Aurinkoista päivää kaikille! =)
PinguPongu, vauvahan ei välttämättä herää 2h välein yöllä jos ei nuku tissin vieressä. Meillä on vähän hassusti, että perhepeti ei ole yhtään helpompi ku joudutaan pomppaamaan joka tapauksessa yhtä monta kertaa ylös. Joudun inmettäin yölläkin vaihtamaan ensin vaipan, sitten syöttö+röyhtäytys
Poika nukkuu kuitenkin pitemmän pätkän pinnasängyssä, joten en herää kuin yleensä eka 5 tunnin jälkeen suurinpiirtein ja sitten siitä seuraava herätys on parin kolmen tunnin päästä. Vieressä nukkuessa heräilee useammin ja on levottomampaa, tosin minä nyt muutenki nukun niin huonsoti jos poika nukkuu vieressä ettei siitä tuu oikeen mitään. Uusimpana kivat painajaiset, vissiin jotenkin jään miehen ja pojan väliin..siinä onkin sitten ahtaanpaikankammoisella todentuntuisia unia
Tesmis, ite mietin kans tuota ulkoilutusta kun mitenkäs sitten pohjoisessa päästään pihalle...Toisaalta se, että jotain on tehty aina ennenkin ei mitenkään tarkoita että se on hyvä juttu. Noh, onneksi ei paljon tartte enää noita rajoja murehtia..alkaa vissiin kovat pakkaset olla ohi=)
Ökkis, oon vähän samaa mieltä kuin muutkin että miehelläsi varmaan kestää aikaa tutustua vauvaan. Mulla on kans sama homma, että kun mies puuhailee vauvan kans niin minä menen tekemään omiani. Syömään, surffailemaan, kotitöitä tekemään, kauppaan tai ihan jotain..siis yritän siinä järjestää itselleni jotain tekemistä että saan yksinkertaisesti ajatukset johonkin muualle hetkeksi. Mielestäni tuo toimii sitten tosi virkistävästi, oli tauko sitten minuutti tai puoli tuntia. TAvallaan siihen omaan kumppaniin täytyy luottaa, että osaa hoitaa vauvaa ja että soittaa kyllä jos hätä tulee (jos vaikka on kaupassa tai jossain vaiheessa jumpassa). Meillä mies on luonnostaan erittäin puhelias, joten oisko vähän luonnekysymyskin. Onko mies muutenkin vähän hiljaisempi? Kyllähän siinä kestää, että itsekin tottui pieneen vauvaan joten miehet vielä usein työssäkäyvänä joutuvat pitempään opettelemaan. Lohduttaako mies kuitenkin sylissä vauvaa, jos itkee? Voithan hienovaraisesti vihjaista, että sylissä itku lakkaa tai vauvaa ainakin helpottaa olla lähellä..Meillä mies pitää vauvaa Manducassa, kun siihen on niin näppärä laittaa vauva. Lisäksi hän on huomannu, että sylissä vauvan itku loppuu nopeasti kun tekee keinuttelua ja muuta. Jotenkin sitä automaattisesti yrittää vähän neuvoa, mutta oon kans huomannu että parempi olla hiljaa -kyllä se mies ja lapsen isä osaa!=) Meillä mies saattaa tosissaan hyviä keinoja keksiä, miten saa näppärästi uudella tavalla vaikkapa vaatteet tai kestot laitettua päälle tai itku hellittää vaikka masuvaivoja vielä vauvalla oliskin. Sitä itse taitaa pikemminkin olla aika urautunut, yrittää aina samoja keinoja
Noista rintojen pinkeydestä, niin ei mullakaan enää tule kuin yöllä semmoset kamalat pinkeydet mutta maitoa tulee silti runsaasti. Olisi tosiaan ihan kiva pyrkiä tuohon 6kkn täysimetykseen, mutta tietysti katsoen vähän tota kasvua. Ja tietenki jos yöt menee ihan kamalaksi, että joutuisi koko ajan heräämään ruokkimaan niin sitten kans asia erikseen ja jaksamisen mukaan. Tällä hetkellä mulla kuitenkin tuota maitoa menee viemäriinkin asti, joten ihan hyvältä vaikuttaa. Kunhan muistaa vettä kitata ja syödä hyvin.
RAskauskiloja mulla taisi loppupeleissä tulla 18kg. Mullahan lähti paino mahottomaan nousukiitoon käsi kädessä sen verenpaineen nousun kanssa..joten nuo 18kg tipahtikin sitten melkeen samoilla tulilla. Mutta tähän on paino jäänyt, vaikka oisin vähän toivonut että tästä nyt vois vitosen vaikka tiputtaa. Lihoin nimettäin siinä yrittäessä 5kg, joten nyt on tarkotuksena päästä niistä vielä eroon. Ehkä tässä tekee paljon sekin, että ite ainakin pyrin syömään kuitenkin hyvin että jaksaa ja maitoa tulee eikä kuitenkaan ulos ole päässyt pakkasten takia taas pitkään aikaan vaunulenkeille (no paitsi nyt eilen peräti päästiin). Ympäristömyrkyistä, että eihän niitä enää nyt ole niin mahottomasti kuin vaikkapa 70-luvulla kun tehtaat päästelivät melko surutta kaikenlaista ilmaan ja vesistöihin. Tietysti ilmansaasteita on, mutta nuo myrkkyjen vapautuminen rasvasta on ehkä ennen ollut isompi ongelma kuin nykyään? Luulen, että ulosteen veri on kyllä nyt jostain muusta teillä Ökkis?
Tervetuloa mukaan taas, Klementine!:wave:
Pitänee lähteä lipittämään vettä..se taitaa olla kevät tosissaankin tulossa, nimettäin ensimmäinen kärpänen ikkunan välistä bongattu! Pitääkö niidenkin heti herätä
-metsis ja poju 10vko+risat