Joulu ja lelut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Muita, jotka ajattelee että ei tarvittais yhtää enempää leluja lapsille?

Mä ajattelin olla niin julma, että pukki ei tuo lapsille leluja meiltä vanhemmilta. Muutaman pienen sisustusjutun olen tytölle tiimarin muuttoalesta ostanu ja lisäks ehkä ostetaan halpa perus kännykkä.

Pojalle löysin cittarin alekorista kivan eläinkirjan ja sit ehkä joku vähän isompi yks lahja laitetaan kunhan keksin mitä tarttee :)

Muutenkin kummilapsille vähän hyötylahja rintamalla mennään ku yhdelle on lautapeli, yhdelle bratz pyjama, yhdelle tuommonen samanlainen eläinkirja ku meidän pojallekin. Sitten nuo isommat kummilapset saa pienen summan rahaa lahjaksi.

Tänä vuonna olen ajoissa ja uskon säästäväni aika paljon euroja tällä keinolla.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:

Mä ajattelin olla niin julma, että pukki ei tuo lapsille leluja meiltä vanhemmilta. Muutaman pienen sisustusjutun olen tytölle tiimarin muuttoalesta ostanu ja lisäks ehkä ostetaan halpa perus kännykkä.

Pojalle löysin cittarin alekorista kivan eläinkirjan ja sit ehkä joku vähän isompi yks lahja laitetaan kunhan keksin mitä tarttee :)

Muutenkin kummilapsille vähän hyötylahja rintamalla mennään ku yhdelle on lautapeli, yhdelle bratz pyjama, yhdelle tuommonen samanlainen eläinkirja ku meidän pojallekin. Sitten nuo isommat kummilapset saa pienen summan rahaa lahjaksi.

Ja sitten kun joulu lähestyy ja sun sormet alkaa syyhytä että pakkohan lahjoja on vielä ostaa... Yllättäen paketeissa saattaakin olla sen jälkee leluja... :whistle:

No joo... ei mekään tarttettas yhtää lisää...

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:

Ja sitten kun joulu lähestyy ja sun sormet alkaa syyhytä että pakkohan lahjoja on vielä ostaa... Yllättäen paketeissa saattaakin olla sen jälkee leluja... :whistle:

No joo... ei mekään tarttettas yhtää lisää...

Toi on kyllä aika totta... onneks budjetti aika tiukka jälleen kerran niin joskos ei sortuis viime hetkellä :)

Ite en kans aio montaa lelua laittaa, jotain nyt kuitenki ettei aivan tylsäksi mene.Sukulaisilta pyydetään myös jotain järkevää käyttötavaraa esim.esikoiselle miehen sisaret+äiti keräävät suksirahat ja ostavat joululahjaksi.Sovin jo esikon kanssa niin, että kun on joulu tulossa ja on paljon "köyhiä perheitä ja lapsia joilla ei oo paljon leluja niin lahjotetaan me niille semmosia leluja, joilla meijän pojat ei enää leiki" ja sehän uppos heti :heart: :ashamed: Annetaan tosiaan huomattava määrä leluja pois, osa kierrätetään toisiin perheisiin ja osa menee joulupataan/ensi- ja turvakotiin.Tilalle voi sitte pukki tuoda jonku kivan lelun :xmas:

Meillä on leluja yli tarpeen, mutta kai niitä jouluna tulee taas lisää...
Aion kyllä esittää toiveena kirjalahjoja (nuo kun rakastaa kirjoja =) ) ja kaiken maailman askartelujuttuja. Mutta kyllähän joskus pitää uusia lelujakin saada...

Meillä saavat yövaatteita, lapasia yms tylsää, mutta tarpeellista. Aina nuo on ilahtunu pehmeistä paketeista. Leluja ostetaan ehkäpä yks toivottu kullekin. Joku isompi ehkäpä. Mää inhoan krääsää, rihkamaa ja turhaa muoviromua. Mieluummin pitkäikäisiä ja kestäviä juttuja.

Meillä poika on toivonut vaatteita ja afrikantähti peliä Neiti taas haluaa annabella"vauvan" siis sen joka itkee ja nauraa jne.
Onneksi toi nukke oli just alessa ja sai sen sieltä yli puolet halvemmalla.