Joulukuun 2016 muruset <3

Moi kaikki,
Selailin ketjua jo kuun alusta, kun oli tunne että tänne liittyisin. Tänään sain haalean mutta selvän plussan testiin, DPO 12, kaksi päivää ennen "menkkoja", jotka eivät siis toivottavasti tule :) Ihana liittyä joukkoonne!

Täältä on tulossa aito jouluvauva, laskettu aika on 23.12. Voi olla että syntyy vähän aiemmin, kun taustalla on ykköstyypin diabetes. Vaikka se onkin hyvässä tasapainossa, saattaa silti jonkin verran vaikuttaa, ainakin toivon ettei yliajalle päästetä. Jos kenelläkään on samaa täällä, olisi mukava vaihtaa ajatuksia siitäkin.

Olemme kolmekymppinen pariskunta: minä 30, mies 32. Olemme olleet yhdessä lähes kuusi vuotta, joista puolet naimisissa. Vanhemmuudesta olemme haaveilleet pitkään. Alunperin halusimme yrittää heti häiden jälkeen, mutta muutimme ulkomaille (useita eri muuttoja) ja yritys on sen kautta siirtynyt myöhemmäksi. Nyt kolmannella yrityskerralla onni oli matkassa. Tällä hetkellä asumme töittemme takia eri maissa ja vierailemme toistemme luona niin usein kuin mahdollista. Meidän on vaikea löytää samasta maasta töitä, emmekä selviä yhdellä palkalla, joten tilanne on mikä on. Uskomme kuitenkin että ennen pitkää meillä on perhe yhdessä koossa ja "kodossa". Pitkät yksinolojaksot ovat siten osa tätä raskautta, vaikka molemmat olemme täysillä mukana tässä.

On ollut kiva lukea kokemuksianne. Yritän niistä oppineena olla panikomatta turhia. Tiedän että asiat voivat mennä pieleen, mutta lähden optimistisella asenteella liikkeelle, olen raskaana kunnes toisin todistetaan. Oireet ovat hyvin mitättömät toistaiseksi. DPO 6 tunsin kiinnittymiskipua vasemmalla. Samassa paikassa tuntemuksia nyt välillä. Suurin ero peruskiertoon on kaikkien pms-oireiden puuttuminen. Mutta, alussa mennään vasta! Ja kiitos mm. salmiakki-vinkistä. Olen urheilullinen ja yritän jatkaa liikuntaa jossain muodossa läpi raskauden, jos millään pystyn.

BabyElephant/ 30 / 1. lapsi / NKL
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Tervetuloa BabyElephant! Juuri noin se pitääkin ajatella, että on raskaana on kunnes toisin todistetaan. Itselläkin on ollut stressiä aiheesta vaikka mitään viitteitä ei ole ollut siitä etteikö kaikki olisi hyvin. Yritän nyt vaan nauttia tässä hetkestä ja ajatella juuri noin.

Oma harrastus on siellä ei-suositeltavien listalla (kamppailulaji) mutta käyn kuitenkin harjoituksissa ja teen asioita soveltuvin osin. Ohjaajalle piti kertoa heti raskaudesta. Kuulostelen nyt omaa kehoa ja liikun sillä teholla mikä tuntuu hyvältä.

On ollut vähän väsymystä, mutta närästävä olo on väistynyt kunhan muistan syödä tarpeeksi usein. Turvottaa vieläkin paljon mahasta ja töissä olen pitänyt sen peittävää vaatetusta.

