Jotkut naiset valittaa, että mies pelkää korkeasti koulutettua hyvin tienaavaa naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehen näkemys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miehen näkemys

Vieras
Tämähän on ihan paskapuhetta, eivät nämä korkeasti koulutetut naiset tai hyvin tienaavat kelpuuta rinnalleen huonommin koulutettua tai huonommin tienaavaa miestä.

Tämä on vain näiden naisten älyllistä epärehellisyyttä, ei haluta nähdä itsessä mitään vikaa vaan kaikki vika on aina miehissä.

Yrittäkää nyt tajuta rakkaat korkeasti koulutetut ja hyvin tienaavat naiset, että joudutte tässä maassa tappelemaan kaikkien naisten kanssa hyvistä miehistä. Eivätkä tavoitellut miehet pidä naisen rahoja tai koulutusta oikeastaan missään arvossa mitä tulee kun kumppania valitaan.

Avaus ei koske kaikkia naisia, joten näiden naisten ei tarvitse tulla kommentoimaan kuinka he eivät ole tälläisiä, tiedän että kaikki naiset eivät toimi näin eivätkä ole tuollaisia

en tiedä saanko nyt sitten kommentoida vai ei, mutta kerronpa oman kokemukseni:
sinkkuna vielä ollessani seurustelin ensin mukavan raksamiehen kanssa (hän likipitäen perääntyi välittömästi koulutukseni kuultuaan ja tunsi raha- ja asumistilanteestaan alemmuutta, vaikka minulle asialla ei ollut väliä). Sitten seurustelin cnc-koneistajan kanssa ja rakastin siinä määrin, että olisin halunnut asua yhdessä (ei sopinut miehelle, koska hän ei ollut valmis asumaan kanssani, koska ylpeys ei antanut myöten ellei olisi ostanut puolta talostani ja siihen hänellä ei ollut varaa). Kumpikaan suhteista ei kaatunut näihin asioihin. Nykyisin olen naimisissa hyvätuloisen koulutetun miehen kanssa ja ongelmansa on siinäkin.

en tiedä saanko nyt sitten kommentoida vai ei, mutta kerronpa oman kokemukseni:
sinkkuna vielä ollessani seurustelin ensin mukavan raksamiehen kanssa (hän likipitäen perääntyi välittömästi koulutukseni kuultuaan ja tunsi raha- ja asumistilanteestaan alemmuutta, vaikka minulle asialla ei ollut väliä). Sitten seurustelin cnc-koneistajan kanssa ja rakastin siinä määrin, että olisin halunnut asua yhdessä (ei sopinut miehelle, koska hän ei ollut valmis asumaan kanssani, koska ylpeys ei antanut myöten ellei olisi ostanut puolta talostani ja siihen hänellä ei ollut varaa). Kumpikaan suhteista ei kaatunut näihin asioihin. Nykyisin olen naimisissa hyvätuloisen koulutetun miehen kanssa ja ongelmansa on siinäkin.

No tämä on sinun näkemys eron syistä, olen huomannut kun juttelen miesten kanssa minkätakia ero on tullut, niin näkemys on jotain ihan muuta mitä nainen on väittänyt.

Olisi kiva kuulla näiden miestenkin mielipiteet.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784071:
Eivätkä tavoitellut miehet pidä naisen rahoja tai koulutusta oikeastaan missään arvossa mitä tulee kun kumppania valitaan.

Puhu vain omasta puolestasi. Aika moni arvostaa kumppaninsa koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784394:
No tämä on sinun näkemys eron syistä, olen huomannut kun juttelen miesten kanssa minkätakia ero on tullut, niin näkemys on jotain ihan muuta mitä nainen on väittänyt.

Mikset voi uskoa, että jotkut miehet tosiaan "pelkäävät" korkeasti koulutettuja naisia? :)

Niin, itse olen naimisissa "huonommin" koulutetun miehen kanssa ja valitettavasti siinä on asioita, jotka vaan tuottavat ongelmia. Mieheni on hyväsydämisin ja hellin ihminen, jonka tunnen ja siksi perheemme toimii MUTTA muistan, että nuorempana jonkun verran kärsimme puolin sun toisin esim. kaveripiireistä... ymmärrän, että häntä pitkästytti kavereideni akateemiset keskustelut pitkinä pubi-iltoina, minä taas rakastin niitä. Toisaalta minua lähinnä ällötti hänen ystäväpiirinsä rasistiset ja yksitasoiset keskustelunsa.... Stereotypistä mutta valitettavasti niin paikkaansa pitävää... Ja ehkä tämän vuoksi ollaan niin "yksinäinen perhe", että vaikea löytää pariskuntaystäviä, joiden kanssa synkkaisi...
Ikävää mutta totta.

Omalla kohdallani väite oli totta sinkkuaikana ja tämän tiedän 100% varmasti. Mutta mä en halunnutkaan alfaurosta, halusin HYVÄN, uskollisen ja ihanan miehen -ja sen sain.

Olen sun kanssa erimieltä. Korkeastikoulutetut miehet arvostavat yhtä paljon koulutusta kuin korkeastikoulutetut naisetkin. Hyvin paljon pareista kumpikin on akateemisesti koulutettu. Tämä johtuu siitä, että elämäntilanne ja kiinnostukset täsmää paremmin. Ja kun aihe on tälläinen myös oma vastaukseni on yleistävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784394:

sanoin viestissäni, että nämä eivät johtaneet eroon :). Hyvissä väleissä erosimme pitkän välimatkan (ens. Suhde) ja alkoholin (toinen suhde) vuoksi.

Mulle tuli jotenkin aloituksesta mieleen, että ap olisikin joku matalasti koulutettu nainen, joka tällä tekstillään vain haluaa hieman alentaa korkeasti koulutettuja naisia. Jotenkin nuo lausahdukset siitä, että "miehet eivät pidä naisen rahoja tai koulutusta oikeastaan missään arvossa", viittavat vähän siihen.

[QUOTE="vieras";25784440]Mulle tuli jotenkin aloituksesta mieleen, että ap olisikin joku matalasti koulutettu nainen, joka tällä tekstillään vain haluaa hieman alentaa korkeasti koulutettuja naisia. Jotenkin nuo lausahdukset siitä, että "miehet eivät pidä naisen rahoja tai koulutusta oikeastaan missään arvossa", viittavat vähän siihen.[/QUOTE]

Peesi tälle. Miksei miehet pitäisi missään arvossa sitä, että nainen on halunnut sivistää itseään? Tai hankkia itselleen hyvän koulutuksen ja työpaikan?

Mikä mukamas korkeasti koulutetussa ja hyvin tienaavassa naisessa pelottaa. En vain jaksa uskoa, että ketään pelottaa. Ei ainakaan siinä määrin mitä naiset väittää.

Kyllä se niin vain tahtoo olla, että nämä korkeasti koulutetut ja hyvin tienavaat naiset luulevat itsestään liikoja eikä heille kelpaa mikään, joten he jäävät yksin ja syyttävät miehiä yksinäisyydestään. Koska se on niin helppoa, koska miesten vikahan kaikki on, naiset eivät huomaa itsessään tai omissa toimissaan monesti mitään vikaa.

Kyllä se vaan totta on!!!

Totesin sen NIIN monta kertaa sinkkuaikana. Meille tuli ystäväni kanssa ihan tavaksi kertoa, että olemme töissä "siinä ja siinä keskussairaalassa", mutta jättää kertomatta missä tehtävissä (tai suorastaan valehdella olevamme esim sairaanhoitajia).

Sillä jos kertoi totuuden: olen neurokirurgian erikoislääkäri ja väitellyt tohtoriksi (tai ystäväni kohdalla: olen psykiatrian erikoislääkäri ja väitellyt tohtoriksi), niin miehet kaikkosi n minuutissa. Jos kerroimme olevamme sairaanhoitajia, niin miehet piti seuraa koko illan.

Löysin lopulta onneksi miehen, jonka itsetunto kestää sen, että vaimolla on korkeampi koulutus (mies itse DI) ja parempi palkka.

Itse olen akateeminen ja keskiverrosti tienaava nainen (omalla alallani ei isoihin rahoihin pääse käsiksi :) ), joka on naimisissa vähemmän koulutetun perusduunarin kanssa. Mun mielestä me täydennetään toisiamme aika hyvin: minä olen teoreetikko, kun taas mies toteuttaa asiat käytännössä. Hän on hyvä mies ja ihana isä, jolla on hyvä yleissivistys ja etenkin arvostamaani "sydämen sivistystä" (jota taas monelta korkeasti koulutetulta seurustelukumppaniltani on todellakin puuttunut...).
Itselleni merkkaavat monet muut asiat paljon enemmän kuin miehen koulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784460:
Mikä mukamas korkeasti koulutetussa ja hyvin tienaavassa naisessa pelottaa. En vain jaksa uskoa, että ketään pelottaa. Ei ainakaan siinä määrin mitä naiset väittää.

Kyllä se niin vain tahtoo olla, että nämä korkeasti koulutetut ja hyvin tienavaat naiset luulevat itsestään liikoja eikä heille kelpaa mikään, joten he jäävät yksin ja syyttävät miehiä yksinäisyydestään. Koska se on niin helppoa, koska miesten vikahan kaikki on, naiset eivät huomaa itsessään tai omissa toimissaan monesti mitään vikaa.

Puolin sun toisin. Joskus vois ne amisäijätkin mennä itseensä ja miettiä, miksi akateemiset naiset eivät ole kiinnostuneita, kun jutut jääneet yläasteikäisen tasolle...
Ja miksei kukaan pohdi, miksi ruma nainen ei kelpaa...
Niin se taitaa yleensä mennä... miehet katsovat visuaalisuutta, naiset juttujen tasoa....

• Tykkää
Reactions: Millenia
No tuo pelkää on minun mielestä väärä sanavalinta, mutta kyllä varmasti löytyy miehiä, jotka esim. haluavat itse tienata enemmän kuin nainen tai olla korkeammin koulutettuja ja sitten taas on matalammin koulutettuja miehiä, jotka eivät halua korkeasti koulutettua naista, koska ajatusmaailma, arvot ja kiinnostuksen kohteet ovat niin erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784460:
Mikä mukamas korkeasti koulutetussa ja hyvin tienaavassa naisessa pelottaa. En vain jaksa uskoa, että ketään pelottaa.

Onhan edelleenkin niin, että miehet tienaavat keskimäärin naisia enemmän. Joidenkin miesten on sitten vaikea kestää sitä, että omalla kohdallaan tilanne olisikin toisinpäin. Se ottaa egon päälle.

Ulkonäkö tuntuu merkkaavan molemmille jotain, joillekkin enemmän ja joillekkin vähemmän. Enpä tekisi ulkonäkövaatimuksista niinkään sukupuolikysymystä. Sitäpaitsi makuja on monia mitä ulkonäköönkin tulee. Minun kavereista kaikilla on omanlaisensa naismaku ja olen melkein aina heidän kanssaan näistä asioista eri mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25784490:
Ap, miten sinä suhtaudut itseäsi reilusti korkeammin koulutettuihin naisiin?

Minä olen yrittäjä, joten aika neutraalisti, pidän osaamista suuremmassa arvossa kuin hienoja titteleitä.

[QUOTE="vieras";25784497]Onhan edelleenkin niin, että miehet tienaavat keskimäärin naisia enemmän. Joidenkin miesten on sitten vaikea kestää sitä, että omalla kohdallaan tilanne olisikin toisinpäin. Se ottaa egon päälle.[/QUOTE]

Kyllä näin vain on...
Minun hyvä ystäväni opiskeli yliopistolla kääntäjäksi. Hän tapasi "elämänsä miehen", joka oli ammatiltaan bussikuski. Ko mies puhui jatkuvasti alentavaan sävyyn koulutuksesta ja sen tärkeydestä ja yhteenmuuttamisen jälkeen arvosteli ystävääni, joka ei tuonut omaa osuuttaan talouden hoitoon. Umpirakastuneena ystäväni ei voinut arvostella miehen käytöstä, vaan lopulta antoi periksi ja lopetti opintonsa.

Nyt 10 vuotta myöhemmin, 3 lapsen yh:na hän ei mitään kadu niin paljon kuin tuota päätöstä. Ja on itse ainakin vakuuttunut siitä, että miehen painostus johtui siitä, että ego ei olisi kestänyt niin paljon korkeammin koulutettua puolisoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25784523:
Minä olen yrittäjä, joten aika neutraalisti, pidän osaamista suuremmassa arvossa kuin hienoja titteleitä.

Ja silti sun on vaikea ymmärtää, että jotkut miehet eivät kestä sitä, että tienaavat itse naistaan huonommin ja ovat matalammin koulutettuja. Erikoista.

Kyllä minä uskon että suuri koulutusero voi olla syynä miksi suhde ei toimi.
Jos itse olisin täysi tumpelo joka olisin lopettanut kouluni yläasteeseen, niin oletettavasti en kiinnostuisi samoista asioista ja keskustelunaiheista kuin joku lääkäri tai DI. Olisimme ihan täysin eri aaltopituuksilla. Ja se olisi varmasti turhauttavaa puolin jos toisinkin.

Ja näin varmasti monet miehetkin ajattelee.

Tuosta tuloerosta en sitten tiedä, ehkä se kolhasis miehen itsetuntoa jos nainen tienaa enemmän. Tai ehkä tämä vanhanaikainen käsitys alkaa jo katoamaan? Toivotaan että pikkuhiljaa :)

[QUOTE="vieras";25784544]Ja silti sun on vaikea ymmärtää, että jotkut miehet eivät kestä sitä, että tienaavat itse naistaan huonommin ja ovat matalammin koulutettuja. Erikoista.[/QUOTE]

Peesi tälle, monen miehen pitää saada tuntea olevansa mies. Ja usein tämä tapahtuu elättämällä perheensä.

Minäkin olen törmännyt miehiin, jotka eivät kestä hyvätuloista naista.

Ja onnekseni olen saanut rinnalleni miehen, jota asia ei haittaa. Koulutustaso meillä on sama.

Yhteistyössä