JOULUKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannele*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaunista kesäiltaa kaikille !

Ite olen ensikertalainen ja kanssa huolissani noista liikkeistä. Mulla on nyt menossa 14+3 ja olen mukamas tuntenut jotain pientä kihinää mahassa jo jonkin aikaa. Saattapi olla mielikuvituksen tulostakin. Varsinkin kuin oikein ajattelen niin tuntuu kuin tuolla mahassa olisi sellainen pieni muurahaiskeko joka hiljaa kihisee. Oli tässä pari päivää ettei mitään kihinää tuntunut ja olin jo ihan paniikissa. Rinnatkin on olleet niiiin kipeät jo pitemmän aikaa ja sitten kun taas nyt ei ole pariin päivään ollut niin taas on hermot kireällä kun täytyy miettiä että mikähän nytten on...

Tänään kyllä sitten taas huomasin pitkästä aikaa että kyllä se herkistely kuuluu näihin raskausoireisiin. Oltiin nimittäin etsimässä ruokapaikkaa miehen ja hänen kahden poikansa kanssa ja kun minun ehdotus ei sitten käynyt rupesin mököttämään ja hyvä etten ruvennut itkemään...mokoman asian takia. No sitten mentiin Mäkkäriin ja sanoin pojille mitä tuoda, toivat sitten aterian mutta Fantalla vaikka olisin halunnut Kokista ja taas oli tippa linssissä. Taitaa hieman käydä hormoonit ylikierroksilla...Nyt aattelinkin sulkeutua makkariin lukemaan kirjaa kun mies syventyy Formuloihin ja saada taas itteni kokoon. Välillä vaan tekisi mieli mennä jonnekin korpeen ja olla ajattelematta ketään muuta kuin itteään...Mulla ei ekan 3 kuukauden aikana ollut oikein mitään erikoisia oireita, mutta taitta alkaa tulemaan :)

Vaunu asiat on vielä hakusessa,mutta aisa kuulemma on hyvä olla sellainen että saa käännetty eteen ja taakse. Mutta millaiset renkaat on parhaimmat kun meidän vauvelit syntyy pahimpaan lumiloska aikaan ? Varmaankin ainakin mahdollisimman isot ...Joku on sanonut että ilmatäytteisiä joutuu kokoajan pumppaamaan, en tiedä onko perää.

Laittakaa muuten muutkin aina missä viikoissa meette. Meistä kun osa on jo niin pitkällä ja me hännän huiput tullaan täällä perässä...

Vielä viikko ja sitten lomille !

Mariia 14+3

Moi kaikille!!

Viimein uskaltaudun kirjoittelemaan tänne; menivät muuttamaan sivujen "koostumusta" ja minä tietokone-ekspertti pelkään tälläisia muutoksia... No, katsotaan saavuttaako viestini Joulukuu -ketjun vai lentääkö jonnekin bitti -avaruuteen... =)

On ollut puhetta noista vauvan liikkeistä ja vatsan kasvusta: minulla on vielä tosi pieni maha, r-viikkoja n. 16 nyt ja eivät ulkopuoliset vielä huomaa vaikka olisi tiukatkin vaatteet päällä. Ja vauvan liikkeitä en vielä tunne vaikka olen toissynnyttäjä jo. Ekaltakin maha alkoi kasvamaan TOSI myöhään ja liikkeet tunsin vasta reilusti rv 20 jälkeen. Joten älkää huolehtiko =) (hyvä sanoa kun itsekin mietin aina välillä että onkohan kaikki ok...) Eräs ystäväni, hänelle on tulossa 4. lapsi, rv 22 tällä hetkellä hänellä menossa, tunsi vauvan liikkeet vasta pari viikkoa sitten. Eli ei ole sanottua että uudelleensynnyttäjilläkään ne kamalan aikaisin tuntuisivat.

Minulle ei muuta kummaa, tämä väsymys ja pyörrytys vaan ei ota poistuakseen. Tosin olen tuon reilun 1 vuotiaan naperon kanssa ollut aika paljon kahdestaan, iskä ihan liian pitkiä (mielestäni) päiviä töissä... Joten sekin verottaa.

Mutta "törmäillään"!!

Hei!

Mullakaan ei tunnu vielä liikkeitä, ainakaan niin selviä että voisin olla varma niiden olevan sikiön liikkeitä eikä omia mahanpuruja... :o)

Mä oon ollu täällä lievässä paniikissa kun töissä todettiin hometta ja mietiskelen, että mitä se vaikuttaa vauvaan. Neuvolasta kyllä rauhoiteltiin, että ei vaikuta mitenkään, mutta minä en ole kyllä kovin vakuuttunut tästä. Ei se nyt varmasti ainakaan hyvää tee.

rv 16+6

Hei kaikki!

Ekassa raskaudessa tunsin liikkeitä muistaakseni viikoilta 19-20 alkaen ja ne oli kyllä silloin jo aika voimakkaita. Nyt toisella kerralla huomaan tuntevani paljon pienemmät ja vaatimattomammatkin liikkeet. Ei siis mitään hätää vielä, vaikkei tuntuisikaan.

Mun työpaikalla on kanssa ollut paha homeongelma ja aikoinani kysyin ihan tota samaa asiaa lääkäriltä. Myös hän silloin sanoi, ettei ole mitää vaikutusta sikiöön.

Kati, kysyit siitä sängystä. Meillä sattui niin, että tuttavilta vapautuu juuri oikeaan aikaan pinnasänky ja ostetaan se sitten niiltä pois. Vaikka saadaan mielestäni aika halvalla, niin tuleehan sille sängylle kuitenkin hintaa kun pitää ostaa uusi patja. Mutta reilusti edullismpi kuin uusi. En millään usko, että esikoinen on vielä joulukuussa valmis lastensänkyyn. Tarkoitus on, että nukkuu nykyisessä sängyssä vielä muutaman vuoden, kun malli on normaalia pinnasänkyä vähän suurempi ja pinnat saa myös pois. Ilman tuplarattaita koitetaan selvitä. Katsotaan miten käy.

Meillä pitäis kans syksyllä ruveta kokeilemaan josko esikoinen siirtyis lastensänkyyn ettei tarvitsisi ostaa toista pinnasänkyä... Saa nähdä miten onnistuu. Hän täyttää syksyllä 2vuotta eli ihan hyvän ikäinen siirtymään lastensänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan (katsotaan nyt vielä onko lapsi itse samaa mieltä).

Miten muilla on esikoinen suhtautunut uuteen raskauteen? Meillä vesseli ei meinaa millään ymmärtää, että äiti ei haluaisi kantaa portaita ylös yms ja mahan varominen muutenkin tuottaa pienelle vähän vaiukeuksia... Itse olen huomannut että kun kannan lasta niin heti tuntuu mahassa supistuksia ja pientä kipua, siksi olen siis vältellyt kantamista. Esikoisenkin odotusaikana noin viikoilta 20 lähtien kaikki rehkiminen sai aikaan supistuksia (ei kivuliaita).

Äkkiä tää aika kyllä menee. Ajatelkaa hyvät joulumammat että me ollaan vajaan kuukauden päästä jo puolessa välissä odotusta. Mahdotonta vauhtia mennyt tämä odotusaika.

17+0

Joko teille on ilmestynyt se linea negra ? Jostakin olen taas lukenut että pitäisi näkyä. Tuleeko se kaikille ?

Mulla ei näy mitään viivoja ei vaaleita eikä tummia...