5+4
 
  • Tykkää
Reactions: BabyElephant
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS

13.12
14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12
16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi /
20.12
21.12
22.12
23.12

BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
24.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Huh mikä päivä. Eilen ihmettelin vielä oireitten vähyyttä, kun oikeastaan katosivat noin viikoksi... tänään tulivatkin sitten ryminällä takaisin. Väsyttää, etoo, vatsa muutenkin vähän mullinmallin ja mikään ei oikein kiinnosta. Oli tosiaan aamulla noin tunnin pahoinvointia ja sitten heti lounaan jälkeen melkein pari tuntia. Ootteko huomanneet että teillä olisi pahoinvointikohtaukset yleensä liittyneet johonkin ruoka-aineeseen? Mä yleensä syön päivittäin hapankaalia ja nyt en ole muutamaan päivään syöny, en tiiä voisko se vaikuttaa?
 
Mulla se aaltoilee jännästi toi pahaolo, en oikein tiedä et onko syömisistään johtuvaa ku se tulee ennen ruokaa, ruuan aikana ja ruuan jälkeen. Nyt illalla vähän jomotellut vatsaa, toivottavasti kasvukipuja vaan :)

Catharin & mini 6+3
 
Huomentaa!!!!:)

Cherokee: Ihana tuo sinun tyttö, kun on niin mukana. :)

Lyro: Ei kannata panikoida, mulla on paljon kavereita just koirapiireistä, (itekkin entinen aktiivi) ja vierestä olen nähnyt, että kyllä se harrastaminenkin onnistuu vauvan kanssa. Rattaat vaan kentän vierelle... ;) Ja lenkkeilykin menee sujuvasti rintarepun tai rattaiden kanssa. Mitä lajia/lajeja harrastat? Onko koirasi minkä rotuisia? Ite olin aikanaan aktiivinen agilityn harastaja, mutta se on jäänyt ajan saatosta. Nyt mulla on 2,5v espanjanvesikoira ja just ajattelin, että voisin ruveta äippälomalla aktiivisemmin tokoilemaan. :D Tai miksei se agilitykin...mut enemmän nyt silleen omaksi iloksi. Ainakin aluksi.... ;) Ja koulun saat kyllä suoritettua myöhemminkin... tai äippälomalla... tai jos jaksat tempoa vähän nopeammin? (y) Usko vaan... kaikki menee hyvin.:love:

Anianna: Mä yritän myös pitää nollatoleranssia lakritsin ja salmiakin suhteen. Miksi sitä tekeekin aina mieli, mitä ei saisi. Eilen meinasin ptkästä aikaa ostaa maksamakkaraakin kaupassa..:D Onneksi muistin, et maksahan on myös kiellettyjen listalla. Kahvia mäkin oon aamuisin juonut, kun ei se vielä aiheuta pahoinvointiakaan... Tsemppiä piinailuun... luota vaan, että kaikki on ok. :)

Jennii--: Onnea ultrakuulumisista...:love: Olispa mukava itekkin jo vähän tietää missä mennään...

MiNalo: Voimia pahoinvoinnin vuoksi!!!(y)(y)(y):love: Minä jotenkin NIIN toivoisin, että olis tällä hetkellä edes jotain oireita...kun tää oireettomuus huolettaa. Tiedän kyllä, että sitten jos oireita ilmaantuu, niin toivon niiden lakkaavan.;)

Haada: Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on ollut edellisessä raskaudessa ihan veristäkin vuotoa vähän ja tuola se poika on jo 5v. Yritä olla stressaamatta...(y) Jospa varhaisultra rauhoittaisi mieltäsi.:love:

Pipo-otus: Minäkin täälä odottelen pahoinvointia...:D Ei yhtään oo huono olo vielä..:confused:

Neilikka88: Mä oon soittanut neuvolaan aina heti kun oon plussan saanut testiin. :)

Toukokuinen: Varmasti menee tunteisiin, jos ei saa aikaa varattua.. Minäkin jo sinä yhtenä päivänä tuskastuin kun puolen tunnin aikana olin ainakin kymmenen kertaa yrittänyt soittaa. :D Työkavereille en vielä ole kertonut, pelkästään omalle esimiehelle. Työkavereille ajattelin kertoa vasta äitienpäivän jälkeen, kun oon vanhemmilleni ja lapsilleni kertonut. :)

