Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Wendyduck, täällä paino kaveri tänään 3.5kg ja viikkoja 37+5. Kieltämättä itellekki tuli mieleen, että minkähän kokosta siellä ois tulossa. Tosin mullahan on se sektioaika sitten rv 39+jotain, että..noh, toivottavasti ei mene ihan yhtä hurjaa viikkovauhtia enää kuin nyt parina viikkona on menny:D Kaiken huippu on, kun oon syöny vielä niin vähän. Tuli tässä muuten mieleen, että jos haaveilisin tosta perätilan alatiesynnytyksestä niin pitäis varmaan ennen la:ta tulla itekseen että onnistuis. Mun lantiota tosin ei ole kuvattu, että siitä en tiiä mitään. Hassua, miten tuo viikkovauhti kasvussakin vaihtelee. Aiemmin meillä kaveri kasvo jotain 150g viikossa, mut nyt on saattanu tulla ihan 350g.

Kestovaippoja en ole ite ommellut, mutta äippä on kylläkin mulle niitä tehnyt sekä imuja. Imuja osaisin tietysti itekki tehä. Mulla lähtis kyllä järki niitä tehdessä, en oo siis mikään käsityöihminen ja sitten meillä ompelukone on ihan kaamea (vaikka onki mukamas joku merkkikone). Se pitäis huollattaa, jos meinaa sillä ruveta jotain isompaa tekemään. Kuivaliinakangasta tilasin tosin nyt netistä, ne aattelin vaan leikellä enkä ompele ollenkaan kun ainakin sen pitäis olla semmosta ettei ruovu. Netissä on muuten aika hyviä ohjeita noita tsi-vaippoihin, ihan jopa kuvien kera näytetty sitä tekemisprosessia:attn: Onneks tuo mun äiti on tommonen käsityöihminen, että tykkää puuhastella kaikkee (pitää ihan jarrutella ettei liikaa innostu).

Täällä mennäänki sitten 1xvko neuvola+äippäpoli tahdilla sitten loppuun asti. Noh, oonpa ainakin hyvässä seurannassa. Lisäksi noita verenpaineita pitää ite kans tarkasti seurata ja virtsaliuskoja tehdä proteiinin seurannassa, kun ovat tosiaan kohonneet edelleen.

Kiitoksia synnytystarinoista! Olipa mukava lukea, että oli myös perätilasynnytys mennyt hyvin lopuksi=)

-metsis 37+5
 
Lillikka
Onnea taas uusille pienille kääröille ja tuoreille mammoille!! :flower: Täällähän mennään jonossa ohi oikeelta ja vasemmalta =) =)

Nopeesti vaan tulin ilmoittamaan, että edelleen maha on kasassa ja viikot 41+1. Tänään neuvolassa katottiin, että pää on todellakin siellä alhaalla oikeinpäin ja sykkeet oli ihan ok. Pissa oli just negan ja +1:n välillä, mutta ainakaan vielä ei ole mitään raskausmyrkytyksen oireita, mitä nyt vaan kauhea päänsärky on vaivannut eilisestä aamusta saakka. Niskat jumissa jne ja panadol auttaa....

Palaan paremmalla ajalla, nyt tuli kutsuhuuto syömään!
Lillikka
 
Nyt vaan omaa napaa:
tänään oli viimeinen neuvola, samalla kävin lääkärillä. Kohdunsuu 2 sormelle auki, kanavaa 2,5 cm jäljellä (kokoarviossa äippäpolilla oli 1,5 cm, että kumpaakohan tässä uskoisi)..
Lääkäri ronklasi kovakouraisesti, toivotaan, että siitä olisi jotain apua. Muutamia napakoita supistuksia tulikin n. tunti neuvolan jälkeen. Nyt ei sitten mitään.. huokaus.
Maanantaina yliaikaiskontrolliin Oysiin ja nlatäti sanoi, että todennäköisesti silloin käynnistelllään synnytys.. Eli maanantaita odotellessa, silloin rv 41+3.

Nipsu + muru 40+4 :heart:
 
Hei tytöt ja ONNEA kovasti kaikille vauvautuneille. oli tullut niin monta, että putosin kärryiltä :)

Kiitos onnitteluista!

