***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 SYYSKUUSSA***

Tervetuloa jakamaan odotuksen ihanuus ja mieltä askarruttavat asiat, kasvattelemaan masua ja odottamaan joulukuisten lumihiutaleiden syntymää!



Masua kasvattelevat:

Nimimerkki - ikä - synnäri - monesko - tyttö-/poikalupaus/olo

Meitä on 87 odottajaa


tyttöoloja/lupauksia 30
poikaoloja/lupauksia 30

29.11.2010
Lillikka - 40 - NKL - 2 - tyttöolo

1.12.2010
Kadak - NKL - 2 - tyttölupaus
treehouse - VAS - 3 - tyttölupaus
Piianen - 32 - KOKS - 3 -

2.12.2010
Jääräpää - 36 - TAYS - 3 - tyttölupaus
Mintz - KÄT - 2- tyttölupaus

3.12.2010
eskape - HYS - 2 -
Leppis79 - 2 -
Nipsu74 - 36 - OYS - 2 - poikalupaus
solmu - TYKS - 2 - tyttölupaus
Klementine - PKKS - 3 - tyttölupaus

4.12.2010
Bamse - 30 - NKL - 3 - poikaolo

5.12.2010
marrari - OAS - 1 - tyttölupaus
Salmiakki78 - 32 - JS - 1 - tyttölupaus

6.12.2010
Keltakaneli - 33 - TAYS - 1 - poikalupaus
Tesmis - 28 - 1 - tyttölupaus
Unelmahöttö - 34 - LPKS - 4 - tyttölupaus

8.12.2010
mami-81 - 1 -
hampiainen - 30 - TYKS - 1 - poikalupaus
petteripäivikki - K-SKS - 2 -

9.12.2010
megara - NKL - 4 -
Haitula - 29 - PHKS - 1 -
Leenu84 - KYS - 2 - tyttöolo
Julia82 - 28 - K-PKS - 1 - tyttöolo

10.12.2010
nunuliini - VKS - 1 - poikalupaus
Lurde - 2 - poikalupaus
Maikkusson - 27 - KÄT - 1 - poikaolo

11.12.2010
donter - KYS - 1 -

12.12.2010
Jazzy82 - 27 - OYS - 1 - poikalupaus
aarteeni - 26 - KYS -3 - poikaolo
espoir - 4 - poikalupaus

13.12.2010
Cisu - 32 - K-HKS - 1 - tyttölupaus
Adalaine - TAYS - 2 -
Safiatou - 33 - KÄT - 1 - poikalupaus
kukka86 - KYS - 3 -

14.12.2010
Soippa - JS - 2 -

15.12.2010
Lolli - 32 - TYKS - 3 - tyttölupaus

16.12.2010
minime - 2 - tyttölupaus
Martta09 - PKKS - 2 - tyttölupaus
Saz - 25 - TAYS - 2 - poikalupaus
Myyris - KOKS - 2 - poikaolo

17.12.2010
melina84 - 25 - TAYS - 1 - tyttölupaus

18.12.2010
Iinu74 - TAYS - 5 -

19.12.2010
mimmi84 - NK - 2 - poikaolo
Lapintaika - LKS - 1 - tyttölupaus

20.12.2010
Siiri Sisilisko - TAYS - 1 -
what - 31 - K-HKS - 1 - tyttölupaus
rusina2010 - LKS - 1 -

21.12.2010
hiphei84 - PHKS - 2 -
lumi-enkeli - 26 - TAYS - 3 - poikalupaus
mipe81 - 28 - TAYS - 3 - tyttölupaus
Hopsuliina - KOS - 1 - poikalupaus
Jema85 - NKL - poikalupaus

22.12.2010
tuulenviri - 1 -
babar - JOS - 2 - tyttölupaus
Anve - 30 - OAS - 3 -
nachopallo - OAS - 1 -

23.12.2010
fanttomi - 25 - K-HKS - 1 - poikalupaus
miauh - 21 - NKL - 1 - poikalupaus
murunen83 - 27 - SEKS - 4 - poikalupaus
Metsätähtönen - 1 - tyttöolo

24.12.2010 :xmas:
auringonpilkku - 28 - SAS - 3 - poikalupaus
Jennyli - 31 - TAYS - 4 - poikalupaus
Anabela - 38 - TAYS - 2 - tyttölupaus

