Voiko "helpon" lapsen äiti ymmärtää "vaativan" lapsen äitiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm, ei sitä ihan pysty ymmärtämään helpon lapsen kanssa, että millaista elämä voi olla. Tosin itse en kuvitellut vaikean vauvan olevan "äidin syytä".. Mutta ei sitä osannut ymmärtää, ennen kuin sai itse toisen "vaikean"lapsen, kummasti avautui omatkin silmät!

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Onhan sitä koliikkia.. en sitä tarkoita vaan ihmettelen että joskus tulkitaan koliikiksi eikä edes anneta lisämaitoa jotta varmistuttaisi ettei nälästä kyse.
6 kk voi jo tassutella.. ;)

Haa, arvasin! Olet siis itse epäonnistunut imetyksessä ja nyt purat vihaasi ja katkeruuttasi tällä tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan sitä koliikkia.. en sitä tarkoita vaan ihmettelen että joskus tulkitaan koliikiksi eikä edes anneta lisämaitoa jotta varmistuttaisi ettei nälästä kyse.

Haa, arvasin! Olet siis itse epäonnistunut imetyksessä ja nyt purat vihaasi ja katkeruuttasi tällä tavalla.

Imetän edelleen.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikä teksti mielestäni ollut viha- tai katkerasävyinen vaan yksi mielipide / pohdintaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Ei täysin.
Jos oma lapsi on aina nukkunut yöt, ei sitä jatkuvan valvomisen aiheuttamaa tilannetta voi ymmärtää...

Ei niin. ja nimimerkillä kokemusta on. Mun esikoinen oli ns. helppo ja ystävälläni oli ns. vaikea vauva. Mä en tajunnut/ ymmärtänyt hänen väsymystään tarpeeksi hyvin.
Vasta neljännen lapseni kohdalla, joka olikin erittäin vaativa vauva ( ei kuitenkaan koliikkia, mutta itkeskeli ja valvotti yöt ) tajusin mikä hel.vtti se tilanne on ystävälläni ollut.

mulla esikoinen oli superhelppo enkä voinut ymmärtää silloin ''vaativan'' lasten äitiä, mutta tyttö syntyi 5 viikkoa sitten ja on niin esikoisen vastakohta että nyt ymmärrän myös vaativien lasten äitejä

Yhteistyössä