Joulukuiset

Mä luin kaunis odotuksen sivuilta, että suositellaan aikasintaa 6+3 eteenpäin koska päivät saattaa heittää Ei välttämättä vielä syke näy noilla viikoilla. Ite menin vasta 7+0 ja syke näkyi
Joo päädyin perumaan ajan, ettei turhaa tarvitse pettyä! Odottelen todennäköisesti sinne ekaan ultraa mikä on reilun kolmen viikon päästä. Silloin varmasti näkyy, jos on näkyäkseen 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Babyhaaveissa
Täällä tänään 7+0 ja sen kunniaksi heräsin jo yöllä huonoon oloon, ja aamulla ryntäsin heti pöntölle oksentamaan mutta maha oli siihen hommaan liian tyhjä😅 söin sitten banaania oloa helpottamaan samalla kun yökin🤣
Vatsakin IHAN sekasin.

Jospa tää olis hyvä merkki nyt si, tai sit mulla on mahatauti🤢😄
 
Täällä 7+2 ja ihan perhanan paha olo! Ylös ei kuitenkaan oo vielä tullut, sitä odotellessa... Väsymys on kans ihan järkyttävää, töistä suoriutuminen on kyllä yhtä tuskaa 🙈
Huomenna se virallinen vu, kiva päästä kurkkaamaan miten on tyyppi viikossa kasvanut 😊 Ja pääseekin sit opettelemaan pistämään itseään, onneks on kaveri luvannut olla jeesinä ja pistellä alkuun, jos en ite kykene 😅
 
  • Tykkää
Reactions: jbd ja Nokare
Täällä 7+2 ja ihan perhanan paha olo! Ylös ei kuitenkaan oo vielä tullut, sitä odotellessa... Väsymys on kans ihan järkyttävää, töistä suoriutuminen on kyllä yhtä tuskaa
Huomenna se virallinen vu, kiva päästä kurkkaamaan miten on tyyppi viikossa kasvanut Ja pääseekin sit opettelemaan pistämään itseään, onneks on kaveri luvannut olla jeesinä ja pistellä alkuun, jos en ite kykene
Täällä kans tosiaa tuo pahoinvointi. Ja väsymys on kans hirvee! Mies ollut tänään vapaalla ja oon oikeestaan vaan maannut koko päivän. Ihan puskista tuli tämmönen pahoinvointi + väsymys -combo😅😅
Jännä päivä sulla huomenna taas, onnea matkaan.👌🥰
 
  • Tykkää
Reactions: jbd
jbd
Täällä tänään 7+0 ja sen kunniaksi heräsin jo yöllä huonoon oloon, ja aamulla ryntäsin heti pöntölle oksentamaan mutta maha oli siihen hommaan liian tyhjä söin sitten banaania oloa helpottamaan samalla kun yökin
Vatsakin IHAN sekasin.

Jospa tää olis hyvä merkki nyt si, tai sit mulla on mahatauti
Täällä ihan sama meininki, paitsi että mulla pahoinvointi iski viime yönä kun olis pitänyt nukkua. En saanut unta kun oli niin kauhea olo, joka huipentui siihen että aamuyöllä piti juosta oksentamaan mutta mitään ei tullut ulos. Ja täällä myös maha sekaisin. Nyt 6+4 ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tää tulee tästä vaan pahenemaan lähiviikkoina 🙄
 
Täällä ihan sama meininki, paitsi että mulla pahoinvointi iski viime yönä kun olis pitänyt nukkua. En saanut unta kun oli niin kauhea olo, joka huipentui siihen että aamuyöllä piti juosta oksentamaan mutta mitään ei tullut ulos. Ja täällä myös maha sekaisin. Nyt 6+4 ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin tää tulee tästä vaan pahenemaan lähiviikkoina
Voi ei kumpa ei pahenis!!🤣😅🥲 Siis mä kans yöllä heräsin pahaan oloon mut sit jotenki sain aina nukahettua takas. Aika samalla kaavalla sitte ollaan eletty🤣😅
Mut en tiiä miten tästä selviää jos pahenee! Voisin vaan nukkua😴
 
  • Tykkää
Reactions: jbd
Jostain luin, että mitä pahempi huono olo, sitä pahempi magnesiumin ja kivennäisaineiden puutos elimistössä.