Päästiin eilen jo kotiin ja katseltiin linnanjuhlia. Esikoista tuli niiiiin kova ikävä sairaalassa. Ja kotiin kun päästiin, tuntui kuin esikoinen olisi kasvanut sinä aikana huikeasti! Ihmeteltiin oikein, minne meidän vauva oli kadonnut.

Pikaisesti synnytystarinaa ja sitten lepäilemään:

Pe-iltana mietin, että onko mun pidätyskyky kokonaan kadonnut, kun tulee pieniä lorahduksia housuihin (jostain klo 18 lähtien). Sitten yöllä jokus yhden aikaan alkoi särkeä selkää ja supistella. Soitin polille ja kyselin, pitäiskö tulla näytille, jos kyseessä onkin lapsivesi. Sanoivat, että olisi hyvä tulla aamulla 12 tunnin kuluttua ekan lorahduksen tulosta. Herätin miehen ja samalla selkäkipu paheni ja mietoja supistuksia tuli tasaisesi 5-7 minuutin välein. Soitettiin samalla mummokin paikalle, koska olisi joka tapauksessa aamulla lähdettävä ennen kuin poika herää. Siinä ne supistelut jatkuivat ja lähdettiin polille. Siellä sitten joskus 05 nurkillä käyrille ja lepäilemään. Supistukset hyytyivät hiljalleen, mutta koska kyseessä oli kuin olikin lapsivesi, päättivät kahdeksan aikaan puhkaista vielä kalvot, että saadaan kaikki vedet lorisemaan ja supistukset kunnolla käyntiin. Kalvojen puhkaisusta ne supistelut sitten alkoivat heti säännöllisinä ja kipeinä uudelleen ja siitä sitten vasta virallisesti katsottiin synnytys alkaneeksi. Aukesin suht nopeasti neljään senttiin ja sain epiduraalin. Se ei auttanut ihan kunnolla tällä kertaa - vei kyllä pahimman terän pois supistuksista ja ehkä vähän hidastutti aukenemista (eli ihan päin vastoin kuin esikoisen kohdalla). Tunnin kuluttua epiduraalista supistukset tuntuivat taas tosi kipeiltä ja sinnittelin ilokaasun voimalla ennen epiduraalin lisäystä. Jokaisella supistuksella vauvan sydänäänet laskivat ja epäilynä oli heti, että napanuora jää jonnekin jumiin ja vauvan pää ei meinannut millään laskeutua. Vauvasta otettiin verikoe päästä. Siinä vaiheessa kun epiduraalia lisättiin alkoi heti ponnistuttamaan ja olin auki jo 8 cm ja sitten tulikin kova kiire. Paikalle tuli toinen kätilö ja lääkäri ja en pystynyt estämään ponnistusta millään. Ponnistusvaihe kesti kokonaiset 6 minuuttia, mutta tuntui iäisyydeltä, kun siinä oli selvästi 'tilanne päällä' koko ajan. Ponnistin melkein tauotta tuon koko ajan ja karjuin täyttä kurkkua. Mies oli ihan järkyttynyt ja sanoi, ettei enää ikinä synnytystä, vaikka oli niin reippaana sen esikoisen synnytyksen jälkeen. Nyt ehkä tunsi itsensä avuttomaksi, kun ei päässyt osallistumaan, vaan joutui sivusta seuraamaan, kun kätilöt repivät vauvaa ulos ja leikkasivat välilihankin siinä hötäkässä. Vauvan naama oli ihan musta ja kesti aika kauan ennen kuin osoitti elonmerkkejä, olin jo varma, että on kuollut, mutta sain kuin sainkin 10 pisteen tytön rinnalle heti syntymän jälkeen :) Ihanaaa.

Täällä siis kaikki hyvin ja synnytyksen kestoksi kirjattiin 3,5h.

t. kadak & iso-ruu

PS. 10kg jäi synnärille. Jee :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Itsellä tilanne se, että ei merkkejäkään vauvan tulosta, menkkamaista juilimista silloin tällöin, mutta en kyllä supistuksia tunnista edelleenkään, joten niitä tuskin on ollutkaan... On tämä vaan. Torstaina äippäpolille ja utralla kattellaan vauvan koko, et käynnistelläänkö.

