Joulukuiset -07 Heinäkuu

suzyco: Hurja tilanne teillä ollu... onneks ei käyny kuinkaan! huh...

Täällä päässyt jo muutkin odottelemaan pikkukakkosta, onneks olkoon plussanneille! :flower: Tää käväs tossa eilen rakenneultrassa ja löytyihän sieltä ne kaikki kymmenen varvasta ja sormea ja kaikki sydämen rakenteet ja kaikki ok. :) viikkoja 20+4

Kiitoksia vaan myötäilosta! Tänään kyllä tuli pelko persiiseen kun alkoi tulee tuhruvuotoa. Noh, päivä kerrallaan, onneks kuitenkin syke bongattu. naukkis Kävin yksityisellä ultrassa.

sannis Enpä minä ainakaan laittanut Kelan lappujen liitteeks palkkatodistusta eikä Kelan täti sitä kysellyt. Kävin henk.koht. viemässä hakemuksen Kelaan ja tsekkasin samalla et kaikki tarvittava löytyy.

lentää Nauttikaa toisitanne! :)

suzyco Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Meillä ei ole vielä noin päässyt käymään. *koputtaa puuta* Kyllä ne vaavelit on niin vikkeliä liikkeissään, ettei parane edes silmää sulkea. ;)

Huomenta taas!

lentää: viettäkäähän nyt tosiaan laatuaikaa yhdessä! :D

sannis: meidänkin pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa täytellä noita papereita, kun mies on kuitenkin ainakin sen muutaman kuukauden hoitovapaalla. Pitäis siis varmaan hiljalleen alkaa toimia.

Enkulille myös paljon onnea! :flower: Sitähän ollaan sitten jo yli puolivälin, vautsi!

Meillä herättiin aamulla jo klo 7 ja nyt on oltu unille jo 1,5 tuntia. Eilen olikin aikamoinen päivä, kun oltiin menossa melkein koko päivä. Eihän sitä sitten maltettu aamupäiväunien jälkeen nukkua kuin 5 min. autossa eli poika valvoi klo 10.30-17.45 viiden minuutin unilla. Tosi ´"kiltti" oli, vaikka valvoi tosiaan n. 7 tuntia putkeen. Mutta oli kyllä väsynyt illalla. Kävi siis yöunille jo 17.45.. :eek: Ja nukkui sitten aamuseitsemään. Jospa tänään nukuttaisiin päiväunia vähän paremmin. Täytyy ajoittaa menot niin, et ollaan kotona uniaikoihin.

Ja lisää hampaita puskee meidän pojalle. 7. ja 8. hammas jo tulossa, aika kova tahti!

Hauskaa sunnuntaita kaikille!

yö..Jouduttiin lähtemään päivystykseen 00.15 joonas yski niin paljon että siltä meinasi oikeasti happi loppua. Yski ja lopulta oksensi kun tuli niin kova yskä. Äkkiä päivystykseen ja päästiinkin nopeasti lääkäriin. Kuunteli keuhkot, niissä kuului rahinaa ja katsoi korvat niissä ei onneksi mitään. Saatiin heti päivystyksessä lääkettä ja aamulla mikko haki joonaksen antibiootin apteekista.

Yön joonas nukkui meidän välissä ja nukkuminen mulla oli tosi huonoa, koko ajan kuuntelin hengittääkö joonas :ashamed: Olin vaan niin peloissani kun toinen ei saanut henkeä illalla. Nyt joonas jo leikkisä ja iloisen oloinen. Yskä on laantunut mutta edelleen tulee yskänpuuskia.

Nyt katsomaan joonasta. Heippis.

upa
itsekin täyttelen tuota kotihoidontuen hakemusta. Palkka ym. tositteet käsittääkseni tarvitaan, jos hakee hoitolisää. Myös pääomatuloista. Viimeisin verotuspäätös on pätevä. Meillä ollaan oltu mökkeilemässä perheen kanssa. Ihmeen hyvin pikkuinen viihtyy mökillä ja varsinkin saunassa. Meillä on mökki suomen 5. suurimman järven rannalla. Matkaa vain 15km kotoa, joten helppo on sinne sujahtaa. Tytölle on tulossa 2 ylähammasta. Hyvin näyttää uni maittavan, vaikka on ukkonen nousemassa. Pitänee sammuttaa tämä toosa, ettei salamat iske.
Minäkin ostin possu-kasvissosetta, ja syömättä jäi. Haju aika etova. Meille maistuu maissisose ja kasvissose possun ulkofileellä terästettynä. Ja kaurapuuro aloitettiin viikko sitten. Siihen kun lisää mansikkasosetta niin tekisi itsekin mieli syödä vauvan ruuat. Paranemisia sairaille!

