Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Hei pitkästä aikaa tännekin!

En jaksanut lukea kaikkia tekstejä läpi, joten tyydyn jälleen kerran vain omanapailemaan...
Painoa on tullut semmoinen 23kg, turvotustakin toki on, niinkuin joku sanoi, sukista jää todellakin kunnon nilkkarenkaat.
Muuten onneksi verenpaine ok ja pissa puhdasta, ellei lasketa sitä että veri on ollut plussalla jostain 15 viikosta lähtien. Mitään selitystä sille ei ole löytynyt, joten ilmeisesti limakalvot on vaan niin herkät.

Kävin eilen ultrassa, mahan asukkaan painoarvio oli 3120g ja tod.näk. lasketun ajan tienoilla painaa nelisen kiloa : /. Lantiosta toki mahtuu, esikoista odottaessa tehtiin se synnytystapa-arvio ja lääkäri totesi itsekseen että "täältähän mahtuu vaikka mitä"... Sukupuoli oli tähän asti arvoitus (tai siis kaikki tutut sanoivat että tyttö se on varmasti) ja nyt ultrassakin vahvistui ettei siellä jalkovölissä edelleenkään ole mitään roikkuvia ulokkeita, eli vahva tyttölupaus tuli :) Meidän tuttavapiiriin on kyllä viimeisen vuoden aikana syntynyt melkein pelkästään tyttöjä, ja kun esikoispoika syntyi, niin silloin tuntui olevan valtavasti poikia :confused:.

Mitenkään laskeutunut tai kiinnittynyt ei ole tämäkään kaveri, ja sen kyllä huomaa! Kaikkein helpointa on lojua sohvalla puoli-istuvassa asennossa, koska potkuja tulee kylkiluihin ja peppu painaa palleaa, samalla kun pää porautuu tuonne alas. Tämä on kyllä paljon vilkkaampi tapaus kuin veljensä! Sattuu kyllä välillä, mutta koetan kestää kun tiedän että juuri noita potkuja tulee eniten ikävä...
Häpyliitos on ihan järkyttävän kipeä, ja niinpä vaapun kuin pingviini kävellessäni. Mies lupasi ostaa joululahjaksi pingviinipuvun :heart: Liikkua pitäisi, mutta kun se lenkkeily tietää sitten tosi kivuliasta yötä ja vielä huonompia unia. Nytkin on unirytmi ihan pyllyllään, menee illat valvoessa ja iltapäivällä on pakko saada päiväunet. Onneksi mies ulkoilee ja touhuaa pojan kanssa että saan nukkuakin.

No, supistuksia ei sitten liiemmin tulekaan, ainakaan kivuliaita. Noihin vatsaa kovettaviin suppareihin olen jo niin tottunut, etten enää kiinnitä niihin juuri huomiota.

Mindy81 *37*

Mä luulin pääseväni ajoissa nukkuun. mut saahan sitä luulla.. klo 22 olin kyl jo sänkkyssä mut silmäntäyttä en ole nukkunu, nuorempi neiti valvottaa ilmeisesti maha kippee.. päätin et sama ottaa neiti syliin ja nousta ylös mitä laukata tytön tykönä :( tok tietty muutakaan tekemistä ei ois ku istua koneella.. taidan käyttää ajan hyödyksi ja tehä dermoshopin tilauksen :D

Onnea vaan vauvautuneille!

Kauheasti oli taas tullut tekstiä, tässä jotain mitä jäi mieleen.. :)

Esikoisen vaatteet me ollaan suurimmaksi osaksi saatu tai hankittu käytettynä. Kirppareilta tulee ostettua käyttövaatetta ja lähipiirissä on muutamia hieman vanhempia poikia, joilta ollaan saatu tosi paljon vaatetta. Me ollaan tällaisia maalaisia.. vähemmän on enemmän :)

Tulevalle tytölle olen säästänyt kaikki neutraalit vaatteet ja löysinpä kaiken tarvittavan edellisestä äityspakkauksesta, mikä on suoranainen ihme :O Makuupussia etsin pitkään ja ostinpa toisenkin, Finlaysonin poistomyynnistä, sen saman mikä on tämän vuoden pakkkauksessa hintaan 6€. Löysin muuten kirpparilta pienen pienen Reiman punaisen (valkoisia palloja) kypärämyssyn, aika tuuri kävi ja hinta 1 €. Toisen, hieman isomman Reiman myssyn ostin myös eurolla ;)

Jääkarhupussin alle ajattelin pukea kevyttoppahaalarin tai sitten jonkin velourasun (meillä on pari sellaista nallepukua) säästä riippuen.

Mä olen pessyt kaikki vauvan vaatteet, jotka olen saanut ja säästänyt Mini Riskillä 60 c.. mun oletus on että kaikki kestää tuon lämpötilan. En ole kyllä tarkistanut. Muutenkin oletan, että kaikki pienten lapsen vaatteet kestää 60 c. Mä olen käyttänyt dr. otkerin liankerääjiä, joita laitan yhden per pesu ja voi pestä kaikki värit sekaisin, myös valkoiset! Kyllä mä tosin vähän katon, että mukana ei ole ihan uusia väriä päästäviä vaatteita. Nuo liankerääjät maksaa reilu 3 euroa 20kpl ja maksavat kyllä itsensä takaisin, kun ei tarvi kauheasti lajitella. Tummat pesen aina erillään, mutta ne muut.. Lisäks musta tuntuu, että nuo kirkastaa haalentuneet vaatteet. Tästä tuli melkoinen mainospuhe!

