Jos vauva kuolee ennen kuin hänet on kastettu, uskotko että hän oli taivaskelpoinen?

• Viestiketjun aloittaja mietin ja kyselen
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Olen uskovainen, ja lapsiani ei ole kastettu. Raamatussa ei puhuta vauvojen kastamisesta, vaan uskovainkasteesta ( kun kasteelle menijä itse ymmärtää asian ), joten tässäkin on kirkko lähtenyt tulkitsemaan omaa kieltään

sgsgd
[QUOTE="...";26149434]No olis aika synkkää, jos se olis jonkun papin tai vaikka vanhempien tekemisistä kiinni.[/QUOTE]

Näin juuri... Mä en usko, mut jos olis taivas, ni kyllä sinne nyt vauva pääsis, kasteesta viis

"vieras"
Itse en usko minkään näköseen uskonto jorinaan, mutta kysehän on perisynnistä. Ihminen on perisyntinen, kunnes kasteessa saa lupauksen Jessen pelastuksesta. Eli luterilaisesssa uskossa joutuu helvettiin ja katolilaisessa limboon. Eli koska on jo sielu, niin tarvitsee kasteen pelastuakseen.

Kivoja nää uskonnot!

"hmm"
lapsella on sama synti kuin jokaisella ihmisellä syntyessäänkin: perisynti. hän ei pääse taivaaseen jos ei ole kastettu ja näin Jeesus Kristus ole sovittanut hänen perisyntiään. näinhän myös ihmisellä joka ei ole eläissään pahaa tehnyt mutta ei ole ottanut Kristusta sydämeensä.

hahah
Päivän naurut sain kyllä taas!

Ei se vauva sinne pääsis, kun ei ole mitään taivasta.

Ikävä kyllä näin se menee =( , kun kuollaan niin kuollaan eikä sitten mitään. Kuolleet ihmiset elävät niissä jotka jäävät muistoissaan heitä kunnioittamaan.

Raamattu, jesse ja kaikenmaailman perisynnit ovat kyllä hyvin kaunis satu, aivan kuin tuhkimo yms.

Yhteistyössä