25.12.2010
Hopsuliina - KOS - 3 -
Azalea - 25 - KÄT/H - 1 - tyttölupaus
Millour - 2 -
Hannake - HYS - 1 -

26.12.2010
ina21 - 25 - KOS/H - 2 - tyttöolo
Jazz78 - 32 - OYS - 1 - poikalupaus

27.12.2010
Memmu86 - SatKS - 2 -
annimanni - HUS - 2 -
Ria88 - 22 - SatKS - 1 -
Launuli - TAYS - 1 -poikalupaus

28.12.2010
PinguPongu - 27 - KOS - 1 - poikalupaus

29.12.2010
nimiko - KOS - 2 -
mimma86 - 24 - K-SKS - 2 - tyttölupaus
Ennu - LKS - 1 - poikalupaus

30.12.2010
Helinä86 - KÄT - 1 - poikalupaus
Miime - KOKS - 3 -
NaomiFatou - NKL - 1 -
Manna- 28 - 2 -
hara - 22 - JS - 2 - tyttölupaus
Lilijan - 34 - JS - 4 - poikalupaus

31.12.2010
neitoperho83 - JS - 1 - tyttölupaus
Mandy81 - 29 - K-SKS - 2 - tyttölupaus
Punaviini - K-PKS - 1 - poikalupaus

7.1.2011
mamadread - 24 - NKL - 2 - poikalupaus

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Menetyksen kokeneet ystävämme:

Koralli73
taaperotx5 (kaksoset)
skydust
Danjuska
Nallekarkki (pieni tyttö )
neito84
Viulu
haave2010
liinukka83
Maximilian
Keffeli

:heart::heart::heart:

Linkit edellisiin keskusteluihin:

***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***
***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***
***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***
 
Viimeksi muokattu:
Kopsasin tän tuolta elokuun pinosta...

Täältä ei enää paljon luottoa löydä omaan neuvolatätiin. Kyselin täällä toissapäivänä sf-mitoista...Eilen perhevalmennusta ja pyysin sen pitäjää mittaamaan sen ja kertomaan siitä enemmän. Omani totesi siis vain, et lääkäri varmaan määrää tutkimuksiin, tarkottaa pienkokoisuutta tai/ja lapsivettä liian vähän.
No tää toinen oli ihan ihmeissään koko luvusta, ja sanoi ettei voi pitää paikkaansa kun mahaa katsoo. Mittasi siis sen eilen ja sai 23cm (edellisenä päivänä toinen sai 19.5cm) Joo tiedän kyllä et mittaajasta kiinni...Tää sitten kerto faktat asiasta. Ja sanoi ettei todellakaan mulla ole liian vähän lapsivettä, et sen tuntee jo kädellä, että kohtu heiluu kun sitä heiluttaa, osas selittää asiat tosi hyvin.
Maanantaista jäi myös sykkeistä omituinen tunne, ne kuulosti mun mielestä omituisilta, mut olivat "ihan hyvät". Tästä kysyin myös, ja kuunneltiin nekin...selvisi sitten, että mitä oltiin maanantaina kuunneltu oli istukka ja sen kautta kuuluvat sykkkeet :whistle: Ja todellakin sydämestä kuuluvat olivat ihan toisen kuuloset ja selkeät. Näin meillä, agrh.
 
jennylille kiitokset uudesta pinosta =)
menee aika pikkusen nopeesti, kun on jo syyskuu!!!

Tesmis tollanen on kyllä niin kurjaa..miten tollasella on edes työpaikka tallella, jos ammattitaito on tota luokkaa...

lumi-enkeli ja aarre 24+1:heart:
 
Mukavaa alkanutta syyskuuta kaikille!!


paranemisia sinne Jääriksen perheeseen:hug: Vaikka tuo enterorokko/suu ja sorkkatauti kuulostaa sanana aika hurjalta niin aika yleinen kausirokko kuitenkin kyseessä! Meillä kaksikko sairasti sen about 2-vuotiaina! Alkaa tosiaan kuumeilulla ja sitten nousee näppyä/rokkoa lähinnä jalkapohjiin ja suun ympärille. Voisiko teillä olla tytöllä tämä?! Tosin onhan siinä itämisaika joten olisko kuitenkin reaktio rokotteesta? Ikävää kuitenkin:(