Pinnasänky on asennettu, lakanat laitettu ja pedattu. Vauvaa vaille valmista siis! Vauvaöljy pitää ainakin ostaa vielä. Ja vaipat.. mutta ehtiihän nuo. Sairaalakassia en ole pakannut, heh sain btw. mieheltä lahjaksi tänä aamuna kassin! Pitää ostaa se täyteen karkkia, heh!

Meilläkin on kissoja, mutta ne eivät asu sisällä vaan ulkorakennuksessa. Mutta vaunuunhan ne pääsevät, pitänee jokin verkko (?) ostaa. Meillä on myös kaksi kanaa, pupuja, ja koiria. 2 portugalinvesikoiraa ja lagotto romagnolo. Millaisia eläimiä teillä muilla on? Sisällä meillä asuu ainoastaan koirat, kanoilla on lämmin huone talvella, mutta puput pärjäävät lämpökopeissa eivätkä ole millänsäkään pakkasista. Viime talvena ne vaan rouskutteli heinää ja kauraa kun mittarit paukkuivat! Ja mitkä turkit niille tulee, vau! Ruokaahan ne syövät tosi paljon pitääkseen itsensä lämpimänä. Tavalliselle sisäkanille ei kannata kauraa syöttää :D

Pitäisikö tästä mahastakin jotain sanoa? Mä oon jo ihan täynnä tätä oloa. Eilen oli neuvolalääkäri, kaikki ok. Enää mulla ei ole lääkäreitä ennen kun synnytän. Viimeks, ku esikoinen meni yliaikaseks, kävin "muka" Tayssissa valittaan, etten tunne liikkeitä päästäkseni ultraan ja ronskimpaan sisätutkimukseen.. poika syntyi seuraavana päivänä :D

Se on POKS!

Anabela 36+0

40+0 ja ei mitääääään tuntemuksia. Odottavan aika on kyllä pitkä :)

Anabela, meillä varmaankin aika sama setti kotiutumiseen, ajattelin ottaa kevyttoppapörröhaalarin Jääkarhun sisään ja sinne alle vaan puuvilla bodyn ja potkarit. Päähän ohut puuvillamyssy ja sen päälle toinen vähän paksumpi. Tumppuja ei tarvi, kun bodyssä ja pörröhaalarissa kääntöhihat.

Mindy, mulla ollut selvästi kivualiaampaa tän kakkosen kanssa potkut. Johtuiskohan siitä, että on toinen raskaus, jotenkin pääsee liikkumaan enemmän tms? Ja isompi mötkäle on meillekin povattu, esikko syntyi hoikkana poikana 3,2 kg ja nyt varmaan jo sellainen 4kg masussa.

Tsempitykset kipuilijoille ja haleja taas tasapuolisesti :p

Toivottavasti anve pääsi jossain vaiheessa nukkumaan. Meillä oli vähän yskättömämpi yö ja esikoisen 'kauhukohtauskin' tuli vasta aamuneljältä.

k&pikku-r LA tänään

Viimeksi muokattu:
huomenta kaikille :wave:

onnea santulle pikku pojasta!!:heart:
ja kadakille nyt tsemppiä sitten siihen vauvan hakuun kun se ei todellakaan sulla enää kaukana ole. itse tulen perässä :D eli tasan viikko enää laskettuun aikaan.. tänään siis sanon taas poks ja 39!

mulla on koko raskauden ollu jotain kipuja ja supisteluja yms (niinkun varmaan valituksistani on saanut selville :D ) mutta nyt viimeset kaksi päivää ei mitään!! ei siis yhtään mitään!! eilen kyllä seksin jälkeen poltteli alaselkää hyvin ihmeellisesti ja inhottavasti ehkä sen pari tuntia ja sit taas ei mitään.. ihan on nyt kyllä omituista kun ei ole mitään kun on ihan kokoaika muuten ollut..
mutta tälleen kivuttomana tää raskaus on ihan kivaa :D vaikka hankalaahan liikkuminen yms on mutta silti =)

tänään meen ekaa kertaa koko raskauden aikana saunaan, jospa se sais etes yhden supistuksen aikaseksi :D

mut nyt kahvin juontiin..

klementine ja tyttö rv 39!!!:heart:

Kadakille onnittelut eräpäivän johdosta!! Toivottavasti saat vauvan syliin pian :heart:

Painoa mulle on tullut 5kiloa, mutta toisinaan iltaisin on silti ihan megalomaaniset turvotukset nilkoissa.

