Joulukuu lähestyy, haluaisin itse askarrella kalenterin johon laitan pienen yllätyksen lapselle joka päiväksi

• Viestiketjun aloittaja muori
  • Ensimmäinen viesti
iso kangas, ihan vaan vaikka säkkikangasta ja siihen erivärisiä tai sitten vaikka samanvärisiä pussukoita roikkumaan ja niihin kangastussilla päivämäärät. Tai vaihtoehtoisesti ei mitään kangastaustaa vaan ihan vaan johonkin nauhaan ne pussit roikkumaan. Easy isn't it?

meillä tulee tänä vuonna seuraavanlainen.... seinälle roikkumaan naru, johon pieniä kangaspussukoita ja niihin kiinnitetty puiset numerot (just tänään ostin Tiimarista, oli siinä tiimarin mainoksessa)... värisävyinä punaista, vaaleanpunaista, valkoista ja hopeeta...eli vähän tommosta uudenlaista ku yleensä on ollu perus punasta ja kultaa... tai no viime vuonna oli valkonen iso enkeli, jolla kaksikymmentäneljä taskua, siitäkin tuli aika ihana... :)

vieras
Meillä kotona oli kalenteri mikä oli pohja säkkikankaasta ja siinä punaisia sydämen mallisia taskuja samettikankaasta.
Minä viime vuonna tein vain sellasen et isoon kulhoon laitoin kaikki (viidelle lapselle omat) paketit. Jokainen sai sieltä sitten ettiä numeroidun paketin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kotona oli kalenteri mikä oli pohja säkkikankaasta ja siinä punaisia sydämen mallisia taskuja samettikankaasta.
Minä viime vuonna tein vain sellasen et isoon kulhoon laitoin kaikki (viidelle lapselle omat) paketit. Jokainen sai sieltä sitten ettiä numeroidun paketin.
Tää onkin toteuttamisen arvoinen idea :) Kiitos vinkistä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tämähän on hauska vinkki, pitääkin laitta korvan taakse!! =)

syklaami harmaana
mä tein viime vuonna "laiskan miehen" kalenterin eli seinälle yksi iso puinen pyykkipoika, johon kiinnitetty huovasta tehty sydän. pyykkipoikaan roikkumaan punainen paperipussi, johon joka päivä laitoin jonkun yllätyksen sisälle :)

vieras
meillä on rasioina tyhjät tulitikkurasiat. Sit jos on isompi tavara niin laitan lapun et etsi telkkarin vierestä ja laitan sen ylläytksen sinne...Lapsista on hauska sit etsiä niitä yllätyksiä

mä laitan jolutarinaa pätkän ja tarina jatkuu sitten joka päivä....ja yhdessä se luetaan. (ja aattoaamuna vielä ainakin viime vuonna luettiin koko tarina) välillä on myös joku yllätys kuten piparimuotti, joka lupaa leivontaa tai joku jouluinen koriste ym....

Meillä oli pienenä sellanen joulukalenteri, että tonttu oli piilottanu taloon pussukan missä oli jotain kivaa mulle ja siskolle jaettavaksi, esim namia ,tarroja jne. äiti oli jostain ostanu semmoset numeroidut pienet pussukat jotka sitte ripusti millon minnekin piiloon, verhotankoon, laatikon kahvaan, tuolin pinnaan jne ja aamulla kun siskon kans herättiin niin heti ponkastiin etsimään pussia :) tuollasethan voi tehdä helposti itsekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Meillä oli pienenä sellanen joulukalenteri, että tonttu oli piilottanu taloon pussukan missä oli jotain kivaa mulle ja siskolle jaettavaksi, esim namia ,tarroja jne. äiti oli jostain ostanu semmoset numeroidut pienet pussukat jotka sitte ripusti millon minnekin piiloon, verhotankoon, laatikon kahvaan, tuolin pinnaan jne ja aamulla kun siskon kans herättiin niin heti ponkastiin etsimään pussia :) tuollasethan voi tehdä helposti itsekkin.
hauska tämäkin!! :)

