Joulukuiset 2018

@äiti_82 Ei oo muuta syytä epäillä kun tuo arvo ja ikä. Tiiätkö oliko sulla millaset arvot?
Mie en oo uskaltanu käydä kattoo..ku oon hyvä kehittää järkyttäviä hysterioita itselleni vaik tietäisin kaiken olevan hyvin :whistle: meinasin kysyä kaikki ens torstaina ku mennää neuvolaa. Sitte pitäs kuulua sydänäänetki..ni en sitte panikoi mitään tuloksia salaa hiljaa mielessäni..:barefoot:
Mut eikö sen hcg:n vai mikä se oli, pitäski laskea jo (n)?
 
@äiti_82 Ei olis minunkaan pitäny käydä kattoo, koska myös superhyvä googlaamaan kaikki kauhujutut kaikesta :whistle: Kyllä se laskee, mut tuolloin kun kokeet otettiin, niin viitearvojen mukaan olis pitäny olla 60-70.
Onnex aika on niin pian, niin saat selvyyden :love:
Mie oon nyt hyvi pysyny pois tulosten kimpusta. Sokerirasitukseen tulokset oisin kyl halunnu käyä kurkkaa..Mut en uskaltanu just noitten muitten takia :D aattelin et jos sokereissa jotain pielessä ni kai ne sieltä neuvolasta soittaa ennen torstaita!

Paino on pysyny yllättävän hyvin kurissa (y) vertaa tohon edelliseen raskauteen kun nousi ihan liikaa..ja olin alussa saman painone kun nyt olin alussa, ja sillon jo ylipainoa.. ni kiva nyt huomata että se ei oo noussu räjähdysmäisesti! (Eilen kyl vähä liikaa herkuttelin :whistle:).. Mut nyt taas jos yrittäs himmailla (y)

Meillä = miulla :D on jo vaunut valittu, mut haluun päästä livenä ne kattoo kuiteki ensin osto päätöstä! Emmaljungan valkoiset :barefoot: vaunu koppa ja ratasosa erikseen. Aattelin et talvivauva mahtuu paremmin sit nukkuu kunnon vaunu kopassa :love: edelliset oli kesävauvoja ja rattaissa oli vaan pehmeä kantokoppa.
Sit haluisin vauvalle korisängyn ensisängyksi! Oon jos senki bongannu netistä.. haluisin vaan nähä senki livenä (n) mut en oo varma onko niin liikettä missää ( laiskasti jaksoin lukea tein nettisivut.. ) Alvin korisänky birthe..179e maksaa, ei oo miusta kauheen kallis..
Olo on aika hyvä, melkee ku ei raskaana oliskaan, maha vaan kasvaa kovaa vauhtia ja näyttää hyvinkin raskaalta :D
 
@phoeben Kauhee kokemus ollut sulla!! Toivottavasti jäi siihen yhteen kertaan :(

@Myrtle Tollanen huimauskin on kauheeta. Kovin yleistä kai kyllä. Kyllä muakin normaalia enemmän huippaa, mutta sillon tällön vaan.

Seuloista: En uskaltais käydä kattoo pelkkiä veriseulan arvoja! Hui! :unsure: Kehittelisin niin kauheet kauhuskenaariot päässäni ettei mitään järkee.. Minä ootan tiistaista nt ultraa sillä mielellä että toivottavasti se on ees hengissä. Mieskin just eilen sano että se kun on ohi, voi "kuuluttaa" muillekin. En jotenkin osaa vielä pelätä seuloissa narahtamista, ennen kuin tiiän et on ees elossa.