Joulu ahdistaa kun ei tiedä missä se vietetään. Olen toivonut vanhempieni tulevan meille, että lapset saisivat viettää joulua kotona, vaikka itse olisin laitoksella. Jos olen itse vielä yhtenä kappaleena, en jaksa varmaan mihinkään lähteä ja jos vauva on syntynyt on toki helpompaa olla kotona. Pyysin myös kummitätini ja mammani meille. Mamma tosin meni kaatumaan ja murtamaan lonkkansa. toinen lonkka onkin jo murtunut aikoja sitten ja leikattukin useita kertoja... saa nyt nähdä miten on pystyykö mamma tulemaan meille, on vielä tyksissa, mutta jonottaa jo kuntoutusosastolle.
No mennään päivä kerrallaan. Kyllä se siitä.

Tänään on Poksumispäivä!! rv 36+0 Poks Poks!!! Onnittelut myös muille poksujille teitä olikin aika paljon!!

auringonpilkku ja Uuno

p.s jos joku on käynyt jo kääntämisessä haluaisin kuulla kokemuksesta!!!

Kadak enään ei oo paljoa kärvistelyä jäljellä..toivottavasti pääset pian tositoimiin =)

painoa viimeneuvolassa oli kertynyt yhteensä jo 14kg :ashamed: keskiviikkona sit selviää paljonko on kertyny lisää..

joulusta täällä ei kans muuta tietoa, mutta meillä kotona joulua vietetään (niin kuin parina aikasempanakin vuonna)..helpompi kun ei tarvii lapsia lähteä kuskaamaan mihinkään...saa nähdä onko sitä itse laitoksella vai kärvistelläänkö vielä mahan kanssa..mulla kun se laskettu on 21pv..

kaikille poksujille onnittelut :flower:

lumi-enkeli ja aarre 36+3:heart:

Kadak: ONNEA la:n saavuttamisesta!! Pääsin mä 4:ltä nukkuun :D entiiä valvottiko tyttöä eilen syöty kinkkukiusaus (on kyl saanu ennenki oikeaan maitoon tehtyjä ruokia) vai tuoreet sämpylät, mut piereskeli niin pahanhajuisia kaasuja et tais mahassa kiertää.

Tääl häätyy alkaa ruuan laittoon ja sit kauppaan, vaippavarasto ihan finitto.

Mul yöllä jossain vaiheessa supisteli sen verran napakasti et aattelin tänään myös pakkailla ainaki vauvalle kotiutumisvaatteet valmiiksi ja ostaa kaupasta pikkupaketin vaippoja.

Ootteko aatellu jostaa vauvalle jotain joululahjaa? Mä ostin viimevuonna sen talvi-muumimukin ja sen aattelin ostaa tällekki en muuta. Myös esikoisella on oma vuosimukinsa. Ostan tuonne varastoon ja lisään sitten pukinkonttiin jos vauva on kerenny syntyä. :D

Mul itellä on vain yksi toive joka on pysyny samana kuin viimevuonna. Eli "jouluksi kotiin vauvan kanssa". Viimevuonna tiesin sen melko varmasti onnistuvan (ku la oli 7.12), mut nyt saa jännätä aattoon saakka :D

Anve ja nöttiäinen 36+3

Viimeksi muokattu:
huomenta! eilen oli viimenen käynti naistenklinikalla ennen synntystä, pikkunen ultrattiin ja mun kohdunsuun tilanne tarkistettiin kun kerroin että on supistellu paljon ja välillä kipeestikkin. kohdunkaula oli 1cm ja se oli 1cm auki, hui :D vauvan painoarvioks saatiin 2570g ja syntymäpainoks veikattiin jotain 3kilosta, ei sen isompaa. itekkin pieni kun oon :p mies on kokoajan pelotellu että ihan varmaa tulee yli 4kilonen ku hänki oli syntyessään, mutta eikös noi vauvat kasva vähän niinku äidin oman koon mukaan :) tänään rv 36+1

Onnittelut Santulle & perheelle! Sekä Kadakille täysistä lukemista ja tsemppiä muillekin poksujille - uskomatonta et ollaan jo näin pitkällä, justhan oli kevät ja se positiivinen testi käpälissä :)

Täällä ei kurjuutta kummempaa, verenpaineita seurailen nyt kotimittarilla ja merkkailen ylös seuraavaa neuvolakäyntiä varten. Eilen olivat siellä taas koholla, mutta pistettiin jännityksen piikkiin koska jälleen kerran pissa oli puhdas eikä ole ees päänsärkyäkään ollut enää tms. myrkytykseen viittaavaa. Aina vaan parempi niin! Sf-mitta on noussut tasaisesti puolella sentillä viimeisen neljän mittauksen aikana, nyt taisi olla peräti 32,5 cm. Painoa mulle on tullut tasan 10 kg. Vaavi ei kauheasti kyllä enää liiku, toki sen verran ettei liikelaskentaa ole tarvinnut tehä mutta selkeesti on jo rauhoittunut. Pari kunnon kokovartalotärähdystä olen bongannut iltaisin, hassun tuntuista kun koko tyyppi sätkähtää :D

Synnytykseen viittaavia merkkejä ei kyllä ole.. Maha kyllä kovettuu usein (pääosin saunoessa) ja alavatsassa on sellaista menkkamaista jomotusta, mutta siinäpä se. Itseasiassa pari viime yötä on tullut nukuttuakin ihan älyttömän hyvin, toissayönäkin heräsin pissalle vasta puoli kuudelta :O Toisaalta oon kyllä nähnyt ihan valtavasti mitä erikoisempia unia!