BabyElephant: Paljon onnea raskaudesta!!!:love:

Mantelikaneli: Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!!!(y)

Omaa napaa: Ei niin mitään oireita. No, ihan vähän kuvotusta jos oikein tarkkaan kuuntelee itteään..ja toista kahvikupillista ei tee mieli juoda. On niin oireeton olo, että vähän huolettaa.o_O Nyt täytyy taas koittaa tsempata itteään... Onneksi on jo torstai... tulee viikonloppu.:love:

Zipi 5+3
 
Kiitos kaikille tsempeistä. :)

Jotenkin tuntuu niin hassulta, kun vauva on kovin toivottu, mutta silti jotenkin iskee kauhea järkytys ja päässä risteilee ajatuksia siitä, ollaanko me kuitenkaan valmiita. Pitäisikö tehdä sitä ja tätä ja tuota vielä ennen lasta jne... :confused: Kuitenkin oikeasti meillä on kaikki hyvin, laaja tukiverkko, hyvä parisuhde, omistustalo, mies on vakitöissä jne. Mä olen kyllä aina ollut ihan kamalan herkkä kaikille muutoksille ja niihin totuttelu vie tosi paljon aikaa. Mulla menee pakka ihan sekaisin jo kun muutetaan uuteen asuntoon ja oireilen hyvän aikaa ihan kauheassa stressissä... :whistle: Elämänmuutos jännittää ja pelottaa ihan kauheasti, vaikka haluan lapsen todella paljon! Itken vuorotellen sitä, että kaikki muuttuu ja miten siitä selvitään. Sitten kuitenkin kun olen ajautunut jo aborttiasteelle ajatuksissani, itken aivan hysteerisesti sitä, että en halua menettää lasta... Hullu mikä hullu :D Lapsi on kuitenkin toivottu ja valmiiksi rakastettu, ja se todellakin pidetään, vaikka elämänmuutos pelottaakin kovasti. Olenko ainoa, jolla on ajatukset näin sekaisin? Eikö teitä muita pelota? :unsure:

Meillä on siis kolme koiraa, miehen metsästyskoira ja itselläni on sitten eläkeläinen shetlanninlammaskoira ja nuori työlinjainen bordercollie. Bortsun kanssa harrastetaan tokoa ja jäljestystä, tarkoitus olisi opettaa se noutamaan myös vesilintuja ja aloittaa agility kunhan se on ensin luustokuvattu terveeksi. Onneksi nyt kevään aikana saadaan rakennettua uusi ja kunnollinen tarha, mihin nuo isommat koirat muuttavat asumaan. Toki välillä pääsevät sisälle ja bortsu varmaan öiksi, mutta pääasiassa saavat asua ulkotarhassa.

Koulun kanssa on sellainen pulma, että olen jo tiivistänyt sen melkeimpä niin lyhyeksi kuin mahdollista. Olen jo saanut kirittyä melkein puoli vuotta pois tutkinnosta, niin saa nähdä, onnistuuko opiskelun lyhentäminen enää... No, keskiviikkona voisin yrittää puhua tästä asiasta jo alustavasti koulussa...

Minä rupesin muuten aavistelemaan raskautta aika pian, kun menkkoja ei kuulunut. Menkkakivut olivat ihan normaaliin tapaan, mutta itse menkkoja ei kuulunut :D Ja ennen menkkojen laskettua alkamispäivää oli aivan törkeä närästys muutaman päivän! Niimpä googlailin vähän ja totesin, että 99% vastanneista olivat tehneet plussan, jos oli vain menkkakivut mutta ei menkkoja :rolleyes: Täällä ei ole mitään muita oireita edelleenkään, kun tavanomaiset menkkakivut. Pistelee mahaa, vihloo, tulee sellaisia nopeita puukotustyyppisiä kipuja ja alaselkä särkee hieman. Liikunta auttaa, joten kevyttä lenkkiä pitäisi tehdä useasti. (y)

