***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Neuvolasta kotiuduttu..ei saanu terkka eikä opiskelija sykkeitä kuuluviin =( Näytölle tuli syke lukemia 144-182 väliltä mut kaveri ei halunnu antaa mitään äänimerkkiä. Terkka naureskeli et "tää kaveri taitaa haluta leikkiä vaan kuurupiiloa =) " Mut sano myös et kuulostaa/näyttää lupaavalta kun noin hyvät sykkeet on. Istukka on edessä vasemmalla ja sen äänet kuulu TODELLA hyvin..eli seki taitaa vähän vaimentaa vauvan sykkeitä kun on edessä??

Meen maanantaina uudestaan neuvolaan..yritetään sit kuullaki se syke :heart: :heart: Ni ei tarvi odottaa ens viikon perjantain nt-ultraan asti.

Terkka totes pahoinvoinnista et voin olla hyvillä mielin niin kauan ku on huono olo/oksennan, koska se kertoo et mul on tarpeeks hormoonia raskauden jatkumiseen..Mikä oli mun mielestä vähän hassua ku eiks pahoinvoinnin pitäis kuitenki helpottaa jo näillä viikoilla?? No, ehkä se sano sen lohduttaakseen mua.

fanttomi & 11+0 playing hide and seek
 
Huh, onnea Keffeli hyvistä uutisista. Ja hienon kuvan oot saanu.... :hug: ;)

Anve kuulosti sun tarinat jokseenkin niin tutulta... Meillä on kakkaralli ja muokkaukset vielä menossa, mutta silti jo ensi viikolle rehuntekoa miettivät... :whistle: No, kylvetyt tehdään vihannaksi, niin sen takia ei ole kylvöillä nyt ollut kiire. Puinnit jääkin eka kertaa kokonaan pois. Niin, tällästä tää vaan on... Mutta enpä minä muualla asuskaan, kyllä maalla on niin mukavaa =) Sairaslomat on ilkeitä, varsinkin sesonkiaikoihin, kun huoli hommista ja sit siitä saako pätevän lomittajan... Positiivista kyllä, et ukkoo näkkee enempi..

Liinukalle tsemppiä, toivottavasti on kaikki hyvin.

Fattomilla mukavat juhlat vessanpöntön kanssa viikkojen täyttymisen kunniaksi :LOL: Juup, toivottavasti oli viimeiset pippalot niissä merkeissä.

Jennylillä tosiaan kunnon turvotus.. Taidat olla aika siro normaalisti, miten tuollaista peittää enää :$ Itsellä ei sitä ongelmaa että joku mahasta huomaisi, kun on hyvä pelastusrengas jo valmiiksi, niin eivät arvaa varmaan ennen puoltaväliä ulkopuolisetkaan. :kieh: :LOL:

Juu, täällä on näitä kivoja naamoja niin paljon, että tulee sit käytettyä ihan surutta... Mutta aamun mannapuurosta huolimatta jo maha kurnii, ja eikun kalakeiton pariin...

Leenu 13+0
 
Kiitos juu,kunnon turvotus on :whistle: :D Olen pitkä ja laiha ja masut mulla aina olleet aika sopusuhtaisia viimeisilläänkin mutta nyt kuopus vasta 7kk joten saattanee pötsi pompsahtaa nyt nopeampaa kun ei ole vielä vatsalihaksisto ym. palautunut edellisestä odotuksesta ;)
Aamuisin maha on vielä aika ok mutta torvotus kasvaa iltaa kohti siihen malliin että tuollainen se sitten on :whistle: Kai ihmiset vaan ajattelee että jopas sille on masua jäänytkin edellisestä lapsesta :LOL:
 
Olin pari päivää työmatkalla ja tekstiä olikin tullut tosi paljon, kiva kun on aktiivista porukkaa :)

Nallekarkki, Neito84, Viulu ja Haave2010 hurjasti voimia ja haleja :hug: :hug:

Liinukalle tsemppiä, toivotaan että kaikki on ok :heart:

Kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut :heart:

Jennyli, vau mikä vauvamasu :) Tuosta ei enää voi oikein erehtyä :LOL:

Jääräpää, mulla oli esikoisen raskausaikana hb jo alkuraskauden aikana 116 eikä se siitä noussut vaikka kuinka napsin rautatabletteja :headwall: Eli kannattaa asennoitua siihen, että saatat kärsiä alhaisesta hb:sta koko raskauden ajan.