Joulu ollaan täällä kotona, todennäköisesti ihan kahdestaan (tai kolmestaan siis..!) tulee olemaan etenkin mulle erikoista, koska tähän asti oon aina viettänyt joulun kotikotona ja siellä on tutut jouluperinteet yms. On vaan niin pitkä matka sinne eikä paljoa jouluruuhkissa köröttely kiinnosta, toisaalta mieskin saattaa joutua olemaan töissä joulun välipäivät. Tulkoot muut sitten vaikka tänne meille :D Aateltiin kanssa jotain laatikoita tehdä jo etukäteen pakkaseen ja pieni kuusi napata jostain ojanpohjalta... :D

L-84 ja vaavi 39+2

Täälläkin night-from-hell takana |O nyt on kaks yötä menny likipitäen nukkumatta. Rupee olemaan aikasta poikki olo. Lapset kyllä nukku viime yön omissa sängyissään nätisti, mutta tämä vuokralainen masussa ei sitten rauhottunu ollenkaan. 22 aikaan kömmin jo sänkyyn, mutta 04 lähdin sitten syömään ja lukemaan lehtiä ku ei tullu uni... Nukahdin sitten joskus 7 aikaan ja esikoinen tuli herättää 8.30.

Kasasin tuossa pojille parkkitalon ja toivon, että saan hetken omaa aikaa kahvikupin merkeissä. Tänään pitäis yrittää uudestaan niille jouluostoksille, onneks on tiedossa mitä ostetaan ja mistä niin ei tarvii koko pitäjää kiertää :)

Kadakille onnittelut LA:n saavuttamisesta ja muillekin poksujille onnittelut =)

Joulun viettoa täälläkin on mietitty kun LA on aattona niin ei voi oikein suurempia suunnitelmia tehdä, ellei vauva synny jo hyvissä ajoin. Mutta kotona ei varmaankaan olla meille kun ei mahdu muita vieraita, paitsi jos vauvan kanssa kotiutuu vasta ennen joulua niin sitten on kotijoulu. Tällä hetkellä ei kyllä tunnu, että tähän huusholliin vois joulu tulla mitään ei oo valmiina ja ite ei kyllä jaksa oikein tehdäkään :ashamed:

Orchid ja tonttu 36+0 (enää viikko täysaikasuuteen =) )

Moi!

Onnea Santtu vauvasta!

Safiatou: Kyykkyasentojen ainakin pitäisi auttaa kiinnittymistä. Ja kaiken pystyssä liikkumisen. Paljo istuminen vaikeuttaa sitä.

Sairaalaan menosta sain tällä viikolla neuvolasta ohjeen, että edelleen ambulanssilla ja makuuasennossa jos vedet menee, kun vauva ei ole kiinnittynyt vaikka laskeutunut onkin. Ja kuitenkin noissa synnytysvalmennuksesta saaduissa papereissa lukee, että kun 37 viikkoa on täynnä ja vauva RT niin voi mennä omalla autolla. Neuvolassa erikseen sanoi, että ei sen paperin ohjeen mukaan, vaan näin. Erikoista että ohjeet on eri paikkakunnilla niin erilaisia!

Peiton ja makuupussin pesin hienopesulla 500r linkouksella. Muut oon lingonnut ihan 1100r.

Mukavaa päivää!

donter 37+6

kadak Onnea täysaikasuudesta =) Toivotaan ettei hirveesti yli mee, et pääsisit jo pian vauvanhakuun =)

mä sain eilen saunomisesta muutaman supparin, mut eipä niistäkään tainnu mitään hyötyä olla. Yöllä oli selkä ihan tajuttoman kipee, mut seki tuntu enemmän siltä ku ois lihakset jumissa =( Onhan tässä vielä pari päivää aikaa, ku tosiaan sunnuntaiks oon vauvan "tilannut" =)

anve mies sano just pari päivää sitten et jos tää vauva syntyy ennen joulua ni hänen on ostettava sit joululahja..tiedustelin sit et mitäköhän aattelit ostaa ni vastaus oli et "pleikka 3, kyllähän pojalla pitää kunnon pelit olla". Taitaapi olla enemmän tulevalle isukille toi vehje, lapsi on vaan tekosyy =)

jouluna mennään miehen porukoille, jotka asuu tossa 200m päässä. Siellä on suurin osa jouluista vietettykki. Paitsi jos vauva syntyy la:na (23.12) niin joulu menee kyllä sairaalassa.

Vitsi ku meiänki pinnis ois jo valmis. Siinä on kai jotain osia vielä maalaamatta uudemman kerran. Mut melkein valmis se jo on. Mies saa kyllä huomenna mennä maalaan sen loppuun!!

Tänään pitää käydä ettimässä toppahousut varastosta, jos en omiani saa mitenkään viritettyä päälle ni miehen housuissa on sit henkselit et ne sit ainaki menee ku jättää vetskarin auki =)

fanttomi & 36+1

saz
Moikka!
Onnea Kadakille! Enää max. 2viikkoa!!
Näppis saatu pelittään taas ongelmitta mutta silti kirjoitan nyt vaan omaa napaa.. Neuvolasta kotiuduttu, siellä mun pelkopolilähete oli tullut takaisin TAYSista syynä liian riittämätön "pelko". Vähän potuttaa!!!! Kätilö laitto sen takas meneen ja kirjas vielä että pelkää syöksysynnytystä, siihen on taipumusta ja lisäksi sain tietää olevani Saga positiivinen joten vauvalle pitäisi keritä antaa antibiootti siinä synnytyksen yhteydessä. Nyt pelkään viel enemmän sitä autoon synnyttämistä ja sitä et vauva ei ehdi saada sitä lääkettä. Lisäksi mulle ei oltu kerrottu tuosta saga pos- jutusta, eli mulla on siis se streptokokki synnytyskanavassa. Juteltiin siitä et haluaisin käynnistystä jos vaan mahdollista, vedoten näihin edellä mainittuihin. Sit tutkittiin siinä myös kaikki muut jutut ja neuvolan täti antoi ymmärtää että tuskin vauva viihtyy viikkoakaan enää masussa, oli RT, laskeutunut, kiinnittynyt ja kääntynyt vielä oikein päinkin, eli majaili masussa selkä edellä ihan oikeassa synnytysasennossa. Sf mittakin oli tämän takia huimat 36, kun vielä viikko sitten oli 33.

tiistaina kävin illalla makaamassa TAYSin käyrillä puolisen tuntia. Olin kotoa lähdettäessä varma et nyt syntyy, oli supistanut jo tunnin 3-5min välein kipeitä supistuksia jotka voimistui koko ajan. No sit kun viimein lähdettiin ajamaan supistusten väli harveni 10 min ja sairaalaan saapuessa ne oli jo tosi laimeita. Tiesin ettei mitään tapahdu, eikä kyllä tapahtunutkaan. Kohdun suu oli auki mutta kanavaa muutama sentti ja kanava ei ollut pehmeän tuntuinen. Nyt mulla onkin vähän vaikea arvioida koska sinne synnärille pitäs lähtee.. Mullahan on se nopea synnytys takana vuosi sitten joten en viitsisi kauaa kotona odotella, mutta nyt kun tietää että näinkin voi käydä niin mistäs sitä sitten tietää koska lähteä... Mies kyllä sanoi et ihan sama vaikka käytäs joka ilta turhalla Taysin reissulla kunhan en synnyttäis autoon :)

Jotenkin musta kuitenkin tuntuu (kun huono tuuri tuppaa olemaan kaikkien asioiden suhteen) että tää baby majailee masussa vielä ainakin 2-3 viikkoa.

Tämmösiä tuntemuksia... Sori vielä itsekeskeisyyteni tällä kertaa!

saz ja papu 37+1

Terpat kaikille!

Neuvolakuulumiset:
pissa puhdas (viimeksi sokerit +)
sf-mitta 32cm (viimeksi 30,5cm)
vauvan syke 137 (viimeksi 145)
verenpaine 119/67, muistaakseni
paino +600g/vko eli nyt on tullut yhteensä reilut kahdeksan kiloa
tarjonta edelleen rt

Neuvolan jälkeen sohvalla laiskotellessa tuntui, että vauvan pää jotenkin jo porautuis ulos tuolta alapäästä, mutta onneksi se sit lopetteli sen päänpyörittelyn. Supistuksia tai muita ei oo ollut muutamaan viikkoon. Voishan niitä pikkuhiljaa alkaa tulla, tai ehkä tämä tulee sitten jotenkin yllätysryminällä. Noi kohdunsuun ja -kaulan kypsymiset taitaa olla sen verta mystisiä juttuja, ettei niitä pelkällä supistusten määrällä ennusteta.

Joulu me ollaan kotona, kuten aina ennenkin. :heart: Mä haluan rauhoittaa jouluaaton ihan omaan oleiluun, ihanaa kun ei tartte mennä minnekään. Syödään hyvin ja jostain ne paketit taas ilmestyy just kun ollaan tekemässä jotain muuta :D (viime vuonna oltiin joulusaunassa). Meille ei siis edes joulupukkia tule, vaikka esikoinen sitä kait vähän toivookin.
Se, lähdetäänkö välipäivinä reissaamaan riippuu aikas paljon siitä, onko vauva syntynyt vai ei. Jos on jo syntynyt, niin sitten ei ainakaan lähdetä. Jos ei oo vielä syntynyt, niin mennään mun jaksamisen mukaan. Meillä asuu kuitenkin kaikki sukulaiset pk-seudulla, niin ei onneksi oo hirveen rasittavia noi reissaamiset.

Anve
, mä ajattelin että ostan vauvalle joululahjaksi ehkä jonkun unirievun, tiedättekö sellaisia söpöjä riepuja joilla on pupun tai nallen pää ja sit vartalona pehmeä kangas. Jos vauva ei oo vielä syntynyt, niin paketin voi ehkä sit jättää odottamaan syntymän ihmettä...

Kadakille
tosiaan vielä kerran onnea lasketun ajan saavuttamisesta, nyt vaan synnytyspuhuria sinne ja klementinelle myös. :D

mamadread ja hikkaava ihme 34+0 POKS!