Sisko kävi tänään rakenneultrassa ja ihania kuvia oli näytettävänä, on ne vaan jo ihan vauvan näkösiä siinä vaiheessa =) Voi kun saisi tämän oman nyytin jo syliin =)

Leenu 39+5
 
Ja taas onnitteluja vauvansa masun ulkopuolelle saaneille!

Kadakilla aika dramaattisen kuuloinen synnytys, onneksi noin lyhyt ponnistusvaihe. Muutenkin pistää silmään tuo, että aika monella uudelleen synnyttäjällä on varsin lyhyt ponnistusvaihe. Toivottavasti itsellänikin olisi, ekassa synnytyksessä se 49min tuntui pelottavan pitkältä ja rankalta kun oli vuorokauden valvonut...

Kävin tänään neuvolassa, nyt on sitten 25kg ylitetty (kiitos reippaan turvotuksen) ja verenpainekin nousussa. Onneksi ei sokereita eikä proteiineja pissassa. Hb:kin on noussut viikossa 112->127, kiitos Spartofer-tablettien. Tosin niitten myötä on saanut heittää hyvästit reippaalle suolentoiminnalle :kieh:
Supisteli melkoisesti kun terkka yritti vauvan tarjontaa kokeilla, tuntui ettei ne mene ohi ollenkaan. Kivuttomia suppareita tosin, mutta tiheästi niitä tulee.

Ihan käsittämättömän tujuja potkuja satelee edelleen kylkeen, ja vedet tulee silmiin kun vauva porautuu alaspäin. Vaikka tiedän jo nyt että potkuja ja muita liikkeitä tulee eniten ikävä, niin ehkä jo mieluummin katselisin muksua sylissäni...

Jaksamista muillekin, varsinkin lasketun ajan ohittaneille!

Mindy 38+5
 
Viimeksi muokattu:
kadakilla olikin nopea synnytys..jäis mullakin se 10kg synnärille, mutta taitaa jäädä haaveeksi..

Mindy81 mä synnytin esikoista 16h55min ja ponnistin niistä 35min...kuopusta synnytin 5h10min josta ponnistin 2min.

(.) täällä ei mitään erikoisia tuntemuksia ole ollut...vauva ollut nyt todella rauhallinen ja liikkeeet saanu laskettua just sen 10kpl/tunti...onneks tänään on neuvola..tosin hieman taas se vaaka kummittelee :kieh: mutta palailen sitten neuvolakuulumisten kanssa...

lumi-enkeli ja aarre 38+1 :heart:
 
huomenta vaan!!voi luoja ku mun vatsan iho on jotenki pinteessä tosta yhestä kohasta,tekee kipeää ku koukistuu taikka koskee siihen:| ja siihen samaiseen kohtaan näkys pukkaavan ekat raskausrvet tai jotaki pientä arven alkua siinä olis havaittavissa.aika jännä et muitten lasten aikana mun maha on ollu iha punasia raitoja täynnä paljo aikasemmas vaiheessa ja nyt on tähän asti säästyny-no vielähän se kerkeää tässä viikkojen (?) aikana ratkeemaan oikee kunnolla...mietin tässä et jos laitetaan viikko eteenpäin ni ollaan tilanteessa jolloin poika syntyi eli tasan 39,tulispa tämäki vähä aikasemmin=) ja hui,jouluun enää 2 viikkoa :O ja mulla valmistelut ihan puolitiessä vieläki!!! neuvolaan TAAS tänää,tuntuu et siellä pitää ravata iha yhtenään ku joka viikko on käynti:D no mut hyvällä säkällä tää olis toisiks viimenen kerta,tai kolmanneks viimenen..ei tiiä,menis laittautumaa ihmisen näköseks ja siivoilis vähän ennen lähtöä.palailen sitte neuvolakuulumisten kans,mukavaa päivää:)