1 litra vettä, johon liotetaan 1 tl puhdistamatonta merisuolaa ( jossa ei ole mitään ylimääräistä mm.Paakkuuntumisenestoa tms )
Tää juodaan päivässä. Toki voi lisätä vettä, jos tuntuu liian tuhdilta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Mulla auttoi B6-vitamiini vähän pahoinvointiin esikoisen raskaudessa kun yrjösin monta kertaa päivässä. Siitä on vinkki ihan terveyskirjaston sivulla eli kokeilemisenarvosta, suosittelen kokeilemaan joilla ihan karsee olo! 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Onko tätä siis odotettavissa? Oon ihmetelly tätä oireettomuutta. Tai oireita on mut ei pahoinvointia, nyt mennään 6+4. Huomenna olis varhaisultra, jännittää just ton taki ihan hirveästi et kasvaako tuolla edes mikään :/
Nojoo samaa tosin jännittää itekkin tässä,vaikka oireet ilmaantuikin rytinällä!😅🤢 ei näköjään mikään auta.😎

Mut hirmusesti tsemppiä huomiselle ja toivotaan että kaikki on hienosti siellä masussa!❤🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Happywife
Mähän sanoin et nauttikaa niin pitkään ku voitte, se pahoinvointi tulee rytinällä. Itellä on päivästä toiseen selviytymistä. Olot on kaameet, vielä ei oo yökkimistä pidemmälle mennyt, mutta ei se kaukanakaan oo ollu.
Viikko varhaisultraan vielä 😱
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Nokare ja jbd
Mähän sanoin et nauttikaa niin pitkään ku voitte, se pahoinvointi tulee rytinällä. Itellä on päivästä toiseen selviytymistä. Olot on kaameet, vielä ei oo yökkimistä pidemmälle mennyt, mutta ei se kaukanakaan oo ollu.
Viikko varhaisultraan vielä
Voi ei! Jospa ne pahoinvoinnit helpottais siellä :/. Elän ite päivä kerrallaan ja katotaan, mitä vastaan tulee vai tuleeko mitään.
 
Mähän sanoin et nauttikaa niin pitkään ku voitte, se pahoinvointi tulee rytinällä. Itellä on päivästä toiseen selviytymistä. Olot on kaameet, vielä ei oo yökkimistä pidemmälle mennyt, mutta ei se kaukanakaan oo ollu.
Viikko varhaisultraan vielä
Voi ei, onpa kurjaa! Toivotaan että helpottaa pian. Onneks tää kaikki on väliaikaista, mutta eipä se ehkä noissa pahimmissa hetkissä ja päivissä paljoa lohduta..😐
 
jbd
Onko tätä siis odotettavissa? Oon ihmetelly tätä oireettomuutta. Tai oireita on mut ei pahoinvointia, nyt mennään 6+4. Huomenna olis varhaisultra, jännittää just ton taki ihan hirveästi et kasvaako tuolla edes mikään :/
Ei välttämättä, tunnen useampia onnekkaita joilla ei oo missään vaiheessa raskautta ollut pahoinvointia tai välttämättä juuri mitään muitakaan oireita ekalla kolmanneksella. Ja sitten taas mulla esim. jatkui myös keskeytyneessä keskenmenossa jäätävä pahoinvointi useita viikkoja sen ajankohdan jälkeen jolla sikiön kasvun arvioitiin pysähtyneen, eli pahoinvointi on tosi yksilöllistä eikä siitä voi päätellä oikein mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama ja Nokare
jbd
Miten muuten te muut pahoinvoinnista kärsivät jotka käytte töissä suoriudutte työpäivistä? Hirvittää jo etukäteen tuleva viikko, viime viikolla jo jouduin pari kertaa nieleskelemään oksennusta, ja tuleva viikko on täynnä asiakastapaamisia 😫
 
Mulla pysyy ainakin toistaiseksi pahoinvointi aisoissa kun syö parin tunnin välein jotain.. hampaat tykkää 🙈 mutta pakko, muuten iskee huono olo ja lasten kaa pakko jaksaa touhuta koko päivä.
Eilen illalla kun olin mennyt jo lepäämään niin alko yhtäkkiä "tuikkimaan" kohdunsuuta.. nää on varmaan näitä sukkapuikkokipuja mut ei kai niiden näin aikasin pitäis viä alkaa !?! 😭🙈
 