Fanttomi: meil esikoinen sai syntymäpäivälahjaksi (tai siis mä ostin miehelle) kauko-ohjattavan auton, ku tiesin sen sitä pitkään jo haaveilleen.. niin ja meidän esikoinen on tyttö. Meil mies menee ihan sekasin kun se lähtee ostaan tytöille lahjoja. Nyt se on luvannu tuolle vajaa 3v:lle et se saa polkutraktorin ku oppii käymään wc:ssä. (kyselin täs yks päivä et miten saisin isän motivoitua siihen et tytöltä jätettäs vaippa pois, ni kuulemma tuo auttas) :D
Meil on myös tytöillä ja isällä samanlaiset traktoripaidat.. meil varsinki esikoinen on traktori fani ja nuorempi ajelee sellasella pienellä potkutraktorilla.. no leikkii ne onneks nukeillaki (ku mulle jos yks kaveri huomautti et elä tee niistä tytöistä poikia). Ovat kyl saaneet ihan ite valita leikkikalunsa, nuorempi leikkii enempi nukeilla, ja vanhempi autoilla + traktoreilla (matkii isäänsä).

Mä sain vihdoin ostettua jotain vauvaa varten eli vaippoja ja tutin.. tänään aattelin myös laittaa sairaalasta kotiutumisvaatteet kasaan et on ainaki välttämättömimmät. Sänky on yhä edelleen siskolla..

saz Toivottavasti pääset nyt sinne pelkopolille!!Inhottavaa tollanen kun joku toinen voi sanoa et "riittämätön pelko", mistä se sitä tietää oikeesti. Alko ärsyttämään sun puolesta ihan kunnolla.

vauvan asennosta vielä sen verran et täällähän kans vauva on laskeutunu ja kiinnittyny ja selkä mun mahaa vasten. Siks en juurikaan liikkeitä kai tunne, ainoostaan sillon ku vauva siirtää pyllyä vähän sivummalle, eli potkuja en tunne enää ollenkaan. Välillä tuntuu liikkeitä tonne "sisälle" mut ulkoopäin niitä ei tunne. Ja välillä tuntuu osumia tuol mun pepussa. Ja eilen tuntu ku vauva poras päällään tonne kohdunkaulaa kohti..josko se tekis tietä itelleen sinne sunnuntaita varten =)

Onnea Santulle!

Eilen käytiin neuvolassa, tyttö on saavuttanut syntymäpainon ja ihan ajallaan...(normaaliksi katsotaan, että kahden viikon ikään mennessä syntymäpaino pitäis olla takasin). Mutta vieläkään ei päästä ihan lapsen tahtiseen syöttöön, vähintään neljän tunnin välein täytyy syötellä, koska on alle kolme kilonen...

Epiduraalista Synnytyksessä se oli kyl kaikkein paras kohta (jos ei siis vauvan saamista lasketa), kun sen sai ja se alkoi vaikuttamaan. Mistään ilokaasuista mulle ei ollut mitään apuja. Mies sanoi myöhemmin, et mulle ei uskaltannu edes mitään sanoa ennenkun sain epiduraalin ja totesin sen olevan hyvää kamaa!:LOL: Vei kivut hyvin, ja yhtään sen laitto ei sattunut. Joku täällä sanoi että laitettiin istualteen, mulle se laitettiin kylkiasennossa ja kätilö piti mua oikeessa asennossa...

Tesmis + tyttö 2vko

kadak Onnittelut laskettuunpäivään pääsemisestä! :heart: Voi hitsi, nyt sulla alkaa piinallisen pitkät päivät. Tai niin ne ihmiset väittää. Toivottavasti ei mene kauaa yli.

hara Repeämisestä ei ainakaan mun kokemuksen mukaan kannata kehitellä paniikki/pelkoa. En itse tuntenut repeämistä ollenkaan. Se ponnistaminen oli niin intensiivinen vaihe, että ei sitä ehtinyt mihinkään muuhun keskittyä.

neitoperho Mulla esikoinen laskeutui muistaakseni aika ajoissa. Tai siis rv 37 neuvolantäti ei saanut mitään tuntumaa oikein enää vauvan päästä. Ja poika syntyi sitten 38+3. Muutenkin musta tuntuu, että mulla on oikea synnyttäjän lantio. En ekassa raskaudessa oo tuntenut mitään pään pyörittelyjä tai muutakaa alakerrassa ja nyt sama juttu. Sykkeetkin löytyy aina n. 5 cm alempaa kuin pitäis. Nyt vauva ollut ainakin pari viikkoa jo tosi syvällä lantiossa.