Alkuperäinen kirjoittaja kimallus:
Enkuli Onnittelut! :flower: Oletpas ollut ehtiväinen! Nyt on ihan pakko kysyä, vastaa jos haluat, oliko vahinko vai suunniteltu? :p
Ihan suunnitellusti rrakasteltiin ilman ehkäisyä ja kovasti oltiin sitä mieltä, että mitä pienempi ikäero, sitä parempi. Ei sitä kuitenkaan tosissaan osattu haaveilla, että molemmat samalle vuodelle ennättäis... meiän joulukuinen ku meni melkei kaks viikkoo yli ja tammikuulle osu...

Joonaksella on tänään ollut hyvä päivä. Yskää on edelleen mutta sekin menossa parempaan päin. Kuumetta onneksi ei ole. Nyt joonas nukkuu, on nukkunut jo 18.30 asti :) Raukka on ihan väsynyt yskimisestä.

Tuosta kodinhoidon tuesta..eli jos hakee vaan sitä kodinhoidon tukea ei tarvi mitään todistuksia mutta jos hakee sitä kodinhoidonlisää niin sitten tarvii palkkatodistuksen? Ymmärsinkö oikein.. :ashamed:

Nyt mää lähden kattomaan telkkaa ja kohta nukkumaan.

sannis: hyvä että joonas voi jo paremmin!
oon muuten aina ollu huono noissa kela-asioissa.. ihan onneton muutenkin kaikissa virallisissa jutuissa, mihin pitää jotain lomakkeita täyttää. Onneksi tuo mies on aikonaan ollu kaks kesää kelalla töissä niin se osaa aina neuvoa. Se aina neuvoo, että laita tuohon raksi ja tuohon kirjotat että... ja sitä rataa :D
toivottavasti saat noi paperihommat tehtyä!!

upa
sannis: kela:n ohjeessa sanotaan, että täytä kohdat 7-9(eli palkkatiedot) vain jos haet hoitolisää. Kato tarkemmin netistä verkkolomakkeen ohjeista, jos vielä on epäselvää. Sikäli ne on ystävällisiä siellä kela:ssa että kyllä ne pyytää lisäselvitystä, jos jotain puuttuu. Tyttö nukahti syötyään jättiannoksen ruusunmarjakaurapuuroa ja maidot päälle. Television sijaan voisi ruveta katselemaan ikkunasta rusakon ja sen poikasten touhuja meidän pihalla.

Jos hakee sitä hoitolisää niin siihen tarvitsee palkkatodistukset. Sitä muuten kannattaa hakea ns. normaalituloiset. Ja kun palkkakonttorille ilmoittaa että tarvitsee palkkatodistuksen niin ne kyllä tietävät mistä on kyse.

Enkulille onnea kovasti-olen ehkä vähän kateellinen kun mä en jaksaisi kahta pientä, mutta hienoa että jollain on voimia. Nehän on kuin kaksoset sitten =)

Sannis: Hienoa että Joonas on jo paranemaan päin. On niin inhottavaa kun pienet sairastaa. Meidänkin neiti oli 3 viikkoisena sairaalassa pari yötä kun nenä oli niin tukossa ettei pystynyt syömään, niin laittoivat letkuun. Aika säälittävää-no onneksi se on taakse jäänyttä elämää...

Nyt lyö pää tyhjää, joten taidan lähteä nukkumaan. Oli paljonkin jotain kirjotettavaa mutta ajatus katkesi.

Meidän yttö oppi muuten viikonloppuna istumaan ja ryömimään. JEE! Kiva seurata kun on oppinut uutta. Ei ne enään ole vauvoja :)

Sannis: Niin siis jos sun miehes on ns. normaalitöissä eli tienaa 1400?-3400? (bruttotulot) kuukaudessa niin kannattaa hakea hoitolisää. Jos on minimipalkka niin se oli muistaakseni 168?/kk mitä äiti sa hoitolisää mutta pienenee jos miehen tulot suuremmat ja eihän se mitään vaikka sitä ei saa, kannattaahan se silti hakea. Olit muistaakseni myös lahdesta eli kun lahdessa ei ole lahtilisää niin kannattaa hakea tuota hoitolisää. Toivottavasti ymmärsit tästä sepostuksesta jotain =)

Meidän puol vuotias oppi juhannuksena konttaa, alle puol vuotiaana,kesäkuun lopulla nousi seisomaan.Osaa istua.Pinnasänkykin on alimmalla tasolla ettei pikkuinen tipahda alas kun tuppaa seisomaan siellä.Minä en anna pilttimössöjä ollenkaan, teen ite kaikki ruuat.hyvin on syönny ja nukkuu suht hyvin.

