Joulukuiset -07 syyskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mixtuura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mixtuura

Jäsen
25.10.2007
32
0
6
Heippa!
Tulin kertomaan eilisiä 8- kk neuvolakuulumisia.Pituutta oli tytöllä 72,3 cm ja painoa 9705 g.Painoa oli tullut vain 80 g, pituutta 1,9 cm.Päänympärys oli kasvanut vain millin ollen nyt 43,6 cm, mutta neuvolatäti sanoi ettei luota edelliskerran mittaukseensa, kun oli merkannut eri mitat neuvolakorttiin ja koneelle.Ja Tytön isä on niin pieni päinen, että en ihmettele vaikka vähän pienempi päinen olisi tyttökin.
Mutta se mikä sai huolestumaan oli se, että tytöllä on imusolmukkeet suurentuneet niskassa ja nivusissa.Niskan patit huomasin noin kk sitten ja arvelin niiden olevankin imusolmukkeet.Sairasti siinä kuumeen ja nuhan.
No lääkäri sanoi, että koska ovat kuukauden verran olleet niin silloin yleensä laitetaan jatkoselvittelyihin.Laittoi kiireettömän lähetteen eli kk:n sisällä pitäisi päästä lastenpolille.Sanoi, ettei tarvitse huolestua, lapsilla yleistä tälläinen, mutta ite kun olen terveydenhuollon ammattilainen tai töissä paikassa, jossa törmää ikäviin uutisiin niin täytyy sanoa, että tieto lisää tuskaa!!
Tyttö ei kyllä vaikuta millään tapaa sairaalta vaan on iloinen ja pirteä oma itsensä.Nukkui jopa viime yön tosi hienosti, heräsi vain kerran itkemään ja jatkoi sitten melko nopeasti uniaan, kun sai tutin suuhunsa.
Yksi syy saattaa olla toi atooppinen ihottuma, joka on saanut imusolmukkeet turpoamaan tai sitten on sen flunssan jäljiltä.Tai sitten syytä ei löydy.Lekuri sanoi, että lapsilla jää usein epäselväksi miksi imusolmukkeet turpoilee.Mutta kun toi lääkäri on sellanen nuori pojankloppi niin luotto ei oikein oo korkeella.
Ei se osannu ton korvikkeen suhteenkaan auttaa mitenkään.Käski vaan kokeilla vielä soijapohjaista korviketta ja jos siitäkin tulee allerginen reaktio niin sitten pitää kuulemma kysyä viisaammilta...
No, tämmöistä tällä kertaa.Huolestuttaa ja pelottaa itteä välillä kovasti ja välillä taas järki voittaa ja sanoo, että tod.näk. kaikki on kunnossa.
Niin, aloitin sitten uuden syyskuun pinon.
Nyt typy heräs, pitää mennä. MOI!

mixtuura: Kuuntele sitä järjen ääntä!!! Äläkä maalaile piruja seinille. Varmasti kaikki on hyvin ja johtuu varmaan siitä flunssasta :hug:
Sehän on hyvä merkki kun tytsy on iloinen ja pirteä.....

Meillä on Jesse kipeä räkä lentää ja silmät vuotaa vettä koko ajan . Yöt on ärsyttävän repaleisia viime yönäkin valvoin 2.30-4.50. Meidän ukko on aina oluut hyvä ukkumaan niin tää tuntuu ihan kauheelta kun ei saa nukkua rauhassa.

Jaahans, meidän pojalla taisi/taitaa sittenkin olla vauvarokko. Tänään kolmen päivän kuumeilun jälkeen tuli pientä näppyä niskaan ja kasvoihin, ja googletin vauvarokon. Oireet täsmää just eikä melkein: kolmen päivän kuume, jonka jälkeen kuume laskee ja näpyt ilmestyvät. Mutta jos näin on, niin pahin olisi jo ohi. Kuume ei siis liittynytkään hampaisiin, vaikka ne hampaat tässä samaan aikaan tulivatkin! Taisi tää rokko olla "tuliainen" viime viikon muskarista. :/

Mixtuura :hug: Toivottavasti asia pian selviää ja huoli on aiheeton!

Jahas, täällä joku käyny 8kk neuvolassa ku me käytiin jo 9kk (tulee 7.pv siis 9kk täyteen). Niin uudet mitat oli 76cm ja 10370gr, ihanasti kasvu ruennut hidastumaan siis tarkoitan jotta jaksaa vielä kannella poikaa...

Unikoulua ja sitä kautta tassuttelua suositteli neuvolantäti, mitenköhän lie, aloittaisko vai nou, kertokaas te joilla asiasta kokemusta, kuinka olette onnistuneet??? Jassoo kutsu kuuluu, tultava myöhemmin.... :)

Meidän pieni unikoululainen ei saa vielä päästötodistusta. Unikoulua on nyt käyty parisen viikkoa. Tissiä ei yöllä enää anneta ja pikkuhiljaa neitikin sen alkaa tajuta. Heräämisiä on kuitenkin ainakin pari kertaa yössä. Tosin nyt rauhoittuu tassuttelemalla aika hyvin. Viimeyönä rauhoittui kun vain työnsin käteni pinniksestä sisään. Aamut ovat sitten vähän hankalampia. Kun on nukkunut 9-10 tuntia alkaa olla neidillä oikeasti nälkä. Olen tehnyt sellaisen ratkaisun että aamulla n.6 annetaan tissiä ja sitten nukutaan vielä jonkinaikaa. Näin neiti herää paremmalla tuulella ja aamiainen sujuu paremmin. Päiväunet ovat lyhentyneet. Enää nukutaan yhdet unet ulkona rattaissa(äiti joutuu käymään joka päivä reilun tunnin lenkillä) Sitten torkahtelee pariin otteeseen ehkä noin 15min/kerta. Yöuni tuleekin sitten jo kahdeksan maissa. Odotan sitä päivää kun saan nukkua koko yön heräämättä.

Mixtuura: :hug: Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. :(

Kimallus: Kivan "tuliaisen" olette saaneet, toivottavasti poika paranee pian!

Nisballe ja upalle tsemppiä unikouluihin! Kyllä se varmasti vielä koittaa se päivä, että saatte KOKO yön nukuttua

Itse odotan tässä kovasti, että kohta pääsen kotiin.. Täytyy suorinta tietä suunnistaa poikaa hakemaan "hoidosta", kun on ollut tänään pari tuntia toista kertaa miehen porukoilla hoidossa. Ja suoraan sanoen vähän epäilyttää, että miten niillä on sujunut. Viimeksi, kun poika oli siellä pari tuntia hoidossa menojen takia, niin mies oli sanonut, että nämä kaikki ruoat pitää antaa pojalle "päivällisellä" ja näyttänyt siis mitkä. Kun menin poikaa hakemaan, niin olivat antaneet ehkä 10 ml maitopullosta ja pari lusikallista sosepurkista. Että mua raivostutti!!!!! |O Suutuin jo miehellekin eilen, kun piti sen mennä sopimaan, että vie tänään pojan useammaksi tunniksi sinne hoitoon. Varmaan on raasu taas ihan nälissään.. Pääsispä jo kotiin!!!!!!!

Siis ihan onnellinen olen, että ylipäänsä haluavat poika hoitaa ja harjoitella sitä, mutta voisivat kyllä samalla uskoa niitä "ohjeita", mitä niille annetaan. Oon varmaan vähän ylitarkka tosta meidän pikku-ukosta, mutta en kyllä mielelläni anna poikaa muille kuin omalle äidilleni hoitoon.

raisu: meillä on tuo sama ongelma anopin kanssa. Ollaan sanottu että ei saa antaa vielä jäätelöä yms..kun maha ei kestä. No pari viikkoa sitten anoppi antoi joonakselle kokonaisen pikku tetran jäätelöä! Joonaksella oli maha koko yön sitten kipeä ja kyllä sai anoppi kuulla kunniansa mikolta :) Mutta ollaan sanottu mitä saa antaa ja mitä ei niin ei sitä ymmärretä.. :kieh:

Mulla on tänään 12.00 se viisaudenhampaan poisto :| Pelottaa..no ehkä mä selviän sieltä hengissä.. B) Tulen kertomaan miten meni kun kerkiän ja jaksan! Nyt suihkuun..