Meillä alkoi kanssa kaksikko oksentaa ihan yllättäin eilen illalla ja tonne 1teen asti yöllä yökkäilivät :x
Tiedä sitten onko ihan tauti vaiko söivätkö eilen jotain huonoa?! Aloittivat oksentamisen tosiaan ihan samaan syssyyn...niin, aina ei tarvisi olla niin identtisiä ;)
Hoitopäivä peruuntui ja saapa tämän päivän sitten pyörittää pyykkiä ja puunata sänkyjä sen sijaan että kaksoset olis ollu hoidossa ja mulla mukava tapaaminen tiedossa:kieh:
Nojoo...minkäs näille voi!!

Huomena mulla olis masuneuvola jonka jälkeen lähden hakemaan meidän uudet menopelit,mahtavaa!!:D
Ovat siis saapuneet liikkeeseen ja kerrankin saan tuoda valmiiksi kootut vaunut kotiin!! Aikaisemmin kun oon tilannut kotiin niin on tarttenu itte kyhätä kasaan ;)

Hmm...mitähän mun piti kommentoida kun jatkuvasti tulee keskeytyksiä:confused:
Täytyy käydä lueskelemassa vanhaa ketjua josko muistaisi taas...
 
Kiitos Jennyli uudesta pinosta ja hauskaa syyskuuta kaikille!

Kurjaa kun syksyn sairastelukausi on käynnissä, voimia kaikille sairastuneiden lasten äideille! Toivottavasti meidän napero pysyy terveenä, yleensä se on kyllä ollut ihan älyttömän terve, oliskohan viime vuonnakin ollut tyyliin yksi kuume-flunssa, jonka takia lepäiltiin kotosalla. Me ollaan miehen kanssa molemmat samanlaisia, että tosi harvoin ollaan kipeitä, kaipa se on vähän geeneistäkin kiinni?

Tesmis, onneksi asia selvisi! Inhottavaa, että neuvolan th on ollut noin ammattitaidoton, voithan vaikka seuraavalla kerralla antaa vähän palautetta!

(.)Täällä masukki on jämähtänyt pitkäksi aikaa tonne raivotarjontaan ja liikkeitä tuntuu ylhäällä ja edessä olevan istukan takia melko vähän. Pitää oikein välillä käydä makuulle kuuntelemaan, onko siellä ketään kotona. Toisinaan tää kaveri heittää hirveetä kuperkeikkaa ylös alas, mutta nyt joku rauhallisempi vaihe ehkä menossa.

mamadread ja ihme 21+5
 
oih ihanaa uusi ketju =)

jennyli, mulla on siis la 3.12 kun se vaihdettiin sillon np ultrassa, samoin tyttölupaus muuttui kromosomi tutkimuksissa ihan 100% varmaksi tytöksi :heart:
ei noilla tiedoilla siis sinänsä väliä ole mut ilmotin kuitenkin :D

mä odottelen innolla äitiyspakkausta, tuntuu et eikö se tuu ollenkaan :(
masussa kaikki hyvin,kipuilut jatkuu kylläkin mut luotan nyt lääkäreihin..
huomenna ehkä (tai jo tänään) pitkä päivä tulossa kun meinattiin lähteä autolla helsinkiin...niin ja minä tietty ajan koko matkan ja matkaahan on se yli 500km:whistle:
saattaa olla et viimestään puolessa välin matkaa tulee itku kun ei tuosta istumisesta tule oikein mitään :D mut kokeillaan :D

nyt sit aamukahville

klementine ja tyttö rv 26+5:heart:
 
Heissan kaikille!

Pikaisesti omaa napaa,neuvolassa tuli siis käytyä...
Painoa tullut melkein 650g viikko,nyt tullut yhteensä 7kg raskauden aikana.
Viikkoja olin ite laskeskellut päin mäntyjä :D eli nyt 22+6
Hb oli tippunu 132 --> 113 ja lisärautaa suositteli terkka.
Sokerirasitukseen pitäis saada aikaseks tilata aika ja laittaa nuo kelan laput menee,josko sielt jotain rahaaki sais :)
Sykkeistä vielä et ne on ollu 150-160 ja tyttöä siis lupailtu :)
Ja nyt töihin ku ei tuolt mitään saikkua irronnu :headwall:
 