14+5

No moi taas!
Tosta viivasta,mulla ei ole ollut sitä yhdessäkään raskaudessa....
Että ei kai se kaikille tule...
Mulla olot ollu ok,ja vauva liikkunut taas hyvin.
Eritoten edelleen illalla.
Neuvola olis taas tasan viikon päästä.
Tilasin muuten kotiin sen sydänäänilaitteen.
Kaverilla oli ollut se ja sanoi että kyllä sillä hyvin kuului.
Pirpanan kummitätikin jo odottelee laitetta kun lupasin häelle sitten sydänäänet sähköpostilla lähettää. =)
Kun siinä tuloo se piuha mukana...
Mulla esikko on nukkunut lasten sängyssä jo vuoden vanhasta,syystä että puoli vuotiaana kampesi jo pinnarista ulos.Puoli vuotta sen jälkeen nukkui sitten matkasängyssä kunnes hoksas että sieltäkin pääsee kiipeemään.
Tosin,onhan tuo neiti muutenkin ollut vilkas,tuetta käveli ja juoksi jo 9kk ikäisenä,ja tukea vasten 6kk...
Maitoa oon vähä odotellut tulevaksi mutta vain pieni ensi tippa tuli toisesta rinnasta tuossa vk 17 tienoilla eikä sen jälkeen mitään.
Mutta kerkeehän tuota...
Nyt polkasen tuonne taustalle taasen,ja tuun sitten kun joku taas juttelee täällä....

Heippis!

Nenna ja masukki 18+4

Nostan...Kirjottelin pitkän pätkän asiaa aiemmin ja sinne se meni johonkin bittiavaruuteen :( En jaksa nyt ainakaan uudestaan aloittaa. Harmittaa kyllä kun siihen tuli paljon asiaa. Olis pitäny taas kopioida se ennen lähetystä mutta kun pitkään aikaan ei ole viesti kadonnut niin en enää ole sitä varmistanut kyseisellä tavalla.
Jatkakaahan muut paremmalla onnella ;-)

-Hannele rv17+6-

Vielä kaksi päivää täällä töissä ja sitten pääsee lomalle. Minun toimenkuvaani kuuluu soitella asiakkaille päivät pitkät ja nyt kyllä voisi sanoa että EVVK. Ei vois vähempää kiinnostaa asiakkaitten asiat...

Jalat on ihan turvoksissa ja jatkuvan päänsärky jatkuu päivästä toiseen. Tulis nyt jo se loma ja äkkiä !

Oon tässä miettiny että kyllä se tällaiselle pohjoismaalaiselle riittää kolmen viikon helteet ja sitten saisikin olla jo viileämpää. Vaikkakin täytynee muistutella mieleen myös ne tulevat lumikinokset jotka meitä tammikuussa kärryinemme odottavat.

Yritellään tässä löytää isompi asunto hissillisestä talosta ja kova haku päällä. Ehkä päästään kattomaan tällä viikolla ennen lomille lähtöä yhtä. Täältä ei kannata osaketta ostaa kun yhtiövastikkeet ovat pilvissä, omakotitalo kannattaisi mutta se jätetään hautumaan ja seuraillaan markkinatilannetta kokoajan.

Ilmoitelkaahan itestänne !

14+6

Moi:)

Kesälomaa täälläkin odotellaan jo kärsimättömästi. Oon jo laskeskellut syksyäkin, koska äippäloma sitten alkais ja miten pitäis loputkin lomat pois... Työmotivaatio ei oo hirmu korkealla, kun aatokset on koko ajan vaan vauvassa:)

Joko teillä on mahat selvästi näkyvissä? Mulla ei näy oikeen yhtään. Huomaan ite, että alavatsa on vähän pyöristynyt, mutta kukaan muu ei kyllä huomaa mitään. No, menee vielä vanhat kesävaatteet:) Syksyksi varmaan tarvii hommata isompia...

Iines 14+6

Mulla kyllä mahan taitais saada vielä vaatteila peitettyä jos haluais, mutta en oo yrittänyt peitellä eli on kyllä ihan selvästi näkyvissä normaali vaatetuksen alta.

Mulla on nyt pari päivää sattunut alavatsaan, siis sillä lailla vihlonut. Kipu kyllä loppuu kun itse pysähdyn ja lepään. Toivottavasti ei mitään vialla. Ultraan olis vielä viikko.

