Joudutko kysymään lupaa mieheltä, jos haluat ostaa jotain itsellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En..paitsi olen tehnyt muutamia kökköjä elektroniikka hankintoja ja niistä mies on vetänyt herneen nenuunsa..pitää itseään hifisti-nerona eikä voi ymmärtää sitä et mulla ei ole ollut varaa laittaa satoja egejä esim. cd-soittimeen. :headwall:

En mä kyllä lupaa joudu kysymään.Jos tekisin isompia hankitoja ni kyllä kysyisin mitä mieltä mies on kun kuitenkaan mitään miljonäärejä tässä olla ni talous keikahtaa kyllä herkästi. ;) Mut siis jotain tavallisia juttuja ku ostelen esim.vaatteita sun muita ni en lupaa kysele.

Just toissapäivänä soitin ja kysyin mitä on mieltä mun ostoksesta, totesi vain etten tarvitse siltä mitään lupia, mut en vaan ihan kauheen kalliita juttuja viitsi ostella ilman mielipidettä..

Yhteinen tili ja yhteiset rahat, vaikka mies toki tienaa enemmän. Molemmilla meillä on omia kiinnostuksen kohteita, joihin menee jonkin verran rahaa, eikä niihin lupaa kysellä. Ellei sitten ole tavallisesta poikkeavan iso ostos. Yleensä kyllä silti molemmat tiedetään, mitä toinen on ostanut, ihan pikkujuttuja lukuunottamatta.

Ei tarvitse kysellä lupia, omilla rahoillani ostan mitä haluan. Eri asia sitten jos tarvitsen tai haluan jotain tosi kovasti, ja tarvitsisin mieheltä hieman avustusta niin silloin sanon asiasta ja kysyn kiltisti saanko tuhlata. Kertaakaan ei ole mies tosin kieltänyt :D

Vähän riippuu mistä ostoksista puhutaan. Hiljakkoin mä tarvitsin auton ja kävin sen ostamassa, en mä siitä erikseen mitään puhunut kun kerran tiedossa on että tarvitaan. Eri asia olisi sitten ollut jos olisin sen kymppitonnin pistänyt johonkin turhuuksiin tai hömppään.

En joudu kysymään lupaa. Saan ostaa niitä vaatteita ja tavaroita kun itse haluan jos maksan "omalla" rahalla. Toki jos jotain kallista olen ostamassa niin sit asiasta puhutaan mut ei mies mua koskaan kiellä mitään ostamasta.

Lupaa en kysy mutta useimmiten sanon jos jotain vaatetta lähden ostamaan. En tosin meidän viimesiä rahoja pistä omiin vaatteisiini, harvemmin mitään tulee edes ostettua.
Hääpuvun ostamiseen tosin kysyin luvan, kun oli paljon kalliimpi kun mitä olin ajatellut / puhunut.

En joudu kysymään. Meillä on omat tilit, mutta yhteiset rahat ja näissäkin asioissa voi käyttäytyä toista kunnioittavasti eli jos on joku isompi ostos mikä vaikuttaa budjettiin niin asiasta keskustellaan ensin ja sitten ostellaan.

Yhteistyössä