Joudutko kysymään lupaa mieheltä, jos haluat ostaa jotain itsellesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on yhteinen tili, ja en mie tarvii lupaa niiden rahojen käyttämiseen. Toki mie keskustelen asiasta, jos jotain kalliimpaa pitäs ostaa, että sopiiko nyt vai myöhemmin, mutta jonkun 50-60? mie saatan käyttää johonkin "omaan juttuuni" vaikka ruokakauppareissulla kysymättäkin.

En mä lupaa kysy, mutta juttelen rahankäytöstä ennen ku alan tuhlaamaan... Nytkin kun tilasin uuteen kotiin verhoja ja semmosta, niin mietittiin budjettia yhdessä. Tai jos haluun lähtee shoppailee, niin kysyn ensin paljonko saan törsätä.
Kaikki tämä siksi, ettei meillä ole niin paljon ylimäärästä että mulla olis varaa ostella kaikkea silloin kun huvittaa. Mutta siis, lupaa en tarvitse.

En kysy lupaa, mutta saatan asiasta mainita kyllä ennen kun olen ostanut. Yhteinen tili ja yhteiset rahat. Harvoin kuitenkaan itelleni mitään ostan, kyllä mä enempi lapsille ostan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Korven tyttö:
En tarvi lupaa, mutta yleensä keskustellaan ennen ostamista, jos kyse isommasta hankinnasta. Pikku ostot (mun ja asten vaatteet :whistle: ) esittelen, jos muistan...

joo, kuulostaa tutulta =) paitsi että lastenvaatteet esittelen aina mielellään :D

Opiskelijana mulla ei ole ikinä rahaa tililllä kun kaikki menee laskuihin jotenka kysyn kyllä mieheltä. Ja harvemminpa nykyään tulee mitään ostettua. Mutta puolin ja toisin keskustellaan ostoksista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Meillä on yhteinen tili, ja en mie tarvii lupaa niiden rahojen käyttämiseen. Toki mie keskustelen asiasta, jos jotain kalliimpaa pitäs ostaa, että sopiiko nyt vai myöhemmin, mutta jonkun 50-60? mie saatan käyttää johonkin "omaan juttuuni" vaikka ruokakauppareissulla kysymättäkin.

Peesi :wave:

HALUAN kertoa miehelle, mihin käytän yhteisiä rahoja. Jos mies ei hyväksy, niin en osta. Alle parinkympin kertaostoksia tai ruokaostoksia en kysele. Minusta on mukavampaa, kun molemmat tietää missä mennään.

Periaatteessa en, mutta yleensä niistä tulee kyllä keskusteltua, että mitä on ostamassa...esim. ku vaatekauppaan lähen, niin tulee mainittua että nyt menen ja ostan sitä ja tätä....ku sinne aina hurahtaa isosumma, ku en kuiteen jokapäivä/kuukausi sitä tehe...ja sit yleensä mies huikkaa kuin paljoon on rahaa, ku hää hoitaa nuo maksu hommat ja tietää kuin paljon tilillä on rahaa :whistle:

Kun ei ole pahemmin omia tuloja, niin paha ostella mitään kysymättä. Pankkikortti on kyllä miehen tilille, ja saan sitä käyttää lupaa kysymättä, mutta meillä kyllä jutellaan ainakin suuremmista ostoksista yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Riippuu, miten kalliin jutun haluan ostaa :whistle:
Mullakun ei itelläni tuota rahaa paljon ole.....

Samoin vaikka meillä ns.omat rahat onkin..
Jos jotain ylimääräistä itselleni ostan niin se tarkoittaa yleensä sitä että mies "joutuu" maksamaan seuraavan ruokakauppareissun yms..
Enkä kyllä kysy että -"saanko?" vaan kysyn mielipidettä asiaan -"mitä mieltä oot jos ostan...?"
;)

Yhteistyössä