Äkkiä sitä asiat unohtaa kun rupesin eilen illalla miettimään, että oliko esikoisen odotusaikana saman tyyppisiä kipuja niin en enää osannut varmasti sanoa. Muistaakseni kyllä taisi olla jos jokinnäköistä kipua enemmän tai vähemmän koko ajan, mutta mielestäni vasta paljon myöhemmin eli ei vielä näillä viikoilla.

Kesälomaa odottelen minäkin innolla. Mies ja lapsi ovat jo lomalla ja vähän käy kateeksi jättää ne nukkumaan aamulla ja puuhailemaan päiväksi kaikkea kivaa kun itse tulee toimistoon hikoilemaan... No pian päästään koko perhe yhdessä lomailemaan.

Tää raskaus taitaa olla tällä hetkellä parhaimmassa vaiheessa kun ei oikeastaan ole mitään oireita. Muuta kuin tuo pullottava maha, mikä minulla ei todellakaan ole mikään söpö vauvakumpu kun edellisestä raskaudesta ei vielä ihan palauduttu entisiin mittoihin. Meinasin tossa yksi päivä laittaa housuihin vanhan vyön joka on joskus ollut pienimmässä reiässä. Nyt ei mahtunut edes ympärille! En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa... Kesällä 2007 toivottavasti ollaan sitten taas hoikempia. :)

Joku puhui tuosta vatsaviivasta. Mulla se on entuudestaan eli on vielä hailakkana jäljellä edellisestä raskaudesta. On melkein koko vatsan mittainen ohut viiva. Varmaan tummenee taas raskauden kuluessa. Maitoa mulla tuli viime raskaudessa vasta viimeisellä kolmanneksella pari keltaista tippaa päivässä. Hiukan jännittää jo tuo imetyksen onnistuminen. Esikoisen kanssa maitoa ei tullut tarpeeksi, joten joka päivä piti imetyksen ohessa antaa Tutteliakin. Imetyksen lopetin sitten kokonaan vajaa 5-kuisena. Nyt kun on kumminkin toinen vipeltäjä talossa niin ei voi imettämiseen käyttää enää tuntia putkeen, joten taas varmaan Tuttelin ostoa luvassa. Esikoisen kyllä aion vieroittaa tuttipullosta ennen uuden syntymää, niin ei tarvitse kahdelle pulloja pestä. Nokkamukista juominen ei tosin oikein vielä onnistu, mutta harjoitus tekee mestarin...

Aurinkoisia päiviä kaikille!
T.Kati rv 16

Mulla on kanssa ollut noita alavatsakipuja. Tulevat yleensä illalla ja usein ennen nukkumaanmenoa vaikka olen jo lepoasennossa. Selälläni jos makaan, niin usein alkaa supistelemaan. Muuten vointi on ollut ihan hyvä.

Se on kyllä jännä juttu, että kun mies on kesälomalla niin hänen pitäisi omasta mielestään saada ladata akkuja. Ja sitten tuo akkujen lataaminen on ollutkin sitä, että koko ajan pitäisi tehdä jotain tai olla jonnekin menossa perheen tai kavereiden kanssa. Ihanaa, kun on tänään saanut olla rauhassa kotona, ja ensi viikolla koittaakin jo paluu arkeen.

T. mo rv 17+6

Moikka taas!

Tänne ei kuulu erikoista, masua kasvatellen ja kesästä nauttien. Tai oikeastaan nämä helteet kyllä ottaa voimille, työssäkäynti on aika raskasta. Eikä pajon huvita töiden jälkeen oleilla auringossa, yleensä kun olen varsinainen auringonpalvoja!

Vointi on suht ok, edelleen tulee oksennus jos maha pääsee tyhjäksi, päiväunet ovat jokapäiväisiä, päänsärky vaivaa melko usein, mutta muuten olen ehkä jo vähän energisempi. Mullakin välillä nipistelee masusta, taitaa pikku kaveri kasvaa vauhdilla. Näillä viikoillahan sikiö kasvaa huimasti!

Lauantaina olis kaverin polttarit,ihan kivaa mennä vaikka kuskin rooliin varmaan joudunkin....

