Jos vauva kuolee ennen kuin hänet on kastettu, uskotko että hän oli taivaskelpoinen?

• Viestiketjun aloittaja mietin ja kyselen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmm";26149887]näin raamattu kertoo, ja jos uskoo Jumalaan, Kristukseen ja taivaaseen, niin tämä on mitä Jumalan sana kertoo eikä mielestäni voi vain ohittaa sitä koska se tuntuu omasta mielestä hankalalta ja epäreilulta. eri asia jos ei usko taivaaseen pääsyyn ollenkaan, silloinhan saa olla kaikesta mitä mieltä haluaa.[/QUOTE]

Voihan taivaaseen uskoa ilman Raamattuun uskomistakin.

[QUOTE="hmm";26149969]Voi, kuten voi uskoa kuka tahansa mihin tahansa, mutta oma mielipiteeni on että jokin menee vialle jos uskoo johonkin asiaan josta ainoa olemassaoleva sana löytyy raamatusta mutta ei usko raamattuun.[/QUOTE]

No löytyyhän noita. Koraanissa esimerkiksi on aika vastaanvantyylinen taivaskäsitys kuin Raamatussa. Sitten on vielä nämä jälleensyntymisuskonnot, jossa voi olla omansa. Ja voihan sitä vielä uskoa taivaaseen, jota ei ole täsmällisesti kuvattu missään kirjassa.

Wippy
[QUOTE="hmm";26149887]näin raamattu kertoo, ja jos uskoo Jumalaan, Kristukseen ja taivaaseen, niin tämä on mitä Jumalan sana kertoo eikä mielestäni voi vain ohittaa sitä koska se tuntuu omasta mielestä hankalalta ja epäreilulta. eri asia jos ei usko taivaaseen pääsyyn ollenkaan, silloinhan saa olla kaikesta mitä mieltä haluaa.[/QUOTE]
Tuollainen paskajumala ei ansaitse kenenkään palvotaa tai ylistystä. Kuulostaa siltä, että tuo paskajumalasi on itse Saatana. Nauraa partaansa kun on saanut ihmiset uskomaan että tuollainen absoluuttinen pahuus onkin hyvyyttä ja armeliaisuutta. Jatka toki tuon Saatanan palvontaa. Minä en polvistele pahuutta, harjoitti sitä sitten jumala tai kuningas

"hmm"
No löytyyhän noita. Koraanissa esimerkiksi on aika vastaanvantyylinen taivaskäsitys kuin Raamatussa. Sitten on vielä nämä jälleensyntymisuskonnot, jossa voi olla omansa. Ja voihan sitä vielä uskoa taivaaseen, jota ei ole täsmällisesti kuvattu missään kirjassa.
No voi. Mutta tässä ketjussa kysyttiin uskooko vastaaja kastamattoman lapsen pääsyyn taivaaseen, ja minä en usko ja perustelen asiaani raamatulla josta kaste ja taivaaseen pääsy on. jos joku toinen taas on muslimi uskoen koraanin taivaskäsitykseen niin hänelle lie turha selittää raamatun uskosta, koska hän uskoo eri pyhään kirjaan. vetoan ihmisiin, jotka uskovat kristittyyn taivaaseen ja jumalaan, jolloin ei ole järkeä olla uskomatta raamattuun.

"hmm"
Tuollainen paskajumala ei ansaitse kenenkään palvotaa tai ylistystä. Kuulostaa siltä, että tuo paskajumalasi on itse Saatana. Nauraa partaansa kun on saanut ihmiset uskomaan että tuollainen absoluuttinen pahuus onkin hyvyyttä ja armeliaisuutta. Jatka toki tuon Saatanan palvontaa. Minä en polvistele pahuutta, harjoitti sitä sitten jumala tai kuningas
no, tämä on sinun uskosi.

Yhteistyössä