Mulla pahoinvointi on vihdoinkin vähän laantunut *kop kop*, ehkä tämä tästä kohta helpottaa kokonaan. Vielä olis viikko np-ultraan, kyllä aika menee niin hitaasti :)
 
Ne ei mitannu mun Hb:tä neuvolassa..no se oli 142 viimeks et kai ne ajatteli et se ei laske niin nopeesti..sain terkalta listan allergialääkkeistä jotai pitää hakee apteekista..se kauhisteli mun vointia =) hahaha
 
Tervehdys!

Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille :(

Itselläni on huono olo vähän helpottanut, oksennus tulee enään 1-4kertaa päivässä, öklö olo on jatkuvasti :D
Laukussa kulkee tiiviisti mukana mantelit ja hedelmäkarkit =)
Viime viikolla olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja täti sai sydänäänet kuuluviin=)
Huomenna olisi neuvolalääkäri ja taas kerran olen paniikissa :ashamed:
Musta tuntuu että turvotus on laskenut(kohtu pienentynyt) ja kun pahaolokin on helpottanut niin...
Toisaalta mun kaikki keskenmenot on ollut rv6-9, eli nyt ollaan siitä jo päästy yli..pitää vaan koittaa pysyä positiivisin mielin=)
Jos huomenna vielä kaikki on kunnossa niin tilaan kyllä sen kotidopplerin :attn:

fanttomi: mullakin oli hb 147 ja kun olin tiputuksessa se oli 153 :whistle: ..kuulemma nousee usein kun on pahoinvointia..Jotain hyötyä siis pöntön halailusta :D


nyt 10+3
 
annimanni Hb nousee jos elimistö on kuiva...eli just oksentelu kuivattaa elimistöä kun nesteitä poistuu..sama kun ketoneita on pissassa sillon ku on kuiva, eli ei oo juonu tarpeeks

MUOK. Mul on aina ollu hyvä Hb..ala-asteen 3. luokalla oli 176 ja sillon kiellettiin ruoka-aineet mistä saa rautaa..Eli mulla taipumus vähän liian korkeeseen Hb:iin. Vanhempanaki Hb on ollu 140-160 välillä =)
 
Haave2010 :hug: ja voimia kovasti!

fanttomi, Me ei edes olla etsitty sitä 'laukka'-ääntä vaan tyydytty kuuntelemaan ja laskemaan sykettä istukan viuh viuh viuhunoiden mukaan.

k&pikku-ruu 14+6


ps. täällä jo miehen kanssa suunniteltiin isäkuukautta syyskuulle 2011 ja mietittiin, minne mentäis lomailemaan...et ei yhtään aikaisessa nää meidän suunnitelmat :)
 
aamulla käyty seulonnassa. saatiin pikkusesta kuvia mukaan. downin riski oli 1:20000 ja ei saanu kätilö millään vaavia liikkuun. yritettiin vaikka mitä. yhtä laiska kun äitinsäkin aamulla..;)
mut kiva tietää taas et kaikki tähän asti on kunnossa. 4.5 cm oli mitta pikkusella. kehittynytkin ihan viikkojen mukaisesti. Mitäs muuten siellä lääkäri neuvolassa tehdään? olis se ens viikolla vai neuvola lääkärikö lie. heh. menee aina sekasin.:) höhlmö minä
 
Kysymys hematoomasta... kävin tänään sielä Taysissa ja sielä näkyi isohko hematooma, kalvojen alapuolella ( ? ).. mutta siis voiko tuosta olla haittaa raskaudelle? Sielä edelleen kaikki hyvin ja lääkäri totesi vaan että ei voi muuta kun peukkuja pitää ja onnea toivotella, mahdollisuudet 50-50... eikai ne nyt enään noin vähät oo raskauden jatkumiselle? :eek: vai noiden vuotojen takia ilmeisesti... en tiä. No, nyt maataan loppu viikko. Parin viikon päästä uudestaan Taysiin.

Huono olo näköjään pukkaa taasen päälle kun istuu, sohvalle siis :wave:
 
Kisseli onnea :heart:

Keffeli laitas alotus tosta hematoomasta niin varmaan saat parempaa tietoa?! Kyllä niitä ainakin monilla on ollut mitä matkan varrella silmään pistänyt! Hyvin kuitenkin kaikki mennyt...toivottavasti sinullakaan ei ole hätää :heart:
 
Kävin tänään ultrassa ja masuasukki ei ollut enää elossa. :'( Matkanteko oli katkennut noin reilu viikko sitten... Huomen aamulla menen "tyhennykseen", sen jälkeen olo on varmaan todella kamala, mutta koitan ajatella asiaa niin että vauvalla oli jokin niin pahasti vialla ettei olisi kyennyt täällä elämään. :ashamed: :snotty:

Ihanaa odotusta teille ja nauttikaa joka hetkestä!!! :heart: :hug: Kiitos tuesta ja turvasta jota olette näinä muutamana viikkona antaneet! :hug: Kaikkea hyvää teidän odotuksiin!!!

