Joulukuiset-07 KESÄKUU

Joulukuiset 07 :

1.12.
suzyco - tyttö
Mötkylä - poika
Nann78 - tyttö- Espoo - 2.lapsi

3.12.
upa - tyttö

7.12.
nisba 32.v - poika - Vantaa - 2.lapsi

11.12.
piklu - poika

12.12.
raisu 25.v - poika - Keski-Suomi
sannis - poika

14.12.
joulutähti - tyttö - Savo
xmas baby 28.v - tyttö - Nummele - 1.lapsi

18.12.
kimmallus - poika

21.12.
katjuzka 30.v - poika - Seinäjoen seutu - 1.lapsi
vetiver - poika

23.12.
Jouluvauva 07 - tyttö

24.12.
leppäkerttu-77 - poika- Vantaa - 1.lapsi

27.12.
kike79 - poika - Vantaa

28.12.
lilleriina - tyttö - Oulun läheltä
laura sinikka 21.v - tyttö - Helsinki - 1.lapsi
naukkis 25.v - tyttö - Itä-Suomi - 2.lapsi

1.1.08
mixtuura 32.v - tyttö - eteläpohjalainen - 1.lapsi


LAITTAKAA naukkikselle yv:tä, jos haluatte muokata tietojanne







Toukokuun höpinät http://kaksplus.fi/keskustelu/t1044327
 
Kiitos naukkis taas uudesta ketjusta!

Ja onnea tosiaan Alisalle, puoli vuotta jo mittarissa! :flower:

On ollut niin ihanat ilmat jo monta päivää, että ei olla paljoa sisällä oltu. Ja jotenkin tuntuu uskomattomalta, että nyt on jo kesäkuu ja minun pieni poikakin täyttää jo pian puoli vuotta, huh huh. Niin se aika vaan nopeasti menee..

Oikeastaan mulla ei sen kummempaa asiaa edes ole.. :D Ajattelin vaan kirjoittaa pari riviä, että pysyy meidän ketju näkyvillä. Lähdetään kohta käymään mummolassa, kunhan poitsu vaan herää. Siellä sitten onkin innokas mummu, joka jaksaa poikaa viihdyttää. Eilen olikin taas muuten melkoinen päivä, kun jätkä ei malttanut nukkua päiväunia kuin n. 2 tuntia yhteensä. Illalla kävikin sitten yöunille jo klo 18 ja porskutti yhtä kyytiä klo 8:aan asti. Eli onneksi sitten kuitenkin yöt malttaa nukkua tosi hyvin! =)

Mutta hauskaa ja aurinkoista sunnuntaita kaikille! :D
 
Kesä on siis todella täällä! :D Ja onnea pikku Alisalle myös minulta!

Meillä parin päivän päästä, siis tiistaina vasta 5kk neuvola edessä... no mutta katsellaan mitä ne sanoo tuosta meidän Emma-neidistä :)

Kesäkuu tuo vähän ikävämpiä asioita meidän perheeseen :( Mies kesän viikot poissa työn takia ja kotona vain päivän tai pari viikossa. Huomenna aamulla lähtee, on ikävä jo nyt :'( Onneksi on kuitenkin 2x2viikkoa lomaa kesä heinäkuun aikana, eli ei ihan koko kesä mene hukkaan... mutta menen tästä nyt viettämään viimeisiä yhteisiä hetkiä miehen kanssa ennen kuin se lähtee...
 
Kiitos kovasti onnitteluista! :) Niin se meidän neiti jo on aika iso tyttö... Nyt on oppinujokeltaan ihan eri tavalla,tullee jo uusia äänteitä ja vähän niinkun sanan tyyppisiä! :) Ja on oppinu myös naksuttelee kielellään! Kuulostaa hauskalta. :LOL: Varmaan multa oppinu kun mä naksuttelen koirille aika paljon. :)

Laura sinikka: Ikävää kun sun mies on reissuhommissa... :( No sitten kun ootte yhdessä niin ilo on suurimmillaan ja sitä muistaa taas sen kuinka ihana se toinen onkaan... :)

Naukkikselle vielä kiitos hienosta listasta.

