Olen hieman pettynyt ja surullinen poikien puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panthera leo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Panthera leo

Aktiivinen jäsen
05.12.2006
5 202
0
36
Elikkäs anoppi pyysi likan luokseen yökylään. Vähän niin kuin avuksi, kun on toipilaana. Kauhea pettymys tuli pojille; "miks mummi ei meitä pyytänyt?" "miks *** pääs yökylään, mutta me ei?" ... :(

Toki ymmärrän, että anoppi on toipilas, eikä oikeen jaksa mitään, varsinkaan noita kahta vauhtivilleä, mutta silti olen pettynyt ja suruissani minäkin.

Anopilla kun on tapana AINA suosia likkaa. Joka asiassa. Yökylässä likka saa valvoa, pojat ei; likka saa tehdä melkeen mitä vaan, poikien pitäs istua kiltisti sohvalla tai pöydän ääressä piirtelemässä... jne.

Mun äiti ja siskoni ovat samanlaisia; suosivat likkaa. Ostelevat sille kaikenlaista, pojat saa tyytyä yleensä vain karkkipussiin! |O

Mulla nousee aina karvat pystyyn ja suojeluvaisto herää voimakkaana tämmösen suosimisen ja sorsimisen takia.

Mutsilleni olen sanonu joskus asiasta, mutta anopille en uskalla. Se kun on niin saatanan herkkä... Saattaa jopa seota -ihan oikeasti, näin on joskus tapahtunutkin kun ukko on sille jostain sanonut. (skitsofreenikko, masennusta... ) :/

Sorry sekava teksti, mua harmittaa ihan tosissaan. :(

Meillä ollu aina sama tilanne,kyseessä vain mun äitini joka suosii esikoista,muut ei ole ikinä mitään.Ja kun toinen mummo ei edes halua nähdä noita niin epäreiluahan se on.

meillä taas sellaine tilanne että anoppi ottaa vain mieheni veljen kolmea tyttöä yökylään jatkuvasti, meidän poikia ei ikinä samoin miehen siskon poikia ei ikinä oteta yökylään. reilua.

Kurja tilanne...ootko sanonut mielipitees henkilölle itselleen??? Mun mielestä pitäis olla ihan tasavertaisia pojat ja tytöt... Pidä kivaa poikien kanssa sitten kotona, teet jotain tosi kivaa, niin ehkä unohtavat surun :)

:( Surullista. Ehkä kannattaa uskaltaa sanoa ja kunnolla. Mieluummin säästä poikiesi herkkää mieltä, kuin anopin ja äidin sun muitten. Poikasi ovat niitä tärkeämpiä kuitenkin.

Minä olen onnekas siinä, että esim. isosiskoni tykkää pojasta hirveästi, on sen "kultapoika". :) Ehkä johtuu siitäkin, että siskollani on yksi lapsi ja se on tyttö, aivan ihana sellainen. Tällä hetkellä äitini on valmis ottamaan kyllä hoitoon isommista kumpaakin, tytön ja pojan. Mutta kaksosista poikaa ei mieluusti ota, enkä kyllä ihmettele, sen verran hankala tapaus on. Tai jos ottaa, niin vain se, ei muita mukaan, muuten voi olla liian rankkaa hälle, kun ei voi imettää jne. Mutta meillä tosiaan ihan erilainen tilanne, kuin teillä, kun teillä on isompia lapsia.

Ehkä kannattaisi ehdottaa, että ottaisi poikia erikseen, voivat olla rauhallisempia, kun ei ole toista villiinnyttämässä. Ja olisi mummilla aikaa tutustua lapsen hyviin puoliin paremmin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Minkä ikäisiä lapset on?
Kuinka uskallat ylipäänsä päästää lapsesi skitsofreenikon luo yksinään?