Kivaa viikonloppua kaikille!

T: Lellu rv 14+4

Sain sähköpostilla tällaisen ihanan runon ja halusin jakaa sen teidän kanssanne. Itselle tuli melkein kyynel silmään tätä lukiessa.
-Hannele rv18+1-
Olkaapa hyvät:

Äiti kertoisitko
Olen kuusivuotias ihminen jo
niin että äiti kertoisitko
mistä meidät lapset on tehty?
Olen tarhan tädiltäkin kysynyt,
hän on vain minulle hymyillyt,
ja talkkarikin on hämmästynyt,
He sanovat: Odotahan nyt?.

Naapurin pihalla kerrottiin,
että pienet lapset on tehty niin,
että vettä ja jauhoja sotkettiin,
ja taikina lapseksi muovailtiin.
Sen jälkeen uunissa paistettiin
ja sitten vain elämään käskettiin.
Äiti, tehdäänkö lapsia niin?

Äiti, voiko tälläistä pientä lasta
tehdä lehmän pienestä vasikasta
jos karvat vain ottaisi pois?
Ei antaisi lupaa ammumaan,
vaan käskisi sanoja sanomaan,
pyytäisi pottaan pissaamaan
ja kahdella jalalla kulkemaan.

Äiti, voiko pelto tai kasvimaa
ihmisen taimia kasvattaa
kuten porkkanaa, heinää tai muuta.
Miten taimet, vauvaakin pienemmät
pellon mullassa pärjäävät
kun siellä on madot ja jyrsijät
sekä sateet ja tuulet myrskyisät

Jos minut on tehty sairaalassa
tai tehtaassa lapsia valmistavassa
niin mistä rakennusaineet saivat?
Mistä lämmön laittoivat ruumiiseen
miten jalkani saivat liikkeeseen
mistä huono olo, kun tuhmasti teen,
mistä itku kun sattuu varpaaseen?

Lapseni
Pieni olet vielä ymmärtämään
mutta väärin teen, jos ääneti jään.
Joten rakennusaineesta kerron:
Se on ainetta kultaakin kalliimpaa,
sitä ei rahalla ostaa saa
ei kasvata meret, ei metsät, ei maa
silti jokainen voi sitä omistaa.

Taivaan Isämme kultaisin
meille kaikille lahjoitti paketin
joka sisältää rakennusaineen.
Käyttöohje on yksinkertainen;
Käytä ainetta reilusti, tuhlaillen.
Sitä säilytä lämmössä sydämen,
koska se on vihalle allerginen.

Se on rakennustarvikepakkaus
jonka päällä on teksti: Rakkaus
Tästä sinutkin lapseni tehtiin.
Siitä miljoonat lapset on valmistettu.
Siitä kaikki kaunis on rakennettu.
Siitä onni on koteihin asennettu.
Sen avulla paha on karkoitettu.

-Martti Puomisranta-

Kiitos Hannele !

Olipas ihana runo. Laitoin sen heti omalle äidille menemään.

Huomenna viimeinen työpäivä ja sitten pääsee pian äidin lihapatojen ääreen. Olo nyt ihan hyvä lukuun ottamatta lievää jalkojen turvotusta, päänsärkykin loppui kun rupesin nukkumaan ikkuna suljettuna. Varmaankin kävi joku veto niskaan.

Miehen 2 lasta, 12 ja 16 v, lähtevät lomareissulle mukaan ja pitää tällä reissulla kertoa mikä on tilanne. Pikkuisen jännittää miten ottavat uutisen vastaan, joko ovat innoissaan tai sitten ei. No jokatapauksessa heille tulee pikkuveli tai sisko mikä on ihana asia.

Aurinkoista kesää kaikille ja muistakaahan juoda vettä riittävästi, mulle sanoi neuvolan täti että täytyy 4 litraa päivässä kulauttaa.

15+0

Osaankohan edes tähän vastata...
Nooh, terkut kesälaitumilta kaikille teille ja meille mahakkaat... Helteet ottavat kyllä kaikki mehut irti, vaikka ei tässä vielä ihan tolkuttomas tilassa ollakaan.
Mä taisin pudota listalta pois, kun tässä on tehty jotain muutoksia. Eli Hanna 27 v - 1. - LA 11.12. -ja kuulun mielelläni rinkiin =)

Lukaisin teidän postejanne, ja mukava huomata kuinka innoissaan kaikki ovat. Mulla on ollu siipi aika maassa ja vaikka tuleva vauva on odotettu, kaikki ihme ajatukset ja huolet pyörivät päässä. Itken suurin pirtein siitä hyvässtä, että liikennemerkki on vinossa tai koiran kynnet tarvitsisi leikata.

Miehelleni tuleva vaavi on toinen. Kokemuksestaan huolimatta tuntuu, ettei hän oikein ole ajantasalla meidän siunatussatilassa olevien naisten kanssa. Raskauteni on tehnyt hänestä kertaheitolla tosi mustasukkasen. Se ahdistaa kovasti, eikä ainakaan helpota.
Onko jollain vastaavia kokemuksia, ja miten olette niistä selvinneet?

Kaikille hyviä vointeja ja nauttikaa kesästä!!

Hanna

Alkuperäinen kirjoittaja Hannele*:
Aloitetaan uusi ketju, vanha alkaa olla hankala luettava ja taas on sata viestiä täynnä, hyvä juttu! Tervetuloa jatkamaan uuteen ketjuun =)Toivottavasti tämä lista on ajantasalla, uusimman ainakin kopioin. Saas nähdä joko tämä nyt onnistuu lähettää kun kirjauduin sisään ja hankin tunnukset, pirun hankalaksi menee jos se näin on.....

Ja hyvää Juhannusta kaikille jotka jo tänään katoavat koneen äärestä!

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Hannele 30v- 1. - LA 6.12. LKS
Minni 21v. -1.- LA 6.12. LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
mo 30v - 2. -LA 8.12, Hyvinkää
Lydia 34v - 2. - LA 8.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12.? TAYS
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Tuulimamma 35v - 2. - LA 16.12. - LKS
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 23.12. -TAYS
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12.
Mariia 35v. – 1. – LA 28.12.
Iines 32v. -1. -LA 29.12.
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Meri 31 v. - 1. - LA 30.12.
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Heippa!

Älä Hanna masennu! Se kuuluu raskauteen, että kaikki itkettää. Ne on niitä kuuluisia hormooneja, jotka nyt jyllää ja saa meidät itkemään joka asiasta, suuttumaan helposti ja nauramaan heti perään hysteerisesti... Mä oon kans huomannut, että juuri tämä vaihe on nyt alkamassa, alun pahoinvointi ja väsy on takana ja nyt on hormoni myllerryksen vuoro. joka asia saa itkun silmään. Mieshän siinä tietysti on kovilla, mutta ei se auta kun kestää vaan. Meillä mies on osannut suhtautua nyt aika hyvin, esikoisen kanssa sekin oli välillä hukassa. Esim. muistelee vieläkin tilannetta kun oli paistanut kirjolohta ja pyysi minut ylpeänä syömään. Minä sitten hetken kalaa katsottuani purskahdin itkuun kun kala oli mielstäni liian rasvaista... Mies oli aivan hämillää, että miten tässä nyt näin kävi kun kivaa yllätystä olikaavaillut. :o) :o) Tää raskuas vaan herkistää niin kovasti, että on tippa silmässä jo kauniita ja rohkeita katsoessa... ;o) Mieti asiaa niin, että puolen vuoden päästä jo yhdessä nauratte näille hassuille tilanteille!

Aurinkoisia päiviä kaikille!!!!!!!!!!

Päivitetty lista:

Anna 37v - 1.- LA 8.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12. TAYS
Hanna 27v-1.- LA 11.12
Leppis LA 15.12.
Leea LA 19.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Meri 31 v. - 1. - LA 30.12.

