Joulukuiset 2018

Ihanasti juttua tullut (y)(y)(y)

Mullakin on useampi lapsi ja vanhin jo 16v, nuorin 5v. Ite 32v ja tuntuu just niin kuin esim @eppula tuossa kirjoitteli iästä ja sen tuomista vaikutuksista raskauteen. Mietin jo ennen yrittämistä että mitenhän tällä kertaa käy, joko ränkkää paikat ja raskaus/synnytys vaikeentuu (n)

Toisaalta, tyhmää ajatella näin koska ikää toisaalta Vasta 32v :ROFLMAO:

Pirun pahoinvointi #%* :poop::sick::(:devil::notworthy: 24/7 kestävää ja yölläkin pari kertaa herään siihen. Tunnin välein syömistä oon koittanut tänään ja se katkaisee pahimman olon, mutta koko ajan ei tätäkään pysty noudattaa.sken ei tarvinnut kuin päikkärit nukkua ja syöntivälin venyminen aiheutti maailman pahimman krapulan :cry: Pakotin itseni syömään kolme haarukallista ruokaa ja siitä pikku hiljaa helpotti pahin. Mutta koko ajan on edes etova olo. Ja väsyttää!

Nekku rv 5+4 (mitä tää paha olo on viikon tai kahden päästä, yhyy)
 
Moikka!

Mäkin voisin liittyä joukkoon ja mielelläni tulisin fb ryhmään mukaan myös. :) Meille on tulossa kolmas. Meinaan koko ajan sanoa, että kolmas poika, koska kaksi poikaa jo on. Tämä raskaus tuli vähän yllärinä, kun yritettiin siis joo, mutta pidettiin tämä kierto taukoa ja käytettiin ehkäisyä. Joku kuitenkin näköjään päätti, että nyt on hyvä aika tulla. Laskettu aikakin on 24.12.2018.

Uhups / 31 / 24.12. / kolmas
 
Täälläki kuvotus lisääntynyt, oksentaa ei oo vielä tarvinut.. aiemmissa raskauksissa se alkoi 6+5 ja 7+5 eli josko nyt parin viikon sisään.
Onko muilla menkkakipuja tms ja jos niin tasasesti koko kohdun alueella vai? mulla painottuu tonne oikealle ne kivut ja hiukan jo huolestuin, mut sit koitin muistuttaa ittee et yleensäki raskauksissa ja ovulaation jlkn jne aina kipuillu enemmän tuo oikea puoli, niin eiköhän liity vaan siihen.. varhaisultraan viel reilu viikko :S

luppelo 5+2
 
Täälläki kuvotus lisääntynyt, oksentaa ei oo vielä tarvinut.. aiemmissa raskauksissa se alkoi 6+5 ja 7+5 eli josko nyt parin viikon sisään.
Onko muilla menkkakipuja tms ja jos niin tasasesti koko kohdun alueella vai? mulla painottuu tonne oikealle ne kivut ja hiukan jo huolestuin, mut sit koitin muistuttaa ittee et yleensäki raskauksissa ja ovulaation jlkn jne aina kipuillu enemmän tuo oikea puoli, niin eiköhän liity vaan siihen.. varhaisultraan viel reilu viikko :S

luppelo 5+2
Kokoajan tuntuu nyppivän alavatsasta, tai lisääntyy iltaa kohden huomattavasti. Sellaista menkkamaista jomotusta. Ja voi turvotus sentään!!!! :D
 
Ckk
@äiti_82 Kyllä meillä mies tulee mukaan varhaisultraan ja aikoo tulla tietysti jatkossakin. Mut tartteeko sen olla neuvolassa mukana? Ekaan se nyt ei oo tulossa mukaan, mut tartteekohan sen joskus käydä näyttäytymässä siellä?

Kun oli puhetta noista mahatuntemuksista, niin mulla ne on kyllä hävinny lähes kokonaan. Ihan sillon tällön "kramppaa" vähän, mut aika harvoin enää. Mut tänään oli ekan kerran semmonen kunnon turvotus koko päivän. Aamulla katoin painon, niin kilon oli vaan noussu. Ihme, että ei enempää! Ja sit viime yönä jouduin heräämään kaks kertaa vessaan kun aiemmin oon selvinny yhdellä heräämisellä.

Ckk 5+6
 
@Ckk mulla on kanssa kova suolan himo. Normaalisti olen suklaaholisti, mutta se ei nyt nappaa ollenkaan.

Mulla vasta 4+5 ja eilen illalla oli ekaa kertaa heikko olo, joka helpotti syömällä ja lepäämällä. Tänään kärsin töissä 8-10.30 ihan kauheasti olosta ja mietin jo onko pakko kertoa työkaverille ja lähteä kotiin. Aikani vedettyä rusinoita, pähkinöitä ja viinirypäleitä ja hörpyn kokista ottaen olo alkoi paranemaan. Illalla keksin laittaa matkapahoinvointi rannekkeet. Kamalaa jos tää huono olo jo nyt alkaa! Miten te olette kokeneemmat selvinneet töistä? Ens viikolla olis muutama kokous ja jo nyt kauhulla odotan niitä!
 
@äiti_82 Kyllä meillä mies tulee mukaan varhaisultraan ja aikoo tulla tietysti jatkossakin. Mut tartteeko sen olla neuvolassa mukana? Ekaan se nyt ei oo tulossa mukaan, mut tartteekohan sen joskus käydä näyttäytymässä siellä?

Kun oli puhetta noista mahatuntemuksista, niin mulla ne on kyllä hävinny lähes kokonaan. Ihan sillon tällön "kramppaa" vähän, mut aika harvoin enää. Mut tänään oli ekan kerran semmonen kunnon turvotus koko päivän. Aamulla katoin painon, niin kilon oli vaan noussu. Ihme, että ei enempää! Ja sit viime yönä jouduin heräämään kaks kertaa vessaan kun aiemmin oon selvinny yhdellä heräämisellä.

Ckk 5+6
Meillä mies tulossa myös varhaisultraan, varattiin lauantaille se. Muihin neuvolakäynteihin ei pääse vaikka haluaisi.
 
Täälläkin vm 80 odottaja, esikoinen teini ja tämä tulokas siinä mielessä ylläri että oli lapsettomuustutkimukset aluillaan. La olisi 10.12 tällä tiedolla. Tissit on kipeät, mahan turvotus onneksi hieman helpottanut. Suklaa ei maistu ja olen hämmentävän hyvällä tuulella koko ajan :D Salainen faceryhmä kiinnostaisi minuakin
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Täällä loppukuun odottaja.:love: Tänään pärähti selvä plussa testiin. Nyt on kp 27/25-29, mut ovis oli ajoissa. Oviksesta laskettuna LA 29.12. ja nyt olis vissiin 4+0. Jänskättää paljon ja mietityttää, pysyykö pikkuinen mukana.

Laitoin jo viestiä, että pääsisin fb-ryhmään mukaan.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Ckk
@Jompikumpi Onpa kiva, että luomuna tuli ennen hoitoja :)

Minäkin aloin vähän harkita sitä facea, kun siellä sais kuitenkin vähän vapaammin jutella. Kunhan se ei koskaan ikinä muutu julkiseksi :LOL: otetaanko sinne muitakin kuin tästä keskustelusta? Esim marraskuisilla on joku ryhmä, johon otetaan porukkaa muiltakin palstoilta. Mulla on faceprofiilissa kaikki mahdolliset salaukset, että pitää varmaan niitä hetkeksi höllentää, että @mammaksii pystyt pyytämään kaveriksi.

Edit Laitoin mammaksii yksärin sulle. Toivottavasti oikein kun en ole ennen yksäreitä kirjotellut :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
@Ckk vastailinkin sulle jo viestiin. :)
Tarkotus ois aina pitää salaisena. Toistaiseksi on vaan tästä palstalta otettu jäsenet. Mutta ei kai siinä mitään kriteeriä ole, ei vaan olla mainostettu ryhmää muualla (eikä löydy fb hausta kun on salainen) nii ei sinne sitte muita varmaan eksy :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lellu-80 ja Ckk
Moikka!
Täällä lueskellu teijän raskauen vaiheista ja erinäkösistä oireista.

Ite tein pian pari viikkoo sitten positiivisen testin ja laskettu aika menis joulukuun puoliväliin tai kenties lähemmäs joulua. Katotaan sitä vähä lähemmin kuha varhaisultrassa käyty.

Meillä siis ensimmäinen lapsi tulossa. Helmikuussa jätettiin ehkäsy pois ja ajatuksena, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen. Ja se oli jo nyt sitte tullakseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
Pitääx miuki sit luovuttaa facen suhteen liittyy ryhmään :whistle: kerta kaikki muutkii:D

Mie oon ollu kans tosi kiukkune.. se oli eka oire ennen aikasta plussaa mistä osasin ite epäillä et nyt on tärpänny (y)

Enää hetki ni päästää näkee onko tuon mahas ketää.. tullu kauheen epäuskone olo.. et mitä jos siel ei ookkaa mitään :eek:
On vaa ärsyttävää ku on tota vararavintoo tossa vyötäröllä ja nyt ku on turvotusta ni maha näyttää tosi paljon pidemmällä olevalta.. eikä tota voi kauaa enää peittää.. nytkää enää moni paita peitä..
ni se harmittaa ku ei haluis viel kaikille kertoo mut kohta jo aletaan varmaa taas kysellä.. tai siks epäilen ku miulta on kysytty jo muutamia kertoja lähi vuosien aikana..
 
Onko muilla ollut pinna kireällä nyt alkuraskaudesta? Tuntuu että ärsyynnyn hirmu helposti ja pienistäkin asioista (n) muuten oireita edelleen vähän, rinnat kipeytyneet nyt hieman sivuilta.
6+1
Itsellä ei kiukkuoireita. Rinnat vähän arat, mutta muut oireet tuntuu kadonneen kokonaan. :cautious: Epäilyttää itseäkin.
Muutenkaan en hirveästi jaksa iloita, kun tausta tälle on mikä on. Miehestä en oikein ota selvää, tai hänen tuntemuksistaan. Ei ole mitenkään iloinen ja onnellisen oloinen, mutta ei kiellä mua puhumastakaan asiasta. Kun kerroin hälle että maidon maku on ruvennut kuvottamaan ja että se on luultavasti yksi raskausouireire, niin vastasi vaan joo. Ei kuulemma aiemmin ole kukaan kertonut oireistaan (tarkoitti exäänsä). Jotenkin olin kuvitellut tämän erilaiseksi; että molemmat olisi innoissaan ja asiasta puhuttaisiin päivittäin ja yhdessä odotettaisiin neuvolaa, ultraa ym. Nyt kuitenkin tuntuu että yksin ollaan, vaikka mies sanoikin tuohon, että tässähän hän on. Mutta silti. (n) 15 vuotta sitten olin täysin yksin koko raskauden, synnytyksen ja kasvatinkin tytön yksin ja nyt kieltämättä yhtä yksinäinen olo, vaikka tuo mies tuossa on. Ehkäpä tää tästä. :rolleyes:
 
Ckk
@Lellu-80 Jos sun miehellä on ihan oikea kunnon burnout päällä, niin mikään ei varmasti kiinnosta, eikä mistään varmasti innostu. Kunhan hoitaa ensin itsensä kuntoon, niin varmasti jaksaa taas kiinnostua ympäristöstä. Vaikka sun mies ei nyt jaksa olla sun tukena, niin jaksa sinä olla hänen (y) Hän varmasti arvostaa sitä ja muistaa sen myöhemmin kun on taas oma itsensä ja on varmastikin sit sun tukena täysillä :)
 
@Lellu-80 Jos sun miehellä on ihan oikea kunnon burnout päällä, niin mikään ei varmasti kiinnosta, eikä mistään varmasti innostu. Kunhan hoitaa ensin itsensä kuntoon, niin varmasti jaksaa taas kiinnostua ympäristöstä. Vaikka sun mies ei nyt jaksa olla sun tukena, niin jaksa sinä olla hänen (y) Hän varmasti arvostaa sitä ja muistaa sen myöhemmin kun on taas oma itsensä ja on varmastikin sit sun tukena täysillä :)
Tukena olenkin ollut, kun tää ei oo ensimmäinen kerta hällä. Ja hän siitä on jopa sanonut, ettei kukaan muu koskaan ole häntä tukenut ja auttanut. Hän vaan osaa tuon poistyöntämisen jalon taidon, sulkeutuu kuoreensa ja vasta kun huomaa että on työntänyt mutkin käytöksellään pois, hän avautuu ja puhuu ja pyytää anteeksi. Miehet. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ckk
Onko muilla ollut pinna kireällä nyt alkuraskaudesta? Tuntuu että ärsyynnyn hirmu helposti ja pienistäkin asioista (n) muuten oireita edelleen vähän, rinnat kipeytyneet nyt hieman sivuilta.
6+1
Kyllä on, oon ollut niin kyrsä otsassa pari päivää töissäkin että ei meinaa muuhun keskittymisestä tulla mitään. Ehkä miehen kannattaa olla ihan onnellinen että on ollut työmatkalla melkein koko alkuraskauden ajan. Osuvasti sanottu tuo "Tuntuu etten itekkää kestä itteeni" :D

Tän moodswingin ja lievän väsymyksen lisäksi ei paljon muita oireita ole, rintojen arkuuskin lakkasi toissa-aamuna. Iltaisin on hetkellinen kaasupallomaha.
No, nyt kun tarkemmin miettii niin on noita muitakin, vapaa-ajallani olen ihan passiivinen ja flegu, mikään ruoka ei tunnu kiinnostavalta, toisaalta on aika usein nälkä. Olen tehnyt aika kummallisia valintoja ruokakaupassa, eilen olis tehnyt ihan hirveesti mieli lonkeroa, vaikka tavallisesti juon sitä harvemmin kuin kerran vuodessa.

Eka neuvola oli toissapäivänä.
7+1
 
Täällä pahoinvointi muuttui jo oksenteluksi. Edellisessä raskaudessa niin kävi vasta pari kolme viikkoa myöhemmin. Nyt on jotenkin epätoivoinen olo, miten tästä selviää nyt kun on taaperokin kuvioissa. Toisaalta oksentamisesta tulee pieneksi hetkeksi parempi olo, eli on siinä joku hyväkin puoli. Mut miten mä selviän töissä sit kun torstaina loma loppuu? Voi kun aika kuluis nopeammin ja pääsis jo nauttimaan tästä raskaudesta. Tää olo on jotain niin kaameaa.

Eppula rv7+3
 

Yhteistyössä