Itse olen kotona vielä esikoisen kanssa, joten saan kyllä aamuisin varsinkin hieman armoa kun laitan aamupalan jälkeen piirretyt päälle.😅
Mutta kyllä vähän kauhistuttaa, jos oikeen tukalat ajat on edessä että miten jaksaa. Lisäks nukkuisin vuorokaudet jos saisin.😴
@Lunni_ en osaa sinänsä tuohon sanoa, mutta tuntuu että tässä vaiheessa kaikenlainen tuikkiminen on ihan normaalia?😅 Itsellä jomottaa oikeassa munasarjassa koko ajan (ovulaatiomaista kipua), epäilen että on keltarauhanen. Otappa näistä sitten selvää mikä on mitäkin...😅
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Mulla pysyy ainakin toistaiseksi pahoinvointi aisoissa kun syö parin tunnin välein jotain.. hampaat tykkää mutta pakko, muuten iskee huono olo ja lasten kaa pakko jaksaa touhuta koko päivä.
Eilen illalla kun olin mennyt jo lepäämään niin alko yhtäkkiä "tuikkimaan" kohdunsuuta.. nää on varmaan näitä sukkapuikkokipuja mut ei kai niiden näin aikasin pitäis viä alkaa !?!
Mulla myös eilen tuli noita, en muista aiemmista kun vasta loppuvaiheessa.. 👀
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Tänään jotenkin jännittää erityisesti, miten tän raskauden kanssa käy. Että meneekö kesken vai saadaanko vauva syliin asti. 🙁 Rinnat on turvoksissa ja toissayönä oli sivuilta arat, vatsa turvottaa iltasin, hömelö olo tulee jos ei syö ajoissa jne pientä oiretta. Varhaisultra vasta vajaan 2vko päästä. Yhyy kun tää on piinaavaa tää alku. 🥺

Rv5+1
 
Tsemppiä pahoinvoiville! Oma pahoinvointi loppui kuin seinään aamulla, kun oli pakko halailla pönttöä 😅 Toivottavasti myös pysyisi poissa 🤭

Aamulla tuli myös runsaammin ruskeaa vuotoa, mutta ultrassa kaikki niinkuin pitääkin. Ei mitään tietoa, mistä tämänpäivän vuoto on peräisin. Lääkäri kirjoitti kuitenkin luget kokeiluun, jos niillä saisi jotain apua. Maksaa ainakin älyttömästi ja sanoi, että saan kokeilla jos siltä tuntuu. Verenohennuspiikit haettu myös apteekista ja pistelyyn pitäis tänään alkaa 😬
 
Tänään jotenkin jännittää erityisesti, miten tän raskauden kanssa käy. Että meneekö kesken vai saadaanko vauva syliin asti. Rinnat on turvoksissa ja toissayönä oli sivuilta arat, vatsa turvottaa iltasin, hömelö olo tulee jos ei syö ajoissa jne pientä oiretta. Varhaisultra vasta vajaan 2vko päästä. Yhyy kun tää on piinaavaa tää alku.

Rv5+1
Oon ennenki sanonu mut tällä pitäis olla semmonen "❤" reaktio!
Tää alku varsinkin on kyllä piinaavaa, epätietoisuus ihan kaikesta; onko siellä ketään, miten tässä käy, apua iik..😅
Todennäköisesti kuitenkin kaikki on hyvin, ja se on se suurin todennäköisyys tässä vaiheessa!😅❤ Ja ultran odottelu myös tuntuu kyllä ikuisuudelta...
 
  • Rakkaus
Reactions: Mollama
Mulla menee päivät myös parhaiten niin että syö parin tunnin välein. Silloin saa pidetty pahimman terän pahoinvoinnilta pois.
Ja puhuiko joku väsymyksestä 😴. Tuntuu että vois nukkua vuorokauden ympäri… voin helposti nukkua töiden jälkeen tunnin päikkärit.

@mmarimoi_ onneks oot hyvissä tarkkailussa ja sua seurataan 🙏🏻. En osaa edes kuvitella miten stressaavaa sulla on kaiken sun kokeman jälkeen. Tsemppiä 🧡

Ja kyllä nää alkuviikot on piinaavia. Mä uskallan varmaan hengittää vasta loppukuusta kun alkaa viikkoja olee vähän enempi ✌🏻.
 
@Selis tekis mieli kysyä, että ai mikä väsymys 🤔🤣 Ai hitto kun kokoajan vois torkkua, aamusta iltaan ja illasta aamuun. Tuntuu että on sellasessa sumussa kokoajan, kun väsyttää niin paljon.

ja kyllä, tän päivän kohtaaminen oli taas vallan ihana❤ Sattui olemaan sama lääkäri, joka oli viime syksynä päivystyksessä toteamassa epätoivosen tilanteen ja tammikuussa jälkitarkastuksessa suunnitletiin jatkot tulee varten. Joten ihanaa, kun päässyt nyt yhdellä käymään, ei todellakaan mikään itsestäänselvyys julkisella!

@Happywife Oliko sulla ultra tänään miten meni? ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare ja Selis

Yhteistyössä