murunen&nappula 37+6
 
pakko tulla vielä takasi.soitin neuvolaan mun pissanäyteviljelystä ja se oliki sit nega se bakteerijuttu.eli mulla ei sit vissii oo mitää pissatulehusta ollukkaa vai? ja taas oli nii asiantuntija tuo meiän neuvolantäti,ei se osannu sanoa yhtää mitää mihinkää ja nyt mä oon iha paniikissa täällä..siinä lauantaisessa näytteessä veri oli +++,leukkareita ja protskuja kans.mua ny huolestuttaa et mikä mulla sit on ku sitä vertaki tuli,syöpä??:confused: no lääkekuuri melkee syöty eikä sitä verta ainakaa aamulla enää näkyny,täytyy kusta tikkuun neuvolassa ja ehkä huomenna viiä labraan kunnon näyte sitte jos tikku näyttää et jotai ylimäärästä on..
 
Jazzylle ja salmiakille onnea pikkuisista! :flower: Ja kiva kuulla kadakin ja Azalean synnytyskertomuksia.

Muruselle
paljon tsemppiä! Toivottavasti selviää noiden oireiden syy. Itelläkin sellainen olo, ettei enää jaksaisi odottaa, vaikka laskettuun aikaan onkin vielä useampi viikko. Taitaa nämä muiden vauvauutiset vain pahentaa tilannetta :whistle:

Alan ymmärtää tätä loppuraskauden kuuluisaa nukkumattomuutta. Lonkat on nyt alkaneet kipuilla yöllä niin, ettei hyvää asentoa enää ole. Puolisen tuntia saattaa mennä ihan hyvin, sitten joutuu taas vaihtamaan kylkeä. Joten melko vähille jäävät unet |O Ei auta tyyny jalkojen välissä eikä mikään.

Hengitystieoireetkin taas pahentuneet (siis tuon homejutun takia), mutta urakoitsijaa (tai synnytystä) ei vain näy eikä kuulu :kieh:

Eilen oli neuvolalääkäri ja pientä edistymistä oli havaittavissa kohdunkaulalla. Edelleen oli kuitenkin tiukasti kiinni, vaikkakin pehmennyt, joten ei taida ihan vielä olla meille tulossa vauvaa. Veikkasi kuitenkin ettei ihan vuodenvaihteeseen asti tarvitsisi odotella :) Mandy: mullakaan ei ollut painoa tullut juuri lisää kahden viikon takaiseen eikä sf-mitta ollut noussut ollenkaan. Vaikka pelkkiä herkkuja oon syönyt viime aikoina! Mutta eivät vaikuttaneet neuvolassa mitenkään huolestuneilta tästä. Ja hyvin oli laskeutunut toukkanen. Keskikokoiseksi arvelivat sitä edelleen (tosin vain käsikopelolla, ultraa ei oo ollut 16 viikkoon).

Toissa päivänä tuli muutama sellainen lorahdus, että joutui jo harkitsemaan tuon lapsiveden mahdollisuuttakin. Taisi olla kuitenkin vain juoksevaa valkovuotoa. Huoh!

neitoperho & toukka 36+5
 
Lillikka
Kadak olipa sulla vauhdikas synnytys, siinä taitaa tosiaan mies jäädä vähän hiljaseksi… =) Hyvä että kaikki sujui kuitenkin hyvin. Meidän esikoinen oli myös ensin todella flegu ja vikisi vaan hiljaa "ennäää, ennäää" , no ei se varmaan mitään kovin erikoista nähnytkään siinä alussa :heart: mutta alkoi sitten vähitellen kyllä tokeentua. Mutta on toi vähän pelottavaa, jos ei heti tule kunnon parkaisua.

Hahaa, tänä aamuna housuista löytyi limatulppaa viiruilla, jee!!! Yöllä supisteli pari kertaa aikasempaa kipeemmin, mutta ei siitä kyllä mitään sen enempää kehittynyt. Mua on vaivannut kauhea päänsärky maanantaista, mutta yöllä tajusin vaihtaa tyynyksi litteämmän mallin ja 10 minuutin hartiajumpan jälkeen klo 02 sainkin nukuttua tosi hyvin. Miehen ajoin sohvalle tiistaina, kun se ei malttanut olla töykkimättä mua joka välissä, kun kuulemma kuorsaan. Siis onko olemassa viimeisillään raskaana olevaa naista, joka ei tuhisisi normaalia enemmän??? No kyllä tuo sinne hiljaa mukisten meni ja on tainnut hänkin nukkua nyt paremmin. Mutta siis ihanasti nukutun yön jälkeen limatulppa tulossa eli olisin kyllä kovasti valmis tositoimiin kohta! Kuka se teistä sanoikaan, että limatulpan tulon jälkeen kunnon supparit alkoi 24 tunnin kuluessa - sitä odotellessa siis.

Lyhyt virsi taas tällä kertaa, äiti tulossa kylään. Toivottavasti kaikki suppareita odottavat sellasia saavat pikaisesti ja muille aurinkoista päivää! Täällä ainakin on huikea keli, mutta eipäs nyt ehditä kyllä ulos varmaan koko päivänä.

Lillikka
 
kadak Kiitos synnytyskertomuksesta! Olipas se tosiaan sähäkkää toimintaa. Mitä teidän esikoinen on tykännyt vauvasta?

Lillikka Vau! Ja jee! Toivottavasti sulla ei mee kauaa synnytykseen tuosta limatulpasta. Jospa pääset jo tänään matkaan. Mulla nimittäin alkoi edellinen synnytys (siis epäsäännölliset supistukset) 6 h limatulpan irtoamisen jälkeen ja 24 tunnin päästä poika oli sylissä. :)

(.) Kurkkua ja korvia särkee jo kolmatta päivää. Eilinen ja tämä päivä ovat olleet taas vähän parempia kuin muutama aikaisempi - siis mielialan suhteen. Kävin eilen katsomassa kaverin viikon ikäistä poikaa. Voih ja oih. Niin pieni. Ei painanut edes kolmea kiloa vielä.

Tsemppiä kaikille! :heart: Tulkaa nyt joku tänään kertomaan vauvauutisia! :)

Mandy ja pallero 36+5
 
Täällä neuvola takana..
rv 38+1
paino -300g/vko
RR 122/80 ja toka mittaus 112/63
SF-mitta 32
tarjonta rt
:heart: 147
kaikki oli siis ihan hyvin ja otin sittenkin tuon meidän kuopuksen kanssa sen influenssapiikin..nyt vaan toivotaan ettei nosta kuumetta, kun huomenna pitäis lähteä jouluostoksille..
 
lumi-enkeli Pojalle pistettiin myös eilen se piikki. Ei nostanut kuumetta, mutta yöllä itki ihan lohduttomasti. Mietin, että oiskohan pistoskohta ollut kipeä. Annettiin lääkettä ja uni jatkui meidän sängyssä.
 
Heipanterit mammat :heart:
Huhhahhei kun onkin elämä kiireistä ;) Pikaisesti siis ilmoittamassa että meidän poika syntyi 30.11, klo. 14.46 mitoin 3180g/49.5cm/py 34.5 :heart:
Synnytys alkoi rv 36+4 vesien menolla. Heräsin 7 aikaan aamulla siihen että jotain lorahti housuun! Mietin että 'hetkinen, nytkö sitten pissaan jo alleni (pidätysongelmaa kun oli)' ;) Mutta vedethän ne meni! Soittelin miehelle töihin ja äidilleni että saapuu lapsenvahdiksi.
Sairaalaan soittelin myös ja kysyin lähdetäänkö heti vai odotellaanko supistuksia, olivat sitä mieltä että kyllä, lähtekää heti!
Synnytys ei ollut kuitenkaan kunnolla vielä käynnissä koska supistukset eivät jaksaneet voimistua säännöllisiksi vaan aina käyrissä lopahtivat kokonaan. Kävelin aina käyrien välissä käytäviä ja sain aina kyllä supistuksia tulemaan ja alkoihan ne sitten jonkun verran kipeääkin tekemään. Lääkärintarkastuksessa olin 4cm auki ja koska aikasempi synnytykseni oli nopea supistusten alettaessa ja toiveenani oli kivunlievitys niin minua alettiin valmistella saliin. Mutta kuinkas kävikään...siinä odotellessa ne supistukset sitten salamana alkoikin, heti voimakkaina, laittaen hien pintaan ja puuskuttamaan. Vastaanotossa näitä säännöllisiä supistuksia ehti tulla ehkä 3 kipeletta...saliin klo. 14...salissa ilokaasulla ehkä 4-5 supistusta ja täysin auki!! Niin jäi spinaalit ja kaikki muut laittamatta (selkä oli jo pesty sitä varten jne.). Ilokaasulla siis vaan mentiin! 4min ponnistus ja poika maailmassa klo. 14.46 :heart: Synnytyksen kesto 1h12min joten onneksi EN jäänyt odottamaan supistuksia kotiin ;)
Mitään ei jäänyt hampaankoloon. Tällä kertaa supistukset oli ihan okei, ponnistus se ikävämpi. Repeämiä ei tullut ja olo on kuin en olisi synnyttänytkään!! Mahtavaa!!
Lauantaina päästiin kotiin mutta sunnuntaina oltiin jo takaisin osastolla ja poika sinivaloissa.
Nyt sitten rampataan edelleen kontrolleissa ja huonolla säkällä ollaan vielä toisissa valoissa. Mutta onneksi saadaan kaiketi se valomasiina sitten kotiin :)