Rakkaudella: liinukka 83 ja pikku enkeli :heart:
 
Keffeli: Mulla oli tokassa raskaudessa myös hematooma istukan vieressä, joka sitten vuoteli muutaman viikon. Raskaus kuitenkin jatkui hyvin loppuun asti. Toivottavasti myös sinulla. En kyllä muista, että mulle olisi sanottu mitään minkä kokoinen tuo hematooma oli.
 
Voihan niisk :'( Liinukka lämmin :hug: Tuntuu kyllä pahalta teidän kaikkien surun kokeneiden puolesta :ashamed:

Ja sapettaa niin julmetusti!!! :kieh: Tänään juurikin kuulin yhden ystäväni raskaudesta...sekava tilanne mutta täysin tietoisesti toimittu ja mahdollisuus raskauteen siis ollut olemassa! Ja nyt hän puhuu abortista!! :kieh:
Että mua suorastaan vituttaa tommonen...ja surettaa kaikkien niiden puolesta jotka oikesti sitä vauvaa toivoo ja kaipaa ja vuosiakin yrittää tuloksetta! :ashamed:
 
Voi ei, täällä on kovasti parin päivän sisällä tullut surullisia uutisia, voimia teille kaikille :hug:

kisseli Lääkärineuvolassa lääkäri tutki paikat :LOL: Kohdunsuun, kohdunkaulan pituuden, tunnusteli kohdun, jne. Ja lopuks kuunneltiin sykkeet. Ennen lääkäriä terkka mittas verenpaineen ja punnitsi. Ei kai siellä muuta tehty, en ainakaan muista...

Itellä maha on turvoksissa, ja enää sitä ei oikein pysty peittämään. Töissä tänään erään lapsen äiti puhu vaan mun mahalle, välillä tajus nostaa katseensa sieltä, mut sit taas se katse valahti sinne alas :) Päässä varmaan raksutti, et onko toi raskaana vai lihonnu? :)
 
Milläs viikoilla noi neuvolalääkärit yleensä on? Mulle neuvolassa vaan sanottiin, että soita ultran jälkeen, ni sovitaan sit uus käynti jonnekin 16-18 viikoille, ennen seuraavaa ultraa. Ihmettelin kyllä, että noinko pitkälle menee seuraava käynti, mutta en tajunnut mitään kysästä enää kun olin jo kävelemässä ulos ovesta. Joko Helsinki säästää tai sit siltä neuvolatätiltä jäi jotain mainitsematta? No, mä soittelen ultran jälkeen ja kyselen, et mikä on homman nimi.
Vai onko tää joku "hoksaa itse soittaa ja varata aika" -juttu? :eek:
 
mamadread Meillä varattiin neuvolalääkäriin aika ekan neuvolakäynnin yhteydessä, neuvolalääkäri oli 11+3, ja onhan noita lääkärikäyntejä tulossa lisää, mutten vielä tiedä millon...
Mulla seuraava neuvola aika 17+0, on ollut siis kaksi tota ennen eka kerta 8+0 ja sitten toi lääkärineuvola...Ja ens viikolla käyn vaan sykkeet kuuntelemassa, sitä ei lasketa :)
 
liinukka83 - syvä osanotto myös sinun puolestasi, kohtalonsisareni... Nyt on tässä porukassa "kato" käymässä... Toivottavasti vieläiloksi meillekin muuttuu... Minä eilisen olin melkeinpä vuoteen omana ja surin... :ashamed: Tänään olen ollut jo jalkeilla, mutta jälkivuotoa ja kipuja on kyllä riittänyt... Kaikkea hyvää ja voimahalit sinulle liinukka huomista tyhjennystä varten... Itse olen shokistani pikku hiljaa toipumassa - suruaika on ikävää aikaa, mutta tuikitarpeellinen... :heart: :heart:
 
Voi kun tänne on tullut monta monta sivua lisää tekstiä. Ihanaa kun jaksatte olla niin aktiivisia. Ja isot halaukset kaikille mentyksiä kokeneille.

Mulla oli tosi kiireinen työviikko viime viikolla ja tämän viikon maanantaina vihdoin eka ultra. Kätilö oli aivan mahtava ja kaikki näytti olevan hyvin. Sikiöllä kauhea vauhti päällä, teki kuperkeikkoja ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Aivan uskomaton fiilis ja se valtava helpotuksen tunne. Aloin vaan itkemään hulluna siitä helpotuksesta, että siellä ylipäätään on jotain.

Mittaa oli pienokaisella jo 54 mm vastaten 12 + 0, eli 5 päivää enemmän.
Jennyli: Kiitos päivityksistä ja uudesta otsikosta. Mulle voisi muuttaa siis lasketun ajan 13.12 ja synnäriksi Kät. Kiitos :flower:

murunen83: mulla aivan sama että naama kukkii kuin mikäkin. Ja makea ja kahvikin maistuu taas kun pahoinvointi tuntuu olevan ohi. Vielä tosin väsyttää aika paljon ja olen yrittänyt ottaa aika iisisti ja tehnyt lyhyempiä työpäiviä silloin kun se on mahdollista.

mamadread: mulle neuvolan ekalla käynnillä sanottiin, että Helsingissä ei neuvolalääkärillä käyntiä, seuraava neuvola on sitten tosiaan viikolla 16-18.

Tsemppiä siis kaikille ja odotellaan nyt vain hyviä kuulumisia :heart:
 
Isot pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille! Voimia!

Mulla on ollut hemmetin pitkiä työpäiviä tässä tällä viikolla (pisin 15 tuntia), ja oon ollut jotenkin tosi allapäin myös. Hirveä ikävä puolisoa, oon yrittänyt sinne soitellakin mutta eihän se onnistu. Huomenna olis lääkäri, sekin jännittää (vaikkei ole mitään syytä siihen ettei kaikki olis ok). Maha on vähän kasvanut, näytän lähinnä lihonneelta kun vyötärö on hävinnyt. No, jospa tämä alakulo tästä helpottaisi. Huomenna on onneksi ylityövapaa.

donter 12+5
 
Liinukalle :hug: haave 2010 myös :hug: Ikäviä uutisia vielä tässä vaiheessa.. Valitettavasti tippuu korkealta ja kovaa, mutta antakaa surulle aikansa. Enkelivauvat ovat suojelusenkeleinä sitten seuraaville.

:wave: Täällä ilmottautuu myös yksi, jonka naama kukkii... Ei kai finnejä, mut sellasia ihme pikkunäppyjä koko naama täys (ainakin tuntuu siltä) ja ollu plussasta asti.

Juu, nyt nukkumaan.
 
paljon halauksia ikäviä uutisia saaneille :hug:
).( täällä ei mitään erikoista sitten viime kerran,viikon päästä olevaa ultraa odotellaan :wave: maha tuntuu vaan turpoavan päivä päivältä.mut nyt saunaan ja unille..
mimma ja möykky 9+5
 
Moikka moi kaikille!

Hurjaa tahtia tekstiä tänne tullut, itsellä vasta nyt olo alkanut helpottaa, viime viikot mennyt niin pahoinvoidessa ettei energiaa ole ollut juuri mihinkään. Lisäksi vielä muutto oli, asetutaan tässä uuteen kotiin pikkuhiljaa.

Kovasti voimia ja osanotto menetyksen kokeneille :hug:

Itsellä takana ultra pari vkoa sitten, LA muuttui jopa päivällä, 2.12 uus LA (ihme että merkkasi kun vain yhdellä pvällä muuttui) . ja tänään piipahdin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Kovin vilkas masu asukki tuntuu olevan, ultrassa heilui ja viuhtoi kintut joka suuntaan menemään =)
Ekat tuntemukset liikkeistäkin on parina iltana ollut, semmoista jännää kuplintaa, tai kuten neuvolatäti sanoi "kuin perunoita keittäisi" =D

Onko teillä miten paino noussut? Tänään vaa´alla neuvolassa kävin, ja kokonaiset 100 grammaa tullut painoa koko aikana. Tosin mulla 7 viimeistä viikkoa ollut päivittäin niin huono olo ja oksu lentänyt, että ei ihmekään kun ei ole paino noussut. Mutta nyt muutama päivä ilman ellotusta, ihana tunne!

Onko täällä muuten Vantaan suunnalta muita mammoja?
Itsellä semmonen tilanne että kaverit on vuosi pari sitten saanut vauvoja ja nyt ei ole ketään samassa tilantessa, kiva olisi jos ois jotain "vertaistukea" jakamassa vauvajuttuja ja ajatuksia =)

Ohhoh, tulipas kauhiasti tekstiä..sen siitä saa kun ei moneen viikkoon ole käynyt täällä =D
 

Yhteistyössä