Jotenkin surullinen olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Januliittus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Aika sama tilanne oli mulla. Kohdusta tihkutti jo lapsivettä läpi, kun oli niin ohut "kalvo". Siis silloin kolmannessa.

Tässä viimeisimmässä raskaudessa lääkäri sanoi, että jopa 0,5mm ohutkin kohtu kestää, jos ei tule supisteluja. Pelkäsin kyllä koko raskausajan, mutta onneksi kaikki meni hyvin!

Alkuun mullakin puhuttiin viikoista 30-34, mutta koska kaikki meni niin hyvin, annettiin kasvaa sinne 36.viikolle.

No hyvä että kaikki meni hyvin kuitenkin =) No saa nyt nähdä että tuleeko meille koskaan sellaista oloa että pitäisi vielä yksi lapsi saada, mutta toivon ettei tule koska en tahdo ollaan missään kovin tiuhassa tarkkailussa ja viimeisin sektio ei ollu kovin kiva kokemus :x

Niin, eihän sitä koskaan tiedä.. Hyvinkin voi olla, että muutenkin teillä on "lapsiluku täynnä". Tuo olo voi olla vaan sitä luopumisen tuskaa, kun joku muu sen sanoo.. Ja vähän samanlainen tunne varmaan tulee kaikille jossain vaiheessa, kun sen tiedostaa.

Ja täytyy sanoa, että ainakin mulla sektiot on kerta kerralta olleet vaikeimpia. Viimeisin siis kaikista vaikein. Enää en siihen leikkiin lähtisi...

Pahoittelut ketjun aloittajalle tuomiosta:(

Itsellä 2 sektiota takana ja lausunnossa, minkä sairaalassa näin luki että kohdussa ohentumaa, mutta yhteenvedossa mikä tuli koko sairaalassaoloajasta ja neuvolaankin ei ollut mainittu mitään tästä ohentumisesta. Luulisi että olisivat sanoneet jos raskauskielto? Toisesta sektiosta aikaa nyt 3kk ja tänään kävi pieni "vahinko". Mietin vaan että jos tulisin nyt raskaaksi niin pitäisköhän se keskeyttää oman hengen turvaamiseksi. Sitä en kyllä pystyis tekemään...

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Niin, eihän sitä koskaan tiedä.. Hyvinkin voi olla, että muutenkin teillä on "lapsiluku täynnä". Tuo olo voi olla vaan sitä luopumisen tuskaa, kun joku muu sen sanoo.. Ja vähän samanlainen tunne varmaan tulee kaikille jossain vaiheessa, kun sen tiedostaa.

Ja täytyy sanoa, että ainakin mulla sektiot on kerta kerralta olleet vaikeimpia. Viimeisin siis kaikista vaikein. Enää en siihen leikkiin lähtisi...

Mulla myös sektiot olleet aina vain pahempia ja tuskin kestäisin enää neljättä :/ Ja tosiaan tämä tunne voi johtua siitä ku joku muu sanoi että teidän lapsiluku saa nyt olla täysi..

Alkuperäinen kirjoittaja pahoittelut:
Pahoittelut ketjun aloittajalle tuomiosta:(

Itsellä 2 sektiota takana ja lausunnossa, minkä sairaalassa näin luki että kohdussa ohentumaa, mutta yhteenvedossa mikä tuli koko sairaalassaoloajasta ja neuvolaankin ei ollut mainittu mitään tästä ohentumisesta. Luulisi että olisivat sanoneet jos raskauskielto? Toisesta sektiosta aikaa nyt 3kk ja tänään kävi pieni "vahinko". Mietin vaan että jos tulisin nyt raskaaksi niin pitäisköhän se keskeyttää oman hengen turvaamiseksi. Sitä en kyllä pystyis tekemään...

Kyllä ne olisivat sanoneet jos ei saisi raskautua enää :) Kyllä minä uskon että sinulla kaikki menisi hyvin jos olisit raskaana.. Ja voihan sitä varmuuden vuoksi vaikka seurata tarkemmin..

Minulla myös sama että jos vahinko sattuisi käymään ehkäisystä huolimatta niin en pystyisi aborttia tekemään :( Vaikka viisainta se olisi ettei vain tulisi mitään ongelmia..

minulla on tilanne että olen kaksi lasta saanut sektiolla ja jos lisää tulee niin ne leikataan. lääkäri sanoi leikkauspäätöstä tehdessään ensimmäisen kohdalla että sitte kun todetaan kohtu liian ohueksi niin tehdään automaattisesti sterilisaatio, äidin hengellä ei leikitä ( esim. jos ehkäisy pettää ym. )

Mutta sitä täällä mietin mikäkin, montako lasta me voidaan vielä saada? mitä jos seuraavassa leikkauksessa ilmoitetaan että "tämä oli viimeinen.."

minulla on tilanne että olen kaksi lasta saanut sektiolla ja jos lisää tulee niin ne leikataan. lääkäri sanoi leikkauspäätöstä tehdessään ensimmäisen kohdalla että sitte kun todetaan kohtu liian ohueksi niin tehdään automaattisesti sterilisaatio, äidin hengellä ei leikitä ( esim. jos ehkäisy pettää ym. )

Mutta sitä täällä mietin mikäkin, montako lasta me voidaan vielä saada? mitä jos seuraavassa leikkauksessa ilmoitetaan että "tämä oli viimeinen.."