Heips kaikille ja kiitos jennyli uudesta pinosta!
Jaksamisia kaikille sairastupaa pyörittäville, meillä junnun kuumeilut ja valvomiset paljastu sit sunnuntaina kolmen tunnin odottelun jälkeen päivystyksessä korvatulehdukseksi..on sitten ensimmäinen koskaan herran elämässä, että hyvin on selvitty..nyt sit antibioottia nassuun, viiliin sekotettuna niin hyvin uppoo. alko kyllä tehoon lääkkeet tosi nopeeta ja nyt on jo ihan entisensä ja viipottaa tarhassakin taas,joten mulla ois lepopäivä, suunnittelin siivousta mutta ei vaan jaksais..ja sit aattelin ihan järjelläkin etten kauheesti repäsis mitään kun ystävämme supistukset tulivat eilen taas kunnolla takasin toisen ystävämme,pahoinvoinnin kanssa..en saanu eilen syötyä mitään kun vaan yökötti ja kunnolla! tänään on kyllä jo parempi päivä, kurkku maistuu jo :p
Mulla on viimesen viikon aikana tullu ihmeellinen syömiskausi! ihan törkeesti voisin syödä koko ajan, mikä on outoo...noh jospa se laskusuuntanen painokin nousis tällä menolla, kyllä luulis!
Huomenna aattelin mennä kelan tätejä ilahduttaan ja heittää ne paperit sinne samalla..mies kun menee iltavuoroon niin pääsen autolla, ettei tarvii vaappua sinne asti :D
Kovasti piti taas kommentoida vaikka mitä mutta en taas muista puoliakaan..tarvii varmaan ottaa paperi tohon viereen ja laittaa ylös että mitä kenellekkin piti kommata :D
mut nyt jos menis ees pyykkiä peseen..tiskarin kun sain jo päälle niin oonhan mä ollu tooosi reipas tälle päivälle jo :p
Hyvää viikon jatkoa ihan jokaiselle, ja parantumisia pienille ja isoille potilaille :heart:
 
Heippa! Tulin minäkin avaamaan tän syyskuun pinon :)
Kiitos Jennyli!
Me oltiin viime viikko lomalla ja oli mukavaa. Nyt onkin sitten taas pitkä työrupeama. Huomenna on neuvolalääkäri ja pikkasen jännittää mitä siellä sanotaan... Hirveesti on supistellut,vaikka ei tekisi mitään. Eilinen työpäivä tuntui kyllä alaselässä ikävästi. No tän kuun kun pystyisi olemaan töissä,niin olisin tyytyväinen.
Meillä esikoinen on tänään päiväkodissa mutta nuorempi on kotona kipeenä :( Taitaa taas syksy mennä sairastellessa vuorottain... Mutta muuten on ihanaa kun on syksy! Mä niin rakastan pimeitä syysiltoja,jolloin voi poltella kynttilöitä :)

Tesmis Anna palautetta siitä terkkarista! Kuulostaa aika ammattitaidottomalta...:|