Kiitos Mariia!
Pieni huoli putosi sydämmeltä, sillä olen juonut viime aikoina valtavasti, ainakin omasta mielestäni ja vähän pelkäsinkin onko jokin vialla.
Mutta kyllä se mun juomani määrä ihan tuohon 4 litraan päivässä jää, ellei jopa alle. ;)
Kuulostaa muuten aika hurjalle määrälle, jos vertaa esim. 1½ litran limapparipulloihin. Päivässä pitäisi siis juoda melkein kolme sellaista pullolista nestettä!!
Töihen jälkeen oli niin väsynyt olo, että piti ottaa ihan kunnon päiväunet. Syykin oudon voimakkaaseen väsymykseen ja jalkojen turvotukseen "löytyi"; äsken ukkosti ihan kunnon rytinällä. Taitaa tämä raskaus voimistaa vielä ennestään noita ukkosen aiheuttamia "vaivoja"..

Vielä pieni kosmeettinen muutos tuohon listaan. Tuo mun la oli pompannut takaisin tuohon ensimmäiseen, vaikka tuskinpa tuolla nyt suurta merkitystä on. Muutama päivä sinne tai tänne. ;)

-Meri- rv 15+3

Anna 37v - 1.- LA 8.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Minzi-26v-2- LA 10.12. TAYS
Hanna 27v-1.- LA 11.12
Leppis LA 15.12.
Leea LA 19.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Meri 31 v. - 1. - LA 26.12.

Missä kummassa kaikki on??????? Kokeilkaas liittyy seuraan tuonne www.kotipiha.fi ja sieltä clupit ja odotus ja joulukuu.
Siellä juttelut ei oo näin hiljasia,sinne mäkin hiivin.......

Heippa!

Nostelen meitä vähän kun oltiin tiputti etusivulta pois.

Tänne ei kuulu mitään uutta. Maha kasvaa valtavalla vauhdilla ja töissäkin kaikki ovat jo tietoisia odotuksesta. Vauva on ruvennut potkimaan kovasti iltaisin. Ihanaa! Tää on aina tosi rentouttava vaihe kun liikkeet tuntuvat säännöllisesti niin tietää, että lapsella on kaikki hyvin.

Viime yönä näin unta, että lapsi syntyy 7.12 ja oli poika. Saa nähdä oliko enneuni! :o)

Perjantaina olis ulrta ja sitten alkais kesä loma eli niitä molempia odotellessa tämä viikko sujuu!
aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Heippa! Ja koitetaas taas saada tätä ketjua vähän aktiivisemmaksi...

Tänn ei kuulu mitään erikoista. Masu kasvaa ihan silmissä, joka viikko se on ihanasti pulleampi. Myös kasvukipuja on viime päivinä ollut huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin. Koskahan niitä liikkeitä voisi alkaa tunnustelemaan? Taitaa mennä vielä muutama viikko. Mies on jo nähnyt unta vauvasta, poikahan se myös oli: muutenkin on tosi vahva poika olo. Mites muilla? Vielä en sentään sinisiä potkareita ole uskaltanut ostaa....

T: Lellu rv 15+3

Moi,

musta tuntui eilen ihan siltä, kuin jotakin liikettä olis ollut tuolla masussa:) Semmoista kevyttä poreilun tapaista... saattoi olla tietty jotain muutakin kuin vauva:). Vatsa tuntuu nyt tosiaan kasvavan aika vauhdikkaasti.

Enää ei väsytäkään niin kovasti ja jaksaa hommailla kotonakin kaikenlaista. Mulla alkaa tänään kesäloma ja pitäis vähän tehdä remonttihommia vauvaa varten.

Ootteko jo ostaneet vauvalle tarvikkeita, vaunuja, tms? Mä en oo ostanut vielä yhtään mitään... Aattelin tuossa kesäloman jälkeen aktivoitua pohtimaan, mitä kaikkea tarvitaan. Huuto.netissä kävin kyllä vähän tutkailemassa ja sieltä aattelin ostaa käytettynä jotakin. Kantsii käydä katsomassa!

Iines 15+6

Yhteistyössä