Jaksamista ja tsemppiä kaikille masukkaille loppuajaksi :heart: Ja onnea kaikille vauvautuneille :heart:



T. Jennyli&Eepu 1vko1pvä

Ps. Kiloja tuli +11 ja sairaalaan jäi -6kg! Nyt lihotetaan itseä uudestaan...suklaa maistuu liian hyvälle!:$
 
Viimeksi muokattu:
jennylille isot onnittelut suloisesta pikkuihmisestä:heart: (.) neuvolassa veri edelleen +++ pissanäytteessä vaikka ei silmään se veri näkyny,ainoastaan vähä tummempaa pissa oli.muuten puhdas eli leukkarit ja protskut oli häippässy.huomenna vien labraan vielä näytteen.ei ne mitenkää huolissaan ollu,sanoivat et nyt loppuvaiheessa kohdunkaulaki voi olla jo nii verestävä et sitä verta saattaa jotenki kulkeutua myös tuonne pissauspuolellekki tai sitte virtsarakon limakalvot tihkuttaa hieman jos on ollu vähääkään hankausta siellä suunnalla.perjantainahan mulla nyt on aika sinne polille,jos ne osais tarkemmin selittää tätä asiaa mulle.neuvolassa kaikki ok: paino +100g/viikko,rr 114/72,hb 128,sykkeet 130 ja sf ei ollu kasvanu enää viime viikosta, oli siis 34.neukun täti meinas et ei mennä laskettuun aikaan(no toivottavasti ei!!!) kun vauva jo hänen mukaansa todella alhaalla ja mun omat tuntemukset sen suuntasia et pois ollaan tulossa piakkoin,no saa nähä..:) en elättele mitään toiveita etten sit pety ku saaki jouluaattoon asti kärvistellä ja kesken kinkun syönnin lähteä synnärille:D
 
Jennyli, onpa niin söpön näkösenä poika lähdössä kotiin. Oikeen suu nupulla!:heart:

Mulla nämä verenpaineet on kyllä sitä tahtia, että saapa nähä..

-metsis 37+6

p.s. onko täällä kaikki lähteny joukolla synnyttämään, kun on niin hiljasta?:D
 
Jennyli: onnea vauvasta. Ihana et kaikki menny niin hyvin!! Nyt on ISO jännitys takana ja pikkumies onnellisesti sylissä!

Murunen: mäki oon kuullu tuosta et lopussa sitä verta saatas olla virtsassa vaik ei oiskaan virtsatulehusta.. mut toki vie näyte!! Aina niin varmempi!

Metsis: mä en ainakaan lähe täältä vielä 3:n viikkoon mihinkään.

Tääl vietetty kiireistä viikkoa, Ma meni itsenäisyyspäivän tohinoissa (joulukoristeita laitellen), Ti käytiin nuoremman neitin kans OYS:ssa kontrollissa + jouluostoksilla, tämä päivä menny siivoillessa + pestessä pyykkiä. Huomenna anoppi tulee mulle kaveriksi leipoon + appiukko kattoon lapsia (ku mies meinaa korjata autoa) Pe ois sit vihdoin kauan odotettu neuvolalääkäri.. :D

Anve + nopönenä 38+1
 
Huh, onpa tekstiä taas tullut, kun on ollut muutaman päivän poissa.

