Joulukuiset -07 marraskuussa

Oi,voi.... mä tässä kattelin kalenteria kun suunnittelin Alisan 1v synttäreitä ja huomasin että mullahan ois pitäny alkaa menkat jo ke tai to!!! Nyt on jo kohta sunnuntai ja mitään ei kuulu... :eek: En oikeen tiedä mitä ajatella... Raskaus mahdollisuus on kun tuli tossa säädettyä pillereiden kanssa kun ne ei oikeen sopinu mulle ym... Aika ristiriitaiset tunteet on nyt kyllä...Oon aiemminkin puhunu sitä että en tiedä haluanko toista ja oon miettiny et miks en halua,jos en halua ja tullut siihen tulokseen että syy on enimmäkseen raskausajassa ja synnytyksessä,kun siinä pikkuvauva ajassa... Vaikka mulla meni viime raskaus hyvin ja synnytys oli helppo niin silti muistelen kauhulla sitä kun oli jos jonkinlaista vaivaa ja kipua lähes kokoajan ja se rajotti menemisiä välillä aika paljonkin,etenkin ne huonovointisuus ja huippaus kohtaukset oli pelottaviakin.Oon kuitenkin niin tottunu menemään paljon ja nyt oon ollu niin tyytyväinen kun oon päässy taas menemään. Lisäks kammoksuttaa synnytys, nyt sitä jotenkin jännittää enempi kun tietää millasta se on! ja pelottaa et paikat menee viel enempi pilalle mitä on jo menny... :( Eli aika pinnallisia on mun pelkoni, mutta silti... Toisaalta ois niin mukavaa kun alisalla ois sisar ja jossain sisimmässäni on aina ollu mielikuva kahdesta lapsesta. En tiedä... Voihan se olla et ne menkatkin sieltä vielä tulee! :D Mies ois onnellinen jos ei tulis...
 
ohhoh suzyco nyt on teillä jännät paikat! Joko oot testiä hakenu?
Jos plussaa näyttää, niin voin lohduttaa että kyllä siinä 9kk aikana kerkee tottua ajatukseen uudestakin tulokkaasta, mutta jaan kyllä kanssasi samat pelot esim. synnytystä kohtaan.. jotenkin jännittää paljon enemmän kuin viimeksi. Sillon ei osannut pelätä, vaan ennemmin odotin mielenkiinnosta tulevaa synnytystä :/
Murehdin myös sitä että kuinka saan kropan takasin edes suurinpiirtein samoihin mittoihin kuin ennen raskauksia. En kerennyt tiputtaa painoa pojan jäljiltä, vaan vyötärölle jäi pyörimään n.6kg ylimääräistä, mutta vakaasti uskon että tämän vauvan jälkeen saan ainakin painon entisiin lukemiin, kovaa kurinalaista treeniä :D

Tää meijän pino rupee uhkaavasti hiljenemään kun moni on palannut jo työmaailmaan, joten jos siellä taustalla joku lueskelee niin tervetuloa mukaan kirjoittamaan!!

Kiva lumimyräkkä ulkona.. eipä juuri oo tänään ulkoiltu tuulen takia, huomiseks toivon jo parempia kelejä että pääsis puistoilemaan :)

 
Kuupas: Hain testin ja mun mielestä siinä oli ihan,ihan pieni punanen viiva havaittavissa...täytyy aamulla testata uusiks. Huolettaa vaan se kun mulla on antibiootti päällä ja se on sellanen jota ei suositella ensimmäisen kolmanneksen aikana... :( Oon kerenny sitä kuitenkin jo syömään jokusen päivän ja en nyt tiedä mitä tekisin,syönkö loppuun,kun enhän varmuudella tiedä oonko raskaana ja jatkuisko se ylipäätään loppuun asti muutenkaan vai lopettasinko lääkkeet kesken...sillä uhalla että tulehdus uusii ja saattaa sitli raskaus mennä kesken sen lääkkeen takia tai ihan muutenvaan... :/ Toisaalta keskenmeno ei nyt ois niin kauheeta kun ei olla suunniteltu toista ihan vielä, mutta toki me lapsi pidetään jos se nyt sitten tuloillaan olis! :) En tiedä mitä tehdä. :(

Kyllä täälläkin pyryttää oikeen kunnolla! Ei meinaa saada koiriakaan ulos! :LOL:
 
kuupas pyysi taustailijoiden kommentteja ;) joskus luen näitä juttuja ja nyt sattu olla aikaa kommentoidakin. suzyco: eikö antibioottia voi vaihtaa? ja tohon keskenmenoasiaan voin sanoa että kyllä se kamalalta tuntuu vaikka mullakin meni ihan alussa kesken. sotkee elimistön hormonitasotkin ja vaikuttaa ihan tuonkin takia mielialaan. toivotaan, että pysyy kyydissä!
 
Moips!

Kyllä aika menee niin nopsaa.....
suzyco: tiedän kyllä ton tunteen kun ei tiedä halauaako toista. Mekin tätä ekaa yritettiin tosiaan 5v ja synnytys meni sit päin seiniä ja edelleen käyn fytellä kuntouttamassa itteeni saas nähdä paranenko ikinä niin kyllä vähän pelottaa uskaltaako toista edes ikinä yrittää. Niin ja tän yhden kanssa on niin "helppoa".

Juu kirjottelin , että on muka helppoa on meil niin tempperamenttinen ja vilkas muksu et huh. Tänään riisuin pojan kylppäris alasti ja toinen raasu luuli et pääsee kylpyyn ja siitähän se huuto lähti kun ei päässytkään =) No mies oli menossa suihkuun niin nappas poitsun sit mukaan on toi meidän poika niin vesipeto joka päivä pitäis käydä kylvyssä nyt käydään joka toinen päivä ja kerrran viikossa uimassa.

Muuten päivät menee siinä kun pojan kanssa pitäis koko ajan jotain puuhastella täälä ei vielä kävellä niin pitää koko ajan auttaa olemaan pystyssä ja vahinkoja sattuu joka päivä kun mennään nenulleen. Minkäs ikäisenä teidän muksuille on tullut eka sana ? Täälä odotellaan ekaa sanaa edelleen......

Maitoa yritettiin keittää puuron sekaan, mutta sinä päivänä kakat tuli 7 kertaa nyt oon pitänyt pari päivää väli pitäis pian koittaa uudelleen. Onkos teillä tullut jotain oireita maidosta ? Onko ne mennyt ohi ?

Täälä ollaan flunssassa koko perhe poitsulta valuu ihunaa vihreetä räkää ja yskäkin on jo viikon toi flunssa kestänyt toivottavasti pian loppuis. Yöt on kan levottomia flunssan ja liikkumisen vuoksi. Poitsu istuu keskellä yötä ihan tokkurassa sit pitää laittaa ukko makuulleen ja unet jatkuu. Olis ihana nukkua yö putkeen hoh hoh koskahan se tapahtuis.

Pitää kai mennä nukkumaan kirjottelen joku päivä lisää
 
Poitsu oli eka kertaa tänään pulkan kyydissä ja lumihangessa istumassa. Oli niin ihmeissään, ettei muuta osannut kuin möllöttää. Kokeillaan huomenna uudestaan, jos vaikka vähän innostuisi. Kohtahan nuo eilen tulleet ensilumet sit sulavatkin pois. :/


Suzyco: teillähän on jänskät paikat! Toivottavasti nyt tulee sit toivottu tulos - oli se mikä hyvänsä.

Kuupas Ehkäpä me kirjoitellaan täällä hamaan tulevaisuuteen! :D Tai siis enpä minä ainakaan näillä näkymin ole töihin vielä ainaskaan reiluun vuoteen menossa. Toivottavasti pikkukakkosia alkais tupsahatelemaan muillekin.