Mä meen nyt kalastelemaan meille uutta vuokra asuntoa ja sitten nukkumaan. :)
 
Onnittelut Alisalle täältäkin! :flower:
laura sinikka; sympatiani ovat puolellasi! niin se on mies meilläkin reissu hommissa, ollut jo vuosia. tosin joka toisen viikon reissussa ja joka toisen kotona, viikonloput kotosalla myös.alkuun oli kurja jäädä vauvan kanssa viikoksi yksin, mutta siihen osannut kai asennoitua kun on ollut pakko. nyt on sitte poitsun kans keksitty omia menoja sille viikolle kun kaksistaan ollaan. kun iskä kotona pääsen joskus ihan yksin vaikka kauppaan! tai kampaajalle, eipä sitä paljoa ole muualla tullut käytyä yksin. no kerran lauantaiviihteellä sentään =)
itkukohtauksia meillä joskus vauva herää pari tuntia nukuttuaan huutamaan. äsken heräsi, eikä itkusta meinannut tulla loppua, niinku ei olis edes tajunnu että otin syliin, ei reagoinut mitenkään. aiheuttaako hampaat tuollaisia huutoja vai näkeeköhän painajaisia??
kellään kokemuksia ??
tänään mieskin taas lähti ja olo on aina vähän yksinäinen tässä iltasella...
hyvät yöt kuitenkin kaikille! jatketaan ku herätään.
 
Huomenta!

Katjuzka: Kyselit noista itkukohtauksista.. Meidän pojulla oli silloin juuri noita yöllisiä itkukohtauksia, kun hampaat puhkesivat. Aika monena yönä juuri ennen puhkeamista poika parahti kamalaan itkuun öisin varmaan parin tunnin välein. Muutamina pahimpina öinä annoin poitsulle nestemäistä panadolia ja sitten hän saikin nukuttua yön ilman heräämisiä! Eli meillä ainakin nuo yölliset itkut ovat aina liittyneet hampaisiin, yleensä poika alkaa itkeä unissaan ja sitten lopulta havahtuu siihen huutoonsa.

Laura sinikka: Harmillinen tosiaan tuo teidän tilanne! Meillä myös mies ollut reissuhommissa, joten käytännössä katsoen tuntuu välillä, kun olisin yksinhuoltaja.. :( Tosin onneksi perjantaina loppuivat häneltä työt, eli pitää isyysloman pois alta ja jatkaa siitä suoraan sitten vanhempainlomaa. Mutta jaksamisia sinulle!

Nyt lähden kyllä aamupalan kimppuun, kun meidän pieni mölyapina viihtyy noin hyvin yksin lelujensa parissa.. :D
 
Kiitoksia sympatioista :) kyllähän tuohon yksin olemiseen varmasti tottuu ja onneksi mies palaa kesän jälkeen taas normaaliin kaksivuorotyöhön.

Meillä ollaan aloiteltu maistelemaan soseita... ja tyttö vaikutti eilen todella järkyttyneeltä, että mitä se äiti oiken lappaa mun suuhun :eek: Nyt aamulla kuitenkin yllättäin alkoi maissi-peruna sose masitumaan, melkein puoli purkkia söi ja olisi mennyt enemmänkin, mutta en enempää kehdannut antaa, kun vasta ollaan aloittelemassa tätä kiinteiden syöntiä. Toivottavasti jatkossakin on syöminen yhtä helppoa :D
 
Olen täälläkin käynyt aina välillä lukemassa viestejä kuten vauvankin sivuilla, siellä kirjoitellutkin mutta tuntuu siellä keskustelut hiipuneen... Sopisinko tänne seuraanne joulukuun seitsämäntenä päivänä syntyneen minimiehen kanssa?

Itse olen ensi kuussa 32-vuotta täyttävä vantaalaisäiti. esikoinen on kohta 10-v ja sitten tämä "pienokainen" kohta puol vuotta.

