Joulukuiset 2018

Hei!

Jospa uskaltaisin liittyä mukaan keskusteluun. Ensimmäisen plussan sain viikko sitten.:love: Kuukautisten mukaan la olisi 24.12. :D Luulen kyllä että ovulaatio on ollut aikaisemmin, kun viikko sitten näytti jo plussaa.

Nyt siis tulossa kolmas lapsi, vanhemmat lapset on jo koululaisia. Itse olen 28 vuotias. Raskautta aloin epäillä ennen kk myöhästymistä rintojen arkuudesta johtuen. Nyt on alkanut myös ohimenevä etova olo.

Ensimmäinen neuvola olisi toukokuun puolivälissä, nyt pohdin varailisinko aikaa varhaisultraan.

Varpuu 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: phoeben ja äiti_82
Täällä yksi varovainen plussannut ilmoittautuu!

Progesteronikierrosta ja tikuttelusta laskettuna viikkoja pitäisi olla nyt 5+4.

Oireita on vähänlaisesti, ajoittaista kevyttä etomista ja iltaisin vähän arat rinnat. Iltamaha näyttää kyllä siltä, että synnytän lähempänä juhannusta kuin joulua...:D Taustalla kaksi hyperemeesiraskautta ja molemmissa on tässä kohtaa ollut jo pää pöntössä, joten oireettomuus pistää kyllä huolettamaan.

Onni3 / 31 / 16.2. / toinen
 
  • Tykkää
Reactions: phoeben ja äiti_82
Ckk
Tervetuloa uusille jouluvauvan odottajille :love:

@Iinuski Meille olis ihan polin toimesta varattu ultra 7+0, mut se sattu viikonlopulle, niin menen 7+2. Eli varmasti on tuo aika hyvä :)

Kyllähän tuo oireiden kirjo tuntuu olevan aika laaja täällä meidän kesken :)
Tänään oli ekaa kertaa huono olo aamulla kun nousin sängystä ja piti mennä hetkeksi takas makaamaan. Sit vetikin mahan ihan löysälle. Mut sen jälkeen kyllä helpotti, että on voinu johtua ihan eilisestä mättöruokailustakin :LOL: katotaan miten huomenna aamulla.

Ckk 5+4
 
Nyt tänne alkaa tupsahdella myös teitä, joilla on joulun tienoilla laskettu aika. (y)

Ensimmäinen varsinainen neuvola oli tänään. Pino paperia ja kaikenlaista varattavaa tuli. Kummallisesti alkaa kalenteri näyttää täydeltä, kun on monenlaista labra-, neuvola- ja ultra-aikaa tasaiseen tahtiin. :D

EDIT: Kattungar 7+3 (korjattu päivällä aikaisemmaksi ultran perusteella)
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Minäkin taidan uskaltautua mukaan. Su ja ma tehty yhteensä 4 positiivista testiä. LA olisi n 23.12. Toivon niin että pysyy matkassa. Eka ultra olisi 14.5. Jännittää onko kohdussa ja onko kaikki hyvin. Kohdussa on nimittäin myös polyyppi. Meille tämä on ensimmäinen raskaus ja yrittämistä on 7 kk takana. Kokemusta meill ei kummallakaan ole yhtään :ROFLMAO:
 
Uusille tervetuloa (y)

@Lellu-80 Hienoa! Tsemppiä jatkoon miehen tilanteen takia silti. Asioilla on tapana järjestyä!

Nyt on etovaa ohimenevää oloa jo kahtena päivänä ollut. Selkeesti pitäisi syödä edes jotain parin tunnin välein vähintään. Eilen ravintolassa ensin kovaan nälkään kun ahtasi ruokaa olikin poistuttava nopeasti kun mahan täyttyessä tulikin huono olo. Kaupoilla kiertely oli myös tänään mielenkiintoista kun välissä etova olo meinasi vallata olotilan.

Huoh. Älä ala vielä paha olo, kiitos :sick:

Turvotus myös muilla tuttua, niin täälläkin. Erityisesti esiintyy iltaa kohden enenemissä määrin. Possu olo :ROFLMAO:

Nekku 5+2
 
Tervetuloa uusille! Siis mulle on tullut tänään eka raskausarpi navanpäälle, en kestä! :ROFLMAO: Edellisistä raskauksista on samassa kohtaa arpia jo ennestään, mutten ois koskaan aatellu et näin aikaisin voi tulla. Vaikuttaako niihin myös hormonit? (n)

Nemmiina + neljäs nökerö 5+2
 
Tervetuloa uusille!
Täällä ei edelleenkään oikeen ole oireita. Iltaisin turvottaa, nännit on ihan vähän arat. Menkkamaiset juilinnat on lähes loppuneet, välillä on lyhyinä aaltoina.
Tänään kun tulin töistä kotiin tuntui pikkareissa märkää. Näin sieluni silmin miten housut tulvivat verestä, hyvä etten bussipysäkillä tunkenut kättä housuihin tilanteen tarkistamiseksi. Lopputulos: housuissa oli noin kaksi pisaraa valkovuotoa :LOL:

Hysteerinen Spenni ja kirppu, 5+5
 
Ihanaa ku tulee lisää joulukuisia pikku tonttuja :)
Miuta ärsyttää ku paino nousee.. siis nyt tullu reilu 2kg.. kun ennestäänkin on tuota painoa ni luulin että kun en herkuttele ja syön terveellisesti ni välttysin ylettömältä painonnousulta (n)
Mut on kyllä turvotusta havaittavissa sormissa ja nilkoissa.. et kai se on ylimäärästä nestettä.. onko muilla?
Tänään 7+2 maanantaina ultra :barefoot:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Ilmoittaudun mukaan ryhmään, ihmettelin tovin miten tänne edes kirjoitetaan ja saatan myös kirjoittaa väärään paikkaan mutta korjatkaa tai neuvokaa sitten☺
Positiivinen testin tulos yllätti tämän -79 vuosimallia peräisin olevan kahden teinipojan äitin.

Ensimmäinen neuvola 23.4 , viimeiset kuukautiset 24.2 tienoilla. Viikkoja testin mukaan ainaskii yli 5+. Jänniä aikoja eletään.
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk ja äiti_82
@mammaksii laitoin sulle face-linkin tulemaan! Sain tänään postissa myöhässä tulleet r-testit kiinasta, ja siihen pärähti heti kaksi viivaa, minkälaisia en ole koskaan aiemmin saanut. Edellisessä km testi oli jo nega kun vuoto alkoi 5+ jotain. Joten mukana ollaan kunnes toisin todistetaan :love:

Nemmiina ja neljäs nökerö 5+3
 
Heippa!
Ilmoittaudun mukaan ryhmään, ihmettelin tovin miten tänne edes kirjoitetaan ja saatan myös kirjoittaa väärään paikkaan mutta korjatkaa tai neuvokaa sitten☺
Positiivinen testin tulos yllätti tämän -79 vuosimallia peräisin olevan kahden teinipojan äitin.

Ensimmäinen neuvola 23.4 , viimeiset kuukautiset 24.2 tienoilla. Viikkoja testin mukaan ainaskii yli 5+. Jänniä aikoja eletään.
Onnea! Jänniä aikoja kyllä!
Täällä toinen vm-79, kiva saada ikätovereita, mä tosin odotan esikoistani.

@äiti_82 Toistaiseksi turvotus rajoitunut iltaiseen ilmapallomahaan ja sekin on ehkä sit kuitenkin enemmän kaasua, kun nestettä. Mulla on niin huono vaaka, että ei se kovin tarkkaan näytä, mutta ei taida olla pahemmin noussut vielä. Mun lähtöpaino lähes 70kg, että massan kasvaessa ei ole mikään keijurakenne.

Tuon vatsan turpoamisen lisäksi toinen oire on jatkuva röyhtäily, se on onneks aika harmitonta, ei närästystä kuitenkaan tms. Joku oire kuitenkin, josta voi muka päätellä että raskaus jatkuu.
Edellisessä keskenmenossa oli myös oiereta, mutta ne oli jotenkin vahvempia. Harmi et en muista missä vaiheessa oireilut loppui. Nyt alkioni on ainakin elänyt pidempään kuin se edellinen joka ei selvinnyt, se jo tuntui huojentavalta ja isolta rajapyykiltä. Hetkellisesti olen jo iloinen odotuksesta, en pelkästään huolestunut pessimisti.

n 6+5
 
Tervetuloa uusille minunki puolestani :love:

Hei mitäs kaikille kuuluu? Myös teille vähemmän aktiivisille :) Meillä on niin komea lista tuolla etusivulla, niin kiinnostais kuulla miten teillä kaikilla raskaus on lähtenyt sujumaan!

Minä & miniminä 7+4
 
Tervetuloa uusille! :love:
Käyn joka päivä lukemassa uutisia, mutta jotenkin ei tuu vaan kommentoitua mitään. Samaa vanhaa tänne. Rintoja hieman aristaa ja aamuisin lievää etovaa oloa, siinäpä meikän oireet. Ainiin, väsymystä täälläkin. Eilen piti mennä ysiltä nukkumaan kun niin väsytti. Vielä pitäis jaksaa odotella tiistaihin sitä varhaisultraa. Tänään alkoi vapaat ja ens viikko lomaa töistä. Töihin seuraavan kerran vasta 30.4 (y)

Juliet86 & sintti 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Voihan! Meitä on hirmuinen määrä (y)
Tervetuloa uusille!

Täällä kanssa luetaan viestit päivittäin, mutta vastaaminen ontuu. Kuvottava olo on tullu tutuksi ja ruoka ei maistu vaikka syödä pitää säännöllisesti ettei olo pahene. Maha on iltaisin pallona ja väsyttää edelleen. Muutoin oli aika jees. Huomenna olis varhaisultra ja toivottavasti siellä näkyy jotain mukavaa :)

Sisao 6+2
 
Tääläkin viestit tulee päivittäin luettua ;)
Tää pahoinvointi on jotain nii lamauttavaa, mikään ei tuu ylös asti mut vuorokauden ympäri kauhee olo, haluis oksentaa et olo paranis ees hetkeks mut ei :sick:
Ja esikoisella on joku ihana vaihe et vaa kiljuu ja viskoo mua tavaroilla ku en jaksa kokoajan olla viihdyttämäs :sneaky:
Miten te muut pikkulasten vanhemmat jaksatte??

Reilun tunnin päästä ultraan, jännittää ihan hirveesti :giggle::LOL:

Jempppis 7+1
 
@Jemppis miul ei oo pikkusia mut harmittaa kun tuo kohta 14v. poitsu pyytelee miuta salille ja eilen ku illalla kasin jälkee ni en vaa jaksa enää sillon mitään..ja sit se suuttui kauheesti ku sie et jaksa mitään.. tänääki hyvä et jaksoin töistä kävellä kotii ku oon ota puhki :eek:
Mut en vielä haluu lapsille kertoo ku sit se ei pysy salassa enää ja haluun kuiteki viel hetken pitää salassa.. ainaki ens maanantain ultraan :):p
 
Täällä huono olo vaivasi muutaman päivän. Nyt ei enää niin paljoa. Mahaa turvottaa kyllä.
Ja pinna kireällä mikä harmittaa kun tulee myös lapsille ärähdettyä. Pienimmän kanssa välillä helisemässä, heittelee vessanpönttöön vaikka mitä aina ehtiessään. Ja muutenkin keksii kaikkea kivaa :LOL: Että vähän myös hirvittää mitä tulee taaperon ja vauvan kanssa, jos vauva syliin asti saadaan.
Osittain toiveikas, mutta varautunut olo. Maanantaina selvinnee tilanne kun on neuvola, jossa ultrataan. En nyt laita viikkoja kun ei niistä oikeista ole tietoa.
 
  • Tykkää
Reactions: jommi2018gmail.com
Onnea! Jänniä aikoja kyllä!
Täällä toinen vm-79, kiva saada ikätovereita, mä tosin odotan esikoistani.

@äiti_82 Toistaiseksi turvotus rajoitunut iltaiseen ilmapallomahaan ja sekin on ehkä sit kuitenkin enemmän kaasua, kun nestettä. Mulla on niin huono vaaka, että ei se kovin tarkkaan näytä, mutta ei taida olla pahemmin noussut vielä. Mun lähtöpaino lähes 70kg, että massan kasvaessa ei ole mikään keijurakenne.

Tuon vatsan turpoamisen lisäksi toinen oire on jatkuva röyhtäily, se on onneks aika harmitonta, ei närästystä kuitenkaan tms. Joku oire kuitenkin, josta voi muka päätellä että raskaus jatkuu.
Edellisessä keskenmenossa oli myös oiereta, mutta ne oli jotenkin vahvempia. Harmi et en muista missä vaiheessa oireilut loppui. Nyt alkioni on ainakin elänyt pidempään kuin se edellinen joka ei selvinnyt, se jo tuntui huojentavalta ja isolta rajapyykiltä. Hetkellisesti olen jo iloinen odotuksesta, en pelkästään huolestunut pessimisti.

n 6+5
Hei!
Onpa kiva että muitakin vähän vanhempia äidiksi tulevia tai jo entuudestaan olevia.
Minulla jo näkyy pieni pömppö vatsa. Etovaa oloa, huimausta ka aivan armoton usvainen pää eli väsymys etenkin siis iltapäivällä. Rinnat suurentuneet ja arat.
Raskas työ vaatii veronsa ja tuntuu että urheilemaan lähteminen on lähes mahdotonta... ahkerasti olen käynyt ja mietinkin kauan olen jo ollut raskaana kun ihmettelin jo monia viikkoja sitten ettei urheilusuoritukset päätä huimaa. Syke ja hapenottokyky vähän niin ja näin. Viikkoja arvioisin itselläni olevan 8 ainakin. Ihanaa silti kaikki tämä
 
Täällä huono olo vaivasi muutaman päivän. Nyt ei enää niin paljoa. Mahaa turvottaa kyllä.
Ja pinna kireällä mikä harmittaa kun tulee myös lapsille ärähdettyä. Pienimmän kanssa välillä helisemässä, heittelee vessanpönttöön vaikka mitä aina ehtiessään. Ja muutenkin keksii kaikkea kivaa :LOL: Että vähän myös hirvittää mitä tulee taaperon ja vauvan kanssa, jos vauva syliin asti saadaan.
Osittain toiveikas, mutta varautunut olo. Maanantaina selvinnee tilanne kun on neuvola, jossa ultrataan. En nyt laita viikkoja kun ei niistä oikeista ole tietoa.
Minullakin on maanantaina eka neuvola ja kaipa siellä selviää paremmin viikot ja tilanne myös täällä
 
Hei!
Onpa kiva että muitakin vähän vanhempia äidiksi tulevia tai jo entuudestaan olevia.
Minulla jo näkyy pieni pömppö vatsa. Etovaa oloa, huimausta ka aivan armoton usvainen pää eli väsymys etenkin siis iltapäivällä. Rinnat suurentuneet ja arat.
Raskas työ vaatii veronsa ja tuntuu että urheilemaan lähteminen on lähes mahdotonta... ahkerasti olen käynyt ja mietinkin kauan olen jo ollut raskaana kun ihmettelin jo monia viikkoja sitten ettei urheilusuoritukset päätä huimaa. Syke ja hapenottokyky vähän niin ja näin. Viikkoja arvioisin itselläni olevan 8 ainakin. Ihanaa silti kaikki tämä
Itselläkin suht raskas työ fyysisesti ja kyllä huomaa illalla väsymyksen määrän. Ei silloin 15 vuotta sitten ollut näin väsynyt tyttöä odottaessa. Eli ikä tuonut lisämukavuuksia tähänkin. :geek:
Ja huomasin että täytynee nyt jo ottaa vähän rauhallisemmin eikä voi ihan niin repiä menemään töissä. Sitä jotenkin varoo kokoajan.
Pelottaa se hetki kun työnantajalle täytyy kertoa, yksityisyrittäjä jolla vaikeuksia löytää edes kesälomatuuraria mulle ja kai oletti kun palkkasi tänikäisen, ettei tällaiset tule eteen.....:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: jommi2018gmail.com
Moikka kaikille ja kiva kun uusia ilmestyy mukaan:)

Itsellä melko oireetonta ollut tähän asti, ei meinaa raskautta edes muistaa:LOL: välillä on tullut hetken tai jopa tuntien kestävä pahoinvointikohtaus joka mennyt ohi, nännit on arat ja välillä mahaa juilii mutta muuten olen päässyt helpolla. En ole koskaan kärsinyt iskias kivusta mutta onkohan tämä nyt sitä, säteilee kipua kankusta selkään googletin että iskias voi liittyä jo alkuraskauteen..

Olen kyllä käynyt lukemassa muiden kuulumisia mutta en ole ennättänyt kirjoittamaan kun aina joku hässäkkä päällä, melko kiireinen elämä just nyt ja muutenkin hyvin sekavaan elämäntilanteeseen tupsahti tämä iloinen yllätys:love:

Ensi keskiviikkona ois aika varhaisultraan, jotenkin semmonen olo että en usko ennenkuin omin silmin näen että mahassa joku on toivotaan parasta❤

Onnittelut kaikille jotka ovat jo saaneet ultrasta hyviä uutisia:love: on tämä vaan niin jännää aikaa:)

Justiina ja nappisilmä 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona

Yhteistyössä