JOULUFIILISTELY ketju JOULUHÖPERÖILLE

  • Viestiketjun aloittaja joulumuori
  • Ensimmäinen viesti
Lahjoja on muutama jo ostettuna ja glögiä on mennyt jo useampi purkki :xmas:

Koristeille oon miettinyt mielessäni paikkoja ja suunnitellut, miten järjestetään huonekalut niin että mahtuu iiiiiso kuusi ja sekä miehen että mun perheet tänne viettämään joulua..

Pihalle suunnittelin "portille" pienempää kuusta ja lyhtyä ja ainakin yhdet uudet pihavalot pitäs hommata...

Ihanaa, ei ole enää pitkä aika! :heart:
 
Tanja
Meillä on jo poltettu kynttilöitä ja paljon, esikoispoika varsinkin on tarkkana tässä asiassa - heti kun hiemankin hämärtyy, niin hän kyselee kynttilöiden perään. Pitää myös huolen siitä, että kynttilöitä on. Meidän siunaus on, että läheltä löytyy kynttiläpaja, mistä löytää iki-ihania kynttilöitä ja paljon muutakin sälää, mikä miellyttää silmää...

Poika myös roudas vinon pinon joululevyjä valmiiksi kuuntelukierrosta odottamaan...yritetään malttaa odottaa joulukuun alkua, ettei kyllästytä mutta sainpas jo itseni yllätettyä hyräilemästä joululauluja :D!! Meidän perinteisiin kuuluu hurahtaa jouluun täysillä joulukuun aikana, varaslähtöjä ei paranis ottaa, mut...johan olen miettiny väritystä, koristeita, kortteja... Suurin päänvaiva on perinteinen, ne lahjat. Mä olen NIIN huono niissä :(...
 
ihanaa
Täältä löytyy kans yksi joulu höperö :)
Lahjoja on muutamia jo kaapissa, kummilapsille ja omille.
Postissa odottaa paketti missä on muutama joululahja, ihanaaaaa !
Kynttilöitä poltellu jo pitkin syksyä sisällä ja ulkona muutama viikko sitten aloittelin lyhdyissä pitämään.
Eka tortut tehty aina isänpäiväksi ja siitä on torttujen syöminen alkanut.
Joulukuun alussa lopullisesti hurahdan sitten jouluun ja fiilistelyiltä ei tuu loppua, on se vaan niin ihanaa aikaa!!!
 
joulutonttu
Alkuperäinen kirjoittaja joulumuori:
mitähän sitä osaisi tänä jouluna miehelle ostaa??? onko kenelläkään kivoja vinkkejä :)
Mitäs olet edellisinä vuosina ostanut? mistä miehes tykkää?mitä harrastaa?

Me sovittiin miehen kanssa neljä vuotta sitten ettei toisillemme lahjoja ostella..tai mies ostaa mulle aina joulukukan ja minä sille vihreitä kuulia, mut ei muuta.
 
joulufani
Joululauluja on kuunneltu jonkun aikaa cd:ltä ja itte niitä pianolla soittelen (meillä ei ole naapureita :) ). Eilen laitoin ruuaksi karjalanpaistia ja lanttulaatikkoa kun teki niin jo mieli jotain jouluruokaa. Pipareita ostin kaupasta, leivon itte vasta joulukuussa. Ja glögiä on jo juotu. Lyhtyjä on laitettu pihalle ja niissä palaa kynttilät, sisällä ei uskalla polttaa kynttilöitä kun 1,5v vetää kaikki tavarat pöydiltä lattialle niin sisällä on sitten pari led-kynttilää. Joululahjoja on jo mietitty ja tehty pikkuhiljaa. Laitan tänä vuonna lapsen isovanhemmille ensi vuoden kalenterit joissa on joka kuukauden kohdalla kuva lapsesta niin niitä olen tehnyt tietokoneella. Kaikille en ole vielä lahjoja keksinyt mutta aina on "silmät auki" kauppoja kierrellessä. Ulkovalot tekisi mieli jo laittaa tuohon pihalle, varmaan ne siinä kohta jo loistaakin :D Verhot vaihdan marraskuussa ja koitan saada kaapit siivottua, kyllä ne vaan pitää kerran vuoteen saada järjestykseen, aina löytyy jotain turhaa tavaraa tilaa viemässä. Joulumatot ja -liinat laitan sitten marraskuun loppupuolella tai joulukuun alussa. Ja joulukuussa tietysti ilmestyy hyvissä ajoin kaikki muutkin koristeet ja ikkunatontut, kuusi tulee sitten vasta aatonaattona. Niin, ja kyllähän jouluelokuvia tulee jo katteltua :)
 
Lahjat on suunniteltu, mutta en oo hankkinu vielä mitään. Kolme pellillistä oon joulutorttuja paistanut...ja syönyt :ashamed: Kynttilöitä polttelen melkein joka ilta. Poitsukin jo kuuntelee kopinoita ja rapinoita, kun tontut on jo liikkeellä :heart: Joulukuvastoja tässä kuumeisesti oottelen, että pääsee aamukahvin kanssa fiilistelemään :saint:

MUOKS: Pari viikkoa ajattelin vielä malttaa, mutta sitte vaihtuu jo verhot ja mattot. Ja ulos pitää saada sitte jo kirkkaita valoja tuijiin :xmas:
 
Tää on täällä hankkinu lähes kaikki lahjat jo, kuunnellu joululauluja, suunnitellu syömisiä aatoks ja tilannu jouluverhotki :D Vielä ku malttais pari viikkoa odottaa et sais noita alkaa vaihtelemaan, mut rattoisastihan tuo aika kuluisi kaappeja siivotessa ja kortteja tehdessä :xmas:
 
Täällä myös joulu ihminen ilmoittautuu!
Kynttilöitä on meillä potettu jo pitkään(heti kynttilät esille kun vähänkin hämärtää iltaisin) ja pari pellillistä pipareita on jo kadonnut parempiin suihin...Torttuja ei vielä olla tehty,mutta joku ihana kakku olisi kiva laittaa maustumaan.
Lahjoja ostelen pitkin vuotta ja joulukortitkin ovat jo alulla.Inhoan kiirettä joulun alla,joten valmistelut aloitetaan ajoissa.
 
jouluontaas
Oisko kellään lahjavinkkejä ens kuussa 2v täyttävälle tytölle? Siis joululahjaksi, miksei synttärilahjaksikin :) Tuntuu etten mitään keksi, muumiläppäriä harkitsin mutta taitaa olla vähän isompien lasten juttu.. Leikkii mielellään nukeilla, poneilla ja nukketalolla, eli kai ostan jotain "tyttöjen" juttuja..
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja joulumuori:
jouluhöperöille tarkoitettu ketju...

Joko olette aloittaneet fiilistelyt joulusta, mulla jo muutama paketti varastossa, laatikot jo tilattu..kynttilöitä polttelen joka päivä :)
Joulukoristeita ja verhoja ostettu jo. Lahjatkin pyörii jo mielessä. Tästä se lähtee :D
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja jouluontaas:
Oisko kellään lahjavinkkejä ens kuussa 2v täyttävälle tytölle? Siis joululahjaksi, miksei synttärilahjaksikin :) Tuntuu etten mitään keksi, muumiläppäriä harkitsin mutta taitaa olla vähän isompien lasten juttu.. Leikkii mielellään nukeilla, poneilla ja nukketalolla, eli kai ostan jotain "tyttöjen" juttuja..
Ihania nuo Hello Kitty jutut ainakin. Kummitytölle ostin sellaisen pehmon.
 
jouluontaas
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja jouluontaas:
Oisko kellään lahjavinkkejä ens kuussa 2v täyttävälle tytölle? Siis joululahjaksi, miksei synttärilahjaksikin :) Tuntuu etten mitään keksi, muumiläppäriä harkitsin mutta taitaa olla vähän isompien lasten juttu.. Leikkii mielellään nukeilla, poneilla ja nukketalolla, eli kai ostan jotain "tyttöjen" juttuja..
Ihania nuo Hello Kitty jutut ainakin. Kummitytölle ostin sellaisen pehmon.
Niin ovat ihania, äitikin tykkää hello kittystä, mutta pehmoihin en taida sortua, niitä on aina vähän liikaa :D
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja jouluontaas:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja jouluontaas:
Oisko kellään lahjavinkkejä ens kuussa 2v täyttävälle tytölle? Siis joululahjaksi, miksei synttärilahjaksikin :) Tuntuu etten mitään keksi, muumiläppäriä harkitsin mutta taitaa olla vähän isompien lasten juttu.. Leikkii mielellään nukeilla, poneilla ja nukketalolla, eli kai ostan jotain "tyttöjen" juttuja..
Ihania nuo Hello Kitty jutut ainakin. Kummitytölle ostin sellaisen pehmon.
Niin ovat ihania, äitikin tykkää hello kittystä, mutta pehmoihin en taida sortua, niitä on aina vähän liikaa :D
Vaihtoehtona katselin sellaista kankaista käsilaukkua. Ihana sekin oli. Ja olihan noita pankista lähtien. Vaikka mitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaMetsä:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Oho, joku on jo glögiin sortunu :D Mulla on joulu oikeastaan vaan päässä jatkuvasti, tosin kynttilöitä tykätään polttaa ihan muutenkin pimeänä aikana. Punaiset verhot meinasin vaihtaa keittiöön tossa marraskuun puolella mutta ei niissä sentään tontun kuvia ole :D Pojan joulukalenteripussukoita ja vähän muitakin joulujuttuja olen tuossa pikkuhiljaa ommellut ja varmaan 80% lahjoista on jo jemmassa odottamassa paketointia. Pakko olla ajoissa kun vauvan la on 16.12.
Mulla oli viime vuonna la 18.12. Neiti syntyi jouluaattona :xmas:
Mun vauva syntyi 16.12. viime vuonna =) La oli 13.12.
 
x
mitähän kaikkea voisi laittaa sellaiseen joululahjaksi tulevaan herkkukoriin?saakohan normaalikaupoista jotain suklaakahvia tai muuta erikoista,eikö sellanen ainaki ois ihan kiva ja kaikenlaista muutaki lisäksi,mutta mitä :)
 

Yhteistyössä