Eli poika syntyi 7.12 rv 42+1, eli halusi heti alusta asti itse päättää tahdista ja tavoista ja haluaa edelleenki, aivan valloittava miehenalku B) syntymämitat 3715gr ja 53cm. 5kk neuvolamitat olivat 8675gr ja 70cm. Nyt sitten pikkuhiljaa aloiteltu perunaa ja porkkanaa, hieman vaihtelevalla menestyksellä siis toisinaan syö ok toisinaan koko huusholli oranssina ja äitiä vaan naurattaa moinen, saapa nähdä millaiseksi sotkijaksi vielä oppii kun mulla ei tahdo pokka pitää, eli hauskaa on.

Yöt meillä menee vaihtelevasti mutta yleensä nukutan 22.00-06.00 ja sen jälkeen nukutaan jos nukutaan vielä 8.00. Päiväunia poika nukkuu tosi huonosti, mutta ei ole kauhean itkuinen, jos vaan äiti jaksaa aina sopivin väliajoin viihdyttää. Päivällä nukkuu ehkä n 2h. Eli vähä uninen lapsi mihin on ollut itsellä vaikea tottua ja myös vaikea hyväksyä että noin pieni ihminen pärjää noin vähällä unella.

Meillä poikaei ole hyväksynyt pulloa eli on myös sitä kautta jotenkin kiinni minussa aika kovasti. Kahdesti olen yrittänyt isälleen jättää mutta eihän siitä ole tullut kuin itkua ja parkua, joten minulla ei omia harrastuksia tai menoja. Ainoa harmi tietysti että ihan kahden keskeinen aika tytön kanssa on joutunut odottamaan omaa aikaansa, mutta kyllähän se sieltä tulee...

Meillä ei ole hampaita puhjennut, ovat kyllä aika hyvin tulollaan. Kontata ei vielä, asentoa haetaan, peppu ylös, sitten alas ja rinta ylös, mutta ei siis vielä onnistu yhtäaikaa. Syöttötuolissa ollaan pari harjoitus istuntoa otettu, kyllä huojuu ja heiluu ku heinämies =) . Nyt sitten uusimpana villityksenä on oma ihana ääni eli sellaista karjumista ja sen päälle kikattelua. Välill kuulostaa, että tulee ihan oikeita sanoja, välillä taas kielenä minulle ihan vierasta :LOL: . Nyt kyllä mentävä on sen kuuloista tuo kutsuminen. Mutta toivottavasti voidaan vaihdella täällä teidän kanssa kuulumisia.
 
Heipä hei.

Joskus pari kk sitten kävin täällä kattelemassa, ja silloin näytti siltä että kaikki on menossa kerhon puolelle kirjottelemaan... mut on han täällä sentään jokunen jouluäiti vielä!
Ite kirjottelin enemmän sillon odotusaikana /en tiiä muistaako kukaan...), mutta pojan synnyttyä ei ollu mukamas enää aikaa...

nisban kanssa meillä on paljon yhteistä ;) Meidän "pikkunen" on ikäisekseen aika jötkäle, suunnilleen 70 cm ja 9 kg...ikää siis reilu 5 kk. Konttausharjotukset kuulostaa myös samalta, eli joko pää tai peppu ylhäällä mutta ei koskaan samaan aikaan. Mittarimato-tyylillä on päästy kylläkin taaksepäin puolisen metriä... :LOL:

Meidän ukkeli on myös aivan ihana persoona, hymyilee ja nauraa tosi paljon. Ja kuten suzycon tyttö, niin meidänkin poika kehittää koko ajan uusia ääniä... Siis ihan varmasti se sano kerran "äiti" !! :LOL:
 
hei vetiver! muistanpas vaan sut, tai ainakin nimimerkkis jääny mieleen tuolta joulukuisten odottajien puolelta. :) ite lueskelin ahkeraan , mut harvemmin kirjoittelin, alkuun ehkä. sama synttäripäivä meidän pojilla!! pian puoli vuotta, huhhuh kun aika mennyt nopeasti.
 
raisu, tuota hampaiden tuloa mäkin veikkaisin, tai ainakin siihen malliin kuolaa ja hinkkaa ikeniään... kiva kuulla, et samanlaisia kokemuksia. etten nyt ihan ala murehtimaan mitä tuo huuto on :whistle: ja aamulla taas oltiin niin aurinkoisia että. saa nähdä miten ens yönä. iltaisin myös ollut havaittavissa kiukkuisuutta viime päivinä.
tervetuloa myös nisba!
 