Meillä nukutaan tuon "joulukuisen" kans tällä hetkellä klo 21-02, sit maitoa pullosta, ja 02-06, sit maitoa pullosta, ja 06-8.30. Itse menen nukkumaan puolen yön aikoihin ja herään kun poitsukin. Ihan olen aamuisin levänneen oloinen, eikä haittaa pari maitokeikkaa yön aikana. Ihmettelin vain sitä kun joku täällä oli pitäny unikoulua, vaikka yöt oli aika samanlaisia kuin meillä...enkä aiokkaan unikouluun. Neuvolasta sanottiin, et ainakaan tuosta aamumaidosta on turha yrittää päästä eroon, lyhenee vain yöunet ja kaikki on kärttyisempiä.

Unikoululaisen yöelämä on asettunut jonniilaisiin raiteisiin. Pari kertaa herää, 23 ja 02 mutta rauhoittuu äkkiä omaan sänkyysnsä. Mutta aamumaito on sitten se kynnyskysymys josta ei voi luopua. Tänäaamuna neiti heräsi viideltä, ei itkenyt vaan konttaili omassa sängyssään ja jokelteli. Sillä on sängynpäässä sellainen pupu, jota se vetelee soimaan. Pakko oli ottaa viereen ja antaa tissiä. Sitä sitten veteli kaksin käsin ja ahmien kuin suurempikin jano ois ollu. Sitten nukuttiin kaheksaan ja kaikki heräsi hyvällä tuulella. Itse olen iltauninen, enkä mielelläni herää öisin. Siksi ryhdyin tähän unikouluun. Joillekin sopii ja joillekin ei. Kyllä kait ne 15 vuotiaina viimeistään nukkuu ilman yömaitoja!
Tänään kokeltiin lampaanlihaa. Maistui muuten ihan villasukalle.

Viisaudenhammas on poistettu! Itse hampaanpoisto ei tuntunut miltään kun sain niin kovat puudutteet :) mutta hammas oli hiukan tulehtunut joten sain antibiootin ja kovat särkylääkkeet. Nyt poskea tykyttää mutta siitä selviää buranalla.

Joonas melkein nukkuu ja me katsellaan telkkua. Oon tänään hampaanpoiston jälkeen vain oleskellut makuu asennossa kun kieltivät rehkimisen. Ja jäätelö mies haki mulle kaupasta ja siihen lisänä suklaa kastiketta.. Nam :p

Nyt katsomaan joonasta..

Moi pitkästä aikaa!!
En ole saanut aikaiseksi kuulumisia kirjoitella tänne... TUolla "mitäs nyt" - osiossa oon käyny lukemassa juttuja, mutta tänne en ole jostain syystä eksynyt.
Meilä menee hyvin. Yösyötöt ovat jääneet, lukuun ottamatta klo5 pullosyöttöä. Tyttö ryömii vinhaa vauhtia ja osaa leikkiä leluillaan. Isosisko 3.v on vielä sen verran huima, että jaksaa leikkiä pikkusiskon kanssa :) . Ryömiivät yhdessä lattialla ja kylläpä pikkusiskoa naurattaa. Ihan hirveästi seuraa noista toisilleen. Itse pääsen välillä tosi helpolla. Mutta onhan isosiskollakin tosi huonoja päiviäkin.... Sillon kyllä hermoja koetellaan....