-Lyro, 4+6
 
BabyElephant onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon!! :) täälläpä sinulle kohtalotoveri..diabeetikko oon siis minäkin. Ensimmäistä kertaa sattuu kohdalle samaan odotusketjuun joku toinenkin. Mukavaa! :)

Kyllä tämä pahoinvointi tai närästys taimikälie on tympeetä! En ole kolmeen päivään kyennyt tekemään yhtikäs mitään ja koti onkin kuin pommin jäljiltä. Kokeilin närästyslääkettäkin (Rennietä) mutta eipä siitä mitään taikaa ollut. Mahtaiskohan pahoinvointilääkkeet auttaa?! Jos vaikka sais sellaseen reseptin. Eikä ole vielä kuulunut sitä ultra-aikaa...odotellaan, odotellaan.

MiNalo rv 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: BabyElephant
Lyro: Itse olen sellainen ihminen, että stressaannun vähemmästäkin, kaiken pitäisi olla suunniteltu, todellinen ''perfektionisti'', mutta lapsen suhteen en jaksa tai halua alkaa pelkäämään, tiedän meidän miehen kanssa selviävän kaikesta. Sulla on kuitenkin kaikki perus asiat oikein hyvin, meillä on vielä opinnot kesken ja asumme vuokrayksiössä ja sukulaiset asuvat etelässä kun me taas täällä Oulun korkeudella, siitä huolimatta olen oikein luottavaisin mielin :)
 
Pelottaako? No, miten sen nyt ottaa, kovin ruusuisia haaveita ei ole.

Kyllähän tukiverkko on tärkeä. Itsellä oma suku asuu noin neljän tunnin ajomatkan päässä, miehen suku on kiinni niissä omien jo olevien lasten ja lastenlasten hoidossa.
Mies on yrittäjä, nyt näyttäisi työt siltä ettei aikaa pitää isyyslomaa ja muutenkin tehtävä pitkää päivää.
Muu verkostoituminen on vielä vaiheessa.

Minulla on vakityö. Mutta plussan jälkeen, yllätyksenä juuri oli YTt, ei ole työpaikkaa johon palata äitiysloman jälkeen, ellei jo aiemmin pääty.

Eli muistakaa iloita niistä asioista jotka menee hyvin, kaikilla on omat haasteensa.
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi /

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
A.m-n / 20 / 1. lapsi /SatKS

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Jösse / 37 / 1.lapsi / KOS/NKL

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / 2.lapsi

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / 3.lapsi
Josefinaa

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi

9.12
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
12.12

Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS

13.12
14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi

15.12
16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
17.12

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
19.12
Hymynaama95 / 1.lapsi
Anianna / 30 / 3. lapsi /
20.12
21.12
22.12
23.12

BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL
24.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Heipä hei,
Kamala flunssa ja yskä vaan jatkuu, ei ole tullut nukkumisestakaan oikein mitään, kun vähän väliä pitää ravata keittiössä juomassa lämmintä ja höyryhengittämässä. Jospa huomenna ois sen verran ääntä et sais neuvolaan soitettua.

Oireita ei juurikaan ole. Raikasta syötävää tekee mieli, mutta eipä tässä taudissa oo paljoa mitään saanut syötyä kuitenkaan.
 
Mä olen laihtunu 1,5kg. Luulin et olisin lihonnu! Mut varmaan sit oon syöny vähemmän ku ei kauheesti oo tehny mitään mieli. Karkkeja en oo syöny juuri ollenkaan ja limut on vähentyny hurjasti. Olot on samat mitä tässä on ollutki, eli väsyttää, paleltaa, huono olo aaltoilee. Eilen oli vatsa vähän kipeä, mut se meni sit ohi. Tänään jos oon yskässy tms ni vihlasee. Ja ne röyhyt tuli takas, pari pv ne tossa pysyikin poissa. Aika jännä kyllä, kun oon limsojakin vähentäny kauheesti ja ne ei normisti mua ees röyhytä. Töissä joutuu rappusia kauheesti kulkemaan ni niissä hengästyn tosi helposti.