Tervetuloa vaan nisba ja vetiver!

Meillä myös tuommoinen jättiläispoika eli 5kk neuvolassa 8,7kg ja 71cm. Syntyessään siis 2,9kg ja 49,5cm eli kasvanut on.. :D Ensi viikolla jo 6kk neuvola, joten saa nähdä, minkälaisia lukemia sitten saadaan.

Poika on ollut aika kiukkuinen tänään, ei oikeen mikään tunnu miellyttävän. Äsken kävi toisille päiväunille, saa nähdä, milloin herää jo ekan kerran ähisemään. Täytyy nyt käyttää tämä pienikin päiväuniaika hyödyksi ja mennä ulos touhuamaan.. :)
 
Vetiver: Kiva että jollain toisellakin on iso lapsi... :) Tämä meidän "kirppu" oli tänään 6kk neuvolassa ja mitoiksi tuli 68cm ja 10kg!!! :eek: :eek: Huh,huh... Saatiinkin siitä jo vähän sanomista... :ashamed: No minkäs teet kun toisella on nälkä! Korvikkeella on menty syntymästä asti ja aina on ruoka maittanu meidän tytölle. Nyt sitten vaihdan iltapuuron maidon veteen,saa nähdä miten maittaa. :)

Nisba: Tervetuloa! :)

Mitäs muuta mun piti... Yö itkuista joku kysy, meillä ei niitä ole mutta olen kuullut s j :hug:
 
Tossa tuli sellanen mieleen kun suzyco kirjotti että olivat saaneet sanomista tytön painosta, niin voiko tämän ikäisiä syöttää liikaa?! Jos niille ruoka maistuu niin eihän sitä viitsi toista nälkään jättää!!
Meillä on noita itkuja ollut nyt aina välillä päivällä-ja kuulema kuuluvat kehitysvaiheeseen. Kelailevat jotain opittuja juttuja tms. Mutta ne on tosi harmillisia jos niitä on yöaikaan. :kieh: Mutta kun yhdestä vaiheesta pääsee niin toinen vaihe tulee =)
 
Jouluvauva 07: Sitä mäkin mietin että kyllä mä annan tolla ruokaa jos se sitä kerta haluaa! Viis jonkun tätin sanoista. 500ml pitäis kuulemma tolle maitoo riittää, mutta ei se kyllä riitä vaikka annankin sosetta viä lisäks.

Alisa syö aamulla puuroo 1dl ja siihen maitoo n.160ml, sitten aamupäivällä purkki kasvis tai hedelmä sosetta ja maitoo vajaa 200ml. Päiväunien jälkeen taas sosetta ja maitoo reilun satasen ja alku illasta ehkä maitoo tai sosetta ja iltapalaks 1dl puuroo+maitoo 50-160ml yleensä se 50ml.

Huomaa että edellistä viestiä kirjottaessa oli Alisa sylissä,jääny tekstin loppu jonnekkin. :) Niin,oon kuullu että monilla on itkusuutta. En tiedä voisko noin pienet nähdä vaikka pahaa unta???
 
Suzyco: En minäkään kyllä ymmärrä sitä, että miten tämän ikäistä vielä voisi syöttää "liikaa". Tosi on, että ei voi vauvalle olla antamatta sitä määrää, mitä hän syö. Eli ei kyllä voi vielä tämän ikäisen kanssa ajatella paljoa painoasioita, eikä mun mielestä pitäisikään. Aika kurjaa, että siitä oikein sanomista tuli. :eek: Eikä nuo syöntimäärätkään mitään hirmu isoja mun mielestä ole.