Enkuli: Herranjestas kun sä oot jo pitkällä! Kauhee kun toi aika rientää. :D Kohta sulla onkin sitten jo pikkunen sylissä. :heart:

Meillä Alisa on ihan ihmeelliseks muuttunu nukkumisten suhteen, ennen on päikkäritkin ollu helpot mutta nyt saa keikuttaa vaunuja pahimmillaan 20min ennen kun nukahtaa! Parvekkeelle kun laitan ja rupeen hyssyttään ja liikuttaan edestakas niin ihan kauhee huuto ja riehuminen,sitten kun rauhottelen silittämällä päätä niin tyttö hymyilee eli kovin paha hätä ei voi olla. Kyllä se sit nukahtaa kun eka huutaa jonkin aikaa.Sit jos mennään ulos oikeen hiekkatielle käveleen niin nukahtaa melki samantien,eikä huuda ollenkaan. Eli pakko sen on olla siittä liikkeestä ja äänestä kyse,eikä siitä että sen ois paha olla tms vaunuissa. Ei noiden ajatuksenjuoksussa oikeen pysy mukana! :LOL:

Sannis: Hyvä että Joonas voi paremmin. Osasko lääkäri sanoo että onko vaan flunssaa vai jotain muuta?

Moi kaikille!

Töissä siis ollaan ekaa päivää ja hirveä kiirus on.. Yritän kuitenkin pari sanaa kirjoittaa, sillä illalla en varmastikaan jaksa/kerkeä, kun haluan kaiken vähäisen ajan olla pojan kanssa.

sannis: Hyvä, että teidän Joonaskin alkaa hiljalleen parantua!

Meillä oltiin eilen aika itkuisia, kun kaksi hammasta tekee tuloaan ja ikenet ovat taas ihan turvonneena. Illallakin oli todella kärttyinen ja itkuisa ja kävi yöunille jo 17.45. :eek: Toivottavasti tänään jaksaa vähän pidempään, sillä mä pääsen töistä vasta neljältä.

Onhan täällä töissä tosiaan aika toisenlaista kuin kotona. Jos kotona aika menee nopeasti, niin täällä vielä jopa nopeammin. Kello on kohta jo yksi, enkä ole vielä edes syömässä kerennyt käydä. Aikamoinen tappotahti ja tällä menolla saa taas ylitöitä tehdä, jee.. :/ Onneksi pojukin heräsi aamulla ennen kuin lähdin, niin sain suukotella ja halailla sitä oikein urakalla. Saattaa jäpikkä olla vähän ihmeissään, kun äiti on koko päivän poissa.

Äsken soitin kotiin, miten niillä on siellä mennyt ja hyvin oli mennyt. Miestä varmaan ärsyttää, kun mä soittelen sinne vähän väliä.. :D

No joo.. Eipä tässä oikein kerkeä kirjoittamaan, kun koko ajan keskeytyy tämä homma.

Joonaksella vain flunssaa. ja yskä ei onneksi ollut keuhkoputken tulehdusta mitä pelkäsin. Yskä on nyt hellittämässä :) Poika on taas oma itsensä. Tänään on touhuttu niin kovasti että joonas nukahti äsken.

Itse katselen tv:tä..ja kohta voisin mennä syömään.

Jouluvauva 07: Nyt ymmärsin mitä tarkoitit..Pönttö minä :whistle:

Nyt syömään..Heipsis

joonas painaa 8910 kg ja on 71.4 cm pitkä. Päänympärys oli 47 cm. Näin neuvolatäti kirjoitti joonaksesta: "Iloinen, hyväntuulinen joonas-poika. Kasvaa ja kehittyy hienosti. Kovasti jokeltelee, muutoinkin tyytyväinen lapsi."

Nyt joonas nukkuu..Tuo lääke pistää joonaksella mahan löysälle..ja joonas väsähtää nopeammin. Mutta yskä on parempaan päin menossa.

Perjantaina mulla on se tatuointi aika..Nyt jo jännittää :) Niin itse tulin kipeäksi..kurkku kipeä, nenä vuotaa ja hieman lämpöä. Me ollaan nyt kaikki oltu kipeänä.

Nyt huilaamaan..Heippa!!

Heips!

Kylläpäs aika taas viipottaa nopeasti. Ollaan sunnuntaina lähdössä mökille yli viikoksi ja kyllä saa paljon ottaa tavaraa mukaan. Ajateltii ottaa sitterikin niin on helpompaa ja rattaa jne.... niin on kyllä varmasti auto täynnä. Otetaan mulle ja miehelle rullaluistimet mukaan niin päästään kahdestaan luistelemaan , kun mummu hoitaa meidän ukkoa ihanaa kun saa hetken olla kahdestaan.