Leppis Meillä poitsu on "äitiä" hokenut pari kuukautta, mutta eipä sitten muuta. Pääasia että tärkein on hyvin hallussa. :LOL:

Ollaan pikku hiljaa laitettu maitoa puuron ja iltamaidon sekaan eikä näytä poitsu mitenkään oireilevan. Lisäillään pikku hiljaa.
 
suzyco kannattaa soittaa lääkärille ja pyytää et vaihtavat antibiootin sellaseks et sopii käytettäväks raskaudenaikana! Vaikket vielä varma oliskaan ootko raskaana, niin eipä tarttis sit ainakaan sitä murehtia :)

kiiuska Tuuhan ain välil ilmottelemaan kuulumisia, eihän täällä tarvii aina niin aktiivisesti olla, siltikin voi heittää omia kommentteja ja kuulumisia sekaan, kaikki on tervetulleita!

leppis ilmottaudun minäkin myös :wave: eli täällä löytyy kans tempperamenttia omaavan pojan äiti! isäpuoleni kutsuu poikaa oikein osuvalla nimityksellä: pippuripylly :D
Ekan kerran poika sano "äiti" 10kk iässä, hoki sitä muutaman viikon ja nyt ollut pitkään sanomatta mitään :( tuntuu että aina kun tulee joku uusi taito, niin edellinen jää alkuun vähän varjoon.. poika on alkanut ottamaan askelia joten jospa sitten se "äiti" sieltä uudestaan tulee kun tuo uusitaito on hallussa :)
Puuro tehdään meillä kokonaan tavalliseen maitoon, alkuun mentiin n.3viikkoa niin että puolet korviketta, puolet maitoa. Sen verran on vaikutusta että kakka tulee joka pv kun aikaisemmin vain joka toinen tai kolmaspv.

kimallus tosiaan, jos ei muut niin me varmaan täällä naputellaan vielä jokunen tovi :D töihin tai opiskelemaan oon suunitellut lähteväni n.2-3v. kuluttua, mutta eipäs sitä koskaan tiedä jos vaikka jo aikaisemmin mielii lähteä :)

Tänään olis tarkotus käydä ostamassa joulukoristeita, kun ei oikeen taho olla mitään.. mut esille en varmaan kyllä vielä mitään laita, sitten joulukuunpuolella vasta.
Käytiin aamusella kaupassa rattailla, jotenkin on niin kaunista kun on lunta, että haluukin olla paljon enemmän ulkona!
Poika on alkanut "kävelemään" tai harjoittelee kovasti :) 10 pikku askelta on ennätys!! kovin on vielä huteraa, mutta harjoitus tekee mestarin :D



 
upa
Elossa ollaan. Onkos teidän pienokaisilla jo alkanut esiintymään uhmaa. Meillä on nyt jonkin aikaa ollut sellaista että kun autolla mennään jonnekkin kivaan, vaikka kauppaan, niin sieltä ei olekaan sitten kiva lähteä pois. Huuto tulee kun istuimeen laittaa takaisin. Samoin tänään kun otin rattaat sisälle ja annoin istua ja imeskellä remmejä vähän aikaa niin eipäs sieltä olisi pois halunnutkaan. Sai raivarin. Tyrkkäsin kärrit ulos ja sillä selvä.
Meidän tyttö ei erityisemmin pitänyt pulkassa istumisesta. Ennemin harjoittelee kävelyä lumella. Kauaa ei jaksa ulkona vielä leikkiä kun väsy ja nälkä yllättää.
 
Heippa!

Oon nyt tehny kaks testiä ja molemmissa pieni haamu,en ees tiedä että onko se vaan joku sellanen et näkyy vähän kun se "paperi" on kastunu vai onko oikeesti viiva... Menkkoja ei kuulu eikä näy ja ne on nyt kohta viikon myöhässä...toki hormonitoiminta voi pillereiden jälkeen olla sekasin,taikka sit voi jouhtua siitä että olen aika hoikka...vaikka en kyl ole laihtunut nyt,päinvastoin yritän saada painoa lisää... Lääke on nyt vaihdettu,aika näyttää sitten miten käy. :)

Täällä on pientä uhmaa välillä havaittavissa kun kieltää tekemästä jotain tms saattaa alkaa huuto, taikka sit kattoo mua ja menee entistä varmemmin tekemään kiellettyä asiaa.
Sanoja ei vielä tule,välillä on sanonu äittä yms..selkeitä sanoja ei vielä tuu.