Meillä poika syö aamulla puuroa desin ja maitoa 140 ml. Klo 11 lounas lihasose ja maitoa 80-90 ml, klo 14 maitoa 140 ml, klo16-17 marja-/hedelmäsose ja maitoa 80-90ml ja illalla velliä 200-220ml. Ei siis mitenkään erikoisen paljoa syö, mutta isoksi pojaksi on silti kasvanut, niin yksilöllistä tuokin. Kylläpähän sitten tuo painon kehityskin tasaantuu, kun alkaa kunnolla liikkumaan. =)

Nyt vetelee jätkä jo sikeitä ja taidan itse mennä nauttimaan tästä minun "omasta ajasta"! =)
 
Naukkis: Voishan sitä perustaa, mutta enpä mä ainakaan tänne kirjota mitään sellasta mitä en vois ihan julkisesti kirjotella. :) Mutta ei mulla siis mitään kerhoa vastaan ole tietenkään! :) Mut eihän pistetä sellasta "sääntöä" että pakko kirjotella jatkuvasti,tyyliin monta kertaa päivässä,niinkun tuola toisessa joulukuisten kerhossa...sielä tuli heti sanomista jos oli vähän laiska kirjottaan. Ihmisillä kun on monilla muutakin elämää kun netti ja tämä palsta,vaikka kiva palsta onkin. :)

Me tossa muutes miehen kanssa sovittiin että vuoden vaihteessa vois alottaa kakkosen yrittämistä! :heart: Mä kun niin vannoin kun Alisa synty ja huusi sen ekat kuukaudet kaikki illat, että ei ikinä enään...Noh, niin se mieli muuttuu... :) Mun puolesta yrityksen vois alottaa jo aikasemmin, kun ei ton neitosen alulle saaminenkaan mitään helppoa ollu...
 
taas katos teksti jonka olis suurella vaivalla kirjottanu enkä nyt kerkee kirjottaa uudestaan! Pöh. Lyhyesti kommentoin kuitenkin:

jouluvauva07 ja suzyco, oon kans sitä mieltä että vauvan täytyy saada ruokaa kun sillä on nälkä! Kyllä se tasottuu sit myöhemmin käsittääkseni. Meille ei oo neuvolassa annettu mitään noottia, on vaan sanottu että pulska on ja iso ikäisekseen, mut ei mitenkään liian lihava. Ja on siis myös sanottu ettei vauva oikeen voi olla "liian lihava".

Ja suzycolle vielä, mä muistan kyllä kuinka sä sanoit että teille ei toista tuu... :) mut on ne niin ihania! :heart: mä kyllä haluun näitä lisää, mut ihan vielä en jaksais uutte raskautta. Vaikka eihän sitä tosiaan tiedä miten se raskaaks tulo sitte onnistuu, kun me kans värkättiin tätäkin vuoden verran...
 
Vetiver: Juu, en mä meidän neitiä kyllä laihikselle laita! :LOL: Sen nyt voin tehdä,että teen puuron veteen,mikäli se sitten maistuu sillain. Mutta sen enempää en kyllä ton syömisiä rajota.

Kyllä mua hirvittää taas se raskausaika, kun lopussa ei sit voi niin paljoo mennä kun on kaikenlaista särkyä ym...ja ketuttaa niin pirusti ja se synnytyksen jälkeinen aika kanssa, kun on vielä puolikuntonen... Vaikka nopeestihan mäkin nyt loppuviimein paranin mutta silti...tällänen liikuntahullu kun oon,niin haluisin heti päästä meneen täysillä! :LOL: Ja myös ne ekat 3kk vauvan kanssa hirvittää...Ne kun vois skipata niin meille vois tulla vaikka kymmenen lasta! Noh,selvittiin me tästäkin,niin eiköhän se kakkonen ole siinämielessä helpompi kun on kokemusta jo yhdestä ja ihan kaikki asiat ja tunteet ei oo enään uusia, ei ehkä sitten ota stressiä joka asiasta ja ahdistuksesta. Mä viä sillon pelkäsin että Alisan mahakivut ei lopu ikinä,vaikka kaikki sano että kyllä ne ihan oikeesti loppuu, mut mä vaan aattelin et joo,varmaan joskus vuoden päästä! heh :) Nyt tiedän että ne ihan OIKEESTI loppuu. :)
 

Yhteistyössä