Joulukuiset 2018

@Kattungar onpa tökeröä käytöstä..
@Iinuski mie en kyl juo.. paitsi jos on niitä alkoholittomia kaupan.. mut eipä meillä olla siman suurkuluttajia..
Itellä pahaolo vaivannu nyt taas enempi pari päivää.. velloo ja pistää puhaltelemaan :censored:
Ja lisäksi alavatsalla sellasta kiristelyä tai mikskä tuota nyt voi kutsua... mut kasvua varmaan tapahtuu:barefoot: väsyttää ja jumittaa ja paleltaa kaikki illat.. tai siis heti ku töistä pääsen kotiin :D että ei tää nyt ihan oireetonta oo :whistle:
Mut aina ihanaa :love: tänää 8+2
Muoks* piti toivottaa myös kaikki uudet tervetulleiksi (y)
 
Viimeksi muokattu:
Aion juoda kaupan 0,8% simaa hyvillä mielin lasillisen tippaleivän kaverina (ja ehkä toisen munkin kanssa), noin pieni määrä alkoholia ei vielä veriarvoja hetkauta. Kotisimaa taas en juo, koska siinä ei voi olla varma alkoholin määrästä.
@Kiivinen me saatiin ihan pyytämättä yksi ultrakuva mukaan. Ei siinä tosin vielä näy muuta kuin toukan muotoinen möykky :ROFLMAO:
Tänään varasin neuvolan, eka käynti on 2 viikon päästä. Miten muilla on ekat käynnit menneet, onko ollut kivoja terkkoja?
 
Täällä varhaisultrassa käyty tänään koska viime yönä oli kovat kivut niin aikaistin sitä ja menin jo tänään 6+3. Vastas täysin kokoaan ja kaikk hyvin :D <3 laskin siis ihan tuntumasta ovulaation (edellinen kierto oli siis km kierto ja sitä edellinen ennen viime raskautta, joten ei mitään tietoa kierron pituudesta) ja täsmäs siihen ovulaatioon.

Mikäs sen fb-ryhmän tilanne olikaa ja kenelle piti laittaa viestiä :) mietin josko siihen uskaltais jo jos vielä mahtuu
 
Täällä varhaisultrassa käyty tänään koska viime yönä oli kovat kivut niin aikaistin sitä ja menin jo tänään 6+3. Vastas täysin kokoaan ja kaikk hyvin :D <3 laskin siis ihan tuntumasta ovulaation (edellinen kierto oli siis km kierto ja sitä edellinen ennen viime raskautta, joten ei mitään tietoa kierron pituudesta) ja täsmäs siihen ovulaatioon.

Mikäs sen fb-ryhmän tilanne olikaa ja kenelle piti laittaa viestiä :) mietin josko siihen uskaltais jo jos vielä mahtuu
@mammaksii :lle yksityisviestiä niin pääset faceryhmään.
 
Nyt on mieli maassa :(

Perjantaina jo vähän epäilytti kun ei ollutkaan ihan 24/7 pahaolo. Jaksoin jopa tehdä jotain. Lauantaina pahoinvointia ei tuntunut olevan ollenkaan. Väsymys kyllä läsnä. Tein suursiivouksen, pesin pyykkiä ja kestitsin vieraita. Ei tuntunut missään vaikka ruoka-ajat venyi ja pakkui. Kävin illalla vielä reippaalla kävelyllä ja saunassa. Ei okseta - pakko olla huono enne :cry:

Tämäkin päivä alkoi yhtä oireettomasti. Olen ihan kuin elämäni kunnossa. Tähän vielä päälle menkkamaista jomottelua pitkin yötäkin. Joten kesken se on mennyt.

Varasin huomiseksi ultran jossa totuus paljastukoon :(

Nekku 6+6 (Ei ole pahoinvoinnitonta päivää muissa raskauksissa ollut näillä viikoilla)
 
@Nekku// raskaudet voi olla erilaisia ja en usko et oireiden heittely meinaa mitään :)
Itellä oli alussa aaltoilevaa pahaa oloa ja väsymystä.. sit joitakin aikoja välissä ettei pahaa oloa ollu läheskään joka päivä.. ja nyt kun alko rv 8 niin ollu enemmän pahaa oloa taas (y)
Meillä kuitenkin rv 7+5 viikkoja vastaava pikkunen ja syke :love:
Mutta hyvä jos pääset huomenna varmistamaan :)

Huimausta muilla?? Tää on ikävää kun kävelen töihin ja koiran kanssa paljon niin hidastaa ikävästi kun pitää kattoo alaspäin kokoajan ettei huimaa liikaa :( jostain luin että normioire.. en muista edellisistä tällästä..
Mut tänään 8+4 :barefoot:
 
  • Tykkää
Reactions: Nekku//
@Nekku// raskaudet voi olla erilaisia ja en usko et oireiden heittely meinaa mitään :)
Itellä oli alussa aaltoilevaa pahaa oloa ja väsymystä.. sit joitakin aikoja välissä ettei pahaa oloa ollu läheskään joka päivä.. ja nyt kun alko rv 8 niin ollu enemmän pahaa oloa taas (y)
Meillä kuitenkin rv 7+5 viikkoja vastaava pikkunen ja syke :love:
Mutta hyvä jos pääset huomenna varmistamaan :)

Huimausta muilla?? Tää on ikävää kun kävelen töihin ja koiran kanssa paljon niin hidastaa ikävästi kun pitää kattoo alaspäin kokoajan ettei huimaa liikaa :( jostain luin että normioire.. en muista edellisistä tällästä..
Mut tänään 8+4 :barefoot:
Huimausta ollut aina sillon tällön, nyt ehkä vähän useammin kuin aikaisemmin. Pahoinvointi jatkuu, tänään tosin oli eka aamu, kun ei alkanut pahoinvointi heti aamupalan jälkeen. Väsymys on myös edelleen mukana.
 
Heippa!
Meillä oli eka ultra torstaina ja viikkoja mittauksien mukaan7+4Vielä oli niin pieni, sydän sykki, sitä ei kuunneltu mutta siellä vimmatusti läpätti. Mikähän siinä on ettei kuunnellut?
Ruskuaispussin papunen oli potkinut jalkoihinsa jo , yhteinen verenkierto alkanut. Ihmeellistä kaikki ja ei voi kuin olla onnellinen.
Kahden teinipojan äiti -79
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Nyt on mieli maassa :(

Perjantaina jo vähän epäilytti kun ei ollutkaan ihan 24/7 pahaolo. Jaksoin jopa tehdä jotain. Lauantaina pahoinvointia ei tuntunut olevan ollenkaan. Väsymys kyllä läsnä. Tein suursiivouksen, pesin pyykkiä ja kestitsin vieraita. Ei tuntunut missään vaikka ruoka-ajat venyi ja pakkui. Kävin illalla vielä reippaalla kävelyllä ja saunassa. Ei okseta - pakko olla huono enne :cry:

Tämäkin päivä alkoi yhtä oireettomasti. Olen ihan kuin elämäni kunnossa. Tähän vielä päälle menkkamaista jomottelua pitkin yötäkin. Joten kesken se on mennyt.

Varasin huomiseksi ultran jossa totuus paljastukoon :(

Nekku 6+6 (Ei ole pahoinvoinnitonta päivää muissa raskauksissa ollut näillä viikoilla)
En osaa sanoa sen suuremmin mitään muuta kuin tsemppiä!
Itsellä 15 vuotta sitten raskaus oli täysin oireeton alusta loppuun, ei niin mitään oireita. Kun tytön ollessa vuoden ikäinen, tulin uudestaan raskaaksi, huomadin ensimmäisenä julmettoman huonosta olosta, 24/7 voin pahoin. Sen raskauden keskeytin itse, en olisi siinä elämäntilanteessa kyennyt antamaan kaikkea sille lapselle.
Tämänhetkinen raskaus on taas oireeton rintakipua lukuunottamatta, ei pahoinvointia tai mielitekoja.
Eli kaikki raskaudet tosiaan on erilaisia.
 
@Lellu-80 Se on totta että raskauksiaei saisi liikaa vertailla, voivat erota toisistaan hurjastikin.

Eihän tälle synkistelylle kuitenkaan mitään mahda. Itsellä on n. 9 raskautta takana, 3 syntynyttä lasta, loput keskenmenneitä. Joten kokemusta tietysti myös on mikä on itselle ollut tyypillistä ja mikä ei.

Huomiseen ei onneksi ole pitkä aika :)
 
@jommi2018gmail.com meilläkään ei kuunneltu sydänääniä, ainoastaan katsottiin syke ultralla.
@Nekku// toivottavasti kaikki on oireettomuudesta huolimatta hyvin!
Eilen kerrottiin yhdelle kaveripariskunnalle raskaudesta, kun heillä oli samoja uutisia mutta vielä varhaisemmilla viikoilla. Huomenna kerron omille vanhemmilleni :)
Tänään on ollut taas menkkamaisia juilintoja... toivottavasti vaaratonta :unsure: ihan alussa tätä oli enemmän, mutta nyt vähän palaillut
 
@äiti_82 Joo, huimausta on paljonkin! Edellisessä raskaudessa ei ollenkaan. Mä soittelin jopa jo neuvolaankin ja yhdessä pohdittiin sen yhteyttä mahdolliseen raskausdiabetekseen (mulla oli radi viime raskaudessa), mutta suositteli käymään vielä työterveydessä. Edellisraskaudessa sokerit heitteli alkuun paljonkin, mutta ei silti huimannut yhtään. Nyt on pysyneet sokerit parempina, kun oon yrittänyt alusta asti ottaa ruokavaliossa sen huomioon.

Huimauksen lisäksi muita oireita ei sitten ookaan, saa nähä alkaako jonkunlainen pahoinvointi myöhemmin vai ei. Viimeksi oksensin koko raskauden aikana kerran ja sekin tuli ilman pahoinvointia :D

@Kattungar Olipa kyllä erittäin väärin toimittu esimiehen toimesta! :mad: Oliko edes yhtään pahoillaan, tai siis tajusko, että teki väärin? :cautious:

Tervetuloa uusille ja onnittelut hyvistä ultrauutisista niissä käyneille! :love:

Ludo 5+6 (neuvolaan kun soitin, laskivat la:ksi jouluaaton, eli päivää myöhemmän. Tarkennellaan la sit nt-ultran jälkeen :))
 
@jommi2018gmail.com ja @Spenni Meillä lääkäri perusteli että nykyään ei kuunnella kun se lämmittää kaikua? Eli oletin sen olevan haitallista.. mutta onhan se ihana kuulla se sydämen syke :love: mutta jospa neuvolassa.. tosin miulla on tuota vararavintoo tossa ni en tiiä saako niitä kuuluviin vielä ens viikolla (n) sit olis 9+5 kun on eka neuvola..

Tänään siis 8+5 ja väsymys ja etova olo työpäivän ilona :D
 
Huh viimein pääsin päivittelemään listaa, pahoittelut viivästymisestä!

Tänne kuuluu tosi hyvää. Olen kuunnellut dopplerilla moonesti sykettä, ja nyt se kuuluu jo tosi kovaa ja selkeästi :love:

Lääkärineuvolakin oli viime viikolla. Minillä oli edelleen kaikki hyvin <3 muistutti jo enemmän vauvaa kun pelkkää möykkyä. Np-ultra on 3 viikon päästä, miten tämä aika on yhtäkkiä mennytkin näin nopeasti??

Voi että, oon niin onnellinen!

9+1
 
Huh viimein pääsin päivittelemään listaa, pahoittelut viivästymisestä!

Tänne kuuluu tosi hyvää. Olen kuunnellut dopplerilla moonesti sykettä, ja nyt se kuuluu jo tosi kovaa ja selkeästi :love:

Lääkärineuvolakin oli viime viikolla. Minillä oli edelleen kaikki hyvin <3 muistutti jo enemmän vauvaa kun pelkkää möykkyä. Np-ultra on 3 viikon päästä, miten tämä aika on yhtäkkiä mennytkin näin nopeasti??

Voi että, oon niin onnellinen!

9+1
Ihanan kuulosta kun joku uskaltaa olla onnellinen :love: mie oon ihan rauhallinen ja luottavaisin mielin..mutta en vielä oo uskaltanu sillee olla onnellinen.. ehkä kun seuraava ultra/ ekat sydänäänet kuulis.. ni sitte uskaltaa henkästä :D mut kyl mie vaunut oon valinnu ja nimet on jo muodostumassa ja sillee :eek::D:barefoot:

Mie haaveilen emmaljungan valkoisista vaunuista.. vaunu koppana menee varmasti ihan ok talvella mut saakohan sitä ratasosaa ostettua erivärisenä..(n) valkonen ei ehkä toimi.. tai enhä mie tiiä onko niitä ees valkoisena.. en oo liikkeessä käyny.. netissä vaan haaveillu siitä vaunuosasta :whistle:
 
@äiti_82 Joo, huimausta on paljonkin! Edellisessä raskaudessa ei ollenkaan. Mä soittelin jopa jo neuvolaankin ja yhdessä pohdittiin sen yhteyttä mahdolliseen raskausdiabetekseen (mulla oli radi viime raskaudessa), mutta suositteli käymään vielä työterveydessä. Edellisraskaudessa sokerit heitteli alkuun paljonkin, mutta ei silti huimannut yhtään. Nyt on pysyneet sokerit parempina, kun oon yrittänyt alusta asti ottaa ruokavaliossa sen huomioon.

Huimauksen lisäksi muita oireita ei sitten ookaan, saa nähä alkaako jonkunlainen pahoinvointi myöhemmin vai ei. Viimeksi oksensin koko raskauden aikana kerran ja sekin tuli ilman pahoinvointia :D

@Kattungar Olipa kyllä erittäin väärin toimittu esimiehen toimesta! :mad: Oliko edes yhtään pahoillaan, tai siis tajusko, että teki väärin? :cautious:

Tervetuloa uusille ja onnittelut hyvistä ultrauutisista niissä käyneille! :love:

Ludo 5+6 (neuvolaan kun soitin, laskivat la:ksi jouluaaton, eli päivää myöhemmän. Tarkennellaan la sit nt-ultran jälkeen :))
Ei pahoitellut, tosin en mielipahaani tuonut ilmi kuin rivien välistä ja vastaamalla, että tarkoitus oli kertoa vasta nt-ultran jälkeen, joka on minulla ihan toukokuun lopussa. Ei ehkä ihan älynnyt, että joku voisi loukkaantua...Esimiehen tarkoitus oli myös ihan hyvä, kun työssä on monenlaisia riskitekijöitä mutta silti henkilökohtaisista asioista ei kuulu kertoa muille työntekijöille kysymättä ja ilman asianomaisen suostumusta. Isompaa haloota en viitsinyt asiasta nostaa, koska minähän siinä olisin se inhottava ihminen, vaikka aihetta olisi. Huvittaa silti, että kyllä henkilökunnalle voidaan kertoa, mutta työvuorosuunnittelussa asiaa ei ole isommin huomioitu vielä, kun tuplaöitä napsahtelee tasaiseen tahtiin ja niissä olen kuitenkin ainoa eläinlääkäri paikalla eli riskien välttely huomattavasti vaikeampaa. Palautuminen yövuoroista on myös ollut todella nihkeää jo nyt alkuraskaudesta. No, katsotaan mitä työterveyslääkäri sanoo ensi viikolla, kun menen hänen juttusilleen erityisäitiysvapaan/töiden järjestelyn selvittämiseksi.

En uskalla vielä selailla tai haaveilla mistään vauvatavarasta, jotenkin se pelko takaraivossa koko ajan läsnä.

Kattungar 9+1
 
Ihanan kuulosta kun joku uskaltaa olla onnellinen :love: mie oon ihan rauhallinen ja luottavaisin mielin..mutta en vielä oo uskaltanu sillee olla onnellinen.. ehkä kun seuraava ultra/ ekat sydänäänet kuulis.. ni sitte uskaltaa henkästä :D mut kyl mie vaunut oon valinnu ja nimet on jo muodostumassa ja sillee :eek::D:barefoot:
:D:LOL::D:LOL:
Anteeks, mut mä pärskähdin nauruun. Oot niin samanlainen. Mä oon suunnitellut vaunuja ja nimiä jo ennen plussaa, mutta nyt koko ajan mietityttää eikä uskalla hyppiä kattoon ilosta.
 
Nyt mä tuun tänne ilmoittamaan itsestäni. Oon siis viikkoja lukenut tätä keskustelua mut en uskaltanut kirjottaa kun vasta myöhemmin. Tänään käyty ar-ultrassa jossa näkyi syke. :LOL: ultran mukaan n. 6+5 mennään ja sen perusteella la olis 19.12. kk perusteella olisin jo pidemmällä, ja siksi Ekassa ultrassa reilu viikko sitten ei näkynyt mitään. Nyt uskaltaa vähän huokaista. :) yksi tuulimunaraskaus taustalla, eli esikoista odotellaan.

helskatti / 27/19.12? / 1.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä