Joulukuiset 2018

Ostin nyt sit kuitenkin dopplerin, ja kova pamppailu siellä kuului :love: oli ihanaa miehen kanssa yhdessä kuunnella, kun mies ei pääse ultraan mukaan.

Mikä teillä on ollut s-papp-a -arvo? Mulla oli vaan 409, ja ymmärsin että se on vähän matala? Husin jossain ohjeessa rv 10 tuo on n. 700. Mitään kunnollista skaalaa en tosin tuolle löytänyt (n) hcgbv oli kuitenkin 69, mikä on kai ihan hyvä.
Tiistaina ultraan!:)
Mulla oli s-pappa 369 ja hcgbv 116.Ja vaikka jokaikisessä paikassa lukee, ettei noi arvot merkkaa yhtään mitään tuollaisenaan, niin olen silti huolesta soikeana ja panikoin kun tuntuu että nuo on täysin eri luokkaa kun kellään muulla. (n) Nt-ultraan on vielä 2 viikkoa ja sieltä se lopullinen vastaus tulee, mutta luulen errä oon hermoraunio jo silloun. :unsure:
 
Äh, ymmärrän täysin huolen @Lellu-80! Ärsyttävää ettei mistään löydy kunnollisia taulukoita, joka paikassa vaan hoetaan että arvo on liian korkea tai liian matala :cautious: raportoin tiistaina sitten mitä ultrassa sanotaan noista. Heräsin jo yöllä miettimään ja googlaamaan uudestaan noita arvoja, ja yritin siinä klo 4 hätäillä että onko minusta down-lapsen äidiksi. No nyt aion rauhoittua ja odottaa ultraa :LOL:
 
Äh, ymmärrän täysin huolen @Lellu-80! Ärsyttävää ettei mistään löydy kunnollisia taulukoita, joka paikassa vaan hoetaan että arvo on liian korkea tai liian matala :cautious: raportoin tiistaina sitten mitä ultrassa sanotaan noista. Heräsin jo yöllä miettimään ja googlaamaan uudestaan noita arvoja, ja yritin siinä klo 4 hätäillä että onko minusta down-lapsen äidiksi. No nyt aion rauhoittua ja odottaa ultraa :LOL:
Joo, mut noikin arvot on yksilöllisiä ja lopulliseen "tuomioon" tulee vielä niskaturvotus, äidin ikä, paino, pituus ym, jolloin vasta saadaan riskiluvut ym. Itsekin nukkunut pirun huonosti nyt kun vaan samat ajatukset pyörii päässä. :unsure:
Kun itsellä kuitenkin kohta 38 ikää, niin riskilukukin varmaan aika korkea.
 
Moikka! Mä tuun vähän myöhäisherännäisenä mukaan keskusteluihin! Oon siis Elina, 33-vuotias mimmi Helsingistä. Esikoinen on 1,5-vuotias ja toiselle la 15.12. Oon ollu vähän epäuskoinen tän raskauden kanssa ja siks oon kokenut vähän hankalaks tulla "julki" asian kans, mut jospa sitä uskaltautuis höpöttelemään! Ultraan päästään parin viikon päästä, mikä on ihanaa! ☀

Speksit vielä:
elinappi/33/15.12./toinen
 
  • Tykkää
Reactions: Spenni
Jokohan sitä itse uskaltaisi liittyä Facebook ryhmään :) laitan @mammaksii viestiä sinulle.
Itse pääsin neuvolassa ultraan epäsäännöllisen kierron takia. Sillon viikkoja 8+4. Nyt on np-ultra varattu 14.6 ja tällä hetkellä mennään 10+3:love:
Minut voi myös päivittää listaan:
Kimalluss/ 27/ 20.12/ ensimmäinen
 
Juu, seulonta verikokeista puhutaan. Itse asun vantaalla ja huslab laittoi ne omakantaan eli nettiin josta ne näen. Ei hyvä, kun nyt tosiaan panikoin vaikka noi pelkät verikokeet ei kerro yhtään mitään.
Kuinka nopeesti tulokset tuli? Lähettääkö ne kotiin niitä? Käydäänkö ne sitte ultrassa kaikki läpi vai pitääkö viel odottaa jotain riskilukulaskentaa.. Saa joku muukin siis vastata jos tietää, mä en enää muista, eikä varmaan oo systeemitkään samat ku viis vuotta sitten...
 
Heittäkäähän nyt poies tuo stressaaminen! Ei tässä auta kuin odottaa ja koko raskausaika on varmasti jännittävää ja kaikki pelon ja samalla onnen tunteet käydään läpi. Toki näistä peloista on hyvä puhua neuvolassa mutta itse olen ollu aika pettynyt siihen että tuntuu että näillä keskustelupalstoilla ja ryhmissä lietsotaan sitä keskenmenopelkoa, se nimittäin tarttuu! Itse kyttäsin jokaista oiretta ja vertasin muihin vaikka tajusin että kaikki raskaudessa on normaalia paitsi voimakas kipu ja vuoto. Itse olen ollut huolissaan oireettomuudesta, vaikka tiedän että ystäväni oli saanut keskenmenon rv 6 ja vielä nt ultrassa kärsi todella pahasta pahoinvoinnista. Pysyin tovin pois näiltä palstoilta ja sain mielenrauhan, suosittelen samaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Iinuski
Moi! Mä kävin seulontaverillä 27.4, ja nt-ultra oli 9.5.
PAPP-A 159 ja β-hCG 35. Tähän kun yhdistettiin mun ikä (30) ja tupakoimattomuus sekä niskaturvotusmitta 0.4 niin saivat riskiluvut:
Down 1:35 000 ja ne kaks muuta 1:100 000


Eli noihin vaikuttaa ihan hirmusesti kaikki ja siksi mitään taulukkoja ei voi olla :)

Aurorials ja mini 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: Spenni
Kuinka nopeesti tulokset tuli? Lähettääkö ne kotiin niitä? Käydäänkö ne sitte ultrassa kaikki läpi vai pitääkö viel odottaa jotain riskilukulaskentaa.. Saa joku muukin siis vastata jos tietää, mä en enää muista, eikä varmaan oo systeemitkään samat ku viis vuotta sitten...
Mulla tuli 2 päivässä, ja pitää odottaa ultraan, sitä aiemmin ne on vaan numeroita. Se riskilaskenta tehdään siellä ultrassa.
 
Heittäkäähän nyt poies tuo stressaaminen! Ei tässä auta kuin odottaa ja koko raskausaika on varmasti jännittävää ja kaikki pelon ja samalla onnen tunteet käydään läpi. Toki näistä peloista on hyvä puhua neuvolassa mutta itse olen ollu aika pettynyt siihen että tuntuu että näillä keskustelupalstoilla ja ryhmissä lietsotaan sitä keskenmenopelkoa, se nimittäin tarttuu! Itse kyttäsin jokaista oiretta ja vertasin muihin vaikka tajusin että kaikki raskaudessa on normaalia paitsi voimakas kipu ja vuoto. Itse olen ollut huolissaan oireettomuudesta, vaikka tiedän että ystäväni oli saanut keskenmenon rv 6 ja vielä nt ultrassa kärsi todella pahasta pahoinvoinnista. Pysyin tovin pois näiltä palstoilta ja sain mielenrauhan, suosittelen samaa..
Se on niin helppo sanoa ettei saa stressata. Kun ikää on jo liki 40, niin riskit on jokatapauksessa eri luokkaa kun 2-kymppisellä. Kun tyttöä odotin 15 vuotta sitten, en stressannut mistään, olin ja odotin. Nyt kaikki on erilaista. Ja se että luen tai en lue näitä palstoja, ei vaikuta asiaan.
 
@Myrtle nuo käytännöt vaihtelee riippuen missä asut. Meillä käydään eka ultrassa rv11-11+6 välillä ja ultran jälkeen on heti verikoe. Soittavat tulokset viikon kuluessa jos on jotain häikkää. Jos ei oo häikkää ni tulokset saa neuvolasta kysymällä jos tahtoo. Mie en oo käyny kattomassa omia tuloksia juurikin tuon stressaamisen takia. Käytiin 16.5. Ultrassa ja soittoa ei tullu viime viikolla..ni ehkä kysyn neuvolassa reilun viikon päästä lukuja..
Itellä seesteinen hetki menossa.. muuten ei oo mitään, mut jos ei ehi nukkuu päikkäreitä ni ei saa mitään aikasix :sleep: viel 2vk pitäs jaksaa..sit ois loma (y)
Tänää 12+6 :love:
 
Kiitos vastauksista! Mulla tosiaan ultra vasta 8.6. jolloin on rv9 tehdyn varhaisultran perusteella JO 13+4! Mutta meneehän se sinne rajoihin, pitää vaan toivoa ettei tule mitään megalomaanista mahatautia tai muuta et joutuis siirtää. Veriseulat kävin tosiaan antaa viikko sitten. Mut ehkä en mee sinne omakantaan väijymään, aika pitkä aika panikoida ja itsekseen tulkita sitten niitä tuloksia :D Ja sama juttu, ikä rasittaa jo, vaikka mua on kovasti lääkäritkin lohduttaneet, ettei 35 todellakaan ole mikään vanha odottaja vielä, huoli pois vain.

Mut sit kun on jo isommat lapset ja oma meneminen oli vihdoin vähän vapaampaa, niin kyllähän mä oon aika pellossa elänyt ennen raskautta, kun se ei todellakaan ollut enää suunnitelmissa. Niin sit mä mietin kaikkia foolihappojuttuja ja tupakointia (jonka onneks olin jo siihen mennessä melkein kokonaan lopettanut) ja useampana viikonloppuna just ennen raskautta oli jos sun mitä kissanristiäistä, enkä myöskään kauheen terveellisesti syönyt saati mitään vitamiinilisiä... Että katotaan vaan mikä mongoloidi siel majailee :D

Kelluja 11+6, ihan just eka kolmannes ohi!!
 
Heipähei kaikille ihanaisille odottajille :love:

Ollut hirmuinen kiirus, niin en ole ehtinyt käydä täällä edes viestejä lukemassa. Nyt tämmöinen pikapäivitys, kun useampi oli tätä asiaa mietiskellyt.

Mun täytyy nyt harmikseni todeta ettei tällä hetkellä meidän fb ryhmään oteta uusia jäseniä, sillä sadan rajapyykki alkaa lähestymään. Toive pienestä ryhmästä tuli heti alussa useammalta jäseneltä.
Alan jossain vaiheessa poistelemaan sieltä jäseniä, jotka ei ole ikinä kommentoineet mitään (tämä sääntö myös enemmistön toiveesta). Tämän raivaamisen jälkeen siis voisimme ottaa vielä uusia jäseniä, jos silloin vielä on halukkuutta liittyä meidän seuraamme!
 
Mun täytyy nyt harmikseni todeta ettei tällä hetkellä meidän fb ryhmään oteta uusia jäseniä, sillä sadan rajapyykki alkaa lähestymään. Toive pienestä ryhmästä tuli heti alussa useammalta jäseneltä.
Alan jossain vaiheessa poistelemaan sieltä jäseniä, jotka ei ole ikinä kommentoineet mitään (tämä sääntö myös enemmistön toiveesta). Tämän raivaamisen jälkeen siis voisimme ottaa vielä uusia jäseniä, jos silloin vielä on halukkuutta liittyä meidän seuraamme!
Tämä on kyllä harmi vaikkakin oli odotettavissa ettei kaikki siihen ennätä, ennen kuin "luukut" lyödään kiinni. Itse ajattelin nt-ultraa rajapyykkinä että sitten vasta uskaltaisi omalla nimellä julkistaa asian facebookissa.

Onko innokkaita toisen ryhmän perustajia? Saataisko vielä kivan kokonen porukka aikaseks niistä jotka ei ekaan ryhmään päässyt?

Pahoinvointi vihdoin helpottanut. Ei juuri haittaa ruoka-aikojen venymise, ei ällötä mikään, käyn kaupassa ja kokkaan joka päivä. Ihanaa

Nekku rv11+1 eka kolmannes kohta lusittu, hurjaa
 
Voi kun olisi niin helppoa, että vaan lopettaisi stressaamisen :confused: me tehtiin tätä vauvaa yli 3 vuotta ja 3 icsi-kierrosta. Jos menee kesken, niin uudet yritykset on sitten yksityisellä ja noin 7000e/kerta, eikä onnistumisesta takeita. Panokset on aika paljon kovemmat kun uutta raskautta ei ihan tuosta noin vaan voi saada aikaiseksi.

Harmi tuo fb-ryhmän täyttyminen. Itse en Facebookia ole enää juurikaan käyttänyt pariin vuoteen, joten siksi en ryhmään ajatellut liittyä, vaikka onhan siellä juttelu paljon helpompaa kuin täällä. Toivottavasti ulkopuolelle jääneet saatte oman ryhmän kasaan!
 
Kiinnostaako jotakuta wa-ryhmä? Jos semmosen perustais ja kutsulinkki YV:nä? Harmi tosiaan tuo face, itse kans halusin odottaa tän ekan kolmanneksen ja mielellään ekan ultrankin. Mut eipä mulla ole puhelimessa edes facen sovellusta, niin sikälikin itelle vois paremmin sopia tuo wa.

POKS 12!!!
 
Wa-ryhmä vois olla kiva! @Myrtle
Ultra oli tänään ja vauvalla kaikki hyvin :love: hirmuisesti heilutteli jalkojaan ja käsiään ja välillä puski seisomaan. Nyt uskallan jo useammalle kertoa raskaudesta, vaikka vähän varovaisesti edelleen. Ihanaa kun ei tarvitse enää salailla :)
 
Voisin tulla siihen toiseen ryhmään jos joku sellaisen innostuu tekemään :) kohta tosiaan 12 viikon raja täynnä. Todella oireetonta on myös nyt, mitä nyt kauhea vaateongelma, arvon että alanko mammahousuja jo hankkimaan. En ole 2kuukauteen farkkuja käyttänyt :LOL: Onneksi meillä kohta ensimmäinen kolmannes ohi....! <3
 
Ähh, no onpa kurjaa ettei enää pääse fb-ryhmään. Itse en halunnu ihan alkuraskaudesta lähteä hirveesti keskusteluihin, koska mulla oli joku nihkee ajatus/pelko keskenmenosta, enkä halunnu siitä "joutua" sit vieraille ihmisille kertomaan. Noh, jatkan sit varmaan toisessa äiti-ryhmässä, wa-ryhmät alkaa ahistaa ja siel on hirmu hankala pysyä kärryillä keskusteluissa, varsinki ku himassa on 1,5-vuotias vauhtityyppi. Ja tää foorumille kirjottelukaan ei oikein tunnu omalta, oli vaan ajatus just että tätä kautta ois päässy suljettuun fb-ryhmään. Plaah.
 
Mä voisin harkita sitä toisen ryhmän perustamista (y) Jos ei joku innokkaampi ilmoittaudu?? En ihan joka päiväinen somen käyttäjä meinaan ole että jos sen kestää että mulla on muutakin elämää :D:p:ROFLMAO:

Suljetusta ryhmästä nauttisin itse varmasti enemmän kun voisi paremmin avata elämäänsä :) Whatsappia en ite näe järkevimpänä vaihtoehtona kun ei ole niin selkeä suuren joukon kirjoitteluin.

Mutta katsotaan ja huudellaan nyt vähän aikaa löytyykö toiseen ryhmään innokkaita liittyjiä? :love:

Nekku rv11+...3
Ei ole mullakaan hetkeen farkut mennyt jalkaan. Maha on pikku pallo ja kovasti mies on siitä innoissaan :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Heluna86 ja Lilmi89

Yhteistyössä