Onnea vauvan hakeneille!

Nyt vaan kerron omista jutuista - vaihteeksi. Olin tänään kontrollikäynnillä ja labran testissä pissan protskut kahdella plussalla. Lisäksi verenpaine on nyt ollut koholla. Tai siis välillä on välillä ei. Liittyy selkeästi siihen, että kun olen levännyt (käyrillä kun olin tänään 23 min ja eilen päikkäreiden jälkeen kotona) niin paineet on ok, mutta esim. jos on just tullu neuvolan vastaanotolle ja mitataan, niin on aika huikeat paineet. Et verenpainelääkkeen sit sain tänään :( . Mut vauvalla tuntuu olevan kaikki kunnossa, joten hyvä niin. Eikä mulla ole turvotuksia juurikaan, paitsi jalkojen turvotus, jota on ollu jo reilu kuukauden. Olo on muutenkin oikein bueno, et sen puolesta ei kuulemma tartte olla huolestunut. Viime viikko olikin aika menoa, et olis varmaan tarvinnu ottaa vähän rauhallisemmin - tiedä sit olisko edesauttanut näiden raskausmyrkytysoireiden ilmaantumiseen...

Mies on nyt työmatkalla (oon ottanut hyvin rauhallisesti tämän ajan) ja tulee kotiin huomisillaksi, et sit täytyy ottaa täälläkin käyttöön kaikki S:t ja muutkin keinot, et tyttö haluis lähteä yksiöstään. Tänään lekuri katsoi, että kohdunsuu on vähän pehminnyt, mut ei mitään merkkejä, et lähtö olis lähellä. Sanoi myös, että ei kannata vielä ajatella käynnistämistäkään lähiaikoina, kun aukeamisvaihe kestäis tosi kauan sit (jaa-a?). Siis mullahan ei oo ollu supistuksiakaan (tai sit en niitä tunnista). Viitisen supistusta oon mielestäni tunnistanut, kun olen öisin pungertanut sängystä ylös, mut viimeisestäkin on varmaan 2 viikkoa aikaa. Haluisin nyt vaan synnyttämään, ettei tarttis raskausmyrkytysten oireita alkaa kärsimään. Ja pääsis eroon noista verenpainelääkkeistä - pöh :(

No positiivista tässä on se, että vauvan ja oma vointi on oikein hyvä, et sen puolesta voisin porskuttaa mielelläni vielä vaikka kuinka kauan.

what ja tytteli 38+3
 
Viimeksi muokattu:
Lillikka
Kyselenpä lämpimikseni sellaista teiltä, joilla on kokemusta taaperosta + vauvasta: jos taapero on nukkunut jo pitkään omassa huoneessa, miten ootte selvinnyt nukuttamisesta? Mua vähän hirvittää, että miten tuo pieni mies malttaa / suostuu menemään omaan huoneeseensa, kun näkee, että vauvan sänky onkin äidin ja isin huoneessa ja siellä ne kaikki kolme on ja mä oon täällä yksin?

Joka tapauksessa esikoinen menee nukkumaan varmaan aina ennen vauvaa, meillä poika on pedissä 20-2030 yleensä ja on nukkunut jo vuoden omassa huoneessaan ihan tyytyväisenä. Nukuttamiset nyt on välillä hankalia, mutta ei se meidän huoneeseen ole ikinä kaivannut, ei vaan aina malta mennä nukkumaan. Mulla itselläni vaan on sen puolesta paha mieli jo etukäteen, että voi voi pientä, mitenköhän se tähänkin taas suhtautuu... Vinkkejä siis peliin, jos hyviä löytyy =)
 
Oi, onnea Jennyli somasta pojasta!