Voi kun sais itekkin aikaseks hommata joulukoristeita...nyt on kyl pakko,ihan alisan takia! :)

Leppis: Juu,ei se keskenmeno koskaan ole kivaa, itellä kans kaks ollu. Mitens pahasti sulla kävi synnytyksessä kun et vieläkään ole kunnossa? Repesit varmaan pahasti? Kurjaa kun meni niin huonosti...mutta voithan sä sitten saada leikkauksella synnyttää kun vetoat aikasempaan kokemukseen ja vaurioihin.

Nyt meen syömään tonnikala leipää ja katteleen pakoa! Illanjatkoja! :wave:
 
Kuupas Juu, mäkin luultavasti olen kotona syksyyn 2010, jos vaan kestän. :D Kirjoitellaan tänne, jos keretään...

Upa Meillä todellakin uhmaillaan. Reilu kk sitten meidän leppoisa poika löysikin oman tahtonsa ja sen jälkeen on kiukuteltu milloin mistäkin. Kilahtaa nollasta sataan, huutaa ja heittäytyy selkä kaarelle jos vaikka kielletään, puetaan tai ei anneta sekunnissa ruokaa, jos on nälkä. Toisaalta hirmu huvittava, mutta toisaalta menee mammalta usein hermot tuollaiseen turhaan huuteluun. Taitaa vaan olla vasta alkua...
 
Hiioppista, oltiin pudottu jo tokalle sivulle :)

Tänään onkin ollut normaali rytmistä poikkeava päivä, poika meni illalla vasta 21.00 nukkumaan ja heräs 06.00 vaikka oli aivan väsynyt.. no 8.00 nukahdettiin molemmat uudestaan ja alotettiin päivä kunnolla vasta 10.00, nyt poika just taitaa heräillä 2h päikkäreiltään, joten tänään on nukuttu sitten jo kahteen otteeseen pitkät pätkät :)
Kaipa sitä nuo kävely harjottelutkin väsyttää, kovasti on intoa mutta tasapainoa ei vielä juurikaan :D

Soittelin tänään kelaan kun ei vieläkään oo kuulunut äitiyspakkauksesta vaikka tasan 6viikkoa on paprujen viennistä.. joulukuun aikana tulee, näin lupasivat :)
 
Kuupas: En ole nyt testannu noiden kahden jälkeen ollenkaan. Huomenna vois taas testailla. Kyllä sit luulis jo näkyvän! Viimestään ensviikon lopulla kun on tytön 1v neuvola niin kysäsen josko niillä ois tarkempia testejä tai sit jos menis verikokeisiin... :)
 
upa
Meillä on nyt nukuttu 2 yötä ilman heräämistä- En uskonut tämän olevan mahdollista. Nyt ei sitten itseään nukuta yhtään. Ukkelin kanssa aamukahvilla kahestaan, jess. Kaikki tämä on opittu pikkuhiljaa. Saa nyt nähdä miten menee, mutta tämä tuntuisi ihan hyvältä. Meidän tyttö tajusi pulkkailun salat. Nyt se istuu vain pulkassa ja jos nostaa pois alkaa itkeä. No saa äiti liikuntaa taas kerran, mitä kovampi vauhti, sitä suurempi hymy.
 
Onnittelut upa hyvistä yöunista! :flower: Munkin pitää tulla hehkuttaa kun meillä oli pitkästa aikaa 0 herätyksen yö. Poitsu nukkui kuin enkeli 21-8. Eilen oli kyllä aika ohjelmarikas päiväkin...tänään sama meno jatkuu, kun just tultiin muskarin joulujuhlasta ja kohta lähdetään shoppailemaan!

Meillä on useampi viikko ollut tuo nukkuminen normaalia hankalamapaa tai siis poitsu herää yöllä eikä suostu nukahtamaan kuin meiän viekkuun. Muutama y ösitten alettiin ekaa kertaa kokeilemaan tassuttelua - ja sehän toimii. Vaikka hetken kuvittelee, ettei tuollaista unissaan raivoavaa saa mitenkään rauhoitettua, niin kylläpä se tassuttelu kuitenkin tepsii. Nyt on siis ennen viime yötä selvitty parilla heräämisellä eikä poitsu oo vaatinut päästä meidän viekkuun. :)

Kohta alkaa varmaan täällä paukkumaan 1-v. neuvolat. Meillä vajaan kolmen viikon päästä. Kiva kuulla poitsun strategiset mitat, kun meillä ei oo niitä mittailtu sitten 8kk...uskoisin että painokäyrä on heilahtanut vähän ylöspäin. ;) Toki pituuttakin on ihan reippaasti tullut, meidän vauvalle. :heart:

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
suzyco jännään täällä jo sun puolesta :D Toivottavasti pian selviää!

