Jotai outoa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Webinfo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Öööööööh...mun poika huusi kerran vauvana toista päivää putkeen, lääkärissä oltiin käyty ja mitään vikaa ei ollu. Kun olin valvonu melkeen kaks vuorokautta soitin mun äidille et mä sekoon kohta. Sitten mä pakkasin itteni ja vauvan ja lähettiin äipälle puol kolme yöllä, annoin vauvan äidille, ja alta vartin vauva nukkui, ja nukkui melkein 6 h putkeen :whistle:
Eikä mun äiti kertaakaan meinanu et tekis musta ls-ilmotuksen, vaikka saatto olla etten ollu ihan just imuroinu tai tiskannu (niinku en tänäänkään) :) diih...

Mulle on kanssa käynyt niin että mä olen vauvan kanssa valvonut yötolkulla kun ei oo kunnolla nukkunut. Sitten olen lähtenyt vanhemmilleni nukkumaan tarkoituksena nukkua syöttävälit itse ja että äitini olisi hyssytellyt vauvaa ne ajat. Kävi loppujen lopuksi niin että juuri silloin tyttö heräsi kaksi kertaa syömään yön aikana ja nukahti samantien uudestaan.. Nukuttiin sitten äidin kanssa molemmat kuin pikkupossut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Mulle on kanssa käynyt niin että mä olen vauvan kanssa valvonut yötolkulla kun ei oo kunnolla nukkunut. Sitten olen lähtenyt vanhemmilleni nukkumaan tarkoituksena nukkua syöttävälit itse ja että äitini olisi hyssytellyt vauvaa ne ajat. Kävi loppujen lopuksi niin että juuri silloin tyttö heräsi kaksi kertaa syömään yön aikana ja nukahti samantien uudestaan.. Nukuttiin sitten äidin kanssa molemmat kuin pikkupossut. :whistle:

Eikä mutsis tehny ees ilmotusta susta :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sankkuli:

Joo, ei tehnyt ei.. :o

Vauva voi myös "paeta" vierasta tilannetta nukkumalla.

Tuttavaperheen vauva nukkui aikoinaan paremmin isän kanssa kuin äidin, koska isältä ei herunut ylimääräisiä palveluita =)

Jos olet ap vähänkään sitä mieltä, että kyse voisi olla äidin jaksamisesta niin ota asia puheeksi ja tarjoa vaikka "seuraa" neuvolaan, jossa äiti vois puhua näistä ongelmista. Tässä on kyllä tullut aiemmissakin viesteissä esiin seikkoja, jotka voivat vaikuttaa tuohon vauvan käyttäytymiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Webinfo:
Korviketta juo kun äidiltä ei maitoa tule kuin aivan vähän. Painosta ovat neuvola korttiin tullut merkintä että painoa voisi olla pari kiloa enemmän. Lemmikkejä perheessä ei ole. Asunnossa on mielestäni joku outo haju josta olen pari kertaa jo sanonut mutta äiti ei jaksa välittää. Hyvällä ilmalla vauva nukkuu aina ulkona pieniä torkahduksia mutta enemmin se on itkemistä. Vauva on aivan ihana ja olisi hyvä varmaan selvittää asiaa mistä johtuu. Lähtiessämme meille ei äiti edes katsonut vauvaan päin, saati edes koskenut vauvaan.

"Painoa voisi olla pari KILOA enemmän"...??!
Kiloa??? Siis minkähän ikäisestä nyt olikaan kyse, jos kuitenkin koliikkia epäillään mutta painoa on KILOJA liian vähän... :whistle:

Porvoosta päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämän kylän poikii:
joskus vaan käy niin, että se huutava vauva rauhoittuu ulkopuolisen sylissä.
En tiedä mikä siinä on, mutta on tullut todettua moneen kertaan.