Piti tulla muruselle kommentoimaan tuosta verestä pissassa. Minulla on nimittäin ollut yhdellä tai kahdella plussalla se rv 15 lähtien. Tosin itsehän sitä ei silmämääräisesti näe, eikä kyllä mitenkään oireile. Mitään muuta selitystä eivät ole sille löytäneet kuin arat limakalvot, hiivatulehdus on ollut vain kerran ja kaikki labraan viemäni näytteet on olleet bakteerikasvultaan negatiivisia. Tosin viime ja tällä viikolla oli leukkaritkin kahdella plussalla ja veri kolmella mitä lie sitten meinaakaan? Melkoisen paljon tulee limaa (kohdunsuulta?) ja mielestäni siinä on välillä ollut veriviirujakin, lienee jotain vaikutusta tuloksiin:confused:
Mies sanoi tunteneensa olonsa vähän tyhmäksi kun oli neuvolassa mukana ja terkka ihmetteli että taas on tuota verta, että kuvitteleeko ne neuvolan tädit että ne minun limakalvot on niin kovalla koetuksella hänen takiaan :D

Ja sohva kutsuu taas, maha on kamalan tuntuinen, kun koko ajan tulee kovettavia supistuksia ja asukki vielä oikoo itseään. Auh.
 
Hei!

Jennyli onnittelut! Suloinen lapsi!

Ja kiitos synnytyskertomuksista, niitä on mukavaa lukea!

Täällä edelleen vaan ärsyttää ja kipuilee, mutta synnytystä ei kuulu. Kaikki sanoo rohkaisevasti, että esikoinen menee aina yli. Ja toisaalta kyselevät että joko on tulossa... En kohta vastaa enää puhelimeen ;)

Saunalla ja seksillä ei ainakaan oo saanut mitään muuta kuin harkkasupistuksia aikaiseksi. Tai saunalla niitä saa yleensä rauhoitettua, että osaa nukkua paremmin.

Sain verenpainemittarin lainaksi, kotona on nyt ollu alhaisemmat paineet onneksi.

Joku oli tilannut kuivaliinakangasta, mistä löysit?

donter 39+4
 
Ei täältä synnyttämään ole lähdetty, foorumi vaan venkoilee..

Kestovaippoja
olen tehnyt, mutta en kuoria, vaan villiksiä, lisäimuja ja sen sellaista. Kuivaliinoja en tässä vaiheessa ole ajatellut hankkia tai tehdä, vaan kaupasta ostettuun kuoren sisään sujahtanee harsoon kääritty froteepyyhepala/pyyhemallinen imu ja kenties pikkuhousut pitämään komeutta kasassa. Katsotaan sitten kohta käytännössä, toimiiko se vai falskaako sivulta :) On oikeita sisävaippojakin pari sentään.

Vadelmanlehtitee ei ole saanut supistuksia aikaan, mutta vauva innostuu kauheasti potkimaan. Ja taisi olla teen vika, että tissini ampui ensimmäisen maitopisaransa - ja tietysti päin miestäni kesken lemmenleikin :ashamed: :)
 
Jennyli onnittelut, aivan mielettömän suloinen pieni prinssi :flower:

Metsis, tuota mäkin ihmettelin, että miten tuo pikkukaveri voi parissa viikossa kasvaa niin paljon, tää pikkukaveri oli meinaan saanut painoa 500 grammaa kahdessa viikossa, enkä edes ole herkutellut mitenkään. Mutta arviot on aina arvioita, nehän voi heittää paljonkin. Ja lääkärin mukaan pitäis olla joku 3,5 kiloinen kaveri lasketun ajan paikkeilla, toivottavasti on oikeassa :D Joka tapauksessa alkoi synnytys mietityttää melko lailla, kun mulla on alatiesynnytys edessä.

Täällä on parina päivänä ollut menkkamaista juilimaista alavatsassa, ja kaksi suppariakin on bongattu. En tiedä johtuuko vadelmanlehtiteestä vai ei, mutta toivottavasti sen juomisesta on jotakin apua. Ja meidän kissan mielestä se on hirmu hyvän tuoksuista, aina on kova nuuskuttaminen vieressä kun on teetä kupissa :) Mutta en kyllä usko, että tää on tulossa yhtään ennen laskettua aikaa, enemmänkin taitaa siirtyä meidän pikkuisen syntymä ensi vuoden puolelle :O
 

Yhteistyössä