Bamse 26+4
 
löysinhän mä tänne.mä kuolen kohta..meillä esikoisella kihomatoja: / oon nyt sen kans ollu pari päivää kotona,päivät menee suht ok mutta illemmalla alkaa kovat kutinat ja kivut,tyttö iha itkee ku on nii vaikea olla..lääkkeet otti eilen aamulla,samoin muu perhe vaik ei oireita ookkaa,ei siis mullakaan mut mulle sitä lääkettä ei suositeltu.tää siivousrumba tekee musta iha lopun,mielenterveys on muutenki ollu koetuksella viime kuukausina ni sit ku olis asiat alkanu olla mallillaan ja mieli hyvä,tulee tää :'( miehestä ei oo paskan vertaa apua,sen mielestä mä vaa ylireagoin tähänki.no vähä pakko olla tarkkana ettei kaikki sairastuta ja jouduta matokierteeseen.oon lukenu nii järkyttäviä tarinoita netistä,kunka ihmiset kärsii vuosia madoista eikä mikää lääke tehoa!!mä en halua meille samaa kohtaloa.miks tän piti sattua just nyt ku vauvaki tulossa,mulla menee iha ilo koko asiasta enkä pysty miettiä muuta ku kihiksiä.varmaa sekoaisin jos niitä olis mulla.on tarpeeks tuskaa kahtoa ku tyttö kärsii kaiket illat eikä saa ees nukuttua.tää siivouski on iha älytöntä,pyykkikone pyörii aamusta iltaan ja silti ei loppua näy,en saa ees kuivaks sitä mukaa ku pitää uusia jo laittaa kuivumaan.en tiiä,polttas koko talon ni pääsis varmaa helpommalla!!kädetki varmaa iha korpuks ku joka välissä on pakko pestä ja hyvä ku tohtii ees koskea mihinkää.tenavat ei tajua koko asian vakavuutta,saan olla kyttäämäs et ne kädet kans pestään eikä kaivella takamusta.voi kun tästä selvitään,en kyl kehtaa valittaa enää mistään ,IKINÄ.onko täällä muita joilla joskus ollu matoja?tuntuu että ei kovinkaa monelle uskalla tästä puhua ku reaktiot on mitä on.onneks on niitäki jotka kokenu saman ja tietää et tästä selviää ja elämä jatkuu:) tyttö ei onneks oo mitenkää kauhuissaan asiasta,naureskelee vaan ja sanoo et näki taas matoja pyllyssä :O kauhulla ootan sitä ku kello tulee taas 5,joka ilta samaan aikaan alkanu kivut ja itku,voi kun ne lääkkeet alkas jo tappaa niitä ällötyksiä ni toinen pääsis tuskistaan.sori jos aiheutin joillekkin nyt pahoinvointia näillä jutuilla,on vaa ihan pakko purkaa johonki oloaan ettei taas tartte koko iltaa itkeä niinku eilen.. muuten oma olo ihan ok,vauva potkii paljon ja ensimmäinen suonenvetoki tuli tänä aamuna,oonki niitä jo ootellu:D nyt pakko mennä jatkamaa siivoiluja,huomenna saa taas alottaa uuden kierroksen töitten jälkeen,voi v*ttu (sori :ashamed: )

murunen&nappula 23+6 (kai??) laskuissa menee jo sekasi ku pää muutenki iha sekasi..
 
Hei kaikille!

Ja kiitos Jennyli uudesta pinosta.

Murunen mulla on ittelläni ollut noita monta vuotta sitten, tarttuvat lapsista ja lapsista toisiin helposti. Tietääkseni ovat ihan tavallisia lapsiperheissä. Pääsin niistä eroon kahdella lääkekuurilla ja käytössä olleiden petivaatteiden ja pyyhkeiden pesulla + perussiivouksella. Ei minusta ollut mitenkään erityisen hankalaa. Netissä kirjoittelee just ne epätoivoiset tapaukset, helposti eroon päässeet ei koe tarvetta kirjoitella. Niitä lääkkeitä oli silloin ainakin paria eri sorttia, joten jos ei toisella vielä kaikista pääse eroon niin kannattaa kokeilla toista.

Mä olin äskettäin ekaa kertaa synnytysvalmennuksessa! Täällä kun ei kunnan puolesta mitään perhevalmennusta ole, niin menin sitten yksityiselle kurssille. Oli ihan mielenkiintoista, enempi just odotusasiaa ja mm. hyviä joogaliikkeitä. Muutenkin kuuluu hyvää, olo on parantunut ja töissä oon pystynyt olemaan nyt ihan hyvin.

donter 25+4
 
Murunen: nyt rauhotut!!!!!! Ei kaikkia irtilähteviä tavaroita tarvi pestä! Onko teil toista pakastinta, laita osa vaatteita (kuten petivaatteet ja pehmolelut) pakastimeen, tärkeintä on pyyhkiä oven kahvat ja tosiaan huolehtia käsihygieniasta.. mut nyt oikeasti rauhotut!! Ootko kokeillu laittaa sinne pempun ympärille esim. talkkia, jos se hillittis sitä kutinaa ja kuivattas sitä pemppureiän ympäristöä, myös suihkuttelu viileällä vedellä + hyvä kuivaus voivat auttaa. Jos iho rikkoontuu ni kysäse lääkäriltä sellaista suihketta joka jättää kalvon siihen ihonpinnalle (mut mun mielestä se on aika kallista), sitä käytetään mm. avanteiden ympärillä suojana ettei uloste polta. Toivottavasti pian helpottaa!!
Väistämättä kuitenkin melkein jokainen perhe jos on lapsia joutuu jossain vaiheessa kasvotusten nuiden ällötysten kanssa, jos ei muuten ni ainaki tarkkailemaan tilannetta, koska niitä lasten parissa kuitenki päivähoidossa ja kouluissa on.