Catharin & mini 6+4
 
Moi taas!

Tervetuloa babyelephant ja Lyro sekä muutkin uudet, jos nyt jäi mainitsematta :)

Älä Lyro turhaan ole huolissasi tärkeä harrastuksesi (tai elämäntavan) puolesta, vauva muuttaa paljon, muttei kaikesta tarvitse eikä kuulu luopua. Kunhan totutteluvaihe on ohi, vauvan kanssa voi liikkua ihan siinä missä koirienkin :D pelkäämisestä: pelottaa minuakin. Pelottaa taloudellinen tilanne. Pelottaa miten meidän perhe muuttuu. Kuten todettu, ollaan uusioperhe. Yhdessä 4 vuotta joista 1 naimisissa. Meillä on nuo lapset kiintyneet toisensa taianomaisen hyvin, ja pitävät toisiaan ihan sisaruksina. Perheen työjako on ollut selvää kun molemmilla on se "pääasiallinen" lapsi, Tietenkin molemmat lapset ovat yhteisiä, mutta kun kumpikin on "tuonut suhteeseen lapsen" niin on ollut selvää että kumpikin osallistuu yhtä lailla kotitöihin, kauppareissuihin, iltasautuihin jne. Meillä on ollut mukavasti aikaa myös toisillemme kun molemmille lapsille on myös toiset vanhemmat joiden luona ovat silloin tällöin. Pelottaa että tasapainomme järkkyy uuden vauvan myötä, mutta toisaalta ehkä suhteemme vaan syvenee kun saamme yhteisen vauvan. Mies myös lähti opiskelemaan vuosi sitten, ja talous on pääasiassa mun vastuulla. Siksi pelottaa miten pärjätään kun jään äitiyslomalle. Onneks mies 1,5 vuoden päästä valmistuu alalle jossa töitä piisaa. Tietenkin ollaan tätä lasta oikein yrittämällä yritetty hoitojen kera, joten ollaan tähänkin osattu varautua. Kolmanneksi mun oma ura on ollut hyvässä nousujohteessa viime aikona ja pelkään äitiysloman tiputtavan mut kärryiltä. Mutta silti, tää on varmasti kaiken arvoista.

Mizzim: Tosi ikävää kun tuollainen yt-paukku tuli ja juuri tähän saumaan.

Eepulille paranemisia flunssasta ja
Catharin mullakin on paino tippunut jotakuinkin 2kg. Ei kyllä ihme sinällään, kun en paljon mitään pysty syömään :sick:

Sitten viel omia kuulumisia varhaisultrasta :love:: Kävin tosiaan TYKSissä varhaisultrassa koska oon ollut siellä lapsettomuuklinikan asiakas viime syksystä ja tekevät siellä yleensä ns. kontorlliultran. Tehtiin muuten sisäisesti, piti ajaa mies mun pään viereen kun jäi siihen jalkopäähän toljottamaan uteliaana :LOL:Kuiteskin, siis siellä oli ihana pieni papu, n. 1cm mittainen öttiäinen, joka vastaa viikkoja 7+2 täydellisesti ja jonka sydän läpätti ihan hulluna. Kaikki on kuulemma nyt oikein hyvin ja voi hengähtääkin, koska lääkärin mukaan tässä vaiheessa kun ultra on tehty ja kaikki hyväksi havaittu, sydän toimii ja kaikki on paikallaan, alkaa keskenmenon riski olla jo aika pieni.

