Jotenkin tyypillistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Ihan ekaksi, meillä on anopin kanssa hyvät välit ja puhutaan vaikka mistä jne. mutta joskus musta tuntuu, että sen kanssa ei ilmeisesti voi sopia mitään ilman että se tekee asiasta ongelman jossain vaiheessa :xmas:

Tässä nyt sit mietin että pitäiskö mun antaa asian olla, vai asioiden sujuvuuden kannalta hoitaa koko juttu jonkun muun ihmisen kanssa..?

Eli tässä on jo melkein muutama kuukausi tiedetty, että mulla on aika äitipolille 23.6. ja siellä mitä luultavammin käynnistetään synnytys. Ja mä en siellä aio käydä vain kääntymässä, vaan ihan synnytysasenteella on koko ajan oltu menossa. Terkkakin on ollut koko ajan sitä mieltä että olis hyvä että käynnistäisivät silloin.
Anoppi on heti silloin, kun tuo aika sovittiin, luvannut napata meidät tästä kyytiin, viedä mut ja miehen sairaalaan ja ajella meidän muksujen kanssa heille. Helppo homma ja sovittuna ollut pitkään.
Eilen anoppi sitten soitti ja sanoi, että tässä on nyt sellainen juttu, että hänellä on silloin 4 muutakin lasta hoidossa. Mä olin ihan vaan että Niin...?
Anoppi selittää, että hänen siskon tyttö ja tuon siskon uuden miehen lapset tulevat heille silloin koko viikoksi. Mä olin edelleen että Niin...? Kysyin että kenekös kanssa sä olet ensin sopinut tästä. Anoppi sanoi että kummankin kanssa kai. En sitten ehtinyt sitä hänelle ihmetellä, kun anoppi sanoi että hänen äitinsä soittaa joten pitää lopettaa.

Laitoin sitten myöhemmin viestiä, että en nyt ihan päässyt perille oliko tässä joku ongelma. Anoppi laittoi takaisin että ei, kun ei tehdä tästä ongelmaa! Mutta "hän ei tiedä vielä onko siskonsa silloin aamuvuorossa eli moneltako ne lapset tulee ja hän itse ei pysty ajamaan kun on sekaisin lääkkeiden kanssa ja hänen mies ei meitä voi heittää sinne kun siltä on taas lähtenyt kortti ja onko mun miehen pakko tulla sinne sairaalaan mukaan" ja niin edelleen |O
Siinä vaiheessa mä kyllästyin ja laitoin viestiä että juu ei tehdä tästä ongelmaa. Mutta hänhän soitti meille että "tässä ois nyt tällainen juttu". Sanoin että mua ei kiinnosta nyt miettiä yhtään ylimääräisiä, mulla on ihan tarpeeksi mietittävää tässäkin tilanteessa ja sanoin että sovin koko homman sitten jonkun muun kanssa.
Mua niin alkoi ottamaan pattiin, että aina tulee jotain tällaista. Kyyti saadaan kyllä mistä vaan, vaikka taksi. Mutta mikä hitto siinä on, että AINA kun on jotain sovittu, anopin pitää kehitellä jotain??? Ei nimittäin ole eka kerta... Ihan kuin tykkäisi että on vähän pohdittavaa ja suunnitelmat pitää uusia.
Mun veli on kesälomalla ja voisi ihan hyvin hoitaa muksut sen päivän ajan, mutta auta armias jos mä sovin tässä nyt jotain sen kanssa :whistle: Sitten kuulen siitä kuinka mä nyt yhtäkkiä menen muuttelemaan jotain mikä on sovittu jo ajat sitten :headwall:

voeha kakka.. ihme juttu ja ymmärrän että sappi kiehuu ja pahasti... anna anpille nyt piut paut.. kyllähän teillä pitää olla varma tieto että mihin muksut menee joten sovit vaan veljesi kanssa... tsemppiä paljon :hug: :hug:

sovi veljesi kanssa kuitenkin, mä en luottaisi 100% tuohon anoppiin varsinkin jos tehnyt vastaavaa jo ennenkin.. :hug: meillä oli aikoinaan vähän vastaava tilanne ja suunnittelin jo synnytyksen käynnistämisen perumista..