Meillä ainakin vauva rauhoittui välillä paremmin miehen sylissä, koska se oli oppinut yhdistämään mun läheisyyteni imemiseen ja syömiseen. Jatkuvasti olisi pitänyt lutkuttaa rintaa, mun sylissä kiljui vaan sitä imemistä. Sitten huusi jo sitäkin kun oli ylensyönyt, ykäili ja pulautteli koko ajan. Tää loppui, kun saatiin se huolimaan tutti :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Korviketta juo kun äidiltä ei maitoa tule kuin aivan vähän. Painosta ovat neuvola korttiin tullut merkintä että painoa voisi olla pari kiloa enemmän. Lemmikkejä perheessä ei ole. Asunnossa on mielestäni joku outo haju josta olen pari kertaa jo sanonut mutta äiti ei jaksa välittää. Hyvällä ilmalla vauva nukkuu aina ulkona pieniä torkahduksia mutta enemmin se on itkemistä. Vauva on aivan ihana ja olisi hyvä varmaan selvittää asiaa mistä johtuu. Lähtiessämme meille ei äiti edes katsonut vauvaan päin, saati edes koskenut vauvaan.

Kiloa??? Siis minkähän ikäisestä nyt olikaan kyse, jos kuitenkin koliikkia epäillään mutta painoa on KILOJA liian vähän... :whistle:

Porvoosta päivää.

just samaa tuli kommentoimaan :D että jos lääkäri ei ole huolissaan, toteaa vaan että voisihan sitä pari kiloa olla enemmän, niin ei se nyt mikään koliikki ikäinen vauva enää ole :D

Olen jutellut miltei päivittäin äidin kans. Lapsi ei kuulemma syö, ja huutaa koko ajan. Äiti jankuttaa vain yhtä lausetta: en jaksa, olen väsynyt. Olen käynyt myös kaupassa hänelle. Kavereita hänellä on joten tuskin yksinäinen on. Alkoholia ei ole koskaan juonut. Aina kun äiti ottaa vauvan syliin niin itku ja huuto voimistuu. Itkee rääkyvästi. Itku ei ole normaalia vauvan itkua. Tämä on toinen hänen lapsi. Vanhempi menee toiselle luokalla. Tämä tyttö on mummolassa paljon. Sekin on outoa. Käy kouluakin välillä sieltä.

kuulostaa kyllä huolestuttavalta. meillä on ollut koliikkivauva ja minun eli idin syli oli se paikka jossa vauva oli tyytyväisimmillään. oli meilläkin silloin sotkua ja tiskejä kun vauva oli sylissä jatkuvasti. mä luulen kans että sun kaverin tilanteessa on kyse muusta kuin koliikista. pitäskö sun ottaa yhteyttä johonkin että saavat tarkistaa onko kaikki hyvin ja kaverisi saisi apua. vaikka äiti ei tarkottaisikaan niin se voi olla vauvan hengelle vaarallista jos äiti ei jaksa

Alkuperäinen kirjoittaja vier@s:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Porvoosta päivää.

just samaa tuli kommentoimaan :D että jos lääkäri ei ole huolissaan, toteaa vaan että voisihan sitä pari kiloa olla enemmän, niin ei se nyt mikään koliikki ikäinen vauva enää ole :D

no kun tätä mäkin mietin kun tota ikää kyselin ja sit kun ei ap enää vastannu, niin aattelin, että se tajus itekin provoilun menneen pieleen.. :)

Joo, ei tehnyt ei.. :o

No sä olit sit varmaan just siivonnu kämpän puts puts yms :)

Öööööööh...mun poika huusi kerran vauvana toista päivää putkeen, lääkärissä oltiin käyty ja mitään vikaa ei ollu. Kun olin valvonu melkeen kaks vuorokautta soitin mun äidille et mä sekoon kohta. Sitten mä pakkasin itteni ja vauvan ja lähettiin äipälle puol kolme yöllä, annoin vauvan äidille, ja alta vartin vauva nukkui, ja nukkui melkein 6 h putkeen :whistle:
Eikä mun äiti kertaakaan meinanu et tekis musta ls-ilmotuksen, vaikka saatto olla etten ollu ihan just imuroinu tai tiskannu (niinku en tänäänkään) :) diih...

Öööö... että vaslvohan äitikin vähän kun mäkin jo kaksi vuorokautta:) Että keskellä yötä vallan äidille. Eiköhän se äiti ole jo omat valvomisensa hoitanut kun omansa pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh:

Öööö... että vaslvohan äitikin vähän kun mäkin jo kaksi vuorokautta:) Että keskellä yötä vallan äidille. Eiköhän se äiti ole jo omat valvomisensa hoitanut kun omansa pieniä.

no kyl meän äiti ainaki valvois et mie saisin nukkua
:o

Yhteistyössä