Jotai outoa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Webinfo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Webinfo

Vieras
Hain tänään kaverini vauvan meille kun ei jaksanut hoitaa. Syynä koliikki jota kyllä nyt epäilen. Joka kerta ku olen käynyt kaverillani kylässä, poika huutaa ihan punaisena. Joka kerta. Ei koskaan oo ollu sillo rauhalline ku olen käyny tai joku muu o käyny heillä. Mutta ku otin vauvan syliin ja laitoin vaunuihin lähtiessä meidän kotia kohti, vauvan itku loppui siihe paikkaan. Yhtää ei ole kolmeen tuntiin itkeny. Nukkuu tyytyväisenä ku söi todella hyvi. Pojan äiti sanoi että ei muka syö. Vauva vaikuttaa ihan normaalilta. Olen hoitanu joskus serkkuni koliikki vauvaa ja se kyllä itki koko ajan. Tässä on kyllä nyt jotain todella outoa. Vai? Koskaan tämä kaverini vauva ei ole näin pitkään ollut tyytyväisenä ja nukkunut. Mutta nyt on.

tuossa on kyllä jtn outoa.vauva ei tunne oloansa hyväksi äitinsä kanssa.antaako se äiti vauvalle ruokaa,läheisyyttä sun muuta. minä kyllä juttelisin vauvan äidin kanssa

Voisin kuvitella että jotain häikkää vauvan ja äidin välisessä vuorovaikutuksessa :(

Vauva vaistoaa äidistä että jotain on pielessä. Ehkä äiti ei osaa vain vastata vauvan viestintään oikeaan aikaan oikealla tavalla? Onko vauva ensimmäinen? Aina ei äitiys ole helppoa alkumetreillä tai jopa ensimmäisen vuoden aikana.

Jotai täytyy kotona olla pielessä. Koti melko sekava, tiskit lojui pöydällä, joka lieneekin väsyneeltä äidiltä suht normaalia. Pitäisikö johonkin ottaa yhteyttä? Olisiko äiti vain masentunut tai jotai kun aina on väsyny.

äidillä taitaa olla masennus tullu. likainen asunto ja tiskit voivat saada vauvan voimaan pahoin.ja jos asunto on erittäin tunkkainen ilmaltaan ni eihä vauva siellä tykkää olla. onko äiti koskaa yrittänyt nukuttaa vauvaa ulos päiväunille

Mitä se vauva syö kotona ja silloin kun on teillä?
Tuli vaan mieleen että imettääkö se äiti? Jos tulee huonosti maitoa ja se huutaakin nälkäänsä. Silloin kun on hoidossa, saa ruokaa tuttipullosta kerralla mahansa täyteen.
Onko paino noussut hyvin?

Olen jutellut miltei päivittäin äidin kans. Lapsi ei kuulemma syö, ja huutaa koko ajan. Äiti jankuttaa vain yhtä lausetta: en jaksa, olen väsynyt. Olen käynyt myös kaupassa hänelle. Kavereita hänellä on joten tuskin yksinäinen on. Alkoholia ei ole koskaan juonut. Aina kun äiti ottaa vauvan syliin niin itku ja huuto voimistuu. Itkee rääkyvästi. Itku ei ole normaalia vauvan itkua. Tämä on toinen hänen lapsi. Vanhempi menee toiselle luokalla. Tämä tyttö on mummolassa paljon. Sekin on outoa. Käy kouluakin välillä sieltä.

tai voisiko lapsi olla allerginen jollekin, jos äiti imettää häntä? Annoitko korviketta vai pumpattua maitoa pojan ollessa teillä? Voisiko olla, että saa mahanpuruja äidinmaidosta?

Älä kuitenkaan sano lapsen äidille heti, että teillä meni kaikki täydellisesti ja lapsi oli rauhallinen. Saa helposti äitiä vielä huonompaan olotilaan ja vielä varmaan hormoonit sekaisin vauvan syntymästä ym. Mieti tarkkaan miten asiat otat esiin. Vaikka helpoin tie olisi sanoa suoraan.

Korviketta juo kun äidiltä ei maitoa tule kuin aivan vähän. Painosta ovat neuvola korttiin tullut merkintä että painoa voisi olla pari kiloa enemmän. Lemmikkejä perheessä ei ole. Asunnossa on mielestäni joku outo haju josta olen pari kertaa jo sanonut mutta äiti ei jaksa välittää. Hyvällä ilmalla vauva nukkuu aina ulkona pieniä torkahduksia mutta enemmin se on itkemistä. Vauva on aivan ihana ja olisi hyvä varmaan selvittää asiaa mistä johtuu. Lähtiessämme meille ei äiti edes katsonut vauvaan päin, saati edes koskenut vauvaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Webinfo:
Korviketta juo kun äidiltä ei maitoa tule kuin aivan vähän. Painosta ovat neuvola korttiin tullut merkintä että painoa voisi olla pari kiloa enemmän. Lemmikkejä perheessä ei ole. Asunnossa on mielestäni joku outo haju josta olen pari kertaa jo sanonut mutta äiti ei jaksa välittää. Hyvällä ilmalla vauva nukkuu aina ulkona pieniä torkahduksia mutta enemmin se on itkemistä. Vauva on aivan ihana ja olisi hyvä varmaan selvittää asiaa mistä johtuu. Lähtiessämme meille ei äiti edes katsonut vauvaan päin, saati edes koskenut vauvaan.

Äiti kuulostaa masentuneelta... :( Voisitko mennä äidin kanssa neuvolaan juttelemaan?

Asunnon haju saattaa paljastaa homeongelman... Oireileeko muut asunnossa jollain tavalla? Onko isompi lapsi tavallista useammin kipeä jne?

Yhteistyössä