Tääl lapset on enterorokossa. Kuopus (8kk) on kohta 2vk sairastanu tautia ja sil on pimppu ihan hirveän näköinen, mut onneks ei ole kipeä. Alko 2vk sitte To:na sil et suun ympäristö alko punottaan ja La huomasin et pimppu punainen ja suussa valkoisia peitteitä. Sit ne peitteet hävis ja tuo vaippa-alueen ihoki oli parempana, kunnes nyt Ma aamulla oli ihan taas rakoilla koko pimppu ja nivuset.

Esikoinen (2½v) alkoi sit eilen nuuruamaan ja sil nousi illalla kuume, nyt on jo toisillä päiväunilla ja valitteli varpaita kipeiksi, et näppyjä ootellessa.. ei kait täs muuten mitään, mut Pe ois tarkoitus lähtä mulla muutaman mamman kans 300km päähän v.lopuksi mökille, mut miten mä raskin jättää sairaat lapset kotiin. Vaik mummu ja mies kannustaaki kovasti lähtemään. :/ Onneks täs on vielä huominen ja Pe aamu ni näkee mihin suuntaan tuo tauti on menossa.
Jos Pe aamuna tuo nuorimaisella on tuo ihottuma vielä saman näköinen ni pitää käydä näyttään et ei ole sit jotain muuta. Ensimäisenä tuli kyllä märkärupi siitä mieleen, mut toisaalta taas ku ei ole ollenkaan kipeä ja sit on tullu niitä vesikelloja jalkojen iholle ja muutama ylemmäs vartalolle, ni eiköhän se enteroa ole, jos sit ei ole vesirokko yhtäaikaa.


kadak: Onnistuuko teil toisten (esim. matkarattaiden) säilyttäminen autossa tai ootko miettiny niitä kaksosten rattaita mis lapset tavallaan istuvat päällekkäin, siis et sen alimman istuinosan saa tarvittaessa poistettua. Itellä ei tosin niistä ole kokemusta. Phil & Ted's Tuplarattaat - Vaunuaitan kauppa
 
Kiitos Jennyli uudesta pinosta :)

Murunen onpa tosi ikävää! Meillä ei ole ollut mutta tunnen perheitä joissa on ollut, kyllä ne taitaa luultua yleisempiä olla. Ihmiset kun ei vaan tuollasista kerro usein. En oo tutuilta ainakaan kuullu et ois ollu mitenkään kovin vaikee päästä eroon, toivottavasti teilläkin lääkkeet puree ja on pian ohi koko juttu! Voimia!!

Omaa napaa sen verran et sain verikokeiden tulokset tänään ja Hb oli enää 104. 1,5kk oon kuiteski rautaa syöny mut silti vaan laskee. Ei kai ihme oo et on huono olo ku melkeen 40 yksikköö jo laskenu kesän aikana. Vaihdoin nyt rautamerkkiä et kontrolli sit taas parin viikon päästä.. Sokerirasitus meni onneks ihan ok ja arvot oli normaalit, huh!

Mä taidan olla kärkipaikoilla painonnousun suhteen, kävin eilen puntarilla ja 12,5kg oli tullu jo :headwall: Eikä mulle tarvis tulla yhtään nyt sit enempää kun tosiaan se bmi ennen raskauttakin oli lähes 30... En vaan tiiä miten saisin pidettyä painon kurissa kun jatkuva paha olo niin "pakko" syödä jatkuvasti ja sit ku olo on niin heikko (varmaan ton hb:n takia) niin liikkuminen jääny lähes nolliin :kieh:

Lolli & Kukka 25+0 *poks*
 
Kiitos uudesta pinosta =)