Mies on kyllä nin mahtavasti mukana tässä raskaudessa (mulle 4. Miehelle 1.) Oon ihan pakahtua onnesta kun on niin hyvä olla. Vuos sitten mies vielä oli sitä miltä ettei halua omia koskaan, enkä sen puoleen minäkään enää uskonut lapsia tekeväni. Niin se vaan rakkaus muutti meitä ja tässä ollaan :love::love:

Nekku rv 12+0 Hei, eka kolmannes täynnä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
@äiti_82 On meilläkin periaatteessa vaunut päätetty :barefoot: Emmaljungan valkoiset nahkasomisteilla kans. Mut ne sirommat missä eessä kääntyvät pyörät. En muista mallia. Tai Bugaboot. Molemmat pitää testata ennen päätöstä. Emmaljungat oon jo käyny työntelee liikkeessä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Ckk
@Nekku// Joo, mua pelottaa kans enemmän se, että onko elossa. Luin, että tuo alhainen hcg voi viitata istukan vajaatoimintaan ja se voi olla tosi pahakin juttu. Monelta sulla aika tiistaina? Mulla 11.30.
@äiti_82 Mä oon kans kattonut jo vaunuja ja haluan Britax go bigit kaikkine vermeineen :) Toinen olis Nord active, mut niistä ei löydy oikein kokemuksia tai juttuja mistään. On vaan tosi nätit ja ainakin paperilla vaikuttaa hyvältä. Mulle tärkeitä kriteereitä on, että kulkee hyvin myös lumessa ja on helpot kasata ja koota ja menee pieneen tilaan autoon.
 
@justiina4 Mullakaan ei näy pappa, mut hcg näkyi ja se oli tosi alhainen. Nyt sit ihan murheellisena ollu eilisestä asti kun huolettaa niin paljon :( ultra tiistaina ja alkoi pelottaa se ihan hitosti. Eikä mua silleen pelota se down, sen kanssa vois elää, mut pelkään, että se ei elä enää.
Miks pitikin mennä lukemaan koko hiton koetulokset!
Heippa!

Mäkin stressasin noita veriseulan arvoja ennen ultraa. Tulokset kun näki omakannasta melkein heti. :oops: Tietty menin kanssa googlailemaan ja jonkun taulukon mukaan s-papp-a arvo oli niinkuin pitikin, mutta omaan silmiin se hcg-arvo oli matala, vähän alta 30... Pelkäsin kanssa, että onko sikiö lakannut kehittymästä. :eek: Vähän päältä viikon stressasin ja pelkäsin, ennen kun oli ultran vuoro. Ultrassa kaikki oli kuitenkin niin kuin piti ja kaveri oli todella eloisa, NT 1,5. :) Sain seuraavana päivänä yhdistetyt seulontatulokset jo NetPostiin ja suurentunutta riskiä ei ollut mihinkään, eli tosiaan ne arvot yksinään ei kerro mitään :)

Tsemppiä! (y)
 
Heippa!

Mäkin stressasin noita veriseulan arvoja ennen ultraa. Tulokset kun näki omakannasta melkein heti. :oops: Tietty menin kanssa googlailemaan ja jonkun taulukon mukaan s-papp-a arvo oli niinkuin pitikin, mutta omaan silmiin se hcg-arvo oli matala, vähän alta 30... Pelkäsin kanssa, että onko sikiö lakannut kehittymästä. :eek: Vähän päältä viikon stressasin ja pelkäsin, ennen kun oli ultran vuoro. Ultrassa kaikki oli kuitenkin niin kuin piti ja kaveri oli todella eloisa, NT 1,5. :) Sain seuraavana päivänä yhdistetyt seulontatulokset jo NetPostiin ja suurentunutta riskiä ei ollut mihinkään, eli tosiaan ne arvot yksinään ei kerro mitään :)

Tsemppiä! (y)
Hyvä, että oli kaikki ok.

Seerumiseulonnassa mitattava HCG-b-v on eri asia kuin kokonais-HCG, jolla seurataan raskauden etenemistä. Tuo HCG-b-v on vapaa (eli ei proteiineihin sitoutuneena oleva) HCG:n beeta-alaketju. Tämä muillekin tiedoksi, etteivät turhaan panikoi.
 
Hyvä, että oli kaikki ok.

Seerumiseulonnassa mitattava HCG-b-v on eri asia kuin kokonais-HCG, jolla seurataan raskauden etenemistä. Tuo HCG-b-v on vapaa (eli ei proteiineihin sitoutuneena oleva) HCG:n beeta-alaketju. Tämä muillekin tiedoksi, etteivät turhaan panikoi.
Joo, siis tämä oli mulla kyllä tiedossa, en vain jaksanut muistaa tuota loppurimpsua siinä viestiä kirjoittaessani... :oops:
 
@Myrtle mä laitoin sulle kans viestiä fb-ryhmästä! :)

Meillä nt-ultra nyt keskiviikkona ja on alkanu jotenki jännittää aika paljon. Lähinnä just, että onko siellä kaikki hyvin jne. Kauhukuvat huonoista uutisista ja että joutuis tekemään kamalia päätöksiä. Ähh, ei pitäis antaa näille ajatuksille tilaa.

Mulla on ollu melkein jatkuvaa vellovaa huonoo oloo, ihan ku ois darrassa, jostain vkolta 7 asti ja nyt menossa 12+. Viime raskaudessa loppu vasta vkon 15 paikkeilla, eikä yhtään enää huvittais tää huono olo. Nyt uutena oireena, mitä ei aiemmassa raskaudessa ollu, on huippaus. Erityisesti aamulla pitää nousta rauhassa tai saattaa silmissä sumentua, vilkkaan ja kiipeilevän 1,5-vuotiaan kanssa törkeen helppo toteuttaa noi rauhalliset aamut.... :D Niin ja mulla on nyt vähän tyttö-fiilis, tosin olin vimekskin rakenneultraan asti varma et on tyttö.. joten taidan suosiolla venailla sinne asti. :) Niin ja meillä nyt käytössä Bugaboon Buffalot all blackina (ihan parhaat!), mut hankintalistalla olis sit Donkeyt.
 
Ompas täällä ollut aktiivista :barefoot: kellään tietoa mistä sais harmaat vaunut, ei taida olla emmaljungalla? Eilen käyty nt ultrassa 1.6mm oli niskaturvotus ja kaikki hyvin. Verikokeista ei tiiä vielä. Uskomatonta kuinka tämä "meille tulee vauva" tunne tulee yhtäkkiä ja olin vähän kuin shokissa tuon ultran jälkeen, kun ensimmäinen lapsi tulossa :LOL: la siirtyi 9.12 eli melkein viikolla, johtuuko se siitä että ovulaatio onkin ollut aiemmin??

13+2
 
Viimeksi muokattu:
Ompas täällä ollut aktiivista :barefoot: kellään tietoa mistä sais harmaat vaunut, ei taida olla emmaljungalla? Eilen käyty nt ultrassa 1.6mm oli niskaturvotus ja kaikki hyvin. Verikokeista ei tiiä vielä. Uskomatonta kuinka tämä "meille tulee vauva" tunne tulee yhtäkkiä ja olin vähän kuin shokissa tuon ultran jälkeen, kun ensimmäinen lapsi tulossa :LOL: la siirtyi 9.12 eli melkein viikolla, johtuuko se siitä että ovulaatio onkin ollut aiemmin??

13+2
Lastenvaunu Emmaljunga Duo Edge, Lounge Grey

Tuleekohan kuva läpi..
 
@Lilmi89 toi on ihana tunne kun uskaltaa hengähtää ja tajuaa et vauva tulee :love:
Mie oon vähä jo fiilistely, mut ehkä torstain neuvolan jälkee sit kunnolla mikäli sydänäänet kuuluu :barefoot: nyt ollaan jo "varmemmilla" vesillä 14+0, mut haluun kuulla viel ekan kerran sydän äänet!!
 
Minäkin oon jo vaunuja selaillut. Jo varmaan pari vuotta sitten ihastuin Stokken vaunuihin, trailz-malli on tällä hetkellä kiikarissa. Toki pitää käydä koeajelemassa sitten myöhemmin että mitkä tuntuu parhailta. Kääntyvät etupyörät, sopiva sirous ja kevyt työnnettävyys ainakin toiveena. Stokkea saa muuten myös harmaana @Lilmi89 :)

Mekin on nyt ultran jälkeen uskallettu vähän hengähtää ja iloita tulevasta vauvasta. Lähipiirille ollaan myös jo kerrottu.

Huimausta joku kyseli, mulla on myös ollut huimausta parina päivänä. Ei ihme kyllä koska verenpaine on suht matala, ekassa neuvolassa oli 108/58. Hemoglobiini taas oli 139 eli varmaan ihan heti ei tarvitse rautalisää aloittaa.

Onko muilla univaikeuksia? Herään joka aamu viideltä ja yli tunti menee ennen kuin nukahdan uudestaan. Viime yönä tosin otin univelkaa takaisin yli 12 h unilla :whistle:

Dopplerista tykkään edelleen kovasti, tuo mielenrauhaa! Kerran-pari viikossa olen sydänääniä kuunnellut sillä.

Tänään 12+5
 
Kiitos @äiti_82! :X3: jotku tuollaiset, joudun lenkittämään koirat myös päivittäin vaunujen kanssa eli pitäis olla kyllä hyvät liikuteltavat, mulla ei ole nuista mitään kokemusta miten nuo 2 merkkiä eroaa toisistaan? :whistle: Huimausta ei oo verenpaineet tuppaa olemaat enempi korkeat, hankalaa kun ette saa lakua ja salmiakkiakaan syödä se nostais verenpainetta! Ja univaikeuksia on kyllä, herään myös ihmeen aikaisin, mitään muita oireita ei enää olekkaan. Vielä kun saisi sen sukupuoliveikkauksen tietää!
 
Kiitos @äiti_82! :X3: jotku tuollaiset, joudun lenkittämään koirat myös päivittäin vaunujen kanssa eli pitäis olla kyllä hyvät liikuteltavat, mulla ei ole nuista mitään kokemusta miten nuo 2 merkkiä eroaa toisistaan? :whistle: Huimausta ei oo verenpaineet tuppaa olemaat enempi korkeat, hankalaa kun ette saa lakua ja salmiakkiakaan syödä se nostais verenpainetta! Ja univaikeuksia on kyllä, herään myös ihmeen aikaisin, mitään muita oireita ei enää olekkaan. Vielä kun saisi sen sukupuoliveikkauksen tietää!
Meillä on kanssa sit 2 koiraa ku vauva syntyy ja meinasin kyllä lenkkeillä niitten kanssa.. Miulla oli isommilla lapsilla kans emmaljungat, neljä isoa pyörää, ei mitään kääntyviä.. meinasin nytki ostaa emmaljungat neljällä kääntymättömällä pyörällä. Uskon että on tukevin vaihtoehto (y) ja miellyttää silmää nuo emmaljungat muutenkin!! Toi kuva minkä laitoin ni oli vaan yks runko vaihtoehto.. uskosin että noita värejä saa kaikkiin vaihtoehtoihin.. ehkä:D
 
Vissiin syynä pyörrytykseen oli laskeneet paineet. Lainasin äidiltä verenpainemittaria, niin oli paineet 98/61 ja illalla kun oli vihdoin normaali olo, niin 124/74.

Mä hei lisäilen ihmisiä viimeistään huomenna faceryhmään, oon ollu kipeen lapsen kans kotona ja tyhjentäny muuttolaatikoita niin en juuri oo netissä roikkunu. :D

Poks 13+0!
 
Kaikki hyvin nt-ultrassa :love:

Ihan kaikki. Munuaisvirtaukset, sydämen virtaukset, aivojen lohkot, nenäluu, napanuora ja sen virtaukset, mahalaukku. Jalat, kädet, sormet, varpaat.
Maiskutti suullaan, eli imi lapsivettä ja heitti niin vimmatusti kuperkeikkaa, laittoi käsiä naamalle ja potki ultra anturaa niin että tunsin kaikki potkut :love: Hämmästelin sitä että voiko olla ja kyllä se sanoi että on ne :love::love::love:

Nyt ei muuta kerkeä.

Nekku ja rv varmistui nyt 12+3
Aikaistui parilla päivällä LA 15.12
@Ckk Pääperämitta oli 58,8
Niskaturvotus 1,1 veriseula tulokset ei vielä kerennyt tälle päivälle valmistua, soittavat jos jotain on. Mutta koska turvotus ja kaikki muuten hyvin. Tuskin on mitään :)
 
Kaikki hyvin nt-ultrassa :love:

Ihan kaikki. Munuaisvirtaukset, sydämen virtaukset, aivojen lohkot, nenäluu, napanuora ja sen virtaukset, mahalaukku. Jalat, kädet, sormet, varpaat.
Maiskutti suullaan, eli imi lapsivettä ja heitti niin vimmatusti kuperkeikkaa, laittoi käsiä naamalle ja potki ultra anturaa niin että tunsin kaikki potkut :love: Hämmästelin sitä että voiko olla ja kyllä se sanoi että on ne :love::love::love:

Nyt ei muuta kerkeä.

Nekku ja rv varmistui nyt 12+3
Aikaistui parilla päivällä LA 15.12
@Ckk Pääperämitta oli 58,8
Niskaturvotus 1,1 veriseula tulokset ei vielä kerennyt tälle päivälle valmistua, soittavat jos jotain on. Mutta koska turvotus ja kaikki muuten hyvin. Tuskin on mitään :)
Apua, painoin sulle vahingossa eka peukun alas! :cry: Ihania kuulumisia ultrasta :love:
 
Kaikki hyvin nt-ultrassa :love:

Ihan kaikki. Munuaisvirtaukset, sydämen virtaukset, aivojen lohkot, nenäluu, napanuora ja sen virtaukset, mahalaukku. Jalat, kädet, sormet, varpaat.
Maiskutti suullaan, eli imi lapsivettä ja heitti niin vimmatusti kuperkeikkaa, laittoi käsiä naamalle ja potki ultra anturaa niin että tunsin kaikki potkut :love: Hämmästelin sitä että voiko olla ja kyllä se sanoi että on ne :love::love::love:

Nyt ei muuta kerkeä.

Nekku ja rv varmistui nyt 12+3
Aikaistui parilla päivällä LA 15.12
@Ckk Pääperämitta oli 58,8
Niskaturvotus 1,1 veriseula tulokset ei vielä kerennyt tälle päivälle valmistua, soittavat jos jotain on. Mutta koska turvotus ja kaikki muuten hyvin. Tuskin on mitään :)
Onpa teil katottu tarkkaa :love: ei meil katottu tollee, enkä muista et ois tytöltäkää katottu, häneltä käytii myös täs ultraa. Pojalta aikoinaan vaan rakenteessa. 14v. Sitten piti valita kumpaan menee :whistle:
 
Ckk
@Nekku// Hienoo, että kaikki hyvin! Ja kuulostaa ihanalta, että oot tuntenut liikkeet :love:

Meillä myös kaikki oikein hyvin! Pääperämitta 58, joten vastas just viikkoja 12+2. Nt 1,1 ja riskiluvut kun laskettiin, niin down oli 1:48000 ja se toinen 1:100000. Eli ihan huikeen hyvät :LOL: Ja meillä kans katottiin aivot, säärimitta, sydän, olisko ollu ne munuaiset, napanuora ja sen kiinnittymiskohta. Meijän pieni oli tosi uninen ja piti tökkiä ja yskiä, että saatiin siihen liikettä ja muuttamaan asentoa, että kätilö sai tehtyä kaikki tutkimukset :D
Ollaan kyllä molemmat niin helpottuneita ja häkeltyneen onnellisia nyt :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutiluu

Yhteistyössä