Jotkut naiset valittaa, että mies pelkää korkeasti koulutettua hyvin tienaavaa naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehen näkemys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784540:
Haluaisitko olla parisuhteessa genetiikan tohtorin kanssa?
Ajatteletko, että korkeasti koulutetuilla ei ole osaamista?

Riippuu ihmisestä. Usko pois koulutus ei aina valitettavasti takaa sitä, että pärjää työelämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784583:
Riippuu ihmisestä. Usko pois koulutus ei aina valitettavasti takaa sitä, että pärjää työelämässä.

Ei tietenkään takaa. Mutta kirjoitit ed. viestissäsi, että arvostat osaamista etkä titteleitä. Ikäänkuin ne eivät mahtuisi samaan henkilöön?

Onko työ ja siihen suhtautuminen ja sen osaaminen keskeistä myös kumppanin suhteen / parisuhteessa / rakkaudessa? Palkalla ei kai kuitenkaan ole väliä?

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784583:

Eikö kouluttautumattomuus, että pärjää.... Mitä jos sinäkin katsot nyt aika stereotypisesti...
Itse kouluttautuneena naisena olen hämmästyttävän usein kuullut vastaavaa "mitätöintiä" kouluttautumattomine suusta: miten olen käytönnänasioissa toivoton, koulutus ei merkkaa mitään jne jne... Yleensä suhtaudun tähän, niin että kertoo enemmän mielipiteen esittäjästä, jostain syystä hänen itsetuntonsa ei kestä seuraani. Uuvuttavaa seuraa.

Joo, ap on vaan joku provoileva mamma. Ei oikein lähtenyt lentoon tämä aloitus, kun ei valitettavasti osaa argumentoida eikä siksi pysty vastaamaan muiden keskustelijoiden kommentteihin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784594:
Ei tietenkään takaa. Mutta kirjoitit ed. viestissäsi, että arvostat osaamista etkä titteleitä. Ikäänkuin ne eivät mahtuisi samaan henkilöön?

Onko työ ja siihen suhtautuminen ja sen osaaminen keskeistä myös kumppanin suhteen / parisuhteessa / rakkaudessa? Palkalla ei kai kuitenkaan ole väliä?

Minulle naisen ammatti, koulutus, raha-asiat eivät merkkaa yhtikäs mitään. Ainoastaan ihminen merkitsee.

Olen hyvin tienaava, korkeakoulutettu ja parisuhteessa oleva. Kyllä olen kaveripiirissä huomannut, että monelle miehelle on ongelma tienata 2500e jos seurustelukumppani tienaa yli 4keur.

Jostain syystä se ei toisinpäin tee niin kipeää, vaan naiset suostuu miestensä elätettäviksi helpommalla.

[QUOTE="kiki";25784610]Eikö kouluttautumattomuus, että pärjää.... Mitä jos sinäkin katsot nyt aika stereotypisesti...
Itse kouluttautuneena naisena olen hämmästyttävän usein kuullut vastaavaa "mitätöintiä" kouluttautumattomine suusta: miten olen käytönnänasioissa toivoton, koulutus ei merkkaa mitään jne jne... Yleensä suhtaudun tähän, niin että kertoo enemmän mielipiteen esittäjästä, jostain syystä hänen itsetuntonsa ei kestä seuraani. Uuvuttavaa seuraa.[/QUOTE]

Oikeassa maailmassa vaaditaan tuloksia ja osaamista, peli on raakaa jos on tumpelo eikä hommat toimi, niin se on potku perseen. Ihan sama mitä titteleitä löytyy, ei niillä titteleillä saa meetwurstia ja rahaa pöytään.

En tiedä tarkkaan mikä homman nimi on tuolla julkisella, mutta luulisin, että siellä voi pikkuisen vapaammin räveltää eikä kenkää tule niin helposti, sinne nämä tumpelot luultavasti menevät tässä maassa.

Ap:n aloituksesta kuultaa katkeruus. Ei saanut korkeastikoulutettua naista eikä itsekään korkeaa koulutusta. Jatkuva alemmuuskompleksi vaivaa ja pakkomielle jahdata korkeastikoulutettuja naisia, jotta voisi pönkittää omaa egoaan. Ole nyt vain tyytyväinen yrittäjyyteesi ja koita löytää itsellesi sopiva nainen. En minäkään korkeastikoulutettuna huolisi mitään tyhmää miestä rinnalleni. Ihan sama lopulta koulutustasolla mutta jos mies on tyhmä kuin aasi, ei sillä ole asiaa elämääni.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784677:
En vastaa henkilöön meneviin kommenteihin ja ad hominem juttuihin. Voitte keskustella keskenänne minun persoonasta ja luulla mitä lystäätte.

Just tämä. Sinä analysoit korkeastikoulutettujen naisten arvoja mutta kun sinua analysoidaan, hyppäät kelkasta ja asetat itsesi kaiken yläpuolelle. Olisiko peiliin katsomisen aika.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784629:
Minulle naisen ammatti, koulutus, raha-asiat eivät merkkaa yhtikäs mitään. Ainoastaan ihminen merkitsee.

Mutta silti sinulle merkitsee omien sanojesi mukaan "osaaminen"? Mutta ok, eli sillä korkealla koulutuksella ei ole siis väliä suuntaan tai toiseen. Jotenkin vain olin aistivinani leivää halveksuntaa korkeasti koulutettujen suuntaan.

Onko sinulla kokemuksia koulutuseroista?

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784659:
Oikeassa maailmassa vaaditaan tuloksia ja osaamista, peli on raakaa jos on tumpelo eikä hommat toimi, niin se on potku perseen. Ihan sama mitä titteleitä löytyy, ei niillä titteleillä saa meetwurstia ja rahaa pöytään.

En tiedä tarkkaan mikä homman nimi on tuolla julkisella, mutta luulisin, että siellä voi pikkuisen vapaammin räveltää eikä kenkää tule niin helposti, sinne nämä tumpelot luultavasti menevät tässä maassa.

Siis täh? En ymmärrä, miten kirjoitukset liittyvät yhteen.
Eli sinun logiikalla korkeakoulutus kertoo, että henkilö on tumpelo ja kouluttautumattomuus, että osaa käytännön asiat. Mitäs jos se kouluttautumattomuus kertoisi joskus myös pitkäjänteisyyden puuttumisesta, kunnianhimottomuudesta tai jopa puhtaasti tyhmyydestä.
Ja sitten on niitä tehtäviä, joihin vaan yksinkertaisesti vaaditaan tietty koulutus, johon Suomessa on kaikilla tasapuoliset mahdollisuudet väitetään, mitä hyvänsä.

Ap:n aloituksesta kuultaa katkeruus. Ei saanut korkeastikoulutettua naista eikä itsekään korkeaa koulutusta. Jatkuva alemmuuskompleksi vaivaa ja pakkomielle jahdata korkeastikoulutettuja naisia, jotta voisi pönkittää omaa egoaan. Ole nyt vain tyytyväinen yrittäjyyteesi ja koita löytää itsellesi sopiva nainen. En minäkään korkeastikoulutettuna huolisi mitään tyhmää miestä rinnalleni. Ihan sama lopulta koulutustasolla mutta jos mies on tyhmä kuin aasi, ei sillä ole asiaa elämääni.

Keskimäärin miehet ovat naisia älykkäämpiä, joten sinullekaan ei ole tuottanut isoja vaikeuksia löytää itsellesi vaatimuksiesi mukaista miestä.

Niin, itse olen naimisissa "huonommin" koulutetun miehen kanssa ja valitettavasti siinä on asioita, jotka vaan tuottavat ongelmia. Mieheni on hyväsydämisin ja hellin ihminen, jonka tunnen ja siksi perheemme toimii MUTTA muistan, että nuorempana jonkun verran kärsimme puolin sun toisin esim. kaveripiireistä... ymmärrän, että häntä pitkästytti kavereideni akateemiset keskustelut pitkinä pubi-iltoina, minä taas rakastin niitä. Toisaalta minua lähinnä ällötti hänen ystäväpiirinsä rasistiset ja yksitasoiset keskustelunsa.... Stereotypistä mutta valitettavasti niin paikkaansa pitävää... Ja ehkä tämän vuoksi ollaan niin "yksinäinen perhe", että vaikea löytää pariskuntaystäviä, joiden kanssa synkkaisi...
Ikävää mutta totta.

Mä kyllä uskon tän. Itse insinöörinä joudun tekemisiin "duunareiden" kanssa kuin myös akateemisesti koulutettujen kanssa ja kyllä se vaan valitettavasti on niin että kyllä noilla duunareilla on vaan "omat juttunsa" ja suurinta osaa heistä pitää lähestyä jokseenkin eri meiningillä kuin noita akateemisia (oli sitten kyseessä mies tai nainen). Jotenkin "duunareiden" keskustelutkin ovat niin erilaisia, että en tunne oloani kotoisaksi niiden juttujen parissa. No työtähän se vaan on minullekin.

Minusta on hyvä jos käy kouluja ja opiskelee, mutta ei se ole mikään kiveen kirjoitettu, että ihminen pärjää tai on edes älykäs vaikka on opiskellut.

Nämä ovat ihan havaintojani vuosien varrelta elämästä. Näin se vaan on, voitte tilittää mitä haluatte.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784736:
Minusta on hyvä jos käy kouluja ja opiskelee, mutta ei se ole mikään kiveen kirjoitettu, että ihminen pärjää tai on edes älykäs vaikka on opiskellut.

Nämä ovat ihan havaintojani vuosien varrelta elämästä. Näin se vaan on, voitte tilittää mitä haluatte.

Tämäkin on aivan totta. Nämä asiat riippuvat niin ihmisestä ja siitä mistä hän on elämässänsä kiinnostunut.

[QUOTE="vieras";25784733]Mä kyllä uskon tän. Itse insinöörinä joudun tekemisiin "duunareiden" kanssa kuin myös akateemisesti koulutettujen kanssa ja kyllä se vaan valitettavasti on niin että kyllä noilla duunareilla on vaan "omat juttunsa" ja suurinta osaa heistä pitää lähestyä jokseenkin eri meiningillä kuin noita akateemisia (oli sitten kyseessä mies tai nainen). Jotenkin "duunareiden" keskustelutkin ovat niin erilaisia, että en tunne oloani kotoisaksi niiden juttujen parissa. No työtähän se vaan on minullekin.[/QUOTE]

Syvällisimmän keskustelun ikinä minkä olen käynyt, niin kävi kun keskustelin yhden juopon kanssa pari tuntia, olin itse selvinpäin. Oli mies nähnyt elämää ja tuli niin tanakkaa asiaa, että veti minutkin hiljaiseksi.

Aina kaikki ei ole sitä miltä ulospäin näyttää. Typerimmät ja pinnallisimmat keskustelut käyn yleensä korkeasti koulutettujen ja hyvin tienaavien kanssa. Minä en viihdy yhtään siinä porukassa, heissä ei monta kertaa ole mitään aitoa, pelkkää pintaa, roolia ja höpönhöpöä.

Itse olen akateeminen nainen ja erosin pitkästä parisuhteesta duunarimiehen kanssa lähinnä juuri siksi, ettei häntä kiinnostanut lainkaan kehittää itseään. Minulle älykkyydellä on merkitystä ja usein (ei aina) hyvin koulutetut ihmiset ovat sivistyneitä ja menestyvät elämässään.

Olin sinkkuna eroni jälkeen pari vuotta ja olisi ollut duunaria ja älykköä ottajina, mutta itse halusin pitää kriteereistäni kiinni ja aloittaa suhteen ihmiseen, joka on fiksu, korkeasti koulutettu ja ennen kaikkea ihana, rakas ja hyvä kultainen mies.

Kemiaa on oltava, mutta ei se pelkkä rakkaus mihinkään riitä. Itse odotan mieheltäni paljon muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784766:
Syvällisimmän keskustelun ikinä minkä olen käynyt, niin kävi kun keskustelin yhden juopon kanssa pari tuntia, olin itse selvinpäin. Oli mies nähnyt elämää ja tuli niin tanakkaa asiaa, että veti minutkin hiljaiseksi.

Aina kaikki ei ole sitä miltä ulospäin näyttää. Typerimmät ja pinnallisimmat keskustelut käyn yleensä korkeasti koulutettujen ja hyvin tienaavien kanssa. Minä en viihdy yhtään siinä porukassa, heissä ei monta kertaa ole mitään aitoa, pelkkää pintaa, roolia ja höpönhöpöä.

Ja se juoppo ei voi olla ollut korkeasti koulutettu? ;)

Joo mutta itse asiaan. Jos oikeasti ei välitä titteleistä, koulutuksesta tai pinnasta niin, mitä sitä täällä jauhamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784540:
Haluaisitko olla parisuhteessa genetiikan tohtorin kanssa?

Minä en haluais olla minkään tohtorin kanssa parisuhteessa, vaan ihmisen. Hellän ihanan ihmisen. Jos ihminen on itseään ja työtään täynnä taikka vaikka aina työstään väsynyt tai kykenemätön olemaan rennosti ja normaalisti kaikkien ihmisten kanssa, niin siinä ei auta yhtään, vaikka ois mikä koulutus.

Minä arvostan älykkyyttä, en sitä minkälaisia papereita joku pitää pöytälaatikossaan. En kuitenkaan ymmärrä miksi pitää yleistää ja mollata korkeastikoulutettuja, niinkuin noin ison ryhmän voisi oikeasti litistää yhdeksi samanlaiseksi massaksi. Ei ole yhtään sen fiksumpaa kuin leimata joka duunari rasistiseksi juntiksi.

Ja eiköhän parisuhteiden esteenä ole montakin asiaa. Silloin kun koulutus- ja palkkatasot ei kohtaa niin mukana tulee myös ihan persoonaongelmia. Ilmiselvästi kiinnostuksenaiheet ja mahdollisesti elämän tavoitteet on erilaisia. Uskon että on nirppanokkaisia korkeastikoulutettuja, joille ei duunari kelpaa ja uskon että on duunareita, joille ei korkeastikoulutettu kelpaa. Pidän kuitenkin äärettömän typeränä sitä, että esittää asian toimivan vain toisin päin, vieläpä ilman mitään perusteluita. "En usko, että joku voi ajatella näin" ei ole perustelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784766:

Just just.

Mietipä vähän omaa asennettasi. Olet jo ilmoittanut, että naisen koulutus ei merkkaa sinulle mitään. Lisäksi sinusta korkeakoulutetut ovat osaamattomia, sillä "heillä on vain titteli", kun taas kouluttamattomilla osaamista. Nyt kerrot, että korkeakoulutetuissa ei ole mitään aitoa, vaan pelkkää pintaa ja roolia.

Alkaa mennä todella vitsikkääksi nämä sinun kommenttisi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784736:

Vastahan sinä kirjoitit, että et pidä naisen koulutusta minään. :) Koetahan jo päättää, mitä mieltä olet.

Sitten seurustelin cnc-koneistajan kanssa ja rakastin siinä määrin, että olisin halunnut asua yhdessä (ei sopinut miehelle, koska hän ei ollut valmis asumaan kanssani, koska ylpeys ei antanut myöten ellei olisi ostanut puolta talostani ja siihen hänellä ei ollut varaa).

Itse olen korkeasti koulutettu ja naimisissa CNC-koneistajan kanssa. Eipä tuo palkassa häviä, joten hämmästelen tätä talonostamisongelmaa. Kenties aikaisempia velkoja?

Yhteistyössä