Imetyksestä sain paljon tietoa äitiyspakkauksen mukana tulleesta imetysoppaasta. Luin sen kannesta kanteen heti kun se tuli ja vähän ennen synnytystä uudelleen ja myöhemmin aina tarvittaessa kaivoin sen esille. Toivottavasti en ole hukannut sitä, varmaan käyttöä ois taas:confused: Ja netissä seikkailin Imetystukilista.net - Etusivu sivuilla.
Imetyksestä piti vielä kommeintoida, että ne Jennylin mainitsemat jälkisupistukset ovat todella kivuliaita uudelleen syynnyttäneillä ja itellä on ainakin haastavaa pitää vauvaa rinnalla samaan aikaan kun sattuu niin pirusti.
Imetystyyny oli mulla ainakin aikas turha hankinta, koin tavallisen tyynyn paljon paremmaksi vaihtoehdoksi.
Sellainen imetystoppi pitäis taas tilata. Se oli kätsy :)

Huonosta hemoglobiinista kärsiville suosittelen sitä rautajuomaa (Krauterblutsaft tai ainakin sinne päin) sitä saa ainakin luontaistuotekaupoista ja ilmeisesti myös apteekeista. Imeytyy paljon paremmin kuin tabletit ja ei tule masuvaivoja. Mulla ei vatsa kestä mitään tabletteja.

Nyt ei muuta kuin oikein pirtsakkaa syyskuuta kaikille :kiss:

Unelmahöttö ja Kuutti 26+2
 
Oon käyttänyt juuri tuota Kräuterblutsaftia, viime raskaudessa se oli ainoa mikä hb:n nosti mut nyt ei tunnu olevan mitään tehoa. Kokeilen nyt toista joka on myös mehuna olikohan nimi Ferronol. Mä en kanssa pysty käyttään mitään tabletteja, muutenki maha jumissa eikä ne edes tehoa mulle muutenkaan. Huoh, no jospa se lähtis nousuun tosta eikä enempää laskis..
 
Jennyli Kiitos jälleen uudesta pinosta =)

Lolli joudut jakaan painonnousun kärkisijan mun kans =) samat 12,5 kg täälläkin :LOL: ja mun ei edes tarvi syödä, mä lihon silti. Ihan sama veteleekö porkkanoita vai suklaata, samat kilot tulee molemmista. Mulla kyllä turvotus ihan järkkyä, siitä suurin osa painosta. Eli toivotaan et ne myöskin sit lähtee nopeesti =)

Tänään soittelin sinne neuvolaan, ei taaskaan oma terkka vastannu mut onneks oli joku muu kiva th luurin toisessa päässä. Meen yksityiselle huomen aamulla tsekattavaks ni saavat samalla ultrata (neuvolassa ei oo ultraa). Tää terkka jonka kans puhuin käski mun pitää puoliani sitten siellä, että jos musta tuntuu et tarvin sairaslomaa ni mun on myös sitä saatava. Saas nähä miten huominen menee, ku en edes mene omalle gynelle vaan ihan vieraaseen paikkaan. Ja ton ultrauksen haluan siis ehdottomasti, ku näkee paremmin kohdunkaulan tilanteen ja sit voi samalla kattella vähän pojua ja toivottavasti hän suvaitsis näyttää vähän kasvojansa kun rakenne uä:ssä tunki päänsä niin syvälle et näky vaan toinen korvalehti vilaukselta.

fanttomi & 23+6
 
Minäkin täältä halittelen murusta:hug: Meillä ei nuita matoja oo koskaan vielä ollut vaikka kaiken muun nuo kaksoset hoidosta ym. ovat tuntuneet imuroivan!
On kuitenkin vallan yleistä lapsiperheissä ja tarttuu tosiaan nopsaa lapselta toiselle just esim. päivähoidossa! Ovat kai vaan ajatuksena niin inhottavia ettei äidit niistä paljon huutele!
Tuttavapiirissä niitä kuitenkin on ollut ja onhan siinä tietysti pyykkinsä ja siivonsa mitä ei näin raskaana varmastikaan lisää kaipaisi:hug: Toivottavasti lääkkeet puree pian tyttöön!
Älä kuitenkaan itseäsi ihan uuvuta ja stressaa asialla:hug::heart:

Siivoamisesta tuli mieleeni että tällähetkellä tuo puuha tuntuu ihan ylipääsemättömän raskaalta tämän väsymyksen ym. takia ja minäpä eilen ehdotin miehelle että kustantaisiko se mulle siivoajan 2krt/kk koska ei auta mua näissä kotiaskareissa juuri millään tapaa!! Ja sepä suostui!!:O
Nyt mulle olisi siis tulosillaan ainakin vuoden loppuun,ehkä vauvan synnyttyäkin siivoaja 2krt/kk ja olo on jotenki tosi helpottunut!:D

