Heippa kaikille!
Enpä oo aikoihin ehtinyt kirjoittamaan tänne mitään, kun tuo esikoinen anastaa päivisin kaiken ajan, mutta päivittäin oon käynyt kumminkin lukemassa. Onnea Lollille ja Piiaselle pikkuisista <3
Imetysliiveistä on tainnut olla jonkun verran juttua. Vuosi sitten esikoista odottaessa tilasin jostakin brittiläisestä nettikaupasta Bravadon liivit ja olivat kyllä tosi hyvät ja toimitus hirmu nopeaa. Suosittelen!! Ja noissa menee koot niin, että uskaltaa tilata etukäteen.
Tavarahankinnoista. Meillä ei ole juurikaan hankintoja tehty tätä uutta pikkuista varten, kun kaikkea löytyy isoveljen jäljiltä. No pinnasänky ostettiin, kun samanlainen oli tarjouksessa kuin mikä meillä jo on ja onhan se kiva, että pojilla on samanlaiset. Lasketaanko hankinnaksi se, että käytiin ostamassa uusi leveämpi sänky (210cm), että mahdutaan paremmin koko perhe?
Muutaman vaatteen olen ostanut kokoa 50cm. Eihän niitä ehdi pitkää käyttämään, varsinkaan kun tämäkin on varmasti päälle 50cm (esikoinen 52,5cm synnytyssalissa kippurassa mitattuna), mutta ne ekat päivät on vaan kiva käsitellä sitä pikkuista, kun ei uppoa vaatteisiinsa.
Täällä kun on muitakin joilla on lapsilla pieni ikäero (meille tulee siis 1v1kk) niin osaatteko suositella sisarusvaunuja? Esikoinen ei viihdy pitkiä matkoja vaunuttelemassa, eli lenkkivaunuja en tarvitse. Toisaalta viime talvena noita meidän katuja aurattiin sen verran huonosti, että piti usein vetää vaunuja perässä lumihangessa..eli meille ei sellaisia, joissa toinen on takana ja alempana. Lähinnä sisarusrattaita tarvitsemme, jos käyn poikien kanssa kaupassa..ja kun tuo meidän lähikauppa ei ole järin suuri, olisi kiva, että vaunuilla mahtuisi kulkemaan sisällä. Niin ja koska toi meidän jässikkä on aika pitkä, niin pitäisi rattaissa olla kumminkin kivasti tilaa. Eli siis ei ihan helppo homma löytää just oikeita rattaita meille..plääh..
Täällä on vointi ollut ihan hyvä, lähinnä noi liitoskivut rassaavat välillä pahastikin, johtuu varmaan ton esikoisen nostelusta. Mutta eipä tässä oo enää montaa viikkoa jäljellä, eli eiköhän tästäkin selvitä
Kaikki arvot on olleet neuvolamittauksissa hyviä, tosin Sf-mitta menee niin korkealla (rv 34 35cm), että seuraavassa neuvolalääkärissä katsotaan pitääkö asiaa tutkia tarkemmin. Mutta mä luulen kyllä kaiken olevan kunnossa. Välillä vähän väskä painaa, kun useina öinä tulee noustua sängystä vajaan tunnin välein..kiitos siitä raskauhormoneilla, jotka valvottavat, miehen kuorsaukselle ja esikoisen yörymyämisille. Niin ja ne pissareissut..
Nyt pitää mennä, kun poika herää tässä varmaan ihan parin minuutin sisään..Kylläpä tulee muisteltua kaiholla vuoden takaista äitiyslomaa, kun vointi oli hyvä ja oli aikaa vaikka mihin..leipomiseen, siivoamiseen, vauvan tavaroiden laittamiseen (ei hitsi, mun pitää muistaa ostaa pikkusia vaippoja!), löhöämiseen ja kävelylenkkeihin, neulomiseen, joulutohinoihin jne..nyt on vähän eri ääni kellossa
eli esikoisen odottajat: Nauttikaa!!!
toi pari viikkoa on sellasta aikaa, mitä ette pääse enää ikinä kokemaan uudelleen. Vaikka tuskastuttaa, niin siltikin!!
Olkaa just niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.