Olin ajatellut , että parin viikon päästä vois pojan viedä ekan kerran yön yli kylään jos vaikka miehen kanssa teksi jotain kivaa. On meidän poika hoidossa ollut, mutta me ollaan viimeistään yöllä tultu samaan osoitteeseen itsekkin. Pari kertaa ollaan kans käyty leffassa ja poika on ollut kummitädillään. Ihmeen "helposti" on voinut pojan jättää hoitoon vaikka on sitä aina ikävä tullut ja tuntuu ettei kukaan muu osaa sitä hoitaa niin kuin itse :D

sannis onneksi teillä Joonas on jo parempaan päin . Meillä toi yskä kesti vaan hetken onneksi. Meillä tosi poika on rohissut jo 4kk, mutta lääkäri sanoi, että se on vaan sitä kun kurkku/keuhkoputki on vielä niin pieni niin lima jää löllymään siihen pitäis kai loppua viimeistän 2v eli sitä odotellessa.

Tänään olis ylimääränen neuvola kun täälä ei 7kk neuvolaa oikeasti ole, mutta pitää käydä katsomassa miten toi meidän poika on kasvanut. En kyllä usko, että painoa on hirveesti tullut kun toi antibiootti kuuri laitoi maha sekasin, mutta kai jo 7kg menee rikki :D
Viime yönä , kun piti alkaa poikaa syöttämään niin yhtääkkiä päätin , että enpäs syötäkkään ja löin tutin suuhun ja hyvin poika nukku syömättä. Meidän piti tossa miehen loman aikan vieroittaa poika yösyötöstä, mutta otin pari päivää varaslähtöä saas nähdä miten ensi yö menee olis niin ihana nukkua koko yö itsekin heräämättä.

Eipä täälä muuta helteitä odotellaan missä ihmeessä ne oikein on ???

T:leppis

Alkuperäinen kirjoittaja leppäkerttu-77:
Heips!

Viime yönä , kun piti alkaa poikaa syöttämään niin yhtääkkiä päätin , että enpäs syötäkkään ja löin tutin suuhun ja hyvin poika nukku syömättä. Meidän piti tossa miehen loman aikan vieroittaa poika yösyötöstä, mutta otin pari päivää varaslähtöä saas nähdä miten ensi yö menee olis niin ihana nukkua koko yö itsekin heräämättä.

Eipä täälä muuta helteitä odotellaan missä ihmeessä ne oikein on ???

T:leppis
Mäkin ole tota yrittänyt, tuloksetta. Viime yönä sain sentäs pojan nukahtamaan tutilla, kun kahdelta heräs, mutta neljältä sit ei onnistunukkaan ilman tissiä. :kieh:

Koskakohan sitä saisi yhtenäiset yöunet? Mä olen niin laiska alkaa oikein vierottamalla vierottamaan, mutta kai se on pakko kohta. Pitäkööhän se ihan oikeasti paikkansa että tämän ikäisellä ei enää yöllä pitäisi olla nälkä?

Ei kait se pelkästä iästä ole kiinni onko lapsella nälkä yöllä, yksilöitähän nää lapset on. meidän neiti on tosi liikkuvainen ja uskon että hän todella syö nälkäänsä kerran myös yöllä, molemmat tissit vetäisee tyhjäksi usein... ja 7,5kk on nyt... mulla ei kyllä häiritse tuo yksi katkos unissa, muut vähtäämiset voisi jättää vähemmälle :)

Kimallus: Mulle ainakin sanottiin, että jos mupero syö 5 ateriaa päivässä niin kyllä piäis yön jaksaa hyvin. Meillä siis syödään aamupuuro, lounas, välipala,ruoka ja iltapuuro. Toi toinen ruoka on vielä aika pieni määrä mitä menee ehkä tommosen puolpurkkia kasvissosetta.

Mutta voinpa vielä kysästä tänään neuvolasta :)

Leppikselle kivaa mökkireissua! :D Sais kyllä ihan oikeesti ne helteet nyt jo tulla! :p

Tänne ei mitään kummosempaa. Tykkääkö teillä pienet kattella telkkaria? Meillä on suosikkina mtv3 aamutv ja ne naispuoliset juontajat on tosi kivoja ja niille hymyillään kovasti. :) Sitten myös mtv3 logo on ihan saiiiiiraan hieno Alisan mielestä! :LOL:

Nyt ruokaa tekeen. :wave:

Yhteistyössä