Joulukortit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yritän lähettää mahdollisimman vähän kortteja. ehkä 3 kpl. siksi koska postimaksut ovat nousseet joka vuosi. en maksa niin paljon postimerkistä. Joskus joulumerkki oli 50snt /kpl. nyt n.1€. Ostan valmiit kortit.

Ainoastaan vanhat mummot lähettää joulukortteja ja sitten valittavat, että Pirkko ei lähettänyt korttia viime vuonna, joten minäkään en lähetä tänä vuonna.

Ainoastaan vanhat mummot lähettää joulukortteja ja sitten valittavat, että Pirkko ei lähettänyt korttia viime vuonna, joten minäkään en lähetä tänä vuonna.
Höpsis ei pidä paikkansa , vaikka olenkin mummo niin ei se teen erilaisempaa ihmistä kun sinäkään ajattele mitä puhut ja kunnioita hiukan mummoja sinäkin voit vielä olla joskus mummo vai mitä mieltä olet torvi.

tuosta äitiyspakkauksesta tuli tuollainen pikku jippo mieleen että kun kuuntelin oliko se nyt viikonloppuna pressaklubia niin miksi pitäisi muuttaa äitiyspakkauksen nimeä kyllä kansanedustaja päivi räsänen sanoi oikein että on hyvä että olisi sama nimi kuin ennenkin ja vastaus oli se että mitä kansanedustaja päivi räsänen syyksi ja olen itse sen kannalla että ei missään nimessä mitään pidä muuttaa äitiyspakkaus nimeä.
Oli muuten hyvä puhe kansanedustajalla päivi räsäsellä se täytyy nähdä näin mistä on puutu tuon sanoman olen sanonut minä ja ainoastaan minä.

tuosta äitiyspakkauksesta tuli tuollainen pikku jippo mieleen että kun kuuntelin oliko se nyt viikonloppuna pressaklubia niin miksi pitäisi muuttaa äitiyspakkauksen nimeä kyllä kansanedustaja päivi räsänen sanoi oikein että on hyvä että olisi sama nimi kuin ennenkin ja vastaus oli se että mitä kansanedustaja päivi räsänen syyksi ja olen itse sen kannalla että ei missään nimessä mitään pidä muuttaa äitiyspakkaus nimeä.
Oli muuten hyvä puhe kansanedustajalla päivi räsäsellä se täytyy nähdä näin mistä on puutu tuon sanoman olen sanonut minä ja ainoastaan minä.
Onpa sulla harvinaisen huono ulosanti.

Postia ja sen riistohintoja tekisi mieli boikotoida...mutta aion muistaa sukulaisia (n. 20kpl yhteensä omia sekä miehen sukulaisia) itse askarrelluilla joulutervehdyskorteilla. Pidän askartelusta ja joulukortit ovat kuitenkin sellainen mukava ja tunnelmallinen perinne. Mikään sähköinen kortti ei todellakaan tuo samaa fiilistä kuin aito paperikortti.

Juuri näin.
ai väitätkö sinä että et yhtään halua mummoltasi mitään entä sitten kun mummosi kuolee niin kyllä olet sielä vanhepasi kanssa rahaa kinumassa tai sitten kun tulee mummosi kemut olkoot kemut mitkä ovat niin kyllä mä oon varma että sinäkin olet sielä ja vaikka saat rahaa mummoltasi koska ainahan mummo antaa ja miksi sinä vihaat mummoasi kysyn vain ?Olet tosi, tosi pikku-hölmö et ymmärrä mitään, eikö sinun pikku päähäsi mene sellainen että siksi mummot ovat että heitä joten muistetaisiin kun hekin ovat joskus olleet tuossä kakka-iässä niinkuin sinäkin pönttö kakkeilija ja äläkä luule ettei mummo a ärsytä se sinun aseteesi kun olet noin leväperäinen tyyppi häpeä

Lapset askartelee sen mihin kiinnostus riittää, ja kun niistä on valittu kasvotusten annettavat kortit esim. kummeille niin loppuja postitellaan mummeille ja muille. Varmaan jatkoksi ostokortteja. Lähetän heille, joiden arvelen odottavan ja ilahtuvan, en pelkän tavan vuoksi (esim. ikääntyneitä sukulaisia joilla vähän omaa perhettä ja jotka muistaa kaikki meidän nimpparitkin sun muut). Postitettavien korttien määrä on karsiutunut noin 30:stä reiluun 10:een viime vuosina, listalta on pudonnut opiskelukavereita ja esim. omat kummini joista ei ole kuulunut 13 vuoteen muuta kuin satunnainen joulukortti.

Mä soitan tänä vuonna joulupuhelut ja toimitan muutaman kortin henkilökohtaisesti, nuoremmat sukulaiset ja kaverit saavat jouluviestit somen välityksellä. Postin lähetettäväksi en laita yhtään korttia. Lahjoitan hyväntekeväisyyteen saman summan kuin olisi postimerkkeihin mennyt.

Olen vuoden aikana kypsynyt niin paljon Postin toimintaan, että en laita nyt senttiäkään siihen lafkaan. Saimme joulukortteja helmikuussa, paketteja on mennyt hukkaan 5. Vakuutusyhtiön laskut olivat menneet jonnekin hukkapiiloon, karhulasku kyllä tuli. Alkaa pikkuhiljaa riittelemään.

Teetätän kortit lasten kuvista ja laitan n. 20-30 kpl. Osan vien suoraan postilootaan ja osan postitan.

Itse tykkään saada joulukortteja. Varsinkin askarreltuja ja lasten tai lemmikkieen kuvilla olevia. Kaupasta ostetut säilytän vain joulun yli ja heitän sittenroskiin, mutta nuo mihin panostettu niin säilytän.

Ne lasten kuvista teetetyt kortit ovat aivan karmaisevia. Uskokaa mammat pois, persehedelmänne eivät ole suloisia kuin omasta mielestänne. Vaikka jouluinen maisemakuva pesee 10-0 jonkun kuolaavan kakaran kuvan.

Yhteistyössä