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
voeha kakka.. ihme juttu ja ymmärrän että sappi kiehuu ja pahasti... anna anpille nyt piut paut.. kyllähän teillä pitää olla varma tieto että mihin muksut menee joten sovit vaan veljesi kanssa... tsemppiä paljon :hug: :hug:

Niin no mä yritän ottaa rauhallisesti ja olla kiehahtamatta :saint:
Eikä ole edes suoraan sanonut mikä tässä nyt on se ongelma, että voiko lapset mennä sinne vai ei..! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
sovi veljesi kanssa kuitenkin, mä en luottaisi 100% tuohon anoppiin varsinkin jos tehnyt vastaavaa jo ennenkin.. :hug: meillä oli aikoinaan vähän vastaava tilanne ja suunnittelin jo synnytyksen käynnistämisen perumista..

Mä en todellakaan peru mitään :xmas: Sitä päivää on niin odotettu... Mun mielestä ois ihan fiksua sopia jotain mitä ei tarvis sit miettiä, mutta mutta... Siitä kyllä kuulen sitten :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Eikä ole edes suoraan sanonut mikä tässä nyt on se ongelma, että voiko lapset mennä sinne vai ei..! :headwall:

no mutta jos kerta tuntuu siltä että ois kuitenkin ongelma... niin silloin kannattaa vaan antaa olla, ja jos myöhemmin alkaa rutkuttaa jostain niin hymyilee vaan nätisti ja sanoo että kun tässä nyt tuli tällänen juttu, en mä mitään ongelmaa halunnut asiasta tehdä... :saint: :saint:

no mutta jos kerta tuntuu siltä että ois kuitenkin ongelma... niin silloin kannattaa vaan antaa olla, ja jos myöhemmin alkaa rutkuttaa jostain niin hymyilee vaan nätisti ja sanoo että kun tässä nyt tuli tällänen juttu, en mä mitään ongelmaa halunnut asiasta tehdä... :saint: :saint:

Jep. Ärsyttää vaan kun saa aina rautalangasta vääntää, että kaikki oli ok ja sovittuna, en mä kehitellyt mitään, joten miksi hitossa mä sitten aina kuulen siitä |O

Mä ainakin sopisin lastenhoidosta veljeni kanssa!Ei tarvi sitten sairaalaan lähtiessä miettiä,että mihin vie lapset?Kuulostaa jo siltä,että asia on ongelma anopille...Tuskin ois siitä muuten edes maininnut sulle!
Tsemppiä ja pitkää pinnaa! :hug:
Mulla olisi menny hermot aivan totaalisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja bella-74:
Mä ainakin sopisin lastenhoidosta veljeni kanssa!Ei tarvi sitten sairaalaan lähtiessä miettiä,että mihin vie lapset?Kuulostaa jo siltä,että asia on ongelma anopille...Tuskin ois siitä muuten edes maininnut sulle!
Tsemppiä ja pitkää pinnaa! :hug:
Mulla olisi menny hermot aivan totaalisesti!

Kiitos :) Joo ja hyvin sanoi vielä Ei tehdä tästä ongelmaa vaikka kukas se sanoi että Tässä ois nyt tällainen juttu. Itsepähän on luvannut hoitaa niiden muksut, vaikka ensin sopinut meidän kanssa =)

Erittäin aikuismaista...

:( No tsemppiä sinne kuitenkin, hyvä että saat muulla tavalla järjestettyä. Mukavista anopeista voin sanoa että mulla on yks pahimmanlaisista, valehtelee, soittelee ympäri pitäjiä valheitaan, lupailee lapsille eikä pidä jne. No nyt on onneksi aivan ihanaa kun ei olla missään yhteyksissä oltu muutamaan vuoteen!

Alkuperäinen kirjoittaja asde:
Erittäin aikuismaista...

:( No tsemppiä sinne kuitenkin, hyvä että saat muulla tavalla järjestettyä. Mukavista anopeista voin sanoa että mulla on yks pahimmanlaisista, valehtelee, soittelee ympäri pitäjiä valheitaan, lupailee lapsille eikä pidä jne. No nyt on onneksi aivan ihanaa kun ei olla missään yhteyksissä oltu muutamaan vuoteen!

Juu kyllä tää muulla tavalla sitten järjestetään, mutta tuo on niin älytöntä... Ja tuollainen ihminen sitten pitää mua hankalana, kun menen viime tipassa sopimaan jotain muuta |O No, onhan se vähän pakko :xmas:

Kuulostaa niiiin tutulta! Oma äitini on samanlainen, ja hänen kanssaan ei todellakaan kannata sopia mitään |O |O |O Ja aina sitä rutinaa tulee kuitenkin. Miksi ihmeessä pitää tehdä yksinkertaisista asioista väkisin vaikeita? Ensin itse väkisin väännetään asiat solmuun, ja sitten ollaan niin marttyyrina, että!

Alkuperäinen kirjoittaja ristiriita:
Kuulostaa niiiin tutulta! Oma äitini on samanlainen, ja hänen kanssaan ei todellakaan kannata sopia mitään |O |O |O Ja aina sitä rutinaa tulee kuitenkin. Miksi ihmeessä pitää tehdä yksinkertaisista asioista väkisin vaikeita? Ensin itse väkisin väännetään asiat solmuun, ja sitten ollaan niin marttyyrina, että!

Miten sä oot saanut sovittua asiat tuollaisen ihmisen kanssa? Jotenkin tuntuu että perille ei mene mikään, että turha edes yrittää...

Eilen anoppi sitten soitti ja sanoi, että tässä on nyt sellainen juttu, että hänellä on silloin 4 muutakin lasta hoidossa. Mä olin ihan vaan että Niin...?
Anoppi selittää, että hänen siskon tyttö ja tuon siskon uuden miehen lapset tulevat heille silloin koko viikoksi. Mä olin edelleen että Niin...? Kysyin että kenekös kanssa sä olet ensin sopinut tästä. Anoppi sanoi että kummankin kanssa kai. En sitten ehtinyt sitä hänelle ihmetellä, kun anoppi sanoi että hänen äitinsä soittaa joten pitää lopettaa.

Laitoin sitten myöhemmin viestiä, että en nyt ihan päässyt perille oliko tässä joku ongelma. Anoppi laittoi takaisin että ei, kun ei tehdä tästä ongelmaa! Mutta "hän ei tiedä vielä onko siskonsa silloin aamuvuorossa eli moneltako ne lapset tulee ja hän itse ei pysty ajamaan kun on sekaisin lääkkeiden kanssa ja hänen mies ei meitä voi heittää sinne kun siltä on taas lähtenyt kortti ja onko mun miehen pakko tulla sinne sairaalaan mukaan" ja niin edelleen |O

:hug: :hug: Kuulostaa mun anopin kaksoissiskolta :laugh: Vaan eipä tilanteessa mitään nauramista ole ja ymmärrän paremmin kuin hyvin, että sun tekee mieli hakata päätä seinään.

Yritä jaksaa, onneksi sulla on veli siellä "hätävarana", jos anoppi todella tekee oharit.

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:

:hug: :hug: Kuulostaa mun anopin kaksoissiskolta :laugh: Vaan eipä tilanteessa mitään nauramista ole ja ymmärrän paremmin kuin hyvin, että sun tekee mieli hakata päätä seinään.

Yritä jaksaa, onneksi sulla on veli siellä "hätävarana", jos anoppi todella tekee oharit.

Joo mä vaan mietin mitä teen siinä vaiheessa kun anoppi kilahtaa :xmas:
Ei hirveesti huvittais esim. sairaalassa uuden vauvan kanssa ollessa kuulla valitusta... Ja kyllä, voi hyvinkin tehdä sen.

Miten sä oot saanut sovittua asiat tuollaisen ihmisen kanssa? Jotenkin tuntuu että perille ei mene mikään, että turha edes yrittää...

Minun äitini on samanlainen. Teen nykyään niin, että soitan ensin isälle ja sovin etenkin tärkeät asiat hänen kanssaan ja vasta sitten teen "lumesoiton" äidille kysyäkseni asiasta hänelta. Voitko sopia asioita appesi kanssa? En jaksa enää sitä asioiden selvittelyä. En oikein ole koskaan ymmärtänyt tätä puolta äidissäni, ehkä hän vain on täysin ajattelematon?!

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:

Minun äitini on samanlainen. Teen nykyään niin, että soitan ensin isälle ja sovin etenkin tärkeät asiat hänen kanssaan ja vasta sitten teen "lumesoiton" äidille kysyäkseni asiasta hänelta. Voitko sopia asioita appesi kanssa? En jaksa enää sitä asioiden selvittelyä. En oikein ole koskaan ymmärtänyt tätä puolta äidissäni, ehkä hän vain on täysin ajattelematon?!

No anopin mies ei itseasiassa ole ns. mun appiukko. Ei ole mun miehen isä. Ja hänen tyyli on nostaa kädet pystyyn. Ja hän on silloin itse töissä ja sen ajokorttinsa on taas vaihteeksi menettänyt.

Yhteistyössä