Joulukuun 2016 muruset <3

Huh Huh, nyt on sitten kunnon pahoinvoinnit!!
Yöllä en pystynyt nukkumaan edes, oksensin ja pyörin sängyssä ja juoksin vessassa kokoajan koska tuntui että nyt lentää, mutta kun pääsin sinne ei tullutkaan mitään. Lopulta mies kantoi mulle ämpärin sängyn viereen.

Soitin neuvolaan, sain ajan kahden viikon päähän 18.4. Terkkari laski mulle viikoiksi 6 ja laskutuksi ajaksi 28.11. En nyt kuitenkaan haluaisi vaihtaa tuonne marraskuisten puolelle, jos vaan sopii että jään tänne hengaamaan?

Sairasloma päiväksi menee, terkkuja sämgynpohjalta

T. Cherokee ja papu 6+1
Sopii kyllä että tänne jäät :)
 
Pähkinä on näköjään samoissa päivissä miun kanssa. Meillä on kuitenkin varhaisultra varattu 7+5:een. Soitin eilen gynepolille hoitosuunnitelman takia ja siellä kertoivat että sinä päivänä oli tullut heille monta vastaavaa tapausta. Kevät on sikiämisen aikaa. :)

Piinamiina ja tyyppi 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinä89
Tsemppiä teille jotka kamppailee kunnon pahoinvoinnin kanssa. (y)

Millä viikoilla todennäköisesti näkyy sikiön sydänäänet? Mietin että tuo 6+5 on hirmu vähän viikkoja kun se ultra on, voi varmaan olla ettei vielä silloin näy? No näkeepähän ainaki että onko oikeassa paikassa.

Meillä nuorimmainen täyttää tässä kuussa 5 vuotta, niin tuntuu että ensimmäistä odottais kun ei tahdo mitään enää muistaa :LOL:
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi /

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12
Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi / ?

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
  • Tykkää
Reactions: Kielokukka
Huomauttakaa sitten jos en oo huomannu jotain päivittää tohon listaan! :)

Mä jo ajattelin ettei tänään olis heikkoa oloa kun aamul ei ollut, mut se tulikin nyt puolenpäivän aikaan se äklötys :poop: tissit on alkanut tulee nyt kipeeksi. Yöt nukun tosi levottomasti, kokoajan pyörin ja näen ihme unia! Myös ummetus on vaihtunut päinvastaseks. Pöh. Huomaan kokoajan haukottelevani, väsyttävää puuhaa :sleep:

Catharin & mini 5+2​
 
Täältä ilmoittautuisi mukaan yksi joulukuisen vauvelin odottaja :)
3. lapsi, LA 9.12
Aiemmat lapset 5v ja 7v, joten edellisestä raskaudesta on jo tovi aikaa :D
Varhaisultran varasin jo. 27.4 on ultra ja viikkoja silloin 7+5.

Onnellista odotusta kaikille!! :love:

Aurankukka ja pikkuinen 4+4
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi /

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / ? / 3.lapsi / ?

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12
Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi / ?

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Heippa, täältä varovasti mukaan, la oli 9.12.2016

Taustalla viimeisen vuoden sisään kaksi keskeytynyttä kaksosraskautta, km tapahtuneet rv 19 ja rv 17. Tässä rv 17 km toinen kaksosista menehtyi jo aijemmilla viikoilla. Ja näille keskenmenoille ei ole löytynyt mitään lääketieteellistä selitystä.
Tässä on ollut nyt yksi kierto tammikuun synnyksen jälkeen ja nyt siis raskaana.

yllätysonni / 27 / 3. lapsi / oys (oas)
 
Joulukuun muruset 2016

1.12

Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi / ?
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi / ?

2.12
Banna / 31 / 2.lapsi / JS
Cherokee / 34 / 2.lapsi / ?

3.12
Mantelikaneli / ? / 1.lapsi / ?
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
sileh / ? / 2.lapsi / ?

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Pipo-otus / ? / 3.lapsi / ?