Masuvauva voi hyvin. Vielä menny ilman vaivoja tämä raskaus. Lenkillä olen yrittänyt usein käyny, jotta suuremmitta vaivoitta menis koko raskaus. Ihanaa on , kun uusi vauveli masussa kasvaa :heart:

Mulla onkin tässä vapaa viikonloppu, kun koko muu perhe lähti anoppilaan yöksi!! Ihanaa oli tänä aamuna puoli 10 nukkua!!! Nukkuminen on niin ihanaa!!! Mukavaa syyskuuta kaikille!!

t.naukkis kera 2 tyttöä, ja masukki rv 17+5 :heart:

naukkis: Multa on mennyt ihan ohi että oot raskaana :) Paljon onnea koko perheelle tulevasta vauvasta :heart:

Mulla on jo parempi olo ja hampaan paikka on paranemaan päin. Tikit saan pois torstaina ihanaa nää tikit nimittäin tuntuu todella hassulle suussa =)

Joonaksella on flunssa..nenä vuotaa ja on ollut lämpöäkin,nyt tuntuu että helpottaa joonaksen olo. Joonas nukahti äsken. Huomenna on taas äiti-vauva jumppa.

Nyt mä lähden telkun pariin heippa..

Heips!!!

Oltiinpas me pudottu kauas.
Meidän poitsu on vieläkin flunssassa ärsyttävää. Yötkin on tosi katkonaisia kun tutti tippuu ja sit pitää laittaa se viime yönäkin laitoin tutin varmaan valehtelematta 15 kertaa jää aika vähille omat unet. Yleensä tollasta tuttihässäkkää ei ole. oon alkanut miettiä olisko poitsulla taas korvatulehdus ??

Tänään oltiin ekaa kertaa muskarissa ja Ukkeli tykkäs tosi paljon ja kyllä äitikin tykkäs :D
Onneks ukosta ei yhtään huomannut , että flunssaa vielä jonkin verran on. Ei toi ukkeli yski eikä aivastele nenu vaan vuotaa ärsyttävää :(

Miten ootteko vaihtaneet jo turvakaukalot istuimiin ? Me saatais viikonloppuna uus istuin, mutta en vielä taida vaihtaa sitä kun tuo kaukalo on niin helppo kaupoissa ja ravntoloissa. Niin ja toimeidän Ukko on niin pieni, mutta varmaan pian pitää vaitaa kun alkaa olla enemmän vaatetta päällä.

Täälä ei muuten ole vieläkään yhtään hammasta :o jääköhän meidän ukkeli ton näköiseksi :laugh:

Juu mut nyt tuli kutsu moi moi.

Kyllä ne hampaat tulevat sittenkun on aika. Meille tuli kutsu hammaslääkäriin kuun lopulla. Saapa nähdä mitä siitäkin tulee. Tällä hetkellä 5 hammasta, joita harjataan aamuin illoin. Työnantaja soitteli tulisinko jo töihin kun minun sijainen oli lähtenyt lätkimään. En mene. Hienot syyspäivät ulkoilla. Olemme olleet luontopolulla, metsäretkellä ja kesämökillä. Tyttö nukkuu rinkassa. Hirvikärpäsiltäkään ei olla säästytty.Aurinkoisia syyspäiviä muillekin.

Leppäkerttu Me ostettiin turvaistuin viime viikolla ja otetaan heti käyttöön kunhan mies saa sen asennettua autoon. Meillä toi pojanjörrikkä painaa kaukalon kanssa niin paljon, ettei sitä todellakaan pitkin kyliä raahata. Lisäksi on niin kova hikoomaan et pare päästä jo vähän ahtaasta kaukalosta pois.

Hampaista tuli mieleen: miten teiän nassikat ovat ottaneet vastaan hammasharjan? Me ollaan kahtena iltana kokeiltu tutustua hammasharjaan, mutta ei siitä muuta tuu kuin huutoa! Kellään vinkkejä...vai vaatiiko vaan vähän kärsivällisyyttä? :ashamed:

meillä on harjattu hampaita jo monta kuukautta ja vasta nyt alkaa oikeasti se sujumaan. Ensin opeteltiin pitämään hammasharjaa suussa, se onnistui kun kastaa harjan jääkylmään veteen. Helpottaa polttavia ikeniä. Sitä kun harjoittaa joka päivä niin kovapäisinkin näyttää oppivan. Nyt tyttö antaa harjata poskia myöten vaikkei siellä ole hampaitakaan. Pääasia, että tapahtuma on mukava ja säännöllinen. Lopuksi annan harjan tytölle itselleen jotta saa pureskella sitä. Ei olla vielä käytetty hammastahnaa, mitenkäs muilla?

Kannattaa antaa se hammasharja ihan sille lapselle leluksi ensialkuun niin tottuu siihen. Meillä ainakin jyystää ja pureskelee tyytyväisenä sitä harjaa. Ei vielä ole hampaita mitä harjata mutta saa nähdä miten onnistuu sitten kun puhkeavat.

Jaa, olisko pitänyt aloittaa totuttelu jo ennen hampaita?! Tietty olis sisäänajo käynyt sit nopeammin. Meillä nyt noi kaksi ekaa legoa on tököttänyt viikon verran suussa ja nyt aloitettiin siis harjoittelu. Kärsivällisyyttä siis tarvitaan... Nytkin meni taas nukkumaanmeno niin myöhäseks (ja vähän rähinäksi), ettei tullut mieleen alkaa ärsyttämään poitsua lisää hammasharjalla. Niin, kyllä se tykkää sillä harjalla leikkiä, mutta sitä ei kyllä suuhunsa laita, kaiken muun kyllä. :whistle:

Huomenta!

Turvaistuimesta.. Me ostettiin kans reilu viikko sitten istuin ja käyttöön otettiin heti. Pakko oli ostaa jo senkin puolesta, että meidän jättiläisellä oli aika ahtaat oltavat siinä kaukalossa. Nyt on sit vähän kivempi kaikkien osapuolien matkustaa, kun pojalla on penkissä tilaa ja äitin ja isin ei tarvii kuunnella kamalaa älämölöä. :D

Meillä alettiin hampaita harjaamaan silloin heti, kun ekat tuli eli n. 3 kk:n iässä. Hyvin on sujunut ja varmaan, kun noin pienenä aloitettiin, niin poika tottui siihen helposti eli ongelmia ei harjaukseen suhteen ole ollut. Kannattaa tosiaan kokeilla Kimallus sitä, että annat harjan lapselle omaan käteen ja saa rauhassa tutkia sitä ja työntää ehkä jossain vaiheessa suuhunsa, niin kuin kaikki muutkin tavarat. Meilläkin harjauksen jälkeen poika haluaa vähän omin käsin kokeilla tuota "harjausta"..

Ihanaa, että naukkiksella ja masuvauvalla on kaikki mennyt hyvin! =)

Meillä alkaisi ensi viikolla vauvajumppa. Onko kukaan muu käynyt moisessa..? En tiedä tosin, miten se sujuu, kun tuo jäpikkä ei malta hetkeäkään olla paikoillaan. Siinä esitteessä sanottiin, että vauvaa voi käyttää painona.. Joo, niin varmaan. Voi olla, että äitin lihakset on kovilla tollaisen 11kg painon kanssa. :D

Kuinka monen vauvat osaa muuten jo seistä esim. tuettuna..? Meillä ei toivoakaan. Ryömii ainoastaan ja viime viikolla oppi vihdoin nousemaan itse istumaan. Mutta, hiljaa hyvä tulee. :) Ja onpa ainakin edelleen nukkunut yöt hienosti, kun on toi liikkuminen rajoittunut yhteen muotoon. Edelleen vetelee niitä 13-14 tunnin unia heräilemättä, ihkua! :D

raisu: me käydään äiti-vauva jumpassa, se on todella kivaa joonas tykkää ja äiti saa liikkua kunnolla. :)

Meillä pestään hampaita myös, meillä on 6 hammasta jo! Joonas tykkää hampaan pesusta, joonas on ihan hiljaa ja kuuntelee kun minä tai mikko harjataan hampaita. Kai se kuulostaa hassulta =)

Meillä on käytössä ollut 1kk turvaistuin joonas ei enää mahtunut kaukaloon niin ostettiin uusi istuin.

Me ollaan muuttamassa joonasta omaan huoneeseen. Meillä on ollut tällä viikolla kauhea työ raivata tota mikon työhuonetta tyhjäksi. Kun joonas nukkuu täys pitkiä yöunia niin ollaan ajateltu siirtää se omaan huoneeseen. Meillä on teemana "Autot" . Siellä on autot verhot, kello ja julisteita. Nyt tulee vielä matto B) Äitihän siellä sisustaa ;)

Nyt syömään ja katsomaan pikku miestä.

Raisu joo, täytyypä antaa pojan vähän tehdä lähempää tuttavuutta hampiharjan kanssa - jos vaikka joskus eksyis suuhunkin! :o

Niin, ja meillä ei nousta itse istumaan eikä oikein seistäkään. Vissiin tässäkin hiljaa hyvä tulee... :whistle:

Jumpasta Oli suunnitteilla aloittaa poitsun kanssa jumppa, mut nyt kun onkin pikkukakkonen kyydissä, niin en viitsi liikoja alkaa revittelemään. Harmittaa kyllä, kun tuo liikunta jää muutenkin niin vähiin. Tosin en mä tiedä kuinka paljon mä jaksaisin muutenkaan tota jörrikkää nostella...siinähän kyllä lihaskunto kasvais urakalla.
Mutta ainoaksi harratukseksi sitten jää muskari ja vauvakahvilat.

sannis Meilläkin on suunnitelmissa siirtää poika omaan huoneeseensa nukkumaan. Toisaalta kun katsoo tota pikkutuhisijaa, niin ei millään raatsisi. Tarkoitus oli alunperin jo kesäloman jälkeen siirtää, mut jotenkin se vaan siirtyi...kai se on pakko tässä syksyn aikana tehdä, jotta poika ehtii tottumaan omaan huoneeseen ennen kuin mahdollinen uusi tulokas helmikuussa tulee...

Nyt itse asiassa lähdetään shoppailemaan pojan huonetta varten! Kivaa päivää kaikille! täällä ainakin on ihana auringonpaiste!

Hei taasen!

Meillä ollaan nyt sitten sairasteltu oikein urakalla tässä kohta viikko. Tyttö on ollut vesirokossa, joka iski viime pe-la välisenä yönä.Sanotaan, että mitä pienempänä sen saa niin sitä lievempi se on...No, ei päde atoopikoihin tietenkään sekään fakta. Kolme ekaa päivää oli korkeassa kuumeessa ja uusia rakkuloita tuli 4 päivää.Ressukalla oli erityisesti jalat ja kädet kauttaaltaan täynnä rakkuloita.Myös kasvoissa aika paljon.Selän ja vatsan seutu pääsi vähimmällä.Ihme kyllä kutina oli vähäisempää kuin oletin, mutta toki antihistamiini oli käytössä.Eilinen ja tämä pv on nyt ollut sitten kauheeta rupien irtoamista.Joka paikka on täynnä rupea.Ekat päivät tyttö nukkui vain sylissä tai mun vieressä ja oli tietty kovan kuumeen takia ihan sylikissa muutenkin.Nyt on jo oma itsensä.
Edellisyön nukku aika hyvin, noin kolmella huoneessa käynnillä,omassa sängyssään.Viime yö olikin sitten taas sieltä ja syvältä... toinen valvo 2,5 tuntia, josta suurimman osan karju sellasta "kiukuttelu-itkua".
Ite tulin sitten kans kipeex maanantaina.Kurkku tosi kipee ja kaks pv oli kuume 38,5-39,4.eilen enää pientä lämpöä, mutta kurkku on tosi kipee.Kävin eilen nieluviljelyis ja tulehdusverikokeis.Pikanielu neg. Crp eli tulehdusarvo 84 (alle 10 on norm.).Tänään lääkäri ja saa varsinaisen nieluviljelyn vastauksen.Että semmottista meille viime aikoina.
Katotaan nyt sitten miten miehen käy, se kun ei ole vesirokkoa sairastanu....

Leppis: Meillä turvakaukaloon siirrytty jo reilu kuukausi sitten, kun tytöllä tuli jalat kaukalosta pitkälle.
Hampaita ei meilläkään ole edelleenkään. Jospa meidän tyypeille tulee kerta heitolla pysyvät hampsut. :laugh:

Raisu: Meidän neiti ei edes ryömi, mutta tuettuna on seissyt jo jonkin aikaa.Ei aina kovin kauaa jaksa seistä, mutta tosi tukevasti tönöttää. Konttausasentoa edelleen vaan haeskelee ja viime yönä siinä raivotessaan nousi välillä linkkuveitsi-asentoon...

Kuis muuten teillä muilla, nukkuuko mussukat omassa huoneessa vai teidän makkarissa.Tuli noista Sanniksen suunnitelmista mieleen.
Meillä on nukkunut noin puolivuotiaasta yksin omassa huoneessa, jossa on kuitenkin vielä 120 cm leveä sänky (ollut meillä säilytyksessä vuoden ja nyt on menossa kaupaksi).Siinä mä nukuin sen eka puoli vuotta.Ja nytkin se on toki käytössä aina silloin kun tyttö ei rauhoitu kuin viereen, kuten viime yönä klo 3.30...

Eipä kummempia tällä kertaa! Morjens! :wave:

Moikka pitkästä aikaa. Päivät vaan menee niin nopsaan ettei ehdi tänne ollenkaan. Pikaisesti luin teidän juttujanne ja aikas tutuilta aiheet kuulostavat.

Mixtuura:Voi miten ikävää että teillä sairastettu vesirokkoa noinkin rajuna. Toivotaan todella ettei sun miehelles tule. Sehän on aikuisena tosi kurja tauti ja herkempi jälkitaudeille. Täällä meilläpäin kans kovasti vesirokkoa liikkeellä, muta ainakin toistaiseksi onnistuttu välttämään. En vielä Onnille haluais tässä alle vuoden iässä (hän on kans atooppinen).

Hampaidenpesu meillä on ohjelmassa päivittäin. On ollut jo pitkään. Aluksi Onnikin vaan tutustui harjaan, mut nykyään mä tai mies harjataan ensin ja Onni sit söhlää lopuksi itse ;).

Turvaistuimeen vaihdettiin meilläkin noin kuukausi sitten. Kaukalo alkoi meilläkin käydä pieneksi, erityisesti pituuden puolesta. Matkustusmukavuus koheni entisestään.

Meillä taas flunssailtu viime päivät, tosi mälsää... Yöt oli jo välillä edes siedettäviä mut nyt taas aikas mahdottomia. Ollaan ajateltu koittaa sitä omaan huoneeseen siirtämistä kun tästä parannutaan. Moni on sanonut että se rauhoittaisi öitä. En vaan millään raaskis :(.

Liikkumisen suhteen vauhti vaan kasvaa. Nyt Onni kävelee jo pieniä matkoja ilman tukea, 7-8 askelta menee jo hienosti. On todella liikuttavaa ja toisaalta kauhistuttavaa seurata pikkuisensa horjuvia ensiaskeleita :heart:

Mut nyt siellä pikkumies jo heräilee. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!

Tervehdys kaikille!
Olen siis uusi täällä, kolmen lapsen äippä´, nuorin lapsi on joulukuussa -07 syntynyt =) Oli niin riemastuttavaa lukea teidän pienokaisten yöheräilystä... Meillä heräillää pari kolme kertaa yössä ja yöimettämisen olen yrittänyt lopettaa... aamulla sitten :) Tytölläni on atooppista ihottumaa alapäässä ja se kovasti kutisee ja häiritsee myös yöunia... Vesirokko sairastettiin kolmen näppylän voimin elikkäs todella helpolla päästiin :) Muuten tyttö on kova menemään, kävelee tukia pitkin, kun isompien perään on päästävä :) Oikein mukavaa ja aurinkoista loppuviikkoa kaikille!!! :wave:

Yhteistyössä