Cisu Toivottavasti sun jalka ei oo muuttanut muotoaan/kokoaan raskauden aikana. Nimittäin sit synnytyksen jälkeen raskausaikaiset kengät voi tuntua aika isoille. Onnea uusista kengistä! :)

Meillä on myös nyt eka joulu kotona. Ihan mukava suunnitella ja tehdä omannäköinen joulu. Mä oon päättänyt hakea joululaatikot ja rosollin Prismasta. Sillit, silakat ja kinkku tehdään kyllä ite.

mindy ja kadak
Myös musta tuntuu, että tän kakkosen potkut on paaaaljon tujakampia kuin esikoisen. Vaikka oli sekin kova potkimaan. Samoin mulla esikoinen oli 3,2 kg, nyt on veikattu 3,6 kiloista.

fanttomi Sä oot selvästi asennoitunut siihen, että vauva ei pysy masussa laskettuunaikaan asti. Mulla on kyllä omasta vauvasta samanlainen olo, vaikka tuntemuksia/kipuja ei oo ollutkaan. Ainoastaan vertailupohja esikoiseen, syntyi rv 38+3. Eilen sitten aloin oikein pohtimaan asiaa, että sehän voi olla taivaan tosi, että katon uudenvuoden raketit vielä isolla pallomahalla. Huoh. Toivottavasti en. Saati sitten siitä vielä 2 vkoa eteenpäin...

saz Tsemppiä! Harmi, kun tuota sun pelkoa ei oteta tosissaan. Ja sun loppuaika ainakin menee pienessä jännityksessä, kun joka supistuksesta varmaan ajattelee kohta lähtevänsä synnyttämään. Noh, onneksi ei oo enää pitkä aika. :hug:

Mä tilasin vauvavalle Hello Kitty-lakanat. :) Oih, ihana hipelöidä noita tyttöjuttuja esikoispojan jälkeen. Tänään pistän lakanat pinnikseen. Illalla ajattelin vielä innostaa miehen siirtämään hoitopöydän jo meidän huoneeseen.

Mitäs vielä... Vauvan asennosta. Se muuttui ihan selvästi eilen. On jo monta monituista viikkoa potkinut oikealle kylkeen ja asento on siis ollut RT. Nyt yhtäkkiä vasen puoli masusta alkoi pomppia eilen illalla. Olipas tosi kummallista. Vauva meinaa heittäytyä ihan villiksi näin viimeisillä viikoilla ja koikeilla toistakin kylkeä. :)

Onnea poksujille! :flower:

Mandy ja pallero 35+0! POKS POKS!

Saz Joo tosiaan, toivon kans todella että pääset sinne pelkopolille. Eihän kukaan muu kuin sinä itse voi tietää pelkosi määrää ja laatua ja itse tiedät tarvitko siihen apua vai pärjäätkö omillasi. Haloo mitä touhua!!!

Me ei olla ajatelut vauvalle ostaa mitään joululahjaa, syntyi sitten koska tahansa. Mutta luulen että ystäviltä ja sukulaisilta tulee ihan riittävästi niinkun on jo tähän mennessä tullut :) Myöskään tänä jouluna me itse ei panosteta muiden joululahjoihin vaan keskitytään tähän omaan, maailmaan parhaaseen lahjaan ikinä! :heart: No miehelleni kuitenkin ostin Ebayn kautta Dolce&Gabbanan kellon "medicine man" jota itse olen ihastellut jo pitkään ;) Annan sen joko jouluna tai sitten sinä päivänä kun meidän nyyttimme saapuu maailmaan.

Joulu vietetään muutenkin perinteisesti ihan kahden, meillä ei ole ollut tapana viettää mitään isoa perhe- tai sukujoulua, hyvä niin. Aatto viihdytään kaksin, ehkä jo kolmisin toivottavasti ja vasta joulu- ja tapaninpäivänä kierretään isovanhemmat ym pakolliset.

Vai olet fanttomi "tilannut" vauvasi sunnuntaiksi!!! ;) Sittenhän me ollaan samaan aikaan synnärilä kun mä ajattelin kanssa että tällä viikolla saapi neiti luvan saapua :)

Mä näin viime yönä unta että synnytinkin pojan jolla oli palleroiset niin rutussa että häntä sen takia luultiin koko ajan tytöksi!!! Että silleen...

Hyvää viikonloppua kaikille, toivottavasti saadaan vauvoja maailmaan :heart:

Cisu 37+4

Saz Mä en ehtiny viime synnytyksessä saada sitä antibioottia, vaikka käynnistettiin sairaalassa :| Ymmärrän kyllä että jännittää. Mä tajusin sen vast ku vauva oli jo ulkona etten saanu sitä. Kätilöopiskelija unohti sen enkä mä muistanu niissä supistuksissa edes omaa nimeäni... No onneks pojalla kaikki kuitenkin hyvin. Nyt jännittää tuo sairaalaan ehtiminen vielä enemmän myös sen takia että tää vauva on perätilassa. Mut asioilla on tapana järjestyä. Toivottavasti pääset pelkopolille ja käynnistykseen.

(.) Aamulla bongasin yhde supistuksen jossa oli hiukan kivun tunnetta mukana ja olinkin jo innoissaan, mutta siihenpä se jäi. Toki toivon ettei tämä nyt ennen torstaita synny, ku toi synnytystapa ja tarjonta selkiää...

Heippa taas kaikille!

Ihanaa, että tänne tulee niin paljon tekstiä! Mua auttaa tosi paljon, kun huomaa muiden pähkäilevän samoja asioita kuin itsekin pähkii. Meille kun tulee esikoinen, niin on molemmat "hiukan" pihalla noista asioista. Eli tuhannesti kiitos kaikille kaikista vinkeistä, joita täältä on saanut!

Santullehurjasti onnea poikavauvasta :flower: Ja Kadakille onnea viikkojen täyttymisestä!! Hurjaa, että osa pääsee ihan just synnyttämään ja saa pikku nyytin vierelleen, ite kun vasta loppukuusta odottelen tätä meidän kaveria tulevaksi. Ilmeisesti tällä ei ole mitään aikomuksia kovin pian tullakaan, neuvolantädin mukaan on vielä tosi ylhäällä, ei siis laskeutumisesta tietoakaan. Siltä se kyllä tuntuukin, alkaa olla aika tukala olo... Eli lakseutumista odoytellessa, joku taiskin vinkata, että pitkät kävelylenkit auttaa, eli tarvii vissiin lähteä tuonne lumeen tarpomaan :)

Eilen on vasta alkanut tuntua siltä, että äitiysloma on oikeasti alkanut, vaikka se alkoi jo maanantaina. Mä olin maanantaina äitipolilla käymässä verenpaineiden ja proteiinien takia, ja eilen selvisi, että labrassa proteiinit oli normaalin rajoissa ja muutenkin veriarvot oli hyvät. Eli ei ainakaan vielä joutunut sairaalaan, ja kontrolliaika on kahden viikon päästä. Toki noita protskuja ja paineita pitää seurailla ja mennä herkästi käymään, jos muutoksia tulee, mutta saan tehdä sen kotona ja olen siitä tosi onnellinen!

Toivottavasti Saz pääset sinne pelkopolille, kun nyt laitettiin uusi lähete. Alkoi sapettamaan ihan kunnolla sun puolesta. Mä olin maanantaina käymässä myös pelkopolilla, ja mua se jutteleminen auttoi ainakin kummasti.

Anabela, meillä on vaunuissa semmonen kangasverkko, jossa on kuminauha ympärillä, eikä kissa ole mennyt vaunuihin kun verkko on päällä. Ostin tuon kirpparilta parilla eurolla ja on vaikuttanut oikein hyvältä! Meidän kisu ei ionneksi ole myöskään yhtään kiinnostunut pinniksestä, kuten aluksi vähän pelkäsin. Pari kertaa on käynyt nuuskaisemassa sitä, mutta ei edes yritä hypätä sinne, vaikka siellä on patja ja lakanat ja kaikki. Toivottavasti se ei kiinnostu siitä myöskään sitten, kun vauva siellä nukkuu!

Joulusta on kanssa ollut puhetta, me vietetään joulu kanssa ihan vain kotona. Mulle se on vähän outo tilanne, kun olen ainakin käynyt vanhempieni luona jossain vaiheessa joulua, mutta sinne on matkaa niin monta sataa kilometriä, ettei todellakaan lähdetä sinne tänä vuonna. Miehen sukua asuu täällä lähempänä, niitä varmaankin sitten nähdään mun voinnin ja tilanteen mukaan. Musta on ihanaa laittaa ensimmäisen kerran oikea joulu kotiin, saa hankkia kuusen ja kaikki muut ihanat tilpehöörit :heart: Tänään vähän siivoilin tuossa aamupäivästä, ja katselin samalla joulukamoja, taidan laittaa jo tänään ainakin jouluvalot ikkunaan. Anve kyseli noista vauvan lahjoista, vauvan tuleva kummi antoi meille jo yhden lahjan. Vaikka la on toki vasta joulun jälkeen, vauva saa sen sitten jälkikäteen, jos ei ole vielä jouluaattona syntynyt :D

Jos jollain on hyviä suolaisen piirakan ohjeita, niin täällä otetaan sellaisia vastaan. :wave: Ja muutkin hyväksi koetut reseptit käy. :) Noi kaikki edelliset on mulla nyt reseptikirjassa ylhäällä.

Jos joku kaipaa helppoa ja nopeaa piirakkaa, niin tässä älyttömän hyvä ohje: Makoisa mansikkatorttu - Jälkiruoat - Reseptit - Yhteishyva.fi Takuuvarma, kehuja tulee tuosta valkosuklaa-jugurtti-kerma-seoksesta. On kyllä tähän vuodenaikaan nähden kesäinen ohje. Mutta taisi äitini tehdä piirakan pakastemansikoistakin.

Viimeksi muokattu:
mandy mä todellakin TOIVON että tää ei pysy masussa laskettuun aikaan asti =) Joten kaikkeni yritän et syntyy "ajoissa" et pääsee jouluks jo kotiin. Ja tää oma oleminen alkaa tosiaan tuntua jo tosi tukalalta ku käsiäkään ei tunnista omiks vaikka ne kiinni mussa onki, niin se vaan lisää toiveita =)

cisu joo kyllä vauva on "tilattu" sunnuntaiks. Se johtuu siit mun unesta jonka näin, et vauva syntyy 36+3 ja se on nyt sunnuntaina =) Eipä sille muuta selitystä oo :LOL: Toiveissa ois kuitenki et syntyis seuraavien 2 viikon aikana.

fanttomi & 36+1

Yhteistyössä