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi /

7.12
piinamiina / 34 / 1.lapsi / ?
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS

vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS

9.12

MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
Aurankukka / ? / 3.lapsi / ?
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS

10.12
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12


12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS

13.12

14.12
Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi / ?

15.12

16.12

17.12

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy
 
Voi yllätysonni, en ihmettele jos tuntuu että vielä varovasti mennään. Mutta nyt on ihan eri kerta vai mitä! Tervetuloa.

Minulla on ollut tänään aamulla lievää pahoinvointia, ja ihan hervoton turvotus. En edes tiennyt, että näillä viikoilla voi jo näyttää siltä että on raskaana. Kaveri, joka tietää huomasi turvotuksen ja näytti myös vähän ällistyneeltä. Mutta kuulemma on hänen siskollaankin joskus ollut samaa (tosin odotti kaksosia)... ja se kuulemma voi laskea vielä vähän.

Muuten onko teille sanottu joskus, pitääkö juoda normaalia enemmän nestettä?
 
miss_piggy
En muista tuosta juomisesta mutta kyllä esim. Kivennäisvesi mulla ainaki auttoi pahoinvointiin edellisessä raskaudessa.

Mää en tästä raskaudesta kerro sukulaisille vasta ku nt-ultran jälkeen jos tää sinne asti etenee. Kun mun kkm todettiin nt-ultrassa ja se raskaus oli menny kesken joskus rv 8 ja kaikille jo hehkutin asiaa niin otin opikseni.

Ei edelleenkään mitään pahoinvointia tms. En välillä muista koko raskautta.
 
Mulla kans turvottaa, tosin aina turvottanu joka raskaudessa. Jotenki tuntuu et tuol kohdun paikkeilla olis joku pallo tms o_O mul tulee sellasia pahoinvointi puuskia, pari kertaa tullu oksennus kurkkuun ton röyhinnän takia. Ehkä kokeilen rennietä tms jos se vähentäis tota. Sit oon koko päivän tärissy peiton alla, väsyttäiskin mut ei pääse nukkumaan lasten takia. Alle 2vko enää ultraan, miten sitä jaksaa odottaa?!?!(n) :whistle:
 
Paljon onnee kaikille plussanneille tasapuolisesti! :love: ihanan paljo tullu tänneki porukkaa.

Itellä meinaa nyt vähä tämä kaksplussa unohtua ku sinne fb-ryhmää liitty, pitää yrittää nyt olla aktiivisempi.
Pahoinvointia hirveesti, nälkä iskee aikalailla tasan kahentunnin välein ja vessassa pitää hirveesti juosta. Nyt on väsymyski tullu seuraks, töissä ei meinaa millään jaksaa :unsure: wii, pari viikkoo ois ensimmäisee neuvolaan!

Pikkukakkonen 6+0
 
Tervetuloa taas uudet joulukuiset :)

Täällä täysin oireetonta, tai lieviä uniongelmia ja väsymystä, mutta niitä on joskus muutenkin :)

Hei! Mitäs raskaus app:eja teillä on?

Mimse ja oisko se nyt sen 5+0 :D
 
En usko, että kannattaa huolestua, jos ei ole vielä oireita! Aikaisilla viikoilla vielä ja jokaisella on erilaista. Ehkä kaikkea ei ihan huomaakaan :)

Latasin vau.fi appin. Se on kai ihan kelvollinen...
 
Juu ei kannata huolestua! En muista koska mulla tytöistä oireet alkoi, mut muistaisin ettei vielä pariin viikkoon olis alkanut. tai ei ainakaan ennen 6+ viikkoa! :)
Tuntuu et tänään on ollut kyl oireiden päivä.. Mut katsotaan! Mua oikeesti vähän pelottaa et tuol vois olla kaksi. Oon tässä miettinyt kun mulla tosiaan oli nyt km jälkeen todella kova oviskipu ja tunsin kipua molemmilta puolilta, kun aina ennen on sattunut toiselle puolelle. Ja sit kun mun suvussa on paljon kaksosia ja sit vielä kun se hcg oli ihan siel maximissa/maximin yli dpo:sta laskettuna. Toisaalta en usko, mut toisaalta.. No, kahden viikon päästä näkee et onko tuolla ees elämää!