Tää väsymys kaikkineen on mulle ihan uusi juttu sillä oon aina ollu energinen ja touhukas ihminen! Aikaisemmissa raskauksissa kävin töissä ja silti mulla oli puhtia ja hirvee tarve järjestellä ja siivota ja laittaa vauvalle kaikkee kivaa! Nyt yksinkertaisesti en jaksa mitään:ashamed:
Enkä ole tosiaan vauvallekaan intoutunut mitään hankkimaan! Olen kyllä hypistellyt mutta laittanut kaiken kiltisti takaisin hyllyyn, eikä se oo mun tapaista ollenkaan:rolleyes:
Taivaan tosi odotan kyllä sitä pesänrakannusviettiä...en jaksa tällaista valahtanutta minääni!!:ashamed:

Taitaa se olla tuo masukki joka mun kaiken energian syö, on nimittäin niin superaktiivinen! Hyörii ja pyörii paljon kun potkut tuntuu milloin missäkin ja maha muuttaa senmukaa muotoaan miten päin vauva on! Välillä jää poikkitilaan je se tuntuu kaikista epämukavimmalta!
Majailee myös niin alhaalla että välillä hikka tuntuu ihan tuossa kohdunsuulla, välillä taas potkut tulee kohdunsuulle. Se tuntuu inhalta, kuin jalka tulis kohta sieltä ulos:O
Tuntuu niitä värinöitä, nekin ihan alhaalla...ja kaikkea muuta kummaa vaihtelevasti!
Melkoinen elohiiri ja mönkijä siis:whistle: Jotenkin niin erilainen kuin nuo muut!:rolleyes:
Näin vauhdikas kun on masussa niin kuinkahan vauhdilla sitten tullaan maailmaan kun kuopuskin tuli niin nopeasti?! Saatikka miten vilkas on synnyttyään?!:whistle:

Häpyluuta on alkanut kivistellä ja astuessa välillä sattuu ja vihloo...onko nää niitä liitoskipuja?! Nivusiinkin välillä vihloo!
Masu on sopusuhtainen mutta sisältö tuntuu painavan tonnin!!
Huomena tosiaan neuvolaan ja niissä tunnelmissa sitten palailen huomenissa=)

Halituksia kaikille tasapuolisesti:kiss:

Jennyli 23+5
 
Jennyli: mulle voit päivittää la:ksi 25.12. Eli todellinen jouluvauva on siis tulossa. Olisi kyllä ihanaa, jos syntyisi vaikka viikkoa ennemmin. Pääsisi sitten nyytin kanssa jouluksi kotiin nautiskelemaan pienestä ihmeestä. Tyttölupaus mutta kysymysmerkillä. Ultrassa oli napanuora niin edessä ettei lääkäri uskaltanut ottaa varmaa kantaa asiaan.
 
Jennyli: tuo väsymys voi johtua siitäkin et sul on ollu niin paljon nyt huolta raskaudesta ja toiseksi siitä et edellinen on vielä niin pieni! Kyl ne nuo alle vuosikkaat kuluttavat äidin voimavaroja, ku on niin paljon uutta opetettavaa/opittavaa ja muutenki tarvivat erilain huomiota mitä sit taas isommat. Kyl ne isomatki kuluttaa, mut erilailla, ku ainaki meil tuo 2½v jo nukkuu yöt läpensä, mut tämä nuorempi ei todellakaan..
Ja eiköhän nuo sinun kivut ole juuriki niitä liitos kipuja, itelläki ollu niitä ajottain, varsinkin jos on koko päivän ollu jalkeilla tai enempi kyykkiny ni tietää kyl illalla touhunneensa.

Mä oon niin pettyny.. monta viikkoa odottanu et pääsisin ens. v.loppuna yksin ilman miestä ja lapsia reissuun, ni sit on lapset sairaana ja nyt taas kuulosti siltä ettei mummu ole innokas tulemaan tänne jos lapset on sairaana. Mies taas on sitä mieltä et mun pitäs lähteä, mut mitenpä mä raskin lähteä niin kauas ja jättää sairaat lapset kotia, ku ei kuitenkaan ole mistään pakollisesta menosta kyse. Tulis itekki sairaaksi, ni ei tarvis murehtia :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä