Joulukuiset 2018

Onpa kallista @jempppis :eek: saanko kysyä minne meet?

Esikoisesta kävin Aavassa ja se maksoi vajaa kolme vuotta sitten muistaakseni ~120 e. Nyt ajattelin mennä Perhe-Arteen josta oon kuullut hyvää ja hintakin oli edullinen, yhteensä 79 e.. aika jännä, että on näinkin suuria hintaeroja samalla alueella o_O

Muoks. Tajusin juuri että perhe-artessa ultrauksen tekee kätilö eikä lääkäri, ja siksi on varmasti halvempi (y)
 
Viimeksi muokattu:
@Tsiro voi kumpa ei olisi.. tsemppiä sinne ♥

@Ckk en usko, että minun viestiäni kukaan muu voi muokkailla? (n)
Käyn kyllä päivittäin lukemassa, mutta tänne tulee niiiin hurjasti viestiä ettei aina ehdi poimia niitä päivitettäviä tietoja. Olis ihan huippua, jos voisitte vaikka merkata punaisella tiedot niin bongaisin hyvin viesteistä ne!
Ja minusta ne listat, mitkä kirjotellaan tänne viestinä aina uudelleen kun uusia tietoja tulee, niin on aika kehnoja. Sitte sivut vain täyttyisivät niistä listoista.
Mutta yritän nyt tsempata tässä parhaani mukaan! Alanpa nyt samointein päivittelemään ajantasalle :D
 
  • Tykkää
Reactions: Baabi ja Ckk
@Baabi voi itku ♥ Kivutkin onneksi voivat olla täysin harmittomia raskaudessa. Esikoisen aikana olin täysin varma, että olisi kohdun ulkopuolinen, keskenmennyt tmv kun oli tosi voimakkaita kipuja. Mutta ilmesesti johtuikin vain kohdun kasvusta. Tsemppiä, nää on piinaavia aikoja!

@äiti_82 Lääkärin tekemänä olisi maksanut 200-250€, mutta kätilöllä vain 60€. :)

@Kattungar ihana uutinen ♥ odotuskin varmaan muuttui konkreettisemmaksi kun näit jo pienen sydämen sykkivän!

@kirpsakka tule sitten päivittelemään ultrakuulumiset! :D meilläkin on maanantaina. Tuntuu, että siihen olisi vielä ikuisuus...

@Lilmi89 Ite tykkään vausta tai odotukseni. Niissä molemmissa tulee päivittäin tekstiä, niin kiva aina lukea! :D
 
@Baabi voi itku ♥ Kivutkin onneksi voivat olla täysin harmittomia raskaudessa. Esikoisen aikana olin täysin varma, että olisi kohdun ulkopuolinen, keskenmennyt tmv kun oli tosi voimakkaita kipuja. Mutta ilmesesti johtuikin vain kohdun kasvusta. Tsemppiä, nää on piinaavia aikoja!

@äiti_82 Lääkärin tekemänä olisi maksanut 200-250€, mutta kätilöllä vain 60€. :)

@Kattungar ihana uutinen ♥ odotuskin varmaan muuttui konkreettisemmaksi kun näit jo pienen sydämen sykkivän!

@kirpsakka tule sitten päivittelemään ultrakuulumiset! :D meilläkin on maanantaina. Tuntuu, että siihen olisi vielä ikuisuus...

@Lilmi89 Ite tykkään vausta tai odotukseni. Niissä molemmissa tulee päivittäin tekstiä, niin kiva aina lukea! :D
No joo kyllä on piiiiitkä viikko odottaa :geek:
 
Onpa kallista @jempppis :eek: saanko kysyä minne meet?

Esikoisesta kävin Aavassa ja se maksoi vajaa kolme vuotta sitten muistaakseni ~120 e. Nyt ajattelin mennä Perhe-Arteen josta oon kuullut hyvää ja hintakin oli edullinen, yhteensä 79 e.. aika jännä, että on näinkin suuria hintaeroja samalla alueella o_O

Muoks. Tajusin juuri että perhe-artessa ultrauksen tekee kätilö eikä lääkäri, ja siksi on varmasti halvempi (y)
Mehiläiseen varasin kun siellä saa hyvin aikoja 18.00 jälkeen ja on mukavan lähellä:)perhearte ois kyl houkuttanu hintansa puolesta, toissa vuonna vertailin hintoja mut ei ollut kummosia hintaeroja niissä mistä kysyin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Minamona
@Baabi älä huoli vielä mulla ollu alusta asti koviakin kipuja/poltteluita, jotka tulee ja menee. Iltaisin on alavatsa aivan pallo. Kysyin kahdelta lääkäriltä niin kuulemma yksilöllistä, mullakaan ei viime raskaudessa moisia ollut. Lisäksi eilen supisteli orgasmin jälkeen, ystäväni joka on saanut 5 lasta sanoi tämänkin olevan normaalia joka toiv loppuu jossain vaiheessa. Ilmottele miten menee!
 
  • Tykkää
Reactions: Baabi
Vielä ei ole vuotoa näkynyt, kivutkin hieman hellittäneet. (y)

Tää turvotus on ihan järkyttävää! Paino on sama kuin viimesen vuoden, mutta sormet, kasvot ja vatsa ihan tosissaan turvoksissa. Sormukset yleensä löysät, nyt en saa niitä edes pois sormista. Vatsa niin turvonnut, että jouduin kesken päivin avaamaan napit ja vyöllä pidin ne jalassa. :ROFLMAO: Työkaveri jo heitti, että jos hän ei tietäisi mun lapsettomuudesta, niin veikkaisi mun olevan raskaana. :ROFLMAO:
Ilmeisesti hormonaalista turvotusta. Täytyy miettiä, missä vaatteissa voi töihin mennä.
 
@Baabi mikä viikko sulla menossa? Mulla mies epäilee että tulee kolmoset :LOL:
Menkoista laskettuna 4+3 eli iiihan alussa mennään.
Meillä myös mies illalla heitti, että vatsa näyttää siltä, kuin olisin sullonut paidan alle ison tyynyn. :LOL:
Mua se ei huvittanu yhtään, kun muutenkaan en sinut ole oman kroppani kanssa ja mielialanvaihtelut on yhtä pahat kuin menkkoja ennen. :whistle:
 
Tervetuloa uusille! :)

Huhhuijjaa, täällä alkaa olot nostaa päätään. Oon töissä ja vielä 1,5h lounaaseen, ja mietin että mitä sitä napostelisi jotta saisi pidettyä kuvotuksen kurissa. Lisäksi me ollaan ihan muutaman päivän kuluttua muuttamassa näistä vanhoista työhuoneista monitoimitiloihin, joissa ei enää saa työpisteellä syödä tai juoda. Mun on pakko sitten varmaan käydä puolen tunnin välein taukotilassa napostelemassa!

Onko teillä muuten hyviä vinkkejä raskauspahoinvointiin? Itse kokeilin viime raskaudessa pahoinvointirannekkeita, B6-vitamiinia ja akupunktiota, mutta ne eivät auttaneet. Toki joillain taas on tosi hyviä kokemuksia niistä. Onko jotain muita vinkkivitosia, mitä voisi testailla jos kuvotus yltyy pahaksi?

eppula rv5+6
 
Tervetuloa uusille! :)

Huhhuijjaa, täällä alkaa olot nostaa päätään. Oon töissä ja vielä 1,5h lounaaseen, ja mietin että mitä sitä napostelisi jotta saisi pidettyä kuvotuksen kurissa. Lisäksi me ollaan ihan muutaman päivän kuluttua muuttamassa näistä vanhoista työhuoneista monitoimitiloihin, joissa ei enää saa työpisteellä syödä tai juoda. Mun on pakko sitten varmaan käydä puolen tunnin välein taukotilassa napostelemassa!

Onko teillä muuten hyviä vinkkejä raskauspahoinvointiin? Itse kokeilin viime raskaudessa pahoinvointirannekkeita, B6-vitamiinia ja akupunktiota, mutta ne eivät auttaneet. Toki joillain taas on tosi hyviä kokemuksia niistä. Onko jotain muita vinkkivitosia, mitä voisi testailla jos kuvotus yltyy pahaksi?

eppula rv5+6
Täällä vähän samat fiilikset. Aamu aamulta pahoinvointi yltynyt, tänään käyty yökkimässä ja veikkaan, että huomenna tulee varmaan ylös asti. Käytännössä aamulla syöminen myös pahentaa oloa ja kun aamupala on närppimistä, aamupäivällä ja alkuiltapäivästä nälkä tulee kuvotuksena. :confused: Tässä mietinkin, että pitäisikö vapaiden nyt loppuessa vaan suosiolla odottaa aamulla se tunti pari ja syödä töihin päästyä vain joku banaani/jogurtti -kombo ja sitten yrittää napsia jotain pientä aina tasasesti. Ongelma on tosin myös se, että päivän kuvotusta ei vie mikä tahansa ruoka tai pikkunaposteltava pois, vaan pitäisi mielellään olla pieni annos lämmintä ruokaa.
 
Ckk
Mua kans vähän hermostuttaa töissä pärjääminen kun ensi viikolla meen takas tän viikon talviloman jälkeen. Ihan tajuttoman paljon kaikenlaista menossa siellä, eikä olis yhtään varaa voida huonosti. Vielä siis ei ole huonoa oloa, mut ihan varmasti se jossain vaiheessa iskee. Ja miten hitossa sitä pystyy vetää jotku asiakaspalaverit läpi jos oksettaa? :sick: En kuitenkaan ihan heti haluais siellä kertoo raskaudesta, vaikkakin luulen, että jos yhtään voin huonosti, niin pakko kertoo lähimmille työkamuille. Mitään makeaa ei tee yhtään mieli, ei edes esim banaania. Haluaisin vaan koko ajan jotain mahdollisimman suolasta, niin kai siellä töissä pitää sit vaan leipää puputtaa. Onneks mulle kuittaillaan muutenkin siitä, että miten voin pysyä näin pienenä kun syön koko ajan :LOL: Niin siitä tuskin kukaan huomaa mitään.

Ckk 4+4
 
Ckk
Tein just vielä testin (vaikka piti lopettaa kotitestaaminen..) kun huomenna on se verikoe ja halusin varautua mahdollisiin huonoihin uutisiin, jos jotain onkin tapahtunu. Mut viiva voi oikein hyvin, tasavahvat tuli :) voinen siis odottaa hyvää tulosta verestäkin!
https://aijaa.com/8ICB5m
Viikot näkyy tuossa edellisessä viestissä.
 
Stressaa niin kovin onko mahassa ketään ja tuntuu ettei asiaa saa mielestä. Laitoin sitten terkalle viestiä jos voisi tällä viikolla jo ultralla kurkata. Ja sain perjantai iltapäivälle ajan. Toivotaan että siellä jotain näkyy. Viikoista kun ei hajua niin ei tiedä varmaksi näkyykö syke, mutta toivotaan :)
 

Yhteistyössä