Jopas on uusia tullut, toivottavasti lisäsin kaikki listoille :) ja tervetuloa tasapuolisesti ❤

Tosta aspiriinista. Mäkin syön sitä kun sitä huonoa tuuria on tämän yritysaikana ollut. Jokatapauksessa se oltas alotettu mulle rv 12 ehkäsemään raskausmyrkytystä, mut alotin sen sitten itse kp 2 viime keskenmenon jälkeen ja siitä se plussa sit taas tuli.

Mulla on huomenna se ultra, mua jännittää ihan sikana. Miehen pitäis tulla mukaan, mut nyt jotenki tuli sellanen olo et haluankin mennä yksin, ku rupes ärsyttää. Katotaan nyt. Pelottaa silti et taas on tyhjä pussi, oikeesti sit mä kyl alotan ehkäsyn hetkeks jos niin käy taas.

Olot on samat, mut ei auta kun mennä taas sitkeesti iltavuoroon tänään :unsure:

Catharin & mini 7+0
 
Toukokuinen me oltiin Thaimaassa kun odotin kuopusta rv9 (reissu varattu ennen raskautta). Reissu meni ihan mönkään kun mä olin niin järjettömän väsynyt, että saatoin nukkua 4h:n päikkärit ja mennä klo 21 yöunille :D Noh onpahan sekin paikka nähty ja jaksettiin me ainakin altaalla esikoisen kanssa lillua, pikkumies nautti :) Meillä oli kyllä niin hyvät vakuutukset miehen työnantajan puolesta, että olisivat varmaan hommanneet mulle uuden vauvan jos jotain olis tapahtunut :D Meillä on siis komennusvakuutukset jotka kattaa lähestulkoon mitä vain, joten ei tarvinnut ainakaan siitä puolesta huolehtia. Kannattaa muuten tsekata mitä hyötyä vois olla siitä eurooppalaisen sairaanhoitokortista jonka saa tilattua kelasta jos kerta Eurooppaan ootte suuntaamassa!

Catharin, jännä päivä sulla tiedossa huomenna, tuuthan heti raportoimaan uutiset! :) Muistelin, että miehesi toivoi kaksosia, sää nähdä miten käy ;) Munkin mies niistä kaksosista höpisi, mutta mulle se olis kyllä aika painajaisvaihtoehto kun on noi kaksi muutakin pikkuista vielä jaloissa :D

Mulla on taas vähän samanlainen fiilis kuin edellisiä odottaessa, että unohdan välillä koko raskauden kun ei ole mitään oloja, josko tää olis nyt merkki siitä, että kaikki olis tällä kertaa ok :love: Välillä nopeasti noustessa tulee repäisykipuja tai vatsa tuntuu jäävän kramppiin, silloin muistaa pienen kyytiläisen :) Ens viikolla ajattelin kävästä tossa sairaalalla pyytämässä aikaa raskaus check uppiin.

Anianna 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Siis miten voi olla jo nyt 3+6 näin kauheat raskausoireet. Toisaalta plussan sain jo 4 päivää sitten eli kaipa sitä hormonia elimistössä on mutta tuo raskausväsymys iski heti eikä paljoo naurata kun tenttiin pitäisi lukea :( Samoin vähän etovaa oloa ja mahakipua ja karseita repäisykipuja. Aloin jo miettimään, että odotanko kaksosia, kun plussasinkin niin aikaisin ja nyt jo näin "raskaana" :D Millaisia oireita muilla ihan alkuviikoilla menijöillä?
 
Heipä taas, mulla ei yhtäkkiä ole ollut enää juuri mitään oireita paitsi kipeät ja raskaat rinnat sekä pieni väsymys. Alavatsaakaan ei enää nippaile kuin tosi harvoin. Kaiken lisäksi tuli luettua sonograafin lausunto viime viikolla tehdystä ultrasta vähän liian aikaisin. UÄ oli normaali, mutta pisti silmiin "hieman nestettä fossa Douglasissa". Uteliaana menin tietenkin googlaamaan asian ja löysin vain paljon linkkejä kohdunulkoiseen raskauteen... Toisaalta voisi myös liittyä endoon, jota olen epäillyt sairastavani. UÄ ei siis liittynyt raskauteen mitenkään, mutta mainitsin kyllä positiivisesta testistä sille, joka sen teki... En kyllä tiedä, onko asiasta kirjattu mitään itse lääkärille. Pitää varmaan soitella itse lääkärille päin asiasta.

Onko kellään muulla näkynyt ihan alussa nestettä siellä douglasin kuopassa ilman että se on tarkoittanut kohdunulkoista?

Pelottaa ihan hulluna, nyt kun ei enää edes yökötä tai närästä mikään, vaikka vielä pari päivää sitten olin ihan varma, että kohta se pahoinvointi alkaa.

Kuka ihme jaksaa odottaa viikkotolkulla ennen kuin saa tietää, onko tuolla mitään elämää?!? Mietin jo varhaisultraa, mutta taitaa olla kauhean kallista sekin nykyään.

Pitää nyt keksiä jotain muuta ajateltavaa, kun koko viikonloppu on mennyt ihan plörinäksi miettiessä.

Joku kysyi liikkumisesta, niin itse olen käynyt päivittäin 0,5-1,5 h pituisilla kävelylenkeillä. Olo tuntuu tosi virkeältä, kun saa päivittäin kunnon annoksen raikasta ilmaa. Juoksemista en ole viitsinyt nyt harrastaa, kun pelottaa, että siitä tulee huono olo ja mahaan alkaa koskea.

Että sellainen avautuminen. :D Tänään EHKÄ rv 4+6.
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa
Marni / 2.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi
10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi

13.12
14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12
16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
20.12
21.12
22.12
23.12

BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
24.12
25.12
26.12
foreverfever / 3.lapsi
27.12
28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
29.12
30.12
31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Uusille tervetuloa ja paljon onnea!!

Mulla on huomenna kohtalon päivä, ihan niinku Catharinilla ainaskin..pääsen ultraan aiempien keskenmenojen vuoksi. Sitten jos tuolta masusta löytyy elämää niin lähtee lähete eteenpäin äitiyspoliklinikalle, missä raskauden seuranta mulla pääasiassa jatkuu. Käyn toki neuvolassakin peruskäynnit..niitä ei kuitenkaan montaa taida tulla kun kolmatta odottaa.
Oireet on lieventyneet verrattuna toissapäivään. Silloin pahoinvointi oli ihan jatkuvaa..nyt vaan ajoittaista. Jos ei muista syödä usein niin huono olo tulee. Aika lailla siis pelkään ettei masusta huomenna löydy asukkia. No olen siihenkin vaihtoehtoon täysin varautunut. Eikä sille sit voi mitään jos niin käy.

MiNalo rv 6+2
 
Mulla sama ongelma kuin Toukokuisella, eli olen lähdössä reissuun toukokuun lopulla (rv 13). Oon ihan paniikissa reissusta, koska se on tutkimusmatka (olen siis tutkija ammatiltani) johon olen saanut apurahan ja joka vaatisi aika paljon kohteessa matkustamista bussilla, pienillä lentokoneilla yms. Pelkään etten pysty lähtemään tämän valtaisan pahoinvoinnin takia. Matkaa mutkistaa myös torstain ultrassa lääkärin havaitsema keltarauhaskysta, joka on tosi iso ja saattaa puhjetessaan aiheuttaa ongelmia ja kovia kipuja - en tosiaan halua olla missään pois koti jos niin käy. Kysta voi kuulemma myös kiertyä munatorven ympärille ja se vaatii sitten operaation. Tilannetta seurataan.

Nyt vaan omaa napaa, mutta mun olo on aivan JÄRKYTTÄVÄ!!Kahteen vrk:een en oo pystynyt nousemaan sängystä, yökkään tauotta, välillä tulee oksennus, mahaa kääntyy ympäri ihan jatkuvalla syötöllä. Sitten paleltaa ja itkettää kun mua pitää palvella sänkyyn. Pelkkä sängystä nouseminen tietää pytyn halaamista. Apua! On hyvin vaikea iloita raskaudesta kun välillä tuntuu että kuolen tähän.

Sori hirveä valitus
 
Heippa kaikille! Täällä plussa tuli maanantaina. Ollaan avopuolison kanssa molemmat 26v ja esikoinen tulossa. Tää on todella jännittävää kun ei tiedä vauvajutuista oikein mitään, teidän juttuja oon lueskellut täällä jo muutaman päivän. Mukavaa kun täällä on kokemusta jo toisilla, niin saa varmasti hyviä vinkkejä ja tietoa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mizzim

Yhteistyössä