Ymmärrän tunteen... Itselläni kolmas sektio edessä ja edellisen jälkeen ei vielänähty mitään ongelmia mutta ainahan se jännittää kun näissä omat riskinsä on. Nyt tuntuu että tämä kolmas saisi jäädä viimeiseksi mutten silti halua lyödä mitään varmaa lukkoon. Siksi ajatus siitä että tuo päätettäisiin puolestamme tuntuu ahdistavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ssee:
Ssee:llä ei taida olla kaikki inkkarit kotona :ashamed:

Eikö adoptio ole vaihtoehto?

Oletko tutustunut adoptioon ja sen vaatimuksiin? Kaikki eivät kelpaa adoptiovanhemmiksi vaikka ihan kunnollisia ihmisiä olisivatkin. Nuoruudessa sairastettu masennus saattaa estää adoption jne.

Lisäksi nykyään saa lasta odottaa jopa 10 vuotta! Ei ole siis ollenkaan sama asia kuin vielä 10-20 vuotta sitten, jolloin lapsen sai huomattavasti helpommin kuin nyt.

..... 3 lasta.. Sori...mut :x populaatio.

?? :|
Täähän auttaakin mun oloon hirmuisesti!

Niin, anteeksi.
Mä en vaan haluakkaan ymmärtää, että ihminen haluaa tehdä tähän pallolle lisää ja lisää ja vielä lisää kansaa että ollaan kun sillit purkissa.
Jep, anteeksi.

Sulla ei sit vissiin lapsia ole? Ettei ainakaan sun takiasi jouduta muut sillipurkkiutumaan?

Anteeksi tyhmyyteni, mutta siis onko tämän kohdun ohuus vain sektio vaiva? Mietin tota kommenttia äidin hengestä. Voiko kohdun ohuus vaivata myös alateitse synnyttävää, jolloin se jää huomaamatta... :ashamed:

Ikävää tuommoinen. :hug: Tosin eipä se, että alakautta synnyttää, takaa sitä, että voisi tehdä lapsia niin monta kuin haluaa. Sisko sai viime vuonna kolmannen lapsensa ja sai kans kehoituksen olla raskautumatta enää. Meinasi henki mennä, kun kohdusta repesi joku iso verisuoni tms. ja menetti verta yli 5 litraa. Joka synnytyksessä ollut ongelmia istukan irtoamisen kanssa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
..... 3 lasta.. Sori...mut :x populaatio.

?? :|
Täähän auttaakin mun oloon hirmuisesti!

Niin, anteeksi.
Mä en vaan haluakkaan ymmärtää, että ihminen haluaa tehdä tähän pallolle lisää ja lisää ja vielä lisää kansaa että ollaan kun sillit purkissa.
Jep, anteeksi.

Sulla ei sit vissiin lapsia ole? Ettei ainakaan sun takiasi jouduta muut sillipurkkiutumaan?

Ei ole lapsia. No mitä väliä millään enää on, kun te muut teette ne lapset munkin puolesta välittämättä ollenkaan tästä saastaisesta maapallosta.
Varsinkin nämä, jotka tekevät lapsia molemmille käsille.
Sinne meni mun lastentekointressit, koska niin monella on niitä vaikka juurikin muille jakaa. Ennen se oli ok, mutta herran jestas, mä toivon että tulisi maailmanlaajuisesti vain esim. kahden lapsen maksimi per perhe..

Ei ole lapsia. No mitä väliä millään enää on, kun te muut teette ne lapset munkin puolesta välittämättä ollenkaan tästä saastaisesta maapallosta.
Varsinkin nämä, jotka tekevät lapsia molemmille käsille.
Sinne meni mun lastentekointressit, koska niin monella on niitä vaikka juurikin muille jakaa. Ennen se oli ok, mutta herran jestas, mä toivon että tulisi maailmanlaajuisesti vain esim. kahden lapsen maksimi per perhe..

Väkiluvun kannalta ja ihan tauteja jne. ajatellen tuonne Afrikan seudulle ja Intiaan olisi oikein hyvä rajoitus.

luulis että sitä tekis varmaks ettei niitä lapsia enää tule ja jos "vahinko" sattuu niin tekis mieluummin sen abortin kun leikkis hengellään onko se sit sen arvosta että jos itelle tapahtuu jotain niin jo olevat lapset jää ilman äitiä....tietysti se on aina todella raskas päätös monelle keskeyttää raskaus mutta luulis että lapsellisella ihmisellä olis oma terveys tarpeeks tärkee ettei rupea leikkimään hengellään ja vaan toivoa että kaikki menee hyvin.

Yhteistyössä