Vieras
Meillä suosittuja on tarrat. Lisäksi ollu kyniä, kumeja, kynttilöitä (itsenäisyyspäivänä), karkkia, joulukoristeita. Ja aattoaamuna aina joku isompi juttu. Joku kuuseen laitettava koriste (pari kertaa suklaapukki) tai sitte jokin pieni lelu (esim hullunkuriset perheet kortit).
Oma teippirullakin oli mieluinen.
Meillä vanhin 10v ja edelleen haluaa että teen tuon kalenterin niin että hänellekin on paketit. Meillä kyllä vaihdellu vuosittain tuo että onko kaikille oma paketti vai yksi yhteinen minkä saa jokainen vuorotellen aukaista.
Tässä kirjoittaessa tuli mieleen että meillä on korunteko ollu tämän syksyn harrastus. Olisko ideaa tehdä "korukalenteri" eli joka päivä saisi lisää helmiä tms millä jatkaa korua. Tai sitten että yhdelle päivälle on tarvikkeet pieneen koruun. Vois varmaan soveltaa myös palapeliin tai johonkin muuhun koottavaan juttuun..

vieras
Mä olen tehnyt kummipojalle aarrearkku kalenterin. Eli ostin sellaisen halvan muovisen aarrearkun johon tein joka päivälle paketin. Osa oli rasioita osa ihan perinteisiä paketteja. Sisälle nameja tai muuta tilpehööriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä suosittuja on tarrat. Lisäksi ollu kyniä, kumeja, kynttilöitä (itsenäisyyspäivänä), karkkia, joulukoristeita. Ja aattoaamuna aina joku isompi juttu. Joku kuuseen laitettava koriste (pari kertaa suklaapukki) tai sitte jokin pieni lelu (esim hullunkuriset perheet kortit).
Oma teippirullakin oli mieluinen.
Meillä vanhin 10v ja edelleen haluaa että teen tuon kalenterin niin että hänellekin on paketit. Meillä kyllä vaihdellu vuosittain tuo että onko kaikille oma paketti vai yksi yhteinen minkä saa jokainen vuorotellen aukaista.
Tässä kirjoittaessa tuli mieleen että meillä on korunteko ollu tämän syksyn harrastus. Olisko ideaa tehdä "korukalenteri" eli joka päivä saisi lisää helmiä tms millä jatkaa korua. Tai sitten että yhdelle päivälle on tarvikkeet pieneen koruun. Vois varmaan soveltaa myös palapeliin tai johonkin muuhun koottavaan juttuun..
ihania ideoita tässäkin... meillä oli viime vuonna yhdellä viikolla itse tehty 7-palainen palapeli, johon sai aina joka pv yhden palan.... mut noi korut oli kans kiva idea...

hei
Mä muistelen jo eilen yhteen tämmöiseen vastanneeni, joten pahoittelen, jos tulee tuplasti.. en kyllä löytäny omaa vastaustani tosta..

Mut siis itse ajattelin hyödyntään viime talvena ostettuja lahjasukkia. Ostin alesta ne joulun jälkeen, kun olivat niin söpöt, mut sit eihän meillä lahjoja niihin aattona laiteta.. Eli vähän turhat ovat, vaikka kivat koristeet.

Mut ajattelin, et niitä vois käyttää joulukalenterina. :) Sinne joulusukkaan aina pussi, jossa on jotain, tai sit suoraan sukkaan. Hyvä puoli on, et mahtuu ihan kunnon kokoistakin juttua, ei tule välttämättä pikkusälää..

Mul on työn alla ristipistoilla tehtävä joulukalenteri, voi kyl olla et tulee ens jouluks kun ei välttämättä täks jouluks ehdi. :D Oon miettiny et kun poika on viel sen verran pieni ettei ymmärrä karkeista mitään et laittasin pussiin vaik lorupussia ajatellen jotain kivoja loruja tms. Ja sitäkin mietin et kun on nyt innostunu puuhaa duploilla et ostas jonku auton tms ja pistäs aina joka päivä yhen osan (tai miten nyt sit sais 24 jaettua) ja sait vikana päivänä ois siihen ohje ja viimenen osa ja kasattais se sit yhdessä. Toisin toi lego ois ehkä parempi vast ens vuonna kun paremmin siit jotain tajuis. No, kattoo nyt kuin käy. :xmas:

Meillä oli viime vuonna lupauksia ja sitten nameja, ja ponnareita sekä nipsuja..
Muutaman kerran viikossa luvattiin aina jotain, mentiin uimahalliin, leivottiin pipareita, käytiin pulkkamäessä ja sellasta :)

Yhteistyössä