Kaksoset 9v11kk ja kuopus 7v7kk

Anopilla on lääkitys päällä. Ei se koko ajan seko ole, eikä se kelleen tekis mitään pahaa. Appi on jossain rippijuhlissa, niin anoppi kaipas seuraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Elikkäs anoppi pyysi likan luokseen yökylään. Vähän niin kuin avuksi, kun on toipilaana. Kauhea pettymys tuli pojille; "miks mummi ei meitä pyytänyt?" "miks *** pääs yökylään, mutta me ei?" ... :(

Toki ymmärrän, että anoppi on toipilas, eikä oikeen jaksa mitään, varsinkaan noita kahta vauhtivilleä, mutta silti olen pettynyt ja suruissani minäkin.

Anopilla kun on tapana AINA suosia likkaa. Joka asiassa. Yökylässä likka saa valvoa, pojat ei; likka saa tehdä melkeen mitä vaan, poikien pitäs istua kiltisti sohvalla tai pöydän ääressä piirtelemässä... jne.

Mun äiti ja siskoni ovat samanlaisia; suosivat likkaa. Ostelevat sille kaikenlaista, pojat saa tyytyä yleensä vain karkkipussiin! |O

Mulla nousee aina karvat pystyyn ja suojeluvaisto herää voimakkaana tämmösen suosimisen ja sorsimisen takia.

Mutsilleni olen sanonu joskus asiasta, mutta anopille en uskalla. Se kun on niin saatanan herkkä... Saattaa jopa seota -ihan oikeasti, näin on joskus tapahtunutkin kun ukko on sille jostain sanonut. (skitsofreenikko, masennusta... ) :/

Älä lisää poikien pahaa mieltä surkuttelemalla tilannetta. Pieni valkoinen valhe että tyttö auttaa anoppia on omiaan kiinnittämään huomion asiasta muualle. Varmasti ymmärrät jollain tavalla anopin valintaa, jos väsynyt yms.
Keksikää poikien kanssa muuta kivaa erikoista hommaa. Ymmärtävät myöhemmin kun ovat isompia, jutelkaa asiasta realistisesti ilman suurta tunnekuohua.

Alkuperäinen kirjoittaja Bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Älä lisää poikien pahaa mieltä surkuttelemalla tilannetta. Pieni valkoinen valhe että tyttö auttaa anoppia on omiaan kiinnittämään huomion asiasta muualle. Varmasti ymmärrät jollain tavalla anopin valintaa, jos väsynyt yms.
Keksikää poikien kanssa muuta kivaa erikoista hommaa. Ymmärtävät myöhemmin kun ovat isompia, jutelkaa asiasta realistisesti ilman suurta tunnekuohua.

En ole surkutellu asiaa pojille, sanoinkin että likka on auttelemassa mummia.

Alkuperäinen kirjoittaja ö.ö.ö.ö.:
meillä taas sellaine tilanne että anoppi ottaa vain mieheni veljen kolmea tyttöä yökylään jatkuvasti, meidän poikia ei ikinä samoin miehen siskon poikia ei ikinä oteta yökylään. reilua.

Oletko miettinyt syytä lasten käyttäytymisellä? Jos tytöt käyttäytyvät rauhallisemmin ja anoppi totenut tämän tyylin sopivan itselleen paremmin. Anopit eivät yleensä ole ihan nuorikkoja, joten koettakaa ymmärtää myös heitä.

Josko se sitten on niin että anoppisi toipilaana tiedosti ettei jaksa poikien kanssa, mutta tytöstä voi olla apua ja rauhallista seuraa? Minusta ei myöskään voi vaatia että ottaisi kaikki kerralla yökylään, yksi kerrallaan niin jaksaa paremmin.

Sitten voi myös olla että mummi vaan viihtyy hyvin tytön kanssa ja viettää mielellään hänen kanssaan aikaa; sanoit että poikasi ovat vauhtivillejä, sellainen vaikuttaa.

Meillä on ollut päinvastoin nuorimpien kanssa, mummu ja vaari haluavat useammin pojan luokseen kuin tytön. Yksi syy voi olla se että tyttö on meidän "jätkä"; aina sattuu ja tapahtuu ja hän on vaativampi. Poju on rauhallinen filosofi ja sopii hyvin vanhusten seuraan.

Uusimmat

Yhteistyössä