Mulla on appeina vau.fi, sit joku vauva odotukseni ja sit pregnancy + :love:
 
Mulla on nyt Woman log pregnancy (ei kyllä mikään mielenkiintoinen) ja tänään latasin jonkun Grow Nurture pregnancy tracker (vaikuttaa ihan pätevältä) ja nyt oli sit tietty suosituksista ladattava tuo vau.fi :D saas nähdä mitä sitä innostuu käyttämään :)

MimSe
 
Tos vauva odotukseni appissa ni on mm. nimivaihtoehdot mist saa tehtyä oman listan, saa tehtyä ostoslistaa ja siel on kaikkia vinkkejä :) ja sit tossa pregnancy + on kuvia miltä näyttää milläkin viikolla sikiö sekä miltä ultrakuva näyttää. Tykkään noista kaikista kolmesta!
 
Paniikki iskee. Pientä tuhruvuotoa ja tein testit: Preg Check ja One Stepin ovulaatio- ja raskaustestit. PC ja OS:n ovulaatiotestit näytti vaaleaa viivaa, OS:n raskaustesti ei näyttänyt just mitään. Saattaa olla uusien verikokeiden aika. :cry:

Muoks: Jäinpä pohtimaan sitä, että onnistuinko kuitenkin hosumalla tekemään testit väärin?
 
Viimeksi muokattu:
Paniikki iskee. Pientä tuhruvuotoa ja tein testit: Preg Check ja One Stepin ovulaatio- ja raskaustestit. PC ja OS:n ovulaatiotestit näytti vaaleaa viivaa, OS:n raskaustesti ei näyttänyt just mitään. Saattaa olla uusien verikokeiden aika. :cry:

Muoks: Jäinpä pohtimaan sitä, että onnistuinko kuitenkin hosumalla tekemään testit väärin?
One stepin r-testit on huonot, eli niiden varaan en laskisi! Tee uusi pc raskaustesti? Pystytkö soittamaan neuvolaan ja pyytämään lähetettä labraan heti tänään? Pidän peukut pystyssä et kaikki on hyvin❤ ps. Jos raskaushormonia on paljon ni testit voi mennä "sekaisin", voivat reagoida miten sattuu. Varsinkin digit!
 
Voi Piinamiina, toivottavasti kaikki on kunnossa. :oops:

Mulla huono olo vaan jatkuu, tänään ollut ehkä astetta parempi päivä kun san sentän yöllä nukuttua. Oli pakko kertoa pomollekin jo, koska en voi jatkuvasti keksiä tekosyitä poissaoloilleni. Mun työ on työajoiltaan hyvin joustavaa mutta tälle viikolla osunut kolme kokousta joissa olisi pitänyt olla, ja loppuviikolle yksi työreissu jonne en voi edes kuvitella lähteväni. Oli ihan hyvä kertoa, hän oli täysin ymmärtäväinen ja kehotti vaan lepäilemään kunnolla ja olemaan rauhassa. Edellisessä raskaudessa kävi muuten ihan samoin, mun piti paljastaa raskaus jo hyvissä ajoin kun olin käytännössä toimintakyvytön ja piti kaikki menot perua.

Tämä nykyinen raskautenihan sai alkunsa lapsettomuushoitojen ansiosta. Olen syönyt letzorolia kuusi kiertoa ja lääkäri jo sanoi että seuraava kierto (eli tämä josta raskauduin) on viimeinen ennen kuin siirrytään järeämpiin keinoihin. Soitin tänään lapsettomuusklinikalle ja sain sieltä ajan varhaisultraan jo ensi viikolle Toivoinkin että siellä halutaan tarkistaa mut ennen neuvolaa :whistle:

Nämä babyappsit kiinnostaa muakin, mutta taidan vielä odottaa että näen sen ultran. Pelottaa vietävästi että jokin menee tässä vielä vikaan.

toivotteleepi Cherokee ja papu 6+2
 

Yhteistyössä