öistä hienoa että muillakin menee yöt jo hyvin! meillä poika on pääsääntöisesti nukkunut nyt parinviikon ajan yöt hyvin, poikkeuksena oli flunssa joka valvotti muutaman yön. Se että on saanut nukkua nyt useammat yöt illasta aamuun, on vaikkuttanut omaan jaksamiseen hurjasti! Varisinkin kun nyt raskauskin verottaa omansa joten hyvin nukutut yöt on olleet pelastus :)

1v neuvola pitäisi maanantaina varata.. Kuinkas usein siellä neuvolassa tän 1v tarkistuksen jälkeen käydään?
 
Kuupas: Ei vieläkään tullu selkeetä viivaa,ihan, ihan pieni haamu vaan jos sitäkään. Täytyy kyl nyt mennä lääkäriin verikokeisiin tai jotain kun pakko noiden menkkojen pois jäännille on joku syy olla! :/

Meillä juhlittiin tänään synttäreitä ja huomenna tulee toinen puoli miehen suvusta,raivostuttavaa kun suvussa on YKSI ihminen joka ei osaa käyttäytyä ja sentakia joutuu kutsumaan äidin ja isän puolen eri päivinä...jos ei haluta että menee meiltä ja kaikilta muoltakin päivä pilalle... Luulis et aikuiset ihmiset osais senverta käyttäytyä... |O Maanantaina tulee sitten mun porukat kun niille ei tää viikonloppu sopinu, eli 3pv täyttä juhlaa! :LOL: |O Se siitä rentouttavasta viikonlopusta...
Täytekakku jonka tein oli aivan sairaan hyvää!! siihen tuli hedelmäpilttiä täytteeks ja sit vähän sellasta hedelmä/jogurtti pilttiä ja rahkaa myös, sai alisakin maistaa ja hyvin uppos! :p
 
upa
Mulla eiole vielä menkat alkaneet ollenkaan synnytyksen jälkeen ja ens viikolla tulee vuosi täyteen. Mutta eikös se imetys ole aika varma ehkäisykeino? Tosin tissiä tyttö saa vain kerran päivässä toistaiseksi ja ehkä älyää itse senkin lopettaa kun maito alkaa jo ehtymään. Vai olisiko jo vaihdevuodet alkaneet kun olen jo tuolla kypsien äitien kerhossakin :)
 
^ Mulla tuli ekat menkat jo 2kk synnytyksestä,tosin en olekkaan imettäny ollenkaan. Muutenkin aina ovat olleet tosi säännölliset ja pillereidenkin takia tulleet päivälleen samaan aikaan aina. Nyt sitten kun ne lopetin niin voi tietty olla siittäkin kierto sekasin. No, eiköhän se jossainvälissä selviä! :)
 
Teoria imetyksen ehkäisevästä vaikutuksesta lienee ammuttu jo monet kerrat alas - ainakin mun kohdalla. Menkat alko 4kk synnytyksestä vaikka poitsu oli täysimetyksellä, ja kierto oli heti säännöllinen, kun onnistui tuo pikkukakkosen "täsmäytys" just oikeeseen kohtaan. ;)

Suzyco, sulla jatkuu sitten vielä jännääminen!
 
Heippa. En oo kirjoitellut tänne vielä ollenkaan mutta nyt ajattelin kun oon tähän asti taustaillut. Raskaana ollessa olin kyllä aika aktiivisesti mukana joulukuisten 07 kirjoitteluissa mutta sitten se vaan jotenkin jäi.
Haluaisin täältä vähän kommentteja, neuvoja ihan mitä vaan.. meillä yöt menevät pääsääntöisesti ihan penkin alle. :( Päivät menevät kivasti, rytmit olleet jo pitkään ok mutta viimeiset 2kk tai ehkä enemmänkin meillä on nukuttu todella huonosti. Tyttö herää keskellä yötä ja valvoo 2-3h. Ei viihdy yksin, vaan siinä pitää vieressä olla mutta ei rauhoitu nukkumaan. Ihan kun olisi juonut kahvia pullollisen.. en yhtään ymmärrä, mistä on kyse. On yritetty unikoulut ym. - ei apua.
Tytöllä tosin on kova vierastus/eroahdistus menossa (sekin vielä!), joten voihan sekin sekoittaa nuo yöt mutta tosiaan, jos jollakin olisi vinkkejä joista olis apua - olisin NIIN onnellinen!! Alan olemaan tosi poikki, kun en sitten pysty nukkumaan edes silloin harvoin kun tytöllä sattuu hyvä yö.
Toivottavasti ei ollut kauhean sekava selostus.. aivot ihan narikassa. :'( :'(
 
Moikka Anni......

Muistan sut tosi hyvin joulukuisista.... Ihanaa kuulla teistä. Itse olen tuolla kerhon puolella, mutta taustailen aina täälläkin ja käyn aktiivisesti lueskelemassa kuulumisia ja nyt oli pakko jotain vastata, kun huomasin sut... Meillä meinaa yöt aika paljon samanlaisia ollut kohta 3kk niinkuin teilläkin. Meillä kanssa valvottiin monta tuntia öisin jas valvotaan välillä edelleen ja tyttö heräilee 1-10 kertaa yössä edelleen... itkee,vähtää ja ähisee. Omassa huoneessa nukkuu ja tuntui, ett se aluksi auttoi, mut nyt ei taasen. Meillä tosin taustalla maitoproteiiniallergiaepäily, joka alkoi imetyksen jälkeen ja oireili yölevottomuutena, mutta sitä ei maitoaltistuksessa todettu jas nyt seuraillaan. Meilläkin päivät sujuu kivasti, mutta aikamoinen tahtonainen tullut tuosta meidän neitistä. Kävelee ja nyt uusimpana on tuo kiipeily joka paikkaan....

Meillä myös varmaankin vaikuttaa tuo eroahdistus- juttu osittain, sillä neiti on mussa kiinni todella. Itselläkin on nyt aslkanut tulla tuota nukahtamisvaikeutta ja ei saa enää kunnolla unen päästä kiinni, kun koko ajan odottaa, koska tyttö seuraavaksi herää ja sitten, kun herää, niin unta ei saakaan... joten kaikki sympatiani sinne suuntaan. On tämä kyllä välillä todella rankkaa.... Toivottavasti kuitenkin jaksat!!!!! :hug:
 
Moi Riikkuli!! Kiva kuulla sustakin ja kiitti kun vastailit. :) Ja tietysti mukava kuulla että jollain muullakin on samanlaista hälinää öisin. :/
Ei kai tässä auta kun jaksaa ja toivoa että joskus alkaa parempi kausi. Jaksamista teillekin ja välitähän terkut sinne kerhon puolelle muillekin jotka silloin aiemmin oli keskusteluissa mukana.
 
Anni76: sähän voit tuitsulta pyytää salasanaa.... Se on perustanut kerhon.... se on suljettu kerho, mut sä olit silloin tosi aktiivisesti mukana odotusajalla ja tulit tosi tutuksi, niin kyllä varmasti kaikki vanhat muistaa sut.....Ja kyllä totta on, ett tieto siitä, ett tietää, ett muillakin on rankaa, helpottaa, vaikka vaikeeta onkin.... Mut luulisi, ett nää pikkuiset tajuaa jossain vaiheessa sen nukkumisen taidon ja antaa yörauhan..... :D
 
upa
Anni76: Nukkuuko päivällä miten pitkät pötkyt? Meillä yöunet paranivat pikkuhiljaa unikoulun ja erityisesti yötissin lopettamisen jälkeen. Päiväunia otetaan yhdet tai kahdet pienet. Tuntuu, jos yöllä on ihan valveilla, niin on päivällä nukkunut liikaa. Koeta jaksaa :wave:
 

Yhteistyössä