Jouluihmiset! Missä vaiheessa te laitatte jo ihania jouluvaloja ja muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joulufani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole ottanut edes niitä kaikkia kesäksi pois. :D Tosin en ole valoja pitänyt päällä. Tod näk kuun loppupuolella tai marraskuussa yleensä pistän ne päälle.

Muoks, mulla ei kyllä oo kynttelikköjä tai tähtiä yms ollenkaan. Hyvin neutraaleja jouluvaloja.

Viimeksi muokattu:
En ole jouluihminen, mutta vaikka olisinkin, niin joulun koristelu alkaa aikaisintaan 1.12. Mulla on kyllä muitakin "tunnelmavaloja" kuin jouluvalot, joten kun illat pimenevät, alan käyttää niitä valoja.

Joskus marraskuun puolen välin jälkeen aloitetaan pikkuhiljaa valojen yms esille laitto.
Ensimmäisenä adventtina on meillä perinteisesti joulubrunssi (riisipuuroa, luumikastiketta, itse tehtyä joululimppua ja kinkku) ja siihen mennessä saa veranta joulukoristeensa.

Kyllähän sitä ensi kuussa jotain pientä valoo voisi laitella. Ja tytölle voisi huoneeseen kyl laittaa jotain jouluista enemmänkin. Mä tykkäisin pistää kaikkee valoa ikkunoihin tosi aikaisin mutta mies sanoo ei vielä...Joskus se venyy ja venyy ja sitten sanonkin että kohta ei laitetetakaan koska joulu ohi.:mad:

Mulla ne kulkevat nimellä pimeänkarkoitusvalot :xmas: Eli ovat ihan vaan yksivärisiä kirkkaita pieniä valoja, joita ripustelen puskiin ja puihin marraskuun alkupuolella tai puolivälissä. Kynttilöitä polttelen läpi vuoden. Varsinaiset jouluvalot laitan marras-joulukuun vaihteessa.

Jouluvaloja ja koristeita aletaan laittamaan 1.12 tai ensimmäisenä adventtina, kynttilöitä toki poltellaan jo aiemminkin. Sen verran olen jouluihminen että tuntuu kuin joulun tunnelma katoaisi tai nou joulun valoit ja koristeet menettäisivät merkityksensä jos niitä ruvetaan laittamaan heti kun syksy pimenee. jotenkin vaan ne liittyvät siihen jouluun ja joulun odotukseen.

Kuva viime vuoden verantavaloista:

verantavalot.jpg

Yhteistyössä