Ihanaa kevätpäivää kaikille, toivoo onnensakukkuloilta
Cherokee + Papu 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Gulleplutt
No niin sain neuvolan varattua. Tarkistin vielä aamulla, että olen varmasti edelleen raskaana. Digiin tuli raskaana 2-3. :) Tänään on tosin vasta kp 32/30-31 (?). Epäilyttää tosin, että on ollut nyt ovulaatiot vähän aikaisessa, kun eka selvä haamu tuli jo kp 26 ja eka kunnon viiva kp 29. No mitäpä sen väliä. Jännittää vähän tuo laskettu aika, kun menee niin lähelle joulua.

Salmiakkia en ole syönyt aikoihin ja muutenkin syön aika harvoin karkkia (sitäkin useammin suklaata ;)). Ajattelin nyt kuitenkin niin, että jos joskus iskee hirveä himo siihen, ei se voi olla kauhean vakavaa jos kerran tulee syötyä kohtuullisesti.

Pelkäämisestä sanoisin niin, että mua pelottaa oikeastaan ihan kaikki. Lapsia olen kyllä aina halunnut, mutta en olisi ikinä uskonut, että heti tärppäisi, kun on ollut sellaisia oireita, jotka voi haitata raskaaksi tuloa. Tämän takia ajateltiin, jos sitä alettaisiin yrittää oikeasti ja periaatteessa tämä ensimmäinen yrityskierto ei ollut vielä edes mikään "kunnon yritys". Taidan sitten vain olla hirveän etuoikeutettu, jos nyt kaikki menee vain hyvin. *sormetristissä* Mutta koska tämä kävi niin äkkiä, ei ehditty hirveästi järjestellä käytännön asioita ja elämäkin on vielä aika sekaisin eikä lähelläkään sellaista ihanaa seesteistä perhearkea omistusasuntoineen ja vakituisine työpaikkoineen. Yritän kuitenkin ajatella niin, että kaikki kyllä järjestyy. Ei yksi lapsi voi suunnitelmia ihan täysin sekoittaa. Sehän on periaatteessa vaan hyvä, etten ryhtynyt tähän vasta yli 30-vuotiaana. Ja sitten kun ajattelee järjellä, on tämä meidän tarjoama koti ja perhe oikeastaan todella hyvä paikka sille tulevalle lapselle kasvaa ja elää. Ei kaiken tarvitsekaan olla heti alussa valmista.

Hahhah kunnon filosofi purkautui minusta. Pistän hormonien piikkiin. :)
 
Helou! Tietääkö kukaan, onko raaka porkkana kiellettyjen listalla. Tuntuu olevan ainut, minkä saa alas menemään. Eikös porkkana sisällä A-vitamiinia, jota ei sais kauheesti syödä vai? Oon tosin jo syömässä porkkanoita, mutta jatkoa aatellen kyselen :D
 
Mantelikaneli kun mainitsi hapankaalin niin sitä piti saada heti. Syön siis silloin tällöin muutenkin. Muuten ei ole ollut mielitekoja, paitsi mitään makeaa ei tee nyt mieli. Raikasta ja suolaista ruokaa kiitos.

minna97, ei ole näkynyt kielletyissä. Varmaan ihan hyvä, jos saat jotain alas. Finelin sivuilta näkee hyvin paljon sitä A-vitamiinia on mutta veikkaukseni on, että aika paljon saa porkkanaa popsia.

Varmaan kiva tunne neilikka88, kun nyt on jotain konkreettista varattu!

Ihana kuulla hyviä uutisia ultrastasi Cherokee! :love: kiva, kun lääkäri lausui tuollaisia positiivisia sanoja.

Vähän harmittaa kun piti miehen työn takia siirtää useammalla päivällä varhaisultraa... Tietty se hyvä siinä on, että sitten varmemmin jo näkyy mitä pitää. Vaikka uskon sisimmässäni kaiken olevan ok niin n jännittää silti.

Onpa väsynyt olo tänään!
 
miss_piggy
Vielä salmiakista ja lakritsista. Vaikka söin raskausaikana niin poika syntyi 40+3 ja on ikäisekseen (2v) todella nällikäs ja puheenkehityskin ollut huimaa. Eli ite en nyt vaan uskos ihan kaikkea mitä luen. Eihän sitä muuten uskaltas raskausaikana pistää suuhunsa yhtään mitään. En siis pelkää listeriaa enkä edes ajattele koko asiaa. Suomessa valmistetut ruuat on ihan turvallisia ja jos kesken menee niin varmaan muusta syystä ku lakupötköstä kerran kuussa tai jostain valmisruuasta. Mutta minä oon minä ja meillä mennään näin.
Huomenna 6+0. Ei oireita.
 
Helou! Tietääkö kukaan, onko raaka porkkana kiellettyjen listalla. Tuntuu olevan ainut, minkä saa alas menemään. Eikös porkkana sisällä A-vitamiinia, jota ei sais kauheesti syödä vai? Oon tosin jo syömässä porkkanoita, mutta jatkoa aatellen kyselen :D
Porkkanassa ei tarkalleen ottaen ole A-vitamiinia vaan sen esiastetta, beetakaroteenia, joka on elimistön muunnettavissa A:ksi. Eli syö rauhassa, ette saa myrkytystä. Huolellisesta pesusta lienee turha muistuttaa.
 
Heippa taas, täällä tänään 5+0!

Mies soitti sitten sinne neuvolaan ja sai liudan ohjeita. Onneksi onnistui vihdoin! Varmaan harvemmin tuleva isä soittaa neuvolaan ensikäyntiaikaa :D NO meillä näin. Harmi vain, että aika menee tosi pitkälle, viikkoja on silloin jo 9+6. Masua vähän jomoillut tänään, ja oon hirveen itkuherkkä. Kunpa ei menis koko raskaus tällasessa apeudessa.

Ei jaksaisi odottaa tuonne asti, vois nyt ainakin vilkaista niitä varhaisultrien hintoja.... Ja ultraako ne edes ensikäynnillä? Tai sydänääniä?
 
Toukokuinen, ei varmaan ultrata ekalla käynnillä vielä ja sydänääniäkään ei välttämättä kuulemma vielä kuunnella. Varmaan riippuu vähän paikastakin, mutta näin meillä päin. Siksi minäkin päädyin sen varhaisultran varaamaan.

Lakukeskusteluun... En nyt sano etteikö voisi olla niin että suositukset ovat turhia, mutta noin yleisesti ajatellen se, että itsellä tai tutulla on käynyt hyvin eikä ole tullut ongelmia ei tarkoita ettei se voisi jollakin aiheuttaa. En tarkoita nyt kenellään tässä ketjussa vaan ajatus lähti virtaamaan, miten minusta on aina hieman hassua, kun ihmiset perustelevat mitä vain, vaikkapa nyt runsasta voin ja suolan käyttöä esim näin: "joo se on ihan turha koko suositus, meidänkin Milja-mummi veti joka päivä kamalasti voita ja lisäsi kaikkialle suolaa ja eli 100-vuotiaaksi!". Vähän nyt kärjistettynä. En minäkään usko, että pienet määrät tekisivät mitään ja on varmastikin tosi epätodennäköistä että mitään käy. Mutta siis on misspiggyllä hyvä pointti, että ehkä ei kannata stressata sitä liikaa.

Itse olen noudattanut suosituksia mutta en ole kokenut sitä ongelmaksi tai stressiä aiheuttavaksi. Kyllä varmaan syön vielä kesällä lakujätskin :whistle:
 
Jep. Kyllähän nää sellasia on et maalaisjärkeä ja ei nyt ihan kilokaupalla vedä niitä vältettäviä ruokia. Kyllä mäkin varmasti tulen viel energiajuomaa juomaan tässä raskaudessa, mut pidän sen